Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


canon lens

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
willem jan
Guest







PostPosted: Mon 16 Jan 2017, 18:31    Post subject: canon lens
hallo,

ik ben opzoek naar een nieuwe lens voor mijn 7d mark ll.
ik wil een lens van canon omdat deze doorgaans de beste beeldkwaliteit opleveren. ik zat te denken aan een 100-400 is usm, 100-400 ii, 400 5.6, 70-300, 28-300. dit zijn naar mijn mening de beste 'budget' lenzen uit de L serie. ik vind snelheid belangrijk omdat ik veel snelle objecten fotografeer en vind de kwaliteit uiteraard ook heel belangrijk. graag jullie mening/ervaring. alvast bedankt!
Back to top
Reply with quote
 
Bouke Atema


Gender: Male
Age: 43
Joined: 11 Jul 2009
Posts: 282
Location: Hengelo/Berlijn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 16 Jan 2017, 18:53    Post subject:
Ik zou gaan voor de 100-400II.
Ik heb zelf de 1ste versie gehad en heb erg genoten van deze lens.
Nu is het zo dat de 2de versie stukken beter is. Het is een leuk bereik en
ik zou het voor mij zelf nu ook een erg goeie aanwinst vinden naast mn 500mm.
Veel plezier

groeten Bouke
_________________
CANON
www.boukeatema.com
Back to top
Reply with quote
 
Henk Baptist
Editor


Gender: Male
Age: 77
Joined: 03 Oct 2007
Posts: 393
Location: Oud Gastel / Diever
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 16 Jan 2017, 19:07    Post subject:
7D II en 100-400 II is een perfecte combinatie. Zie mijn foto's, niet alleen op Birdpix, maar ook op Nederpix. De combinatie werkt ook voor vlinders, libellen, reptielen, amfibieën, etc.
Mijn recente ervaring is dat een converter (1,4) een wat mindere kwaliteit geeft en je beter 400 mm van statief kunt croppen.
_________________
Canon R spullen
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 18 Jan 2017, 9:37    Post subject:
Willem Jan.
zonder ook maar wat dan ook af te dingen op die 100-400 lens,
Het is niet relevant of een bepaald merk 'doorgaans' betere kwaliteit levert. Het gaat er om dat de lens die je kiest en die je straks in handen hebt voor jou het beste is.

Bij de laatste twee lenzen die je noemt denk ik - zonder zelf nou erg veel ervaring te hebben met Canon lenzen - dat je optisch veel beter af bent met een lens van Sigma of Tamron. Zomaar willekeurig een lens van deze merken? Nee, één van de nieuwere series 150-600 zoom. Die lenzen kunnen concurreren met alle vier de lenzen die je noemt vanwege bereik, alleszins acceptabele kwaliteit en prijs.

De eerste lens - 100-400 versie II - lijkt me geweldig, naar aanleiding van specificaties, recensies en foto's hier en elders. En zoals Henk aangeeft heel veelzijdig. De tweede lens is een hele goede met een aantal nadelen: geen vibratiereductie, vrij lange kortste scherpstelafstand.

De vierde lens is geschikt als je nooit lenzen wilt verwisselen maar zowel foto's van vogels (behoorlijk dichtbij) als snap shots van landschappen en culturele zaken wilt maken (bijvoorbeeld reisfotografie), altijd met veel licht fotografeert en niet per sé met groot diafragma je onderwerp wilt isoleren. Deze lens geeft waarschijnlijk een fikse vervorming. Check.
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
willem jan
Guest







PostPosted: Fri 20 Jan 2017, 17:30    Post subject:
bedankt voor de info/tips. het weegt zeker mee met de beslissing. ik ga de lenzen testen denk ik, dat weet ik het.
Back to top
Reply with quote
 
Leon Walraven


Gender: Male
Age: 36
Joined: 06 Mar 2006
Posts: 422
Location: Raalte
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 22 Jan 2017, 14:23    Post subject:
Hallo Willem-Jan.

Inderdaad, gewoon kijken wat het beste bij je eigen prioriteiten ligt. Ik heb zelf de 400 5.6. Daarvoor had ik een sigma 150-500, maar deze was soft. Na de aanschaf van de 400 5.6, heb ik 2 lenzen aangeschaft, namelijk de canon 100-400 versie II. Ik had hoge verwachtingen, maar het resultaat viel mij toch tegen. Minder scherp als de prime ( wat eigenlijk ook wel logisch is ). En ook ietsjes minder bereik ( 385 mm schat ik ). Dus toch maar weer beide lenzen geretourneerd. Overigens beiden lenzen gekalibreerd en vergeleken onder exact dezelfde omstandigheden vanaf statief. Dus zit er verschil in? Jazeker. Het hangt van jezelf af hoeveel waarde je aan deze verschillen hecht. De overige verschillen zijn juist benoemd.
Dit dus mijn praktijkervaring met deze lenzen. Maar goed, niets is er beter dan zelf alles uit te testen! Wie weet kom je tot een andere keuze. Allemaal prima.

Succes ermee!

Gr Leon
Back to top
Reply with quote
 
willem jan
Guest







PostPosted: Thu 02 Feb 2017, 19:30    Post subject:
Zo, ik heb de lenzen getest, en uit de test rolde de 70-300 4-5.6 L IS USM. zoom voor mijn gebruik heel belangrijk net als de kwaliteit en stabilisatie, die is echt geweldig! Een dikke plus! Wat ook aantrekkelijk was voor deze lens is de prijs ten opzichte van de 100-400 II. Omdat ik ook vrij veel sporten fotografeer zij milimeters niet zo'n punt, dan maar iets vaker croppen als het echt zo ver is. Echt een aanrader! Wink
Back to top
Reply with quote
 
willem jan
Guest







PostPosted: Thu 02 Feb 2017, 19:33    Post subject:
Oja, bedankt voor de reacties!
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum