Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Nikon D750 i.c.m. Nikkor 300mm f 2.8

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 24 Aug 2015, 16:10    Post subject: Nikon D750 i.c.m. Nikkor 300mm f 2.8
Al een tijdje loop ik met plannen rond om deze combinatie aan te schaffen. Zo tegen het eind van het jaar wil ik de knoop doorhakken.

Ik las gunstige reviews over die camera, maar als ik het allemaal goed gelezen heb stokte de discussie over de D750 hier op BP ergens in maart van dit jaar.

Vandaar mijn eigenlijke vraag: is er inmiddels iemand met echte gebruikservaring?

Over de lens hoeven we het denk ik niet al te lang te hebben, dat is een natuurlijk een klasse-lens.
Maar misschien dat in combinatie met deze body (en tc's) er nog kanttekeningen te maken zijn?

Vast bedankt voor jullie inbreng!
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 24 Aug 2015, 16:33    Post subject:
Hoi Gerard


Op de site van Nikon Club Nederland kun je alles vinden over de Nikon D750. http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewforum.php?f=106


Groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 25 Aug 2015, 13:32    Post subject:
Dank je Leo.
Dit soort discussies ken ik ook van BP. Iemand wil of heeft die camera, anderen geven argumenten waarom zo'n camera dan wel of niet goed zou (kunnen) zijn.
Het verhaal wat ik vooral las was een Sony-overstapper die met kitlenzen werkte en die de D750 vond tegenvallen.

Ik was eigenlijk op zoek naar iemand die zegt: nou ik heb hem nu een paar maanden en wat mij betreft (en vul dan maar verder in). Echte gebruikerservaringen van liefst een mede BP-er dus.

Leo, als jij zo'n link naar een echte gebruikerservaring weet dan hoor ik het graag!
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 25 Aug 2015, 13:43    Post subject:
Hoi Gerard

Wat ik dan zou doen is, google op gebruikers ervaringen Nikon D750. Misschien dat dat je wat verder kan helpen.

Groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1802
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 25 Aug 2015, 14:35    Post subject:
G. bedoelt dus met name ervaringen van BPers - dat is natuurlijk voor een mede-BPer het beste criterium, omdat men op BP zo ongeveer gelijkdenkend is over de gewenste kwaliteit en gebruiksgemak. Het Nikonforum zal wellicht natuur-, bruids- architectuurs- fotografen omvatten, die hebben allemaal wat andere belangen.
Waar je zonder forum in elk geval (naar mijn mening) naar moet kijken is hoe je de instellingen kunt veranderen. Onze D300s nikons zijn daar zo super makkelijk in, je hoeft in het veld eigenlijk nooit het menu in om iets te veranderen, alles gaat met knopjes. Stel nu dat Nikon bij zijn D750 gekozen heeft voor instellingen via het menu, dan ben je mooi in de aap gelogeerd, zou ik zeggen, met je nieuwe camera. Alles met knopjes zou ik zeggen: diafragma, iso, sluitertijd, kleurtemperatuur minimaal. Dan kun je verwachten van Nikon dat het in elk geval prima is zeker in combinatie met een knappe lens.
en dan verder maar weer hopen op iemand die met die combinatie ervaring heeft en de moeite neemt om je daarover te informeren. Maar waarom een andere camera als je ouwe nog goed is?
grtz, J (heb je ook al weer niks aan .... Sad )
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 25 Aug 2015, 18:18    Post subject:
josephine wrote:
Maar waarom een andere camera als je ouwe nog goed is?


Ja, die is nog goed, maar niet zo heel jong meer.
Bovendien werk ik niet meer zo graag met mijn 2e camera (D200).
Vaak zitten er verschillende objectieven op de 2 bodies.

Maar de belangrijkste redenen zijn natuurlijk de innovaties, zoals daar zijn een zeer hoge ISO-waarde zonder noemenswaardig nadelig effect, het beweegbare schermpje voor laag standpunt (de nek!), 24 mp, zodat met een toplens er best wat te croppen zal zijn (is namelijk full frame), de snelle 51 punts autofocus, WIFI, en zo nog een paar zaken.

Het is net als met auto's, als je na een jaar of 10 een nieuw model koopt merk je pas weer wat er in die tijd allemaal verbeterd is....
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
LeerdammerKees


Gender: Male
Age: 58
Joined: 22 Aug 2010
Posts: 190
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 25 Aug 2015, 23:04    Post subject:
Qua gebruikerservaringen kan ik je ook niet helpen, Gerard, maar in de focus stond een test van deze camera en dat is wel een betrouwbaar tijdschrift Wink https://focusmedia.nl/review/nikon-d750-test.html

Groet Kees
_________________
Leerdams Kristal, made in Japan.....
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 26 Aug 2015, 11:26    Post subject:
Dank je Kees!
Prima review, en als je dat leest zou je zeggen: waar wacht je nog op?

Maar ik krijg ook adviezen om toch de D800 in mijn overwegingen te betrekken...
(dus daar gaan we dan Rolling Eyes Wink )
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 185
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 26 Aug 2015, 14:57    Post subject:
Quote:
zoals daar zijn een zeer hoge ISO-waarde zonder noemenswaardig nadelig effect,


Ha Gerard, op deze quote sla ik even aan: het is dus niét zo dat je maar eventjes met 12.000 ISO kunt fotograferen en er niks aan de hand is. Goed belichten blijft essentieel, lage ISO's leveren nog steeds de beste beelden op etc. Dus verwacht geen wonderen, maar wel een verbetering...

Ik heb geen D750 maar ken mensen die hem wel hebben, en die zijn allemaal tevreden... Kan in dit kader ook van harte de D810 aanraden, waarbij moet worden aangetekend dat deze wel een 'korrel' in het beeld heeft, wat door sommigen als zeer gewenst wordt ervaren (lijkt weer meer op foto's/dia's van vroeger), anderen denken dat het ruis is... In elk geval dynamisch en contrastrijk...

Succes met de keuze Wink , groet, Hans
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 26 Aug 2015, 18:10    Post subject:
Hoi Hans,
Dank voor je reactie.
De D810 klinkt zo te horen als meer een camera voor Josephine... Wink, die is gek op een korreltje in de foto.

Quote:
het is dus niét zo dat je maar eventjes met 12.000 ISO kunt fotograferen en er niks aan de hand is.


Ha! Nee dat snap ik en ik was dat ook niet van plan. Maar ik ben vrij vaak in omstandigheden dat zo rond de 1200 ISO wenselijk is, en dan merk ik toch wel vaak (niet altijd) een nadelig effect.

Ik neem wel aan dat 1200 ISO bij de D750 moeiteloos kan. Inderdaad, een verbetering en dat is al mooi!
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum