Posted: Tue 22 Jan 2008, 22:10 Post subject: import uit de VS
Ik heb een Canon 500mm gekocht bij B&H in New York.
Heb er uiteindelijk €5050 voor betaald op een moment dat hier minimaal €5750 betaald moest worden. Nu liggen de prijzen lager.
Invoerrechten zijn zo is mij verteld 6,7% en btw 19%.
Dit klopte aardig. B&H heeft dit via UPS verstuurd en het was binnen 4 dagen bij mij thuis.
Heb net een klein dingetje besteld bij RRS en dit was via USPS en later hier in Nederland door TNT verzorgd.
Pakje was binnen 3 dagen in Nederland. Vervolgens moet je dan bij TNT een nederlandse barcode aanvragen, heb ik gekregen en vervolgens laten zij het 2 volle weken bij de douane slingeren. Bellen heeft geen zin bel de een en je wordt door verwezen naar de ander.
Lang leve UPS. Heb al eerder een statief en wimberley besteld bij B&H en ook hierop +/- €300 op bespaard.
Hier nog iets over garantie bij Canon over andere merken kan ik niets zeggen.
Canon USA geeft wereldwijde garantie op de USA lenzen.
Hierop heb ik 2x een mail gestuurd naar het Canon service centre hier in Nederland.
Hierbij wordt mijn vraag niet vermeld maar het antwoord is luid en duidelijk. WEL garantie dus.
Hierbij een copie van het antwoord van Canon :
Geachte klant,
Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen.
Het is inderdaad dat de lenzen onder een wereldwijde garantie vallen.
Deze garantie is niet van toepassing op andere toestellen enkel voor voor de lenzen geld de wereldwijde garantie.
Indien u nog vragen heeft over uw toestel kan u ons steeds contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Canon Customer Support
Ik zal deze e-mails ook koesteren voor mocht er wat gebeuren.
Ook las ik nog ergens of BTW zakelijk aftrekbaar is.
Als boekhouder kan ik hier volmondig JA op antwoorden want het betreft BTW binnen Nederland.
Groet Joep
PS profiteer nog van de dollar want hij is dalende.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum