Quote: |
Een tijdje geleden kocht ik heel wat prachtmateriaal om vogelkes mee te trekken, nl. 350d, 70-200 4L, sigma 170-500, ...
Ik heb echter nog steeds te weinig bereik (gekend probleem, he) en ik moet toegeven dat ik ook niet bepaald een geweldig fotograaf ben (nog niet?)... Spiegelreflex is niet echt iets voor mij... |
Maar daar gaat het me ook eigenlijk niet om: ik kocht een DSLR omdat ik dacht dat ik alleen daarmee voldoende bereik kon krijgen. Ik merk echter dat ik niet langer geniet van het zien van de vogelskes, ik ben immers te veel bezig met het proberen maken van een geslaagde foto...
Nu heb ik digiscoping ontdekt op internet, en dat interesseert me wel. Zo heb je een goede kijker en als je de kans hebt, pak je er een foto mee. |
Moet je hiervoor ook een begenadigd fotograaf zijn, of is dat iets helemaal anders? |
Waar moet je, bij het kopen van materiaal, vooral op letten? Weet iemand waar je in België terecht kan? |
Klopt het dat je met digiscoping geen vogels in de lucht kan trekken? |
Ik lees veel over de coolpix-serie, zijn dat effectief knappe machientjes en voor welke kan ik dan best gaan? |
Ik wil niet alleen vogelkes trekken, maar ook foto's van m'n nieuwgeboren dochtertje. Verder maak ik graag foto's van insceten, bloemen, ... is dit hiervoor een goed apparaat? |
Klopt het dat je niet zo'n goede kwaliteit haalt met digiscoping? Op hoeveel budget moet ik ongeveer rekenen (telescoop, camera en tussenstuk, statief heb ik al, is een afstandbediening nodig?) ik zou nl. willen weten of ik er ongeveer kom mits verkoop van m'n ander materiaal... |
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat je met digiscopen een stap terug doet, maar als ik er nu al niks van bak, zijn ze met digiscopen mischien wel beter dan met al het materiaal dat ik nu heb, niet? |