Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Canon: Versleten contactpunten?

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Michael Van Bosch


Gender: Male
Age: 42
Joined: 03 Feb 2005
Posts: 48
Location: Houtem, Belgïe
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 11 Jan 2015, 4:44    Post subject: Canon: Versleten contactpunten?
Hallo,
ik heb reeds 10 jaar een EF500mm f/4 L IS USM in m'n bezit.
Levert nog steeds dezelfde scherpe foto's als vroeger maar soms doet de AF het plots niet meer en krijg ik diafragma '00' op de camera te zien en meestal treedt de IS dan ook ongevraagd in werking. Camera uitzetten, even cm losdraaien, terug vastklikken en opgelost maar vaak mis je dan toch een kans in de vogelfotografie. Moet erbij vermelden dat de contactpunten er na die vele jaren wel versleten uit zien...

Iemand ervaring met het laten vervangen van de contactpunten en de prijs hiervan? Budget voor een nieuwe heb ik helaas niet...

Mvg, Michael
_________________
Canon 1D MK3// Canon 5DMK3// Canon 17-40 F4 L USM// Canon 24-105mm F4 L USM // Canon EF100mm F2.8 USM Macro // Canon EF70-300mm F4 L IS USM // Canon EF500mm F4 IS USM & TC1.4III & 2II. // Canon Speedlite EX580 & MT-24.
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend


Gender: Male
Age: 50
Joined: 01 Jun 2005
Posts: 225
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 11 Jan 2015, 10:57    Post subject:
Nog niet zo lang geleden kreeg ik plots ook de "00". De schroefjes in de behuizing van mijn 1.4 converter waren losgetrild, waardoor communicatie tussen extender en/of body onderbroken werd.
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
jpjp


Gender: Male

Joined: 05 May 2006
Posts: 146
Location: Belgische kust
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 12 Jan 2015, 13:39    Post subject: Re: Canon: Versleten contactpunten?
Michael Van Bosch wrote:
Hallo,
ik heb reeds 10 jaar een EF500mm f/4 L IS USM in m'n bezit.
Levert nog steeds dezelfde scherpe foto's als vroeger maar soms doet de AF het plots niet meer en krijg ik diafragma '00' op de camera te zien en meestal treedt de IS dan ook ongevraagd in werking. Camera uitzetten, even cm losdraaien, terug vastklikken en opgelost maar vaak mis je dan toch een kans in de vogelfotografie. Moet erbij vermelden dat de contactpunten er na die vele jaren wel versleten uit zien...

Iemand ervaring met het laten vervangen van de contactpunten en de prijs hiervan? Budget voor een nieuwe heb ik helaas niet...

Mvg, Michael


Best eens contact opnemen met http://www.techrepair.nl voor een offerte.

Groeten, Jean-Pierre
_________________
Canon equipment.
Back to top
Reply with quote
 
joppie


Gender: Male

Joined: 12 May 2008
Posts: 99

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 12 Jan 2015, 21:27    Post subject:
Daar heb ik zo nu en dan ook last van het mag misschien vreemd klinken maar als de body op de lens zit een klein tikje aan de rechter kant met de hand helpt elke keer.
Back to top
Reply with quote
 
Mikedekok


Gender: Male
Age: 31
Joined: 11 Feb 2015
Posts: 1
Location: Netherlands
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 25 Feb 2015, 23:25    Post subject:
Precies hetzelfde probleem gehad met mijn 400 2.8, het probleem werd vergroot in combinatie met converters. Waarschijnlijk is het bajonet in combinatie met de contact puntjes ook het probleem bij jou lens. inmiddels een jaartje geleden het bajonet laten vervangen (+/- 200 euro) waarna het probleem volledig verholpen was Wink
Back to top
Reply with quote
 
Michael Van Bosch


Gender: Male
Age: 42
Joined: 03 Feb 2005
Posts: 48
Location: Houtem, Belgïe
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 26 Feb 2015, 1:46    Post subject:
200€ valt mee denk ik!
Mag ik ook vragen waar je de herstelling liet uitvoeren?
Ik ben net terug van Florida waar ik een 10-tal dagen 6u p/d fotografeerde (steeds met nieuwe TC1.4III) en tot m'n grote verbazing heb ik het probleem er maar een 5-6 keer voorgehad.
Met m'n oude TC1.4II was dat eerder m'n dagelijks gemiddelde!
_________________
Canon 1D MK3// Canon 5DMK3// Canon 17-40 F4 L USM// Canon 24-105mm F4 L USM // Canon EF100mm F2.8 USM Macro // Canon EF70-300mm F4 L IS USM // Canon EF500mm F4 IS USM & TC1.4III & 2II. // Canon Speedlite EX580 & MT-24.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum