Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Vervanger van Canon 40D ????

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
C. Bekhuis


Gender: Male
Age: 53
Joined: 07 Mar 2016
Posts: 1
Location: Tilligte
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 07 Mar 2016, 21:40    Post subject: Vervanger van Canon 40D ????
Hallo forumleden,

Vervanger van Canon 40D  ????

Ik fotografeer al jaren met een Canon 40D en heb daar de volgende objectieven bij:
1. Canon EFS 17-85mm IS USM;
2. Canon EF 24-70mm f/4.0L IS USM;
3. Canon EF 70-200mm, f/2.8L IS USM Mark II;

Overig:
4. Canon 77mm Close-up Lens 500D;
5. Canon Extender EF 2 x Mark III.

De 40D heeft het op een Costa Rica trip helaas begeven en ik zoek een vervanger waarop ik mijn objectieven kan blijven gebruiken (dus Canon…).

Mijn wensen:
1. In ieder geval een upgrade t.o.v. de 40D (het moet een uitdaging blijven Wink
2. Camera bij uitstek geschikt voor fotografie van natuur: dieren, landschappen en Macro;
3. Robuuste camera, bestand tegen weersinvloeden;
4. Bij voorkeur de mogelijkheid tot (her)gebruik van mijn CF geheugenkaarten en hergebruik Li-ion batterij type BP-511A, 1100 mAh, 7.4 V


Ik heb me er al wat in verdiept en twijfel op dit moment over de 70D of de 7D mark II.
Kantelbaar scherm (70D) lijkt me erg handig bij macro en bijzondere standpunten, maar is geen harde eis.

Vragen:
1. Ik lees in diverse reviews over focusproblemen en “Error 70” van de 7D Mark II. Iemand ervaringen?
2. Wat zouden jullie kiezen, 70D of de 7D mark II? Beide passen binnen mijn budget, maar het is de vraag welke camera de beste prijs-kwaliteit verhouding heeft en hoe lang deze camera’s bedrijfseconomisch gezien actueel blijven.
3. Weten jullie of er binnenkort nog een Canon model uitkomt wat enigszins vergelijkbaar is met de 7D, 70D?
4. In de toekomst wil ik mijn set uitbreiden met tele-mogelijkheden boven de 400mm (nu max. te realiseren met mijn 70-200mm en 2 x Extender). Wat zouden jullie adviseren?


Het is hoe dan ook een flinke investering en ik heb nog getwijfeld over full-frame (6D of 5d Mark III), maar ik ben bang dat deze camera’s het buitengebruik en onze reisbestemmingen niet overleven en de vergrotingsfactor van een crop-camera lijken me nog niet zo gek voor het fotograferen van dieren en vogels….

Alle tips zijn welkom!
_________________
Canon 40D, EFS 17-85mm IS USM, EF 24-70mm f/4.0L IS USM, Canon EF 70-200mm, f/2.8L IS USM Mark II, 77mm Close-up Lens 500D, Extender EF 2 x Mark III.
Back to top
Reply with quote
 
Lesley van Loo


Gender: Male
Age: 45
Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1045

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 07 Mar 2016, 22:45    Post subject:
Kan je niet heel erg helpen behalve dan dat ik nog nooit last heb gehad van een error met mijn 7D II en dat er binnenkort een canon 80D komt ff googlen en je vind hem zo.
_________________
www.ltdphoto.com
Back to top
Reply with quote
 
jvdriel


Gender: Male
Age: 52
Joined: 16 Jul 2012
Posts: 5
Location: IJsselstein
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 09 Mar 2016, 10:04    Post subject: 70D
Ikzelf heb de 70D.

Voor mij een fijne camera die voldoet aan al mijn wensen.
Wifi is echt een mooie optie om hem op afstand te bedienen en om fotos van je toestel af te halen gelijk naar bijvoorbeeld je telefoon.
Het kantelbare scherm heeft mij al meerder malen geholpen bij een ander standpunt. dus ook erg handig.

De 7D is sneller en heeft meer AF-punten geloof ik.
Echter voor mij als hobby fotograaf is dit meer dan voldoende

gr. Jacco van Driel
_________________
Canon 70D
EFS 18-55mm IS
EFS 55-250mm IS
EF 300mm L F/4
Extender I 1,4x
Back to top
Reply with quote
 
jan katsman


Gender: Male
Age: 73
Joined: 06 Feb 2008
Posts: 32
Location: Leersum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 10 Mar 2016, 23:35    Post subject:
1. Die accu's kun je vergeten: zowel de 5D, 6D als 7D werken met een ander type accu. Past gewoon niet. 70D vermoedelijk ook, weet ik niet.
2. Zowel 5D,6D en 7D zijn beter bestand tegen weersinvloeden dan 70D en 80 D
3. Alle 3 gemaakt voor minstens 150.000 clics, dus je kunt even vooruit.
4. 7D heeft een fantastische stille modus met 4 beelden per seconde en is in de normale stand met 12 beelden per seconde ook al heel stil.
5. 5D III heeft m.i. de beste beeldkwaliteit. Maar ik hoorde iets over een 5D IV die er aan zit te komen?
_________________
Canon camera en objectieven.
Blog: jankatsman.wordpress.com
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum