Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Canon ext 1.4 II - 1.4 III

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Luc Meert
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 63
Joined: 28 Dec 2006
Posts: 23
Location: Lippelo Belgie.
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 24 May 2015, 21:07    Post subject: Canon ext 1.4 II - 1.4 III
Hallo,

Iemand op de hoogte dat de Canon ext III merkelijk beter is dan voorganger type II ?
Heb me wel eens laten vertellen dat type III eigenlijk gemaakt is voor gebruik op de nieuwe telelenzen type II en daar ook daadwerkelijk beter zouden presteren.
Is het zinvol dat ik mijn Ext II ga vervangen door Type III voor het gebruik op mijn EF 500 f4 type I

Alvast dank voor de respons.
Gr, Luc
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik


Gender: Male
Age: 43
Joined: 30 May 2005
Posts: 536
Location: sexbierum
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 25 May 2015, 9:46    Post subject: Re: Canon ext 1.4 II - 1.4 III
Luc Meert wrote:
Hallo,

Iemand op de hoogte dat de Canon ext III merkelijk beter is dan voorganger type II ?
Heb me wel eens laten vertellen dat type III eigenlijk gemaakt is voor gebruik op de nieuwe telelenzen type II en daar ook daadwerkelijk beter zouden presteren.
Is het zinvol dat ik mijn Ext II ga vervangen door Type III voor het gebruik op mijn EF 500 f4 type I

Alvast dank voor de respons.
Gr, Luc


Dat verschil ga je waarschijnlijk niet zien. Het grootste verschil zit hem in de elektronica. De AF is sneller, maar ook nauwkeuriger. Tenminste, als je een 5Dm III / 1DX body gebruikt i.c.m. een type II tele. (Of de nieuwe 7DmkII / 5Ds(r) al is die laatste 5D serie niet voor actiefotografie aan te bevelen. )
De optiek is wel verbeterd van die type III extender, maar je "oude" 500mm F4 zal de zwakste optische schakel zijn. En die beeldkwaliteit zie je dus, de verbeterde eigenschappen van de type III zullen dus niet opvallen.

Dus nee, het is niet zinvol, je gaat er niet op vooruit.
_________________
De nodige kilo's canon....
Gitzo carbon + wimberley
www.natuurplaten.nl
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum