blank Birdpix.nl No.1 Vogel- en natuurfotoforum 
Beginner vraagt hulp

Post new topic   Reply to topic    Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Roel Schots

PostPosted: Sun 23 Oct 2011, 23:21    Post subject: Beginner vraagt hulp Reply with quote

Hallo allemaal,

Ben al jaren aan het zeuren dat ik een keer een goed fototoestel moet kopen om mooie plaatjes van vogels te schieten.
Gebruik nu een Kodak EasyShare Z650 / 6.1 Megapixels / Schneider-Kreuznach Variogon 38-380mm (Equiv.) AF 10 X Optical Zoom.
Kan ermee aardig plaatjes in de voortuin schieten maar daar houd het ook mee op.
Was zelf aan het denken aan een Nikon D3100 KIT 18-55 VR + 55-300 VR.(http://www.redcoon.nl/B258948-Nikon-D3100-KIT-18-55-VR-55-300-VR_Spiegelreflexcameras?refId=kieskeurig)

Het bugdet dat ik heb is ongeveer 750 Euro.
Graag jullie mening wat voor mij als beginner een goede camera zou zij.

Met vriendelijke groet,

Roel Schots
View user's profile Send private message Send e-mail
arie griffioen

PostPosted: Mon 24 Oct 2011, 13:33    Post subject: Camera lens Reply with quote

Hallo Roel als ik jou was zou ik nog even doorsparen.
En als je bij nikon blijft kiezen voor een 300f4 ongeveer 1000a1100 euro,en een camera met snelle af deze spullen kan je ook op marktplaats vinden.
Canon heeft ook prima spullen bijvoorbeeld een 40d met een 100/400 lens.
Groet Arie griffioen.
ErikV

PostPosted: Mon 24 Oct 2011, 19:38    Post subject: Reply with quote

Hoi Roel, ik denk dat je met deze kit veel moeite zult hebben om de vogels er een beetje beeldvullend op te krijgen. Meestal wordt 300mm toch wel als een minimum gezien. Ik sluit me daarom bij het advies van mijn voorganger aan.

Ik ben zelf met de 70-300 begonnen maar het duurde niet lang voordat ik de 300mm F4 kocht en snel daarna de converter 1.4 en 1.7.... Wink

Nu gebruik ik vooral de 500mm met of zonder 1.4.

Maar soms zie je ook prachtige foto's voorbij komen met een groothoeklens en een afstandsbediening. Dus met een beetje creativiteit kun je op die manier ook mooie foto's maken!
Andy

PostPosted: Mon 24 Oct 2011, 22:27    Post subject: Reply with quote

De Kodak camera is een prima camera, maar wil je een volgende stap maken is een spiegelreflex met minimaal een 300mm f4 met 1.4 converter een must, of een zoomlens tot 400/500mm.
Dan kan je prima vogels fotografen, des al niet te min is verdere voorbereiding, zoals een goede plek om vogels te fotografen ook wel handig.
Succes, Andy
peter wijn

PostPosted: Mon 24 Oct 2011, 23:08    Post subject: Reply with quote

Sigma levert interessante zeer lange zoomlenzen. Een 150-500 onder andere.
Je kunt ze voor Canon en Nikon kopen, voor Sony en Pentax/Samsung is de keus in het aanbod van Sigma minder groot. Welke camera je er achter hangt is van ondergeschikt belang.

Als je ooit door wilt groeien is een Nikon of Canon het interessants wegens de veel grotere keuze in lenzen. In de top (lenzen van meer dan 4000 euro) en het ondersegment (minder geschikte lenzen) hebben beide merken evenveel keus, maar Canon heeft in de subtop (met tussen 800 en 1500 euro nog enigszins betaalbare supertele's als de bovengenoemde 300 F4) aanzienlijk meer keus.

Vergeet niet dat je een statief of rijstzak nodig hebt.
View user's profile Send private message
Marco Simonis
PixPas Plus

PostPosted: Wed 26 Oct 2011, 11:53    Post subject: Reply with quote

Hoi Roel,
Ik ben het helemaal met eens met Peter,
Ik kocht 2 jaar geleden een Canon 1000D kit met,grip,SDkaart,filters extra batterij enz voor zo'n 900euro,toen ik na 25 jaar gestopt geweest,weer wou beginnen.
Na 3 maanden kwam ik er achter dat ik gewoon zwaar tekort kwam,al mijn foto's in het TA Twisted Evil Dus alles weer terug gebracht,met een verlies van 150euro.Maar wel wijzer geworden in die tijd en ben ik naar een goede fotozaak gegaan,ik moest wel even wachten,maar dan werd ik door een natuurfotograaf geholpen.Vanaf toen een canon50D en een sigma 150/500mm,waar ik totaal geen spijt van heb.
Heb je nog vragen kan je mij een pb sturen.

Gr Marco
HBN Schommelkop
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address MSN Messenger
williamstegink
PixPas Plus

PostPosted: Wed 26 Oct 2011, 17:53    Post subject: Re: Beginner vraagt hulp Reply with quote

Roel Schots wrote:
Hallo allemaal,

Ben al jaren aan het zeuren dat ik een keer een goed fototoestel moet kopen om mooie plaatjes van vogels te schieten.
Gebruik nu een Kodak EasyShare Z650 / 6.1 Megapixels / Schneider-Kreuznach Variogon 38-380mm (Equiv.) AF 10 X Optical Zoom.
Kan ermee aardig plaatjes in de voortuin schieten maar daar houd het ook mee op.
Was zelf aan het denken aan een Nikon D3100 KIT 18-55 VR + 55-300 VR.(http://www.redcoon.nl/B258948-Nikon-D3100-KIT-18-55-VR-55-300-VR_Spiegelreflexcameras?refId=kieskeurig)

Het bugdet dat ik heb is ongeveer 750 Euro.
Graag jullie mening wat voor mij als beginner een goede camera zou zij.

Met vriendelijke groet,

Roel Schots

ik heb nooit anders gehad en wil niet anders dan sony.
sony heeft goede cameras de snelste manier van liveview en door de nieuwste modellen met doorzichtige spiegel kan een foto bijna niet mislukken. sony heeft tevens de stabilisatie in de camera zitten dat betekend dat je je lenzen goedkoop kan kopen vergeleken met nikon en canon die heeft de vibration in de lens zitten. een camra heb je 1x nodig lenzen vaker dus ben je uiteindelijk duurder uit.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

© Zygomatic 2013 | Disclaimer | Sponsored by SwarovskiSwarovski  & CameratoolsCameratools