Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Ervaringen?: Zeer trage service Sigma

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 03 Nov 2006, 11:31    Post subject: Ervaringen?: Zeer trage service Sigma
Mijn dagje Oostvaardersplassen 22 september

Quote:

Ik kom daar staan al een aantal collega fotograven, die wel nieuwsgierig waren naar de ervaring met mijn Sigma OS APO 80-400. Ik vertel hun dat hij mij zeer goed bevalt en dat ik er erg tevreden mee ben.
Ik wil vervolgens gaan fotograferen, en jawel alsof de duivel het gehoord had

De autofocus is er mee opgehouden....
Ik heb van alles geprobeerd, dacht nog even dat het aan de body lag, maar ook dit was snel uitgesloten omdat ik dat kon testen met een lens van een andere fotograaf.

Vandaag heb ik dus een beetje aangeklungeld met handmatig focussen.... maar in de praktijk ben je toch net altijd te laat, met die "snelle vogels van tegenwoordig"

Ik kom thuis... blijkt dat het garantietermijn net 2 week overschreden is.
Maandag zal ik naar Sigma bellen kijken wat de stappen zullen zijn.

Het moge duidelijk zijn, het was niet helemaal mijn dag. Toch vond ik het zeker de moeite waart om het gezien te hebben, en hoop snel nog eens terug te keren met een gerepareerde lens.

Inmiddels is het 5 weken later en ik heb nog steeds geen lens.
Na 3 week heb ik een telefoontje gepleegd om te vragen of er al nieuws was? Een mevrouw aan de lijn zei: dat er nog niets mee gedaan was, maar dat het allemaal wel goed zou komen met garantie en dergelijke.
Daarna vertelde ze dat ik maandag de week daarop terug kon bellen, omdat er dan iemand van de technische dienst aanwezig zou zijn.

Ik bel maandag in de 4e week naar Sigma. Daarna vertelde ze dat ik maandag de week daarop terug kon bellen, omdat er dan iemand van de technische dienst aanwezig zou zijn. Ik bel die maandag heen zeggen ze: Dat er iets scheef in de lens zit en dat er onderdelen uit Japan besteld zijn die één deze dagen binnen zouden komen.
Verder vertelde hij mij dat hij nog geen prijs wist van de reparatie... "pardon prijs?" het zou voor garantie zijn?
Zeggen ze daar dat de lens scheef is doordat hij waarschijnlijk gevallen is?
Ik weet 200% zeker dat deze lens nooit gevallen is.

A: Ze bestellen onder delen waar ze de prijs niet eens van weten.
B: Ze proberen onder hun mondelinge afspraak uit te komen
(zeer vreemde gang van zaken)

Hij rade aan om even af te wachten tot dat de onderdelen binnen waren.

Einde van week 5,
Zojuist bel ik naar sigma, om te vragen hoe het zit. Er zijn nu 5 week voorbij en wil graag weer aan het fotograferen! Het zelfde verhaal krijg ik te horen, Geen onderdelen en Geen prijs. Nogmaals probeer ik de technische dienst duidelijk te maken dat de lens absoluut niet gevallen is! Ook vraag ik of dit door het vervoer zou kunnen komen door TNT? Waarop deze man zuchtte en nors antwoordde dat hij de lens ook wel ongeprepareerd terug wilde sturen.....
Hij wil mij informeren als de onderdelen binnen zijn.
Waarop het telefoongesprek snel afgesloten werd

Wat moet ik hier mee aan? En zijn er meer ervaringen met de reparatieprocedure van Sigma?

Last edited by pascald on Sun 05 Nov 2006, 23:31; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Jan-Jaap
Guest

PostPosted: Fri 03 Nov 2006, 12:38    Post subject:
Mijn vorige lens een Sigma 170-500 heb ik ook opgestuurd naar Sigma en dat heeft ook een tijd geduurd voordat die terug was. De reden was dat het in een vakantie periode lag en er daarom minder mensen aanwezig waren om de orders uit te voeren.
Maar na drie weken een telefoontje te hebben gevoerd met sigma is op wonderbaarlijke wijze mijn lens naar voren geschoven of iedereen was weer terug want nog geen week later had ik hem weer thuis, via Konijnenberg zelfs.

Volgens mij moet je gewoon geluk hebben als het om Sigma gaat. Helaas heb ik toen wel een maandopdracht misgelopen die voor mij te doen was.

Dus gewoon blijven bellen en afwachten. En als zij denken dat je de lens hebt laten vallen dan moeten hun ook maar het bewijs ervoor aanleveren.

succes
Back to top
Reply with quote

Jocrisse

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 03 Nov 2006, 16:00    Post subject: Re: Ervaringen?: Zeer trage service Sigma
pascald wrote:
...... Wat moet ik hier mee aan? En zijn er meer ervaringen met de reparatieprocedure van Sigma?

Niet om je te ontmoedigen, maar zie topic op DPZ.

martin

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 04 Nov 2006, 12:34    Post subject:
Ik heb vanmorgen net mijn Sigma 500 4.5 EX HSM naar konijnenberg gebracht voor een reparatie{er zitten binnen in wat schroefjes los}Ik hoop toch niet dat dit acht weken gaat duren Crying or Very sad ze zeggen dat het ongeveer 4 weken gaat duren Sad wat ik al veel te lang vind. Rolling Eyes
Back to top
Reply with quote

Hans Gerhardt

PostPosted: Sat 04 Nov 2006, 14:14    Post subject:
Ik heb het idee dat onder BP-ers veel Sigma gebruikers zijn. Het moet toch mogelijk zijn om een gebruikersplatform op te richten om Sigma Benelux onder druk te zetten? Of moeten we eerst een aparte vereniging oprichten?

martin

PostPosted: Fri 17 Nov 2006, 18:10    Post subject:
Vandaag kreeg ik een telefoontje dat ik mijn lens weer kon ophalen.
Het heeft precies 10 dagen geduurd Razz terwijl de wachttijd 4 weken zou zijn.Ik ben dus tervreden Wink
Back to top
Reply with quote

pascald

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 26 Nov 2006, 17:54    Post subject:
Na 9 week kreeg ik een telefoontje van de technischedienst van Sigma met de mededeling dat mijn lens inmiddels gerepareerd is.
Hij vroeg mij of ik ook een extender heb gebruikt, en zo ja van welk merk.

Ik vertelde hem dat ik wel eens de Canon 2x extender heb gebruikt op deze lens (zo ook op de dag dat deze stuk ging)
De meneer die ik aan de telefoon had zei dat dat de oorzaak van het defect was. Omdat de Canon Extenders een rubberen rand hebben.
De autofocus van de lens kan hier tegenaan lopen waardoor deze stuk gaat.

Dit probleem valt niet onder de garantie,
De kosten van de reparatie zouden 450,- euro zijn.
Maar bij Sigma waren ze zeer schappelijk!!!! en hebben een regeling voor mij getroffen.
Ik moest 75,- betalen! aan reparatie kosten.
Dit bedrag is de lens uiteraard meer dan waard.
Een dag later had ik mijn lens goed werkend terug.

j.geerlinks

PostPosted: Wed 29 Nov 2006, 20:09    Post subject:
Na het lezen van deze verhalen wordt ik een beetje bang. Ik heb mijn sigma 100-300 m lens afgelopen vrijdag 24-11 weg gebracht naar konijnenberg om hm bij sigma te laten repareren. Er werdt inderdaad 3 tot 4 weken gezegd Ik hoop niet dat het langer duurd want wil toch wel wat mooie winterplaatjes kunnen maken. Afwachten dus.

Groeten Jorrit
Reply with quote

martin

PostPosted: Thu 30 Nov 2006, 18:22    Post subject:
Dag Jorrit,

Het ligt er denk ik aan wat er aan de lens mankeert,ik had een schroefje los zitten,ze konden hem bij Konijnenberg niet maken en hij moest dus opgestuurd worden naar de Sigma fabriek,4 weken stond er als wachttijd,na 10 dagen kreeg ik alweer een telefoontje dat ik hem op kon halen,dus er is nog hoop Razz
Back to top
Reply with quote

j.geerlinks

PostPosted: Tue 09 Jan 2007, 8:01    Post subject:
Nou de verhalen van jullie beginnen aardig te kloppen heb mijn lens 24 november oplaten sturen voor reparatie. Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat hij nog in duitsland ligt te wachten op onderdelen uit Japan.
Ik zit dus nu ook in week 7 en het kan ook nog wel even duren.
Dus voor de gene die zijn sigma lens kapot heeft en deze opstuurd sterkte.

Heb geduld hij komt vast wel weer terug.

Groeten Jorrit
Reply with quote

j.geerlinks

PostPosted: Mon 22 Jan 2007, 21:15    Post subject:
Nouhet is zover na na 9 weken heb ik bericht. mijn lens kan gemaakt worden maar!!!! de kosten bedragen 800 euro. nieuwwaarde van de lens ongeveer 1050euro ik heb hem tweedehands gekocht voor 630 euro en laat hem dus maar niet maken. Helaas opzoek naar een nieuwe.

Groeten Jorrit
Reply with quote

Hans Gerhardt

PostPosted: Tue 23 Jan 2007, 10:22    Post subject:
j.geerlinks wrote:
...... mijn lens kan gemaakt worden maar!!!! de kosten bedragen 800 euro. nieuwwaarde van de lens ongeveer 1050euro Groeten Jorrit

Jorrit hebben ze je ook vertelt wat er aan stuk was of was het eigen schuld dikke bult?

j.geerlinks

PostPosted: Tue 23 Jan 2007, 19:14    Post subject:
tja het was eigenlijk eigenschuld want lens en fototoestel zijn van mijn statief afgevallen omdat deze blijkbaar niet goed vast zat ( ik snap dat nog steeds niet). ze hebben me nog niet vertelt wat er kapot was dat hoop ik nog zwart op wit te ontvangen van hun. Ik ben al bezig met een andere lens hopen dat dat bod wat ik heb gedaan wordt geacepteerd.

groeten Jorrit
Reply with quote

Hans Gerhardt

PostPosted: Tue 23 Jan 2007, 20:22    Post subject:
j.geerlinks wrote:
............ eigenlijk eigenschuld want lens en fototoestel zijn van mijn statief afgevallen .......
groeten Jorrit

en natuurlijk geen verzekering afgesloten. Embarassed

Sytze

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 14 Jul 2007, 10:40    Post subject: Garantie Sigma
Mijn 500mm F4.5 had opeens last van autofocus problemen.
De HSM bleef zoeken en als hij stopte zat 'ie er flink naast, niet scherp dus.
Met Sigma gebeld en de volgende dag mijn lens daar gebracht.
Binnen 14 dagen bericht dat e.e.a. was gerepareerd onder garantie.
(ik heb de lens vanaf maart 2006.)
Er bleek een stukje lak van de binnenzijde van de lens op de diafragmalamellen terecht te zijn gekomen, hierdoor bleven deze vast staan
en kwam er te weinig licht in de lens om goed te focussen.

Hulde aan Sigma voor de snelle service.

Groet Sytze.

Canon 7D II / Canon 500 F4 IS USM
Back to top
Reply with quote

Lesley van Loo

PostPosted: Wed 12 May 2010, 15:47    Post subject:
toch even een veer in de .... voor Sigma.

mijn vader heeft een oude sigma 400mm F5.6 lens, deze stelde opeens niet meer scherp op oneindig.
ik gister gebeld naar sigma (nieuwegein) en ik kon gelijk
's middags langskomen dan zou deze meneer even kijken.

toen ik daar aankwam en de meneer had gekeken was hij bang dat de lens niet meer te repareren was (tenminste niet voor een bedrag lager dan de waarde) na mijn vraag hoe de lens uit elkaar te halen (wilde zelf maar even gaan pielen, niet geschoten is altijd mis) zei hij dat hij dat wel even wilde doen maar wel op mijn risico (logisch).

hij heeft de frontlens losgehaald en het element daarachter bleek losgelopen, hij heeft alles weer vast en in elkaar gezet en ik kreeg de lens zonder rekening weer mee.

zo kan het dus ook Very Happy

advanduren

PostPosted: Wed 12 May 2010, 18:47    Post subject:
Nou, ik hoop dat ik net zo'n meevallertje heb als sommige van jullie. Heb nl. 2 weken geleden mijn Sigma 50-500 objectief via de vakhandel ter reparatie opgestuurd naar Sigma Benelux in Nieuwegein (eveneens AF-problemen, stelt nl. niet meer op alle brandpunten scherp) nadat ik zelf vooraf had gebeld voor de reparatiecondities en reparatietermijn. Die laatste bleek op dat moment ongeveer 15 dagen te zijn en men zou mij bellen als de reparatiekosten meer dan 90 euro zouden bedragen. Tot op heden nog niets gehoord, ga begin volgende week maar eens bellen, ben erg benieuwd.

Gr.
Ad

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum