Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Extenders..

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Birdwatcher70


Gender: Male

Joined: 15 Mar 2011
Posts: 57

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 19 Apr 2014, 19:45    Post subject: Extenders..
Beste mede bp'ers

Kenko Teleplus PRO 300 DGX 1.4x of canon ef 1.4x III?

Ik vraag dit omdat ik niet helemaal overtuigd bem van de eerste.

Graag jullie ervaringen.

Dank!

Mvrgr,
Spencer
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Brasil


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Jun 2010
Posts: 127
Location: Itanhaém SP Brazilië
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 19 Apr 2014, 22:03    Post subject:
Ik heb de Canon 1.4 II en de Kenko Teleplus PRO 300 DG 1.4x

Beide geven een goede scherpte in samenwerking met mijn Canon 300 F4. Wat mij bij de Canon een stuk beter bevalt is de kleur van het licht. De Kenko geeft een meer koele weergave en meer naar het groen wat mij wat minder bevalt. Smaken verschillen en de een zal dat waarderen, de ander minder.. Ik persoonlijk vindt de kleurweergave van de Canon natuurlijker en fijner van structuur (lijkt wel of ik het over een wijn heb Wink.
Kortom beide zijn in mijn ogen goed maar de een bevalt een stuk beter en ik raad dan ook aan ze beide uit te proberen alvorens aan te aanschaffen en vooral niet alleen te letten op scherpte maar ook op weergave van kleur! Daar hoor je vreemd genoeg erg weinig over in reviews!

groeten Ronald
_________________
Canon 50D met 300 F4

https://birdsofbrazil30845971.wordpress.com/
Back to top
Reply with quote
 
Birdwatcher70


Gender: Male

Joined: 15 Mar 2011
Posts: 57

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 21 Apr 2014, 21:48    Post subject:
Dank voor je uitleg!
Met groet,
Spencer
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Joep Tomlow


Gender: Male
Age: 41
Joined: 14 Dec 2004
Posts: 630
Location: Limburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 21 Apr 2014, 22:34    Post subject:
In de zeer uitvoerige test van het Duitse traumflieger.de komt in een recente vergelijkingstest met diverse converters voor Canon de nieuwe Kenko 1,4x MC4 DGX als beste uit de test (beter als de Canon 1.4x III):
http://www.traumflieger.de/objektivtest/open_test/telekonverter/overview.php

Let wel; dit is puur in termen van scheidend vermogen gesproken, de kleurweergave die Ronald aangeeft wordt ook in deze test weer niet behandelt (opvallend inderdaad dat dit nooit gebeurt). Ook vraag ik me af wie de snelste AF-werking levert; de Canon of de Kenko (wordt ook in de test niet behandelt)?
Natuurlijk is het wel opzienbarend dat de Kenko met minder als de helft van de nieuwprijs van de Canon een beter scheidend vermogen levert als de Canon 1.4x III... Succes met de aanschaf.

Groet, Joep
_________________
Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Back to top
Reply with quote
 
Birdwatcher70


Gender: Male

Joined: 15 Mar 2011
Posts: 57

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 22 Apr 2014, 16:38    Post subject:
Hartelijk dank voor de aanvullende info Joep!
Ik ga eens door de traumflieger bladeren.....
Met groet,
Spencer
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Joop2


Gender: Male
Age: 77
Joined: 16 Nov 2005
Posts: 42
Location: Vroomshoop
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 26 Apr 2014, 7:45    Post subject: converter
Hallo,

Ik heb vorig jaar het hele Paasweekend gebruikt om de Canon 1.4 III te testen t.o.v. mijn Soligor (zelfde als Kenko)
Men scheef in de advertenties over de Canon "geen scherpte verlies", terwijl Canon zelf schreef "bijna".

Heb getest met een 400L 5.6 lens, dus geen AF, hand-scherpstellen, wel met 3 afgeplakte contactjes en zo dus met AF ook getest.

Kortom, resultaat was dat ik de Canon 1.4 III heb terug gebracht en mijn geld terug kreeg toen ze de resultaten zagen, de Soligor presteerde m.n. op scherpte veel beter als de Canon.

Zij wel vermeld dat de 400L geen geschikte lens is voor een converter, beter wat meer croppen dan houd men meestal meer over.

De Kenko kost nu bij Kameraexpress 119,= en de Canon bij cameranu 467,= dus bijna 4 x zo veel.

suc6, gr joop
Back to top
Reply with quote
 
jpjp


Gender: Male

Joined: 05 May 2006
Posts: 146
Location: Belgische kust
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 26 Apr 2014, 10:46    Post subject:
Vergeet niet dat wanneer je extenders gaat gebruiken je ook meestal de microfocus instelling moet gaan aanpassen voor deze combinatie Wink

Groeten, Jean-Pierre
_________________
Canon equipment.
Back to top
Reply with quote
 
Jef-w


Gender: Male
Age: 49
Joined: 20 Mar 2012
Posts: 42
Location: Hengelo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 26 Apr 2014, 17:06    Post subject:
jpjp wrote:
Vergeet niet dat wanneer je extenders gaat gebruiken je ook meestal de microfocus instelling moet gaan aanpassen voor deze combinatie Wink

Groeten, Jean-Pierre


Dat is absoluut een feit.

Heb destijds zelf een ext 2.0III aangeschaft voor mijn 300mm/f4, hierbij was ook microadjustment nodig. Hier was een behoorlijke aanpassing nodig.
Vorig jaar een 300mm/f2.8 aangeschaft en hierbij was een kleine aanpassing nodig voor optimale scherpte.

Dus Joop, de test met je 1.4 III lijkt me niet geslaagd als je dit niet hebt gecontroleerd.
_________________
Canonspul: 1D MK III | 24-70mm f2.8 L USM | 300mm/f2.8 IS USM I | extender 1.4 II | extender 2.0 III || 430EX II | Tamron 180mm Macro |
Back to top
Reply with quote
 
Kees vd Heijden


Gender: Male
Age: 43
Joined: 29 Nov 2012
Posts: 24
Location: Oosterland (Schouwen-Duiveland)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 27 Apr 2014, 7:45    Post subject:
voor mijn verjaardag in Feb. heb ik een kenko 1,4 kado gehad voor mijn combinatie Canon 7D met 300mm F4 , inmiddels is hij al 2 weken terug naar de leverancier voor reparatie, mijn F sprong zo nu en dan zonder regelmaat naar 00 en de sluitertijd bleef heen en weer vliegen....

wat het probleem is is nog niet duidelijk. maar goed dit kan net zo goed een enkel exemplaar zijn wat dit probleem heeft.

ik mis hem nu wel want die extra mm zijn toch wel lekker, over de beeldkwaliteit ben ik zeer te spreken.

mvg Kees
_________________
een hoop Canon spul!
Back to top
Reply with quote
 
Birdwatcher70


Gender: Male

Joined: 15 Mar 2011
Posts: 57

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 27 Apr 2014, 11:15    Post subject:
het grappige is (tenminste objectief gezien;-) is dat mijn 2.0III vlekkeloos werkt op de 300 2.8 en dan krijg ik ook de volle 8fps...met de kenko 1.4 dgx pro halveert deze naar de helft...net of ie opeens minders licht ziet...heel vreemd..ik moet dit nog verder onderzoeken..misschien even testen met een 1.4III...even kijken of er verschil inzit...(zonder deze meteen te kopen;-)
Als iemand dezelfde ervaring heeft dan hoor ik het natuurlijk graag.

met groet,
Spencer
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik


Gender: Male
Age: 43
Joined: 30 May 2005
Posts: 536
Location: sexbierum
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 27 Apr 2014, 21:02    Post subject:
Welke hangt ook af van het feit wat voor apparatuur je gebruikt. De canon type III kan aanzienlijk AF snelheid winst opleveren maar dat is niet in alle gevallen zo. Benut je dit dus niet, dan lijkt het mij een veel te dure converter.
_________________
De nodige kilo's canon....
Gitzo carbon + wimberley
www.natuurplaten.nl
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum