Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Het vernieuwde Birdpix: testers gevraagd!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 498
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 10:26    Post subject:
Arie Ouwerkerk wrote:
Er staan inmiddels diverse foto's bij Vogelskijken in het Album pre-moderatie.

Foto's staan in pre-moderatie als gebruikers een foto hebben geupload en dingen hebben ingevuld, maar nog niet op de knop hebben geklikt om de foto in te dienen voor moderatie.

Misschien dat mensen vergeten om op de knop te klikken? De moderators kunnen dat zelf niet doen. Dus als je foto niet verschijnt op de portal is dat misschien de reden.


Waar vind je het album 'Pre-moderatie'? Ik zie zelf helemaal geel keuze uit meerdere albums!??

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend


Gender: Male
Age: 50
Joined: 01 Jun 2005
Posts: 226
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 10:31    Post subject:
Ik moet elke dag opnieuw inloggen. Ik zie trouwens ook nergens waar ik een vinkje kan zetten bij "Automatisch inloggen".
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
Loes Belovics
Moderator
Moderator




Joined: 19 May 2013
Posts: 7

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 10:39    Post subject:
Ik volg dit draadje met belangstelling en veel is voor mij heel herkenbaar omdat ik zelf het traject van de nieuwe site van Deel de Natuur heb meegemaakt. Nu Kees DDN aanhaalt wil ik daarom toch nog even reageren.

Wij hebben destijds heel bewust gekozen om niet met duimpjes te werken omdat we daar de social media al voor hebben en we liever mikken op inhoudelijke commentaren. Iets dat overigens toch maar moeilijk van de grond komt. Duimpjes kunnen bij ons alleen maar worden gegeven bij de inzendingen voor het maandthema, ze worden dan als stem ingezet.
Eerlijk gezegd mis ik die duimpjes bij DDN toch wel eens, vooral het soort competitie element als de Foto van de dag bij BP. Dat stimuleert me om mijn beste foto’s in te sturen, want ja, ik geef het toe, ik word er blij van als mijn foto de top 5 haalt.

Over de bestandsgrootte en snelheid het volgende: daar hangen kostenplaatjes aan, hoe meer serverruimte er nodig is, hoe hoger de kosten.
Ik kan me ook voorstellen dat we vanwege de snelheid eerst een kleinere voorvertoning zien om daarna pas het grotere beeld in te laden. Als de site constant alles groot beschikbaar moet houden speelt zou alles nog trager worden denk ik, plus dat ook dan waarschijnlijk het kostenaspect van meer serverruimte speelt.

Met andere woorden, we kunnen alles wel wensen, en alles is in principe ook te realiseren, maar het moet ongetwijfeld behapbaar blijven qua kosten.
En in antwoord op Vincent: Ja er mogen zeker twee stamkroegen zijn, niet voor niets kom ik regelmatig bij BP buurten.

Groet Loes
_________________
Sony


Last edited by Loes Belovics on Thu 28 Dec 2023, 10:42; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
pietwil
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 70
Joined: 15 Mar 2008
Posts: 13
Location: Haarlem
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 10:41    Post subject:
Ik heb het nou een paar keer geprobeerd (vogelskijken) en eerlijk gezegd zie ik geen toegevoegde waarde aan het plaatsen van een foto met een hogere resolutie.
In mijn beleving vind ik de foto beter op het formaat van BP.

Gr:Pieter.
_________________
Ik ben in het bezit van een Nikon D800.
Heb daarbij ook een teleconverter TC-14E III sinds 21-11-16
Nikkor 300mm 2.8 VR
Nikon Nikkor 70-200 2.8 vr
Nikon nikkor micro 105mm 2.8 vr
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1572
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 10:57    Post subject:
Erna Koelman wrote:

Waar vind je het album 'Pre-moderatie'? Ik zie zelf helemaal geel keuze uit meerdere albums!??
Groet, Erna

Dat is geen album, het is een status tijdens het uploaden. Pas als je op de knop helemaal onderaan in het midden klikt (indienen voor moderatie) verandert die status. Blijkbaar is deze knop te lastig te vinden. Gaat op de lijst met aanbevelingen.
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 498
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 11:11    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
Erna Koelman wrote:

Waar vind je het album 'Pre-moderatie'? Ik zie zelf helemaal geel keuze uit meerdere albums!??
Groet, Erna

Dat is geen album, het is een status tijdens het uploaden. Pas als je op de knop helemaal onderaan in het midden klikt (indienen voor moderatie) verandert die status. Blijkbaar is deze knop te lastig te vinden. Gaat op de lijst met aanbevelingen.


Maar nu staat hij daar. Hoe krijg ik hem nu daar dan weg?

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 498
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 11:14    Post subject:
Erna Koelman wrote:
Vincent Vuik wrote:
Erna Koelman wrote:

Waar vind je het album 'Pre-moderatie'? Ik zie zelf helemaal geel keuze uit meerdere albums!??
Groet, Erna

Dat is geen album, het is een status tijdens het uploaden. Pas als je op de knop helemaal onderaan in het midden klikt (indienen voor moderatie) verandert die status. Blijkbaar is deze knop te lastig te vinden. Gaat op de lijst met aanbevelingen.


Maar nu staat hij daar. Hoe krijg ik hem nu daar dan weg?

Groet, Erna


Laat maar, Vincent. Doordat je aangaf dat die knop moeilijk te vinden is, ben ik weer gaan zoeken. Blijkbaar moet je de foto opnieuw aanklikken en dan helemaal naar onderen scrollen. Pffff. Inderdaad echt niet vanzelfsprekend en niet makkelijk te vinden.
Maar nu is het gelukt. Dankjewel.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 498
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 11:16    Post subject:
Help, ik heb vast weer iets niet goed gedaan. Want nu is mijn hele begeleidende tekst bij de foto weg!???

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 11:44    Post subject:
@ Erna: Daarvoor had je dan weer eerst de boel moeten bewaren (of opslaan, ik weet zo niet direkt hoe ze het precies noemen. Staat ook onderaan. Echt logisch is het niet inderdaad, maar het is wel makkelijk dat je hem in die status nog kunt aanpassen.
Goed punt om over na te denken: moet dat nou vooral te vinden zijn in een gebruiksaanwijzing, of kan alles wat intuïtiever? Ik denk vooral aan een pop-upje dat vraagt: klaar om in te leveren? klik dan op ......
grtz, josephine

edit: ik heb juist opnieuw een foto geupload, en de volgorde is dus: gegevens invullen, wijzigingen opslaan (knop onderaan) en klaar voor moderatie (ook onderaan dus)
Oefening baart kunst maar deze test omgeving is natuurlijk juist om dit soort hoogdrempelligheid aan te geven. Ik vind dat eigenlijk best erg leuk om te doen trouwens. Meedenken, tips, hindernissen ontdekken en doorgeven.
Back to top
Reply with quote
 
Luc Meert
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 63
Joined: 28 Dec 2006
Posts: 23
Location: Lippelo Belgie.
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 16:48    Post subject:
Uit bovenstaande blijkt dat toch veel mensen problemen ondervinden met opladen en inderdaad dit is omslachtiger geworden dan voorheen.
Toch ook wel iets wat voor verbetering vatbaar is.
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 498
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 17:28    Post subject:
josephine wrote:
@ Erna: Daarvoor had je dan weer eerst de boel moeten bewaren (of opslaan, ik weet zo niet direkt hoe ze het precies noemen. Staat ook onderaan. Echt logisch is het niet inderdaad, maar het is wel makkelijk dat je hem in die status nog kunt aanpassen.
Goed punt om over na te denken: moet dat nou vooral te vinden zijn in een gebruiksaanwijzing, of kan alles wat intuïtiever? Ik denk vooral aan een pop-upje dat vraagt: klaar om in te leveren? klik dan op ......
grtz, josephine

edit: ik heb juist opnieuw een foto geupload, en de volgorde is dus: gegevens invullen, wijzigingen opslaan (knop onderaan) en klaar voor moderatie (ook onderaan dus)
Oefening baart kunst maar deze test omgeving is natuurlijk juist om dit soort hoogdrempelligheid aan te geven. Ik vind dat eigenlijk best erg leuk om te doen trouwens. Meedenken, tips, hindernissen ontdekken en doorgeven.


Eigenlijk ben ik er zo goed als 100% van overtuigd dat ik de foto wél had opgeslagen, nadat ik de tekst had ingevoerd. Of wellicht heb ik dat in een ander stadium gedaan?? Je 'moet' nu zoveel invullen.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
kevinhollmann
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 38
Joined: 29 Mar 2020
Posts: 37
Location: Leiden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 17:34    Post subject:
Hoi Vincent,

Dit is wat ik tot heden ervaar/mijn bevindingen.

Homepage:
- Wanneer je een foto wil openen, moet je wachten tot de mousehover het balkje toont voor je de foto kan aanklikken. Dit werkt vertragend en het lijk net alsof je dan niet goed klikt. Dit lijkt mij wat gebruikers onvriendelijk.
- De weergave kan naar mijn idee wat mooier, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. De foto’s worden nu vrij kort naast en boven elkaar weergegeven. Een overzichtelijke layout zie je bijv wanneer je geen foto ter moderatie open hebt staan en klikt op zoeken op je profiel van je eigen foto’s. Dit vind ik dit bijv. al een stuk mooier en overzichtelijker en meer van deze tijd.
- De duimpjes kunnen evt vervangen worden voor hartjes, zoals het nu is bij een nominatie.
Persoonlijk vid ik de hartjes wat leuker.
- Ik mis de database sectie op deze pagina, is deze verhuist?
- Ik mis de sectie waar je kan klikken op je naam en zien dat je dus bent ingelogd en alle opties welke daaronder horen, zoals privé berichten, commentaren etc.
- Openen van een foto is traag.
- Wie genomineerd heeft is niet zichtbaar.
- Als je op het duimpje druk veranderd het aantal niet direct, ik vind het wel normaal dat dit dan direct zichtbaar is.
- Wanneer je op het tekst bolletje klikt, ga je niet gelijk door naar het reactievenster met de mogelijkheid je reactie te geven.
- Wanneer je doorklinkt naar de persoon welke bijv een reactie heeft geplaatst, word je niet doorgestuurd naar een profiel pagina. Dit verwacht je wel. Een biografie oid met daaronder de foto’s.
- Rechtermuisklik is toegankelijk. Het zou fijn zijn als dit geblokkeerd wordt.


Foto’s uploaden:
- Het uploaden van een 1600 formaat is al prachtig maar echt gebruikers gemak is 2048. Dit is het meest standaard en zorgt ervoor dat wij als gebruikers niet een speciaal formaat dienen te exporteren voor birdpix wat onnodige data opslokt op onze harde schijven. Dat kan je natuurlijk verwijderen maar het is vriendelijker omdat alle platformen 2048 hanteren hierin mee te gaan. Dit maakt het erg gebruiksvriendelijk.
- Voor het uploaden van foto’s zou ik naast een drag and drop ook een knop aan maken zodat duidelijk is dat dit ook kan middels een foto te selecteren via een verkenner.
- Wanneer je je foto upload en je de gegevens in moet vullen zou het handiger zijn de de gebruiker gelijk door te sturen naar deze pagina zonder dat je op een knopje moet klikken.
- De upload van de foto krijgt helaas een bewerking met elke upload welke plaats vindt. Dit gaat om de exact juiste formaten zoals aangeven of groter of kleiner. Deze bewerking laat foto’s weer minder scherp ogen dan ze zijn. Persoonlijk vind ik dat dit punt echt wel opgelost moet worden omdat dit gewoon niet van deze tijd is.
- De knop wijzigingen opslaan verwacht je onder de kolommen bijschrift en techniek en niet helemaal onderaan de pagina. Daarnaast verwacht je deze knop ook niet in het midden maar aan de rechterzijde, hier staat nu de knop verwijderen. Ik zou deze 2 omdraaien.
- Na het bewaren van de wijzigingen moet je nog een keer op de knop klikken “klaar voor moderatie” Ik denk dat het al klaar is voor moderatie wanneer je klikt op wijzigingen opslaan.
- De hoeveelheid tekst wat je kwijt kan in de velden bij de upload, lijkt mij meer dan genoeg.
- Het upload limiet mag voor mij aangepast worden naar per dag/datum. Per 24 uur is iets vervelends wanneer bijv is een keer in de ochtend tijd hebt en een andere keer de avond. Ik denk dat dit beter per datum gedaan kan worden.
- Graag zou ik ditmaal een verandering zien in de upload hoogte wanneer er een staande uitsnede wordt geüpload om de kwaliteit van de foto te waarborgen.

In moderatie pagina:
Deze mist de beschrijvingen welke je erbij hebt geplaatst.

Foto pagina:
- Bij de reacties “deze reactie vind ik nuttig” mag van mij worden verwijderd. Dit voegt niets toe. Reactie op reactie is wel fijn. Wordt er dan ook iets van een notificatie verzonden?
- Bij het plaatsen van een reactie moet je klikken op de knop. Dat lijkt mij logisch, minder logisch is dat je dan nog een keer in het veld moet klikken om te kunnen gaan typen.

Profielpagina:
- Een overzichtelijke pagina, echter mis ik hier de optie om mijn weergave naam aan te passen. Het lijkt mij dat dit los kan staan van de gebruikersnaam.
- Zoeken in mijn foto’s werkt niet.

Overige zaken:
- Ik mis een rubriek Forum voor meest besproken zaken.
- Zoeken mist de optie trefwoorden. Het is nu niet mogelijk om zaken te zoeken in een omschrijving van een foto om tot voorbeeld foto’s te komen voor de maandopdracht.
- Ik mis een locatie waar je kan zien hoeveel upload je nog kan doen in het verzamelalbum.
- de kleuren van de knoppen blauw, vind ik niet passen in de site. Er word vaak gebruik gemaakt van oranje binnen de site en ik zou deze style verder doorvoeren op de subpaginas. Ik zie dit voor nu terug in de upload pagina.
- Zoek filters zijn veel te beperkt en hier moeten categorieen aan toegevoegd worden.
- Het laden van de pagina’s is bijzonder traag. Bijv door de klikken op volgende, daarna is er nog een sub load welke de nominaties en reacties moet laten zien. Dit volgt daarna pas. Helaas erg traag.
_________________
Nikon Z9
Nikon 400 2.8 TC VR S
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1572
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 20:55    Post subject:
Bedankt, Kevin, voor je gedetailleerde feedback. Daar kunnen ze echt wat mee bij Pixfactory! Ik ga je punten meenemen in de lijst.

Een vraag die ik graag in de groep wil gooien, is de layout van de homepage. In de huidige opzet van zowel het oude als het nieuwe Birdpix is dit een compacte mix van foto's. Gewoon één groot blok.

Dus deze:
https://vogelskijken.nl/community/fotos/

Kevin stelt voor om een layout te hanteren waarbij je kleinere thumbs laat zien, met daaromheen info, bijvoorbeeld soortnaam, fotograaf, aantal nominaties, reacties en views.

Dus het overzicht zoals je krijgt te zien via Mijn Dashboard --> klikken op de knop Zoeken.

https://vogelskijken.nl/community/dashboard/

Hoe kijken jullie tegen deze twee opties aan?
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend


Gender: Male
Age: 50
Joined: 01 Jun 2005
Posts: 226
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 21:07    Post subject:
Vincent, de tweede manier van het laten zien van de thumbs via het dashboard vind ik een stuk prettiger ogen en minder druk. Niet zo hip misschien.
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 498
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 21:12    Post subject:
Vincent Vuik wrote:
Bedankt, Kevin, voor je gedetailleerde feedback. Daar kunnen ze echt wat mee bij Pixfactory! Ik ga je punten meenemen in de lijst.

Een vraag die ik graag in de groep wil gooien, is de layout van de homepage. In de huidige opzet van zowel het oude als het nieuwe Birdpix is dit een compacte mix van foto's. Gewoon één groot blok.

Dus deze:
https://vogelskijken.nl/community/fotos/

Kevin stelt voor om een layout te hanteren waarbij je kleinere thumbs laat zien, met daaromheen info, bijvoorbeeld soortnaam, fotograaf, aantal nominaties, reacties en views.

Dus het overzicht zoals je krijgt te zien via Mijn Dashboard --> klikken op de knop Zoeken.

https://vogelskijken.nl/community/dashboard/

Hoe kijken jullie tegen deze twee opties aan?


Ik vind het fotoblok met weinig ruimte ertussen juist heel prettig!
Maar wél weer graag met op elke foto kunnen zien wie de fotograaf is, de soort, hoeveel nominaties, etc. Ik vind het echt heel jammer dat je nu pas die basisdetails te zien krijgt als je de foto aangeklikt hebt.

Lastig, hè, zo veel verschillende meningen!?

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 498
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 21:31    Post subject:
Ik zie via het dashboard overigens helemaal geen foto's. Dus ik kan niet zien hoe die lay-out is.

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend


Gender: Male
Age: 50
Joined: 01 Jun 2005
Posts: 226
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 21:40    Post subject:
Erna, het zijn je eigen foto's die je tevoorschijn kunt toveren. Tik een soortnaam of gewoonweg de letter e bijvoorbeeld in bij Vogelsoort. druk dan op zoeken en voilà.
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1572
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 21:58    Post subject:
Optie 1 (huidige layout):



Optie 2 (voorstel van Kevin)

Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 498
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 22:08    Post subject:
Adri Gr Nuelend wrote:
Erna, het zijn je eigen foto's die je tevoorschijn kunt toveren. Tik een soortnaam of gewoonweg de letter e bijvoorbeeld in bij Vogelsoort. druk dan op zoeken en voilà.


Heb ik geprobeerd, maar er verscheen niets!?

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
LeerdammerKees


Gender: Male
Age: 58
Joined: 22 Aug 2010
Posts: 190
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 22:09    Post subject:
Net even gekeken en die 2e optie van de lay-out oogt heel prettig en veel! beter dan dat 'grote blok'. En het heeft als voordeel dat, als de foto je interesseert, je de foto wel 'moet' aanklikken. En waarschijnlijk wordt de site er ook 'sneller' van maar daar heb ik geen verstand van Smile En misschien de duimpjes gewoon vervangen voor cijfers. En eerlijk gezegd vind ik die max. 1024px breedte prima alleen wat meer kb-tjes voor de upload en dan is die 500kb perfect.

Groet Kees
_________________
Leerdams Kristal, made in Japan.....


Last edited by LeerdammerKees on Thu 28 Dec 2023, 22:12; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Erna Koelman
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 25 Apr 2017
Posts: 498
Location: Lelystad
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 28 Dec 2023, 22:12    Post subject:
Dank je wel, Vincent!

Zoiets vermoedde ik al. Veel tekst tussen (en ook op) de foto's vind ik echt zonde van de ruimte.
Ik blijf dus bij mijn voorkeur om een fotoblok te houden, maar alsjeblieft wél weer de informatie over fotograaf, soort, nominaties, etc. direct in beeld, zoals nu ook op BirdPix het geval is, zonder eerst de foto aan te moeten klikken.
Liefst weer klein, zoals nu, i.p.v. zo groot als in de huidige nieuwe opzet.

Veel wijsheid met jullie keuzes!

Groet, Erna
_________________
CANON EOS R6 met 100-500mm
Back to top
Reply with quote
 
Gejo Wassink


Gender: Male
Age: 58
Joined: 31 Dec 2011
Posts: 168
Location: Lievelde
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 29 Dec 2023, 10:07    Post subject: nominaties
Ik zie nergens de namen van de mensen die hebben genomineerd. En nomineren doe je nu door op het zwarte duimpje te klikken neem ik aan. Die wordt dan groen en dat zal wel het teken zijn dat ik in ieder geval genomineerd heb?
_________________
canon eos 5D mark IV sigma 150-600 sports, tamron 150-600mm. Tamron 70-300 mm. www.bureauwassink.nl
Back to top
Reply with quote
 
corvanspijk
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 68
Joined: 15 Dec 2011
Posts: 135
Location: Koekange
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 29 Dec 2023, 14:09    Post subject:
In de nieuwe versie een andere foto geupload omdat de andere foto te licht en (onder voorbehoud) onscherp is bevonden. Wat mij opvalt is dat de 'verkleining' na uploaden onscherp oogt terwijl die foto bijna beeldvullend is. Ik kan die foto niet vergroten tijdens de bewerking want dan krijg ik de foutmelding 404. Hierdoor is de scherpte niet te beoordelen tijdens de bewerking. Op mijn computer onder openen als voorbeeld is de foto wel scherp. Na de moderatie is de foto wel te vergroten. Dus hier zit waarschijnlijk een bug.

De tweede versie heeft ook mijn voorkeur al zou ik er ook graag de plaats bij willen zien. Maar ja, hoe meer info hoe trager het bestand te openen is waarschijnlijk.

groet,
Cor
Back to top
Reply with quote
 
Vincent Vuik
Admin
Admin


Gender: Male
Age: 36
Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1572
Location: Krimpen aan den IJssel
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 29 Dec 2023, 14:32    Post subject: Re: nominaties
Gejo Wassink wrote:
Ik zie nergens de namen van de mensen die hebben genomineerd. En nomineren doe je nu door op het zwarte duimpje te klikken neem ik aan. Die wordt dan groen en dat zal wel het teken zijn dat ik in ieder geval genomineerd heb?

Ja, er staat op de wensenlijst dat je de namen kan zien en dat de teller direct +1 gaat als je erop klikt.
Back to top
Reply with quote
 
pietwil
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 70
Joined: 15 Mar 2008
Posts: 13
Location: Haarlem
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 29 Dec 2023, 18:14    Post subject:
Beste Vincent.

Ik ga voor optie 2 voor wat betreft de indeling van de foto,s.
Nog een vraagje.
Is het nou al mogelijk om na 1 of andere klik de achtergrond bij de foto zwart te maken??
Ik kan het niet vinden.

Gr:Pieter.
_________________
Ik ben in het bezit van een Nikon D800.
Heb daarbij ook een teleconverter TC-14E III sinds 21-11-16
Nikkor 300mm 2.8 VR
Nikon Nikkor 70-200 2.8 vr
Nikon nikkor micro 105mm 2.8 vr
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic
Page 5 of 10


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum