Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Verloren gegane commentaren en nominaties

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Anneke66


Gender: Female
Age: 57
Joined: 11 Apr 2014
Posts: 26

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Sep 2014, 8:00    Post subject: Verloren gegane commentaren en nominaties
Het is maar een vraagje, maar als een foto in het VA terecht komt en veel commentaren en nominaties krijgt en vervolgens komt een moderator er achter dat hij verkeerd geoordeeld heeft; kan gebeuren natuurlijk. De foto verhuist dan naar het TA. De fotograaf biedt dan vervolgens de goede versie aan. Zou het dan niet mogelijk zijn om de commentaren en nominaties om te zetten naar deze versie. Vind dit wel heel erg zuur voor de fotograaf.
Als het andersom was geweest; dat hij eerst was terechtgekomen in het TA, en later was verbeterd en naar het VA was gegaan dan was hij z'n commentaren en nominaties niet misgelopen.

Gr, Anneke
Back to top
Reply with quote
 
Ad Sprang
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 71
Joined: 03 Apr 2005
Posts: 7402

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Sep 2014, 8:35    Post subject:
Wellicht zuur voor de desbetreffende gebruiker maar wél te wijten aan de onzorgvuldigheid van de fotograaf.
Gebruikers beoordelen een foto zoals deze wordt gepresenteerd op de site en geven daar hun mening over, al dan niet in combinatie met een nominatie.
Commentaren en nominaties overnemen naar een opnieuw bewerkte (verbeterde) foto, zo dit technisch binnen het huidige concept al zou kunnen, is uiteraard niet aan de orde.
Gebruikers hebben hun mening gegeven over de uiteindelijk achteraf afgekeurde foto en niet over de nieuwe upload. Uiteraard staat het gebruikers vrij hun commentaren en nominaties te herhalen.
Wanneer een foto vanuit het TA alsnog naar het VA wordt verplaatst is het een andere zaak; we blijven dan naar dezelfde foto kijken zodat de commentaren en nominaties gehandhaafd kunnen worden.
_________________
Canon EOS 20D (2005) én Canon EOS 40D (2007) én Canon EOS 50D (september 2010). Canon 300 mm. F4 IS lens en Canon 1.4 converter.
Sinds 10 december 2005 Canon EF 500 mm. F4 L IS USM. Snelkoppeling Novoflex Miniconnect Profi-set.
Manfrotto 681B eenpoot.
Back to top
Reply with quote
 
Anneke66


Gender: Female
Age: 57
Joined: 11 Apr 2014
Posts: 26

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Sep 2014, 8:48    Post subject:
Toch vooral ook onzorgvuldigheid van degene die de foto in eerste instantie goedkeurde.
Ik had idd ook gedacht dat wat meer mensen die eerst zo lovend waren dit zouden herhalen, maar helaas...
Op zo'n moment denk je toch; wat als het mij was overkomen (ik in ieder geval wel).
Jammer.

Gr, Anneke
Back to top
Reply with quote
 
jee


Gender: Male
Age: 57
Joined: 06 Dec 2011
Posts: 107
Location: Barnaul
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Sep 2014, 8:49    Post subject:
Sorry Ad, dat is wel wat erg kort door de bocht om alle verantwoordelijkheid bij de fotograaf te leggen, zover ik weet kijken er minstens 2 moderatoren naar de foto, dus als die de onvolkomenheid ook niet eens opmerken.......
_________________
Groetjes,
Jaap
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Sep 2014, 8:55    Post subject:
@Anneke
de wereld vergaat niet...

denk aan de vergankelijkheid van de foto's in het verzamelalbum...

hoeveel van de foto's die vorige week in de database zijn geplaatst - voor de eeuwigheid - herinner je je nog?

misschien heeft de fotograaf wel al reeds gelezen wat er onder stond?

de fotograaf zou zelf die eerdere commentaren kunnen kopiëren en in een commentaar onder de nieuwe foto zetten...
(met als risico dat ie door door sommigen wordt aangezien als een pedante kwast Wink... of, als een nog grotere pedante kwast dan men al dacht. Tenzij natuurlijk iemand echt zijn best had gedaan op een commentaar. Zoals een heer Keizer. - op buursite nederpix nog wel eens actief met dichterlijke reacties, hier lang niet gezien - door mij tenminste.)
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Anneke66


Gender: Female
Age: 57
Joined: 11 Apr 2014
Posts: 26

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Sep 2014, 9:04    Post subject:
Nee Peter de wereld vergaat niet (kan je trouwens bij alles wel zeggen); maar mensen hebben wel gevoel en zijn trots op hun foto's. Toch lullig als een ander dan zo'n beoordelingsfout maakt; zeker als de foto al even in het VA staat en zoveel commentaren en nominaties had.

Gr, Anneke
Back to top
Reply with quote
 
Ad Sprang
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 71
Joined: 03 Apr 2005
Posts: 7402

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Sep 2014, 9:22    Post subject:
Jaap schreef:

Quote:
Sorry Ad, dat is wel wat erg kort door de bocht om alle verantwoordelijkheid bij de fotograaf te leggen, zover ik weet kijken er minstens 2 moderatoren naar de foto, dus als die de onvolkomenheid ook niet eens opmerken.......


we hebben er overheen gekeken, zoals zovele gebruikers die lovende commentaren uitten; kan gebeuren. Als we achteraf toch constateren dat de foto in T thuishoort vanwege nogal slordig cloonwerk dan wordt deze alsnog verplaatst, ongeacht de lovende kritieken en nominaties.
De fotograaf is en blijft verantwoordelijk voor het aangeboden materiaal en soms moeten wij op beoordelingen terugkomen, zowel van als naar Tijdelijk.
_________________
Canon EOS 20D (2005) én Canon EOS 40D (2007) én Canon EOS 50D (september 2010). Canon 300 mm. F4 IS lens en Canon 1.4 converter.
Sinds 10 december 2005 Canon EF 500 mm. F4 L IS USM. Snelkoppeling Novoflex Miniconnect Profi-set.
Manfrotto 681B eenpoot.
Back to top
Reply with quote
 
Anneke66


Gender: Female
Age: 57
Joined: 11 Apr 2014
Posts: 26

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Sep 2014, 9:27    Post subject:
Tuurlijk was het in eerste instantie een fout van de fotograaf; maar het was dan toch veel fijner geweest als hij toen was afgekeurd. Dan had hij later de goede versie aangeboden en was er niets aan de hand geweest; zo bedoel ik het.
En ja. dat vind ik zuur voor de fotograaf.

Gr, Anneke
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Sep 2014, 9:47    Post subject:
In het geval waar jij het over hebt begon de beoordelingsfout wel heel erg duidelijk bij de fotograaf. De moderatoren hadden geen cloonfout gemaakt. Merk op dat de hele rij mensen die enthousiast reageerden helemaal niet zo zorgvuldig hadden gekeken - ik had het ook niet zelf opgemerkt. (Moet dat dan, zorgvuldig kijken voor je enthousiast reageert?) Hoe waardevol zijn die commentaren dan nog?

Maar uh, wat als jou dit was overkomen?
Nou, je kan de mensen bedanken die eerder reageerden en je misschien hielpen met hoe je jouw 'fout' zou kunnen herstellen. Meestal kijken die mensen dan opnieuw. Meestal vinden mensen die de moeite nemen een tip te geven het leuk om te zien dat er iets met hun voorstel is gedaan. Heel vaak krijgen herstelde foto's van minder ervaren bewerkers juist extra bijval.
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Anneke66


Gender: Female
Age: 57
Joined: 11 Apr 2014
Posts: 26

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Sep 2014, 10:30    Post subject:
Het ging me puur om het feit dat deze volgorde lullig is voor de fotograaf. En ik heb m'n antwoord; de commentaren en nominaties kunnen niet overgezet worden naar deze mooie plaat. Jammer maar helaas.

Gr, Anneke
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9835
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 17 Sep 2014, 11:10    Post subject:
Anneke,

Je kan alle commentaren kopiëren en zelf in één commentaar onder de foto plakken. Heb ik ook wel eens gedaan, zie hier voor het resultaat.

http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=70361

Ik heb er geen spijt van gehad. Het ziet er wat anders uit maar je hebt toch nog die tekst. Desnoods parkeer je de commentaren tijdelijk onder een foto in je PA tot het origineel er wel een keer doorkomt.

.
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
Anneke66


Gender: Female
Age: 57
Joined: 11 Apr 2014
Posts: 26

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 17 Sep 2014, 11:17    Post subject:
@Hendrik:
O ja, da's wel apart zo. Dat is wel leuk dat je zo alle commentaren nog kunt teruglezen!

Gr, Anneke
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum