Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Canon 7D Mark II Gebruikerservaringen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Froggies


Gender: Male
Age: 60
Joined: 12 Mar 2008
Posts: 70
Location: Sittard
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 06 Aug 2016, 21:20    Post subject:
kanon wrote:
Brasil wrote:
@Froggies, diverse mensen hebben problemen met de focus / scherpte van hun foto's. Dat is géén negatief commentaar maar het vaststellen van een zeer vervelend feit wat niet voor iedereen geld. Gelukkig hebben vele mensen een exemplaar wat blijkbaar wel die scherpte biedt. Dat mensen die veel geld hebben uitgegeven voor een dslr camera en dit probleem hebben, is niet alleen zeer frustrerend maar ook een deceptie dat een merk als Canon blijkbaar niet voldoende kwaliteitscontrole heeft om tenminste 99% goede camera's in de markt te zetten.

Het valt me op dat sommige mensen die toevallig wel een goed exemplaar hebben dit afdoen met indirecte verwijzingen naar de gebruiker als of deze niet in staat is om een goede foto te maken. Dat getuigd niet alleen van weinig respect maar ook van weinig inlevingsvermogen om de problemen van anderen op waarde te schatten. Ik ben niet in het bezit van een 7D II maar kan me heel goed voorstellen dat je na de aanschaf van een dergelijke kostbare camera wel iets mag verwachten, namelijk het vermogen tot het maken van een scherpe foto, een vrij basale eigenschap voor een dslr.

mvg Ronald


Dat lijkt me een scherpe analyse, hulde

Groet, Henk-Jan


Ja fantastisch die analyse echt scherp
_________________
Canon 7D MkII
EF100-400 MkII, EF 600mm 4L mkii
Olympus OMD 1 mkii
40-150mm f2.8
300mm f4.0
Back to top
Reply with quote
 
dennisstronks


Gender: Male
Age: 46
Joined: 17 Jun 2011
Posts: 48
Location: Winterswijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 07 Aug 2016, 9:37    Post subject:
dat is een goede uiteenzetting Ronald, ik wil niet zeggen dat het een draak van een camera is maar er mankeert zeker wat aan.
Ik heb zelf ook problemen met de autofocus en ik ga hem dan ook aanbieden ter reparatie.
Al met al leverde de oude 7D zelfs nog scherpere beelden op.

mvg,

Dennis
_________________
Olympus E-M1X
Olympus 300mm F4
Olympus MC-14
Back to top
Reply with quote
 
Richard Ubels


Gender: Male

Joined: 27 Jan 2011
Posts: 13

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 07 Aug 2016, 13:39    Post subject:
Dat is dus ook mijn ervaring (en ik heb tijdens de reparatie weer 6 weken lang gebruik kunnen maken van de 7D en ik weet ook hoe een scherpe foto eruit ziet en hoe je een foto moet bewerken). Mijn Mark II is na meer dan 6 weken reparatietijd teruggekomen met een nieuwe sensor, volgens de verkoper zou het nu wel eens beter kunnen zijn. Ik heb hem nog niet heel goed kunnen testen, ik hoop maar dat het beter is. Nog een half jaartje dan is de garantie afgelopen...Het vervelende is dat je er niet echt je vinger op kunt leggen.

Groet,
Richard
_________________
Zeiss Diascope 85T*FL met vast 40x WA oculair (soms ook zoom 20-60x oculair). Camera panasonic tmc tz10. Adapter homemade (PVC), digiscopen dus. Vanaf oktober 2011 met Canon 7d en 400mm f-5.6L
Back to top
Reply with quote
 
dennisstronks


Gender: Male
Age: 46
Joined: 17 Jun 2011
Posts: 48
Location: Winterswijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 12 Aug 2016, 18:00    Post subject:
Vandaag mijn 7D2 weggebracht en hij wordt opgestuurd naar Tech Repair om de sensor af te stellen en de autofocus wordt gekalibreerd.
Volgens Cameratools zijn er goede resultaten mee behaald op de 7D2 dus ik ben benieuwd.
Over een week of 3 weet ik meer.

mvg,

Dennis
_________________
Olympus E-M1X
Olympus 300mm F4
Olympus MC-14
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 12 Aug 2016, 18:07    Post subject:
Had je dit beter zelf niet rechtstreeks kunnen doen. Nu zit cameratools er weer tussen. Hoe korter de lijnen hoe beter volgens mij. of zie ik dat verkeerd?


Groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
dennisstronks


Gender: Male
Age: 46
Joined: 17 Jun 2011
Posts: 48
Location: Winterswijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 12 Aug 2016, 19:03    Post subject:
dat zie je niet verkeerd, maar er zit nog garantie op de camera dus daarom doe ik het op deze manier.

mvg,

Dennis
_________________
Olympus E-M1X
Olympus 300mm F4
Olympus MC-14
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 12 Aug 2016, 23:21    Post subject:
Wat ik mijn nog uit mijn Nikon tijdperk kan herinneren is, dat ik los van de zaak waar ik mijn Nikon Gear had gekocht ,mij bij problemen rechtstreeks tot Nikon Nederland kon wenden en de problemen in Beverwijk konden worden opgelost. Ging heel makkelijk en super vlot. Weet niet hoe dat met Canon werkt.

Groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
dennisstronks


Gender: Male
Age: 46
Joined: 17 Jun 2011
Posts: 48
Location: Winterswijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 13 Aug 2016, 9:52    Post subject:
dat weet ik eerlijk gezegd niet, het is de 1e keer dat ik problemen met een camera heb.

mvg,

Dennis
_________________
Olympus E-M1X
Olympus 300mm F4
Olympus MC-14
Back to top
Reply with quote
 
Canonvogel


Gender: Male
Age: 62
Joined: 23 Jan 2010
Posts: 140
Location: Culemborg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 13 Aug 2016, 12:33    Post subject:
Leo .
Canon heeft ook een adres waar je met vragen terecht kunt oa in Amstelveen .
Zie bij gevoegde link .

http://www.canon.nl/about_us/route_amstelveen.aspx
_________________
Al meer dan 40 jaar Canon .
Back to top
Reply with quote
 
Bennie masman


Gender: Male
Age: 69
Joined: 15 Jun 2014
Posts: 28
Location: Lemelerveld
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 25 Aug 2016, 20:55    Post subject:
Canon heeft twee reparatie centra
1 in Nederweerd Dsp en een in bergen op zoom tech repair
Daar kun je gewoon een afspraak maken en valt gewoon onder de garantie

Gr Bennie
_________________
Canon 7D mark ii/ canon 5d mark iii
canon 500mm/canon 100-400 type ii 1.4 extender111
Back to top
Reply with quote
 
palombian


Gender: Male
Age: 74
Joined: 24 Sep 2007
Posts: 4
Location: Heverlee, Belgie
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 09 Sep 2016, 20:49    Post subject:
Ik kom hier even kijken en schrik wel echt over de zeer negatieve berichten over de 7DII.
Heb dit toestel zelf sinds eind 2015 en nooit enig probleem ondervonden. Ook niet met de eerste 7D die ik nog steeds heb.
De 7DII is merkelijk beter van AF (wel behoorlijk AF microadjust instellen voor al je lenzen en apart met de extenders).
Zowel met een oude lens als de 400 5.6 als met de 400 DO II komen er erg scherpe beelden uit, ook met extenders, alhoewel een 1Dx nog wel beter zal zijn.
Je haalt ook meer uit de raw bij slecht licht en hogere ISO.
Hopelijk is dit een geisoleerd geval, ik kan me moeilijk voorstellen dat alleen ik geluk zou gehad hebben Smile.
Back to top
Reply with quote
 
Froggies


Gender: Male
Age: 60
Joined: 12 Mar 2008
Posts: 70
Location: Sittard
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 10 Sep 2016, 9:42    Post subject:
palombian wrote:
Ik kom hier even kijken en schrik wel echt over de zeer negatieve berichten over de 7DII.
Heb dit toestel zelf sinds eind 2015 en nooit enig probleem ondervonden. Ook niet met de eerste 7D die ik nog steeds heb.
De 7DII is merkelijk beter van AF (wel behoorlijk AF microadjust instellen voor al je lenzen en apart met de extenders).
Zowel met een oude lens als de 400 5.6 als met de 400 DO II komen er erg scherpe beelden uit, ook met extenders, alhoewel een 1Dx nog wel beter zal zijn.
Je haalt ook meer uit de raw bij slecht licht en hogere ISO.
Hopelijk is dit een geisoleerd geval, ik kan me moeilijk voorstellen dat alleen ik geluk zou gehad hebben Smile.


Palombian dit is ook mijn mening. Ben tot nu toe zeer tevreden over de camera. Gebruik een 500mm 4L maar ook een 100-400mm mkii met en zonder extender 2.0 beelden zijn erg scherp.
AF is echt super snel en 10 beelden net een mitraileur.
Ik vraag mij ook wel eens af of dit niet het nadeel van internet is, tevreden mensen lees je minder over dan mensen die een probleem hebben. Let wel het is erg zuur als je een probleem hebt, maar volgens mij kunnen die problemen zonder problemen opgelost worden.
Ik gebruik de 7Dmkii ook voor sportfotografie, camera is super snel geweldig tov mijn 5D mkiii. Ja kwaliteit 5D is beter als 7D maar ik vind fullframe mag je niet met cropsensor vergelijken.
_________________
Canon 7D MkII
EF100-400 MkII, EF 600mm 4L mkii
Olympus OMD 1 mkii
40-150mm f2.8
300mm f4.0
Back to top
Reply with quote
 
dennisstronks


Gender: Male
Age: 46
Joined: 17 Jun 2011
Posts: 48
Location: Winterswijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 10 Sep 2016, 14:09    Post subject:
je zegt de problemen kunnen zonder problemen opgelost worden, is het dan bekend wat het probleem van sommige camera's is?

mvg,

Dennis
_________________
Olympus E-M1X
Olympus 300mm F4
Olympus MC-14
Back to top
Reply with quote
 
Jan Hendriks


Gender: Male

Joined: 28 Jul 2005
Posts: 258

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 11 Sep 2016, 11:58    Post subject:
Froggies wrote:

Palombian dit is ook mijn mening. Ben tot nu toe zeer tevreden over de camera. Gebruik een 500mm 4L maar ook een 100-400mm mkii met en zonder extender 2.0 beelden zijn erg scherp.
AF is echt super snel en 10 beelden net een mitraileur.


Hier ook een zeer tevreden gebruiker. Ik heb achtereenvolgens aangeschaft: de 350D, 30D, 40D, 50D, 7D en dan eind 2014 de 7D MKII. Bij voorgaande modellen kon ik eigenlijk steeds niet wachten tot de volgende weer uitkwam. In het begin was dat vanwege de toch wat lage resolutie van de camera's. Vanaf de 50D was dat wel goed maar vond ik de ruis weer te overdreven aanwezig. Pas met de 7D MKII was dit wat mij betreft opgelost en heb ik geen enkele behoefte meer gevoeld aan een opvolger. In combinatie met de 100-400mm MKII die mijn good old 400mm 5.6 heeft vervangen beleef ik er iedere keer weer veel plezier aan.

Wat ik nog als groot pluspunt vergat te vermelden is dat de 7D MKII ook SD geheugenkaarten slikt.
Zelf gebruik ik twee 64GB kaartjes. Daar kom je, ook met RAW, de vakantie wel mee door. Very Happy
_________________
Panasonic Lumix G9, Panasonic Leica DG Vario-Elmar F/4-6.3 100-400mm Asph. power OIS.


Last edited by Jan Hendriks on Thu 22 Sep 2016, 9:07; edited 2 times in total
Back to top
Reply with quote
 
Joep Tomlow


Gender: Male
Age: 41
Joined: 14 Dec 2004
Posts: 630
Location: Limburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 11 Sep 2016, 13:00    Post subject:
Froggies wrote:
Ik vraag mij ook wel eens af of dit niet het nadeel van internet is, tevreden mensen lees je minder over dan mensen die een probleem hebben. Let wel het is erg zuur als je een probleem hebt,

Dat is denk ik de juiste conclusie; de meerderheid die een dergelijke nieuwe body bezitten, en deze goed bevalt, zal geen topic starten of bijdrage leveren om deze positieve ervaring te delen. Geen bericht is goed bericht zeg maar.
Gelukkig zijn in dit topic wél de nodige positieve ervaringen na te lezen waarvoor dank. Tegelijkertijd zijn gestelde problemen met AF etc. zeker iets om in de gaten te houden en serieus te nemen bij aanschaf van deze body.

Groet, Joep
_________________
Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Back to top
Reply with quote
 
Froggies


Gender: Male
Age: 60
Joined: 12 Mar 2008
Posts: 70
Location: Sittard
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 19 Sep 2016, 20:52    Post subject:
dennisstronks wrote:
je zegt de problemen kunnen zonder problemen opgelost worden, is het dan bekend wat het probleem van sommige camera's is?

mvg,

Dennis


Ja dat denk ik wel. Elke camera zal wel ergens een probleem of " fout" hebben, daarom worden ook firmwares uitgebracht om bepaalde " fouten " te verhelpen. Ik had dat vroeger, toen ik nog Sigma lenzen gebruikte het probleem als er een nieuwe camera uitkwam de lens niet meer werkte op de nieuwe camera. Het probleem kon worden kon worden opgelost door de chip in de lens te vervangen. Nadeel viel de lens binnen garantie was het gratis anders €75. Het zijn problemen die lastig zijn maar wel verholpen kunnen worden.
Ik geloof niet dat camera's op de markt worden gebracht waar willen en wetens fouten inzitten, wat soms wel gesuggereerd wordt.
_________________
Canon 7D MkII
EF100-400 MkII, EF 600mm 4L mkii
Olympus OMD 1 mkii
40-150mm f2.8
300mm f4.0
Back to top
Reply with quote
 
dennisstronks


Gender: Male
Age: 46
Joined: 17 Jun 2011
Posts: 48
Location: Winterswijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 22 Nov 2016, 11:27    Post subject:
Mijn camera is inmiddels voor de 2e keer opgestuurd en ik moet zeggen dat ik met mijn exemplaar echt klaar ben.
Je begint toch echt te twijfelen aan jezelf wanneer je na een reparatie nog steeds problemen hebt (ze zijn zelfs groter geworden), ik hoop dat Canon nu echt het probleem erkent en voor een vervangend toestel gaat zorgen.
Waarschijnlijk is mijn camera er dus 1 uit de "gevreesde" 1e batch.

mvg,

Dennis
_________________
Olympus E-M1X
Olympus 300mm F4
Olympus MC-14
Back to top
Reply with quote
 
Brasil


Gender: Male
Age: 66
Joined: 07 Jun 2010
Posts: 127
Location: Itanhaém SP Brazilië
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 22 Nov 2016, 14:23    Post subject:
dennisstronks wrote:
Mijn camera is inmiddels voor de 2e keer opgestuurd en ik moet zeggen dat ik met mijn exemplaar echt klaar ben.
Je begint toch echt te twijfelen aan jezelf wanneer je na een reparatie nog steeds problemen hebt (ze zijn zelfs groter geworden), ik hoop dat Canon nu echt het probleem erkent en voor een vervangend toestel gaat zorgen.
Waarschijnlijk is mijn camera er dus 1 uit de "gevreesde" 1e batch.

mvg,

Dennis


Heel erg shit Dennis, zeker als je zo veel geld hebt uitgegeven aan een A-merk product en later blijkt dat het probleem nog steeds bestaat en zelfs is toegenomen. Iedere, zich zelf respecterende fabrikant zou dit product direct moeten omruilen voor een andere exemplaar en excuses moeten aanbieden voor alle tijd, kosten en ongemak die de situatie heeft opgeleverd. Dit valt niet goed te praten met "de meeste camera's zijn wél goed"!

Als Canon dit niet op een nette manier oplost zal hen dat klanten gaan kosten en terecht! Ik hoop dat je een oplossing vindt, dat is ook in het belang van Canon en zijn reputatie.

groeten Ronald
_________________
Canon 50D met 300 F4

https://birdsofbrazil30845971.wordpress.com/
Back to top
Reply with quote
 
dennisstronks


Gender: Male
Age: 46
Joined: 17 Jun 2011
Posts: 48
Location: Winterswijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 28 Nov 2016, 16:15    Post subject:
Ik heb de handdoek in de ring gegooid vwb de 7D mark II, ik heb er absoluut geen vertrouwen in dat ik met deze camera goede resultaten ga behalen.
Ik heb gekozen om de cropcamera´s te laten voor wat ze zijn en hoop binnenkort een 5D mark 3 te hebben en weer scherpe foto´s te maken.

mvg,

Dennis
_________________
Olympus E-M1X
Olympus 300mm F4
Olympus MC-14
Back to top
Reply with quote
 
snowman


Gender: Male
Age: 77
Joined: 06 Oct 2016
Posts: 28
Location: Regio Doetinchem
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 29 Nov 2016, 20:19    Post subject:
Ik sta ook op het punt om een 7DMKII aan te schaffen, maar als ik deze verslagen zo lees dan neem ik nog even een afwachtende houding aan...en borduur nog even verder met de 7D I. Die geeft wel scherpe beelden en de AF geeft ook geen problemen bij deze body.

Hopelijk dat Canon het eens gaat toegeven.


Groet, jan
_________________
Canon 5DMKII Canon 7D Canon 300 f4 L Sigma 500mm EX DG APO HSM f4,5 Canon 24-105 f4 Canon 50mm f1,4 Tamron SP 90 F2,8 Macro 1:1. Kenko converter DGX MC4 1.4 statief Manfrotto Model 136.
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 29 Nov 2016, 21:40    Post subject:
Als je de camera koopt bij een webwinkel heb je 14 dagen de tijd om de camera uit te proberen (normaal gebruik, dus geen krassen maken). Als je niet tevreden bent, kun je de camera zonder opgave van reden terugsturen en is de webwinkel verplicht je het volledige aankoopbedrag inclusief administratie- en bezorgkosten terug te geven. In euro's dus geen tegoedbon o.i.d. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor je eigen rekening.

Ondanks Dennis' slechte ervaring met zijn camera en de service van Canon die misschien te wensen overlaat, is de 7D MkII echt geen slechte camera. Er zijn héél veel tevreden gebruikers.
Back to top
Reply with quote
 
dennisstronks


Gender: Male
Age: 46
Joined: 17 Jun 2011
Posts: 48
Location: Winterswijk
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 29 Nov 2016, 22:04    Post subject:
dat klopt, er zijn ongetwijfeld ook goede bij, jammer dat Canon de QC niet helemaal voor elkaar lijkt te hebben met deze camera.
Het zou in potentie een goede camera moeten zijn, maar voor mij persoonlijk is het uitgelopen op een teleurstelling.

Ik heb zeker al goede foto's gezien al weet ik niet wat daar allemaal aan geknutseld is en hoe ze daadwerkelijk uit de camera zijn gerold, maar het gaat er om dat je zelf tevreden bent met het resultaat.

mvg,

Dennis
_________________
Olympus E-M1X
Olympus 300mm F4
Olympus MC-14
Back to top
Reply with quote
 
Froggies


Gender: Male
Age: 60
Joined: 12 Mar 2008
Posts: 70
Location: Sittard
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 15 Dec 2016, 11:27    Post subject:
Michiel Janssen wrote:
Als je de camera koopt bij een webwinkel heb je 14 dagen de tijd om de camera uit te proberen (normaal gebruik, dus geen krassen maken). Als je niet tevreden bent, kun je de camera zonder opgave van reden terugsturen en is de webwinkel verplicht je het volledige aankoopbedrag inclusief administratie- en bezorgkosten terug te geven. In euro's dus geen tegoedbon o.i.d. De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor je eigen rekening.

Ondanks Dennis' slechte ervaring met zijn camera en de service van Canon die misschien te wensen overlaat, is de 7D MkII echt geen slechte camera. Er zijn héél veel tevreden gebruikers.


Michiel, ik kan mij niet voorstellen dat je 14 dagen de camera mag testen en bij niet bevallen terugsturen.
ik denk als je de camera hebt gebruikt terugsturen niet meer mogelijk is. Ik neem aan dat jij toch ook geen gebruikte camera wilt kopen?
Ga naar een goede winkel daar is veel mogelijk ik denk ook testen.
_________________
Canon 7D MkII
EF100-400 MkII, EF 600mm 4L mkii
Olympus OMD 1 mkii
40-150mm f2.8
300mm f4.0
Back to top
Reply with quote
 
Leon Walraven


Gender: Male
Age: 36
Joined: 06 Mar 2006
Posts: 422
Location: Raalte
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 15 Dec 2016, 17:56    Post subject:
Froggies wrote:
ik kan mij niet voorstellen....
ik denk...
Ik neem aan...


Daar ligt nou net het probleem in je argumentatie Laughing Wink

Inderdaad is kopen en uitgebreid testen het beste, wel bij een betrouwbare zaak die zich bewezen heeft. In een winkel kan je echt niet zo goed testen als thuis. Zeker als het gaat om de consistentie van de camera, en de prestaties op groot formaat.

Groeten Leon
Back to top
Reply with quote
 
natuur(a)art


Gender: Male
Age: 65
Joined: 16 Mar 2012
Posts: 6
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 17 Dec 2016, 17:39    Post subject:
Dag allen, inderdaad heb je dan 14 dg de tijd, word daarna met korting verkocht als bv openbox.
Groet,
Aart
_________________
Canon 7D en wat glaswerk
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 7 of 7


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum