Het magazine voor Natuurfotografen
Wij plaatsen verschillende cookies om deze website naar behoren te laten functioneren en om het gebruik van de website te kunnen meten. De analytische gegevens zijn volledig geanonimiseerd en niet te herleiden naar IP adressen of personen.
Lees hier meer over cookies en ons privacybeleid
P.Teune on Tue 15 Dec 2015, 15:04
fantastisch!
guido mwm on Tue 15 Dec 2015, 15:36
een stads-velduil. bijzondere setting. grt. guido
arnold merckx on Tue 15 Dec 2015, 17:15
Een uil, maar dan anders, knap. Gr. arnold
sieb  on Tue 15 Dec 2015, 18:38
Donker, dreigend en oprukkend, de wereld van beton en steen. Maar nog is er veld (maar ook al donker)voor deze velduil. Mooi beeld. Groet, Sieb
Peter Soer on Tue 15 Dec 2015, 19:22
Poëtische Sieb, dit commentaar is met recht een aanvulling op de foto. Groeten, Peter
Fons Hoiting on Tue 15 Dec 2015, 19:30
Dit is een erg mooie foto,waar je inderdaad wat weemoedig van wordt... Groet,Fons
Frank Kremer on Tue 15 Dec 2015, 21:24
Mooie foto van de velduil met wat meer landschap. Groeten Frank
robkeul on Wed 16 Dec 2015, 9:52
Alleen jammer dat voor deze foto waarschijnlijk lopend een plaats onderaan de dijk naast het slootje moest worden gekozen en dat nogal wat fotografen dat deden gisteren om weer dichter te kunnen komen. Daardoor waren de velduilen verjaagd van de plekken onderaan de dijk om te kunnen jagen in het gras naast het slootje. Ik begrijp niet waarom niet gewoon vanuit de auto wordt gefotografeerd , helaas kan dan niet altijd de ideale foto genomen worden maar er is wel veel minder verstoring.
Peter Soer on Wed 16 Dec 2015, 10:17
Beste Rob, Als je beneden blijft zitten op dezelfde plek zonder te lopen is er niets aan de hand. Ik heb het ook gezien dat 15 man op een uiltje af komen stormen....tja dan vliegt hij weg en komt dan met een beetje geluk voor je neus zitten......even dan. Groeten, Peter
robkeul on Wed 16 Dec 2015, 11:10
Beste Peter, Dank voor je reactie , daar heb je in een ideale wereld misschien gelijk in, als iedereen dan ook keurig zou blijven zitten. Zoals je dus ook hebt gezien gebeurt dat helaas niet, want als er een schaap over de dam is volgen alle "fotografen" het voorbeeld en lopen dus ook de vogels achterna....... en vond er wel erg veel verstoring plaats. groet Rob
guido mwm on Wed 16 Dec 2015, 11:42
moet het plaatsen van dit soort foto's dan niet ontmoedigd worden? op deze manier werken we met het plaatsen op BP met nominaties en al er wel mee aan al die verstoringen toch?? groet Guido
Peter Soer on Wed 16 Dec 2015, 11:50
Lijkt me niet nu iedereen weet hoe die gemaakt is. Het zou een hint moeten zijn om niet te gaan lopen onder aan de dijk. Groeten, Peter
guido mwm on Wed 16 Dec 2015, 11:58
die hints werken niet Peter, dat is al zo vaak gebleken! groet, guido
robkeul on Wed 16 Dec 2015, 12:36
Ik weet niet of niet plaatsen helpt maar als dat zo is , dan heeft dat mijn steun. Ik vond het echt onbegrijpelijk wat er gebeurde; los van het feit dat het daardoor voor degenen die wel in de auto bleven natuurlijk ook veel minder werd. Gr Rob
Inge van der Wulp on Wed 16 Dec 2015, 13:07
De moderatoren van Birdpix voeren zeer regelmatig overleg met Waarneming.nl. Dat is ook al gebeurd voor het plaatsen van deze foto('s). De locatie waar de uilen zitten is niet verstoringsgevoelig. Ze zitten aan de andere kant van de sloot en laten zich blijkbaar niet echt verstoren door mensen. Ze vliegen zelfs vaak zeer dichtbij langs. Dat ze misschien deze keer wel een keer opgevlogen zijn is geen reden om ze helemaal niet meer te plaatsen. Wij gaan er vanuit dat onze gebruikers zich aan de gedragsregels houden die bij iedere foto aangevinkt moet worden. Dat een vogel een keertje opvliegt is heel anders dan door een weiland banjeren met als optie om ze op te laten vliegen. Maar zolang iedereen op de openbare weg blijft en nadenkt over zijn/haar acties zien wij geen aanleiding voor een ban. Mocht iemand het daar niet mee eens zijn mag hij/zij zich in een PB richten tot het moderator team. Dan zullen we het nog een keer uitleggen. Vriendelijke groet, Inge
leo snellink  on Wed 16 Dec 2015, 13:14
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje jammer dat fotografen die over een auto beschikken vinden dat anderen geen foto's mogen maken, omdat ze verstoren. Ik zie dat er mensen met de auto vanuit het hele land naar deze hot spot komen om daar een standaard plaatje te maken en dan zouden mensen, die in de buurt wonen, zoals Peter Soer en bijvoorbeeld Gerard Visser, die allebei gebruik maken van een fiets, weg moeten blijven, omdat ze verstoren? Eigenlijk beetje een raar verhaaltje. Ik weet hoe Peter over het algemeen te werk gaat en dat staat er hier ook bij, dus heeft het weinig zin om te suggereren dat hij in zijn auto, die hij niet heeft, moet blijven. Groeten, Leo
guido mwm on Wed 16 Dec 2015, 13:22
ik lees over verstoringen ondanks het aanvinken van de gedragsregels. natuurlijk is een auto niet De oplossing. ik laat het hierbij , het heeft voldoende aandacht. groet, guido
Hans Overduin on Wed 16 Dec 2015, 13:58
@Leo: Je kunt ook als je op de fiets of te voet bent gewoon op de dijk blijven toch ? Of ben je verplicht als je geen auto hebt om langs de sloot te gaan banjeren? Op de dijk blijven heeft naar mijn ervaring als bijkomend voordeel dat de uilen daar weer mooi langs kunnen jagen. Probleem zit 'm natuurlijk nooit in één fotograaf die zich verder netjes gedraagt (zoals Peter in dit geval), maar in de hoeveelheid mensen die dat dan óók gaan doen, maar zich dan weer net even niet netjes gedragen... Zoals wel vaker, de goeden en de kwaden enzo
leo snellink  on Wed 16 Dec 2015, 14:22
@Hans: Ik reageerde voornamelijk op het "in de auto blijven" wat natuurlijk geen oplossing is voor mensen met een fiets. Dat je niet door het veld heen moet gaan banjeren is logisch, maar er zijn nog steeds mensen, die denken dat je een goede foto kunt maken met het opjagen van een vogel. Volgens mij lukt dat zelden, maar lijkt het me zeker niet handig om dat te doen als er een hoop mensen staan toe te kijken. Mijn advies aan de andere schapen: als er eentje over de dam is, moet je hem lekker alleen laten lopen. Dan voelt een kuddedier als een schaap zich al snel heel erg eenzaam. Groeten, Leo
Hans Overduin on Wed 16 Dec 2015, 14:24
@Leo: mee eens
robkeul on Wed 16 Dec 2015, 16:40
@ Hans , helemaal mee eens, niets aan toe te voegen. Gr Rob
Rob Belterman on Wed 16 Dec 2015, 17:23
Bij Waarneming staan de meldingen inmiddels onder embargo......
Gerard Visser on Wed 16 Dec 2015, 19:34
Klopt wat Leo zegt. Als je bovenop de dijk blijft, en je rustig gedraagt, dan komen de uilen dichtbij. Ga je naar beneden dan blijven de uilen evenzoveel meters verder weg, waardoor het voor iedereen minder wordt. Persoonlijk - inderdaad kom ik daar op de fiets - blijf ik in de buurt van de auto's, of hurk er vlak voor of naast - om mijn silhouet minder te laten afsteken tegen de lucht. Dat wordt wat potsierlijk, natuurlijk, als er 20 man de dijk afrennen, dat wel. gr G