Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking


Tip & pluim !

 
Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Kruimelwerk
Guest







PostPosted: Mon 10 Oct 2005, 9:27    Post subject: Tip & pluim !
Ik laat hier even een ervaring achter mbt. digiscopen.

Mijn camera, een Canon PowerShot A95, was mij uit de handen geglipt en daardoor onbruikbaar. Er moest dus een nieuwe komen.
Na oriëntatie en het lezen van vele specificaties viel mijn keus op een Canon PowerShot A620. Deze besteld, samen met een adapterring en een verloopring bij Foto Konijnenberg te Den Ham.Vorige week was alles binnen en ik heb het geheel opgehaald.
De volgende dag bleek echter dat de lensopening van de camera zo groot was dat, ook bij maximaal inzoomen, er een stevige vignettering over bleef. Autofocus werkte daardoor niet correct en alles was onscherp.
Dat zat ik met mijn ‘honderden Euro’s uitgave’ waar ik niet mee kon scopen. Voorzichtig Foto Konijnenberg gebeld; deze waren echter zeer coulant: ik mocht alles omruilen.
Dat heb ik die dag erop gedaan. Uiteindelijk bleek daar na overleg en proberen dat de Canon PowerShot A95 voor mijn spottingscoop, een Kowa TSN-823M (20-60 oculair), toch de beste optie was. Mede gezien het feit dat ik al over een complete adapter beschikte. Daar mijn nieuwe aankoop ook nog eens goedkoper uitviel, betaalde Foto Konijnenberg zonder dralen het verschil contant terug!

Kortom: twee belangrijke ervaringen (voor mij in ieder geval).

a. de Canon PowerShot A620 en de Kowa TSN-823 zijn niet verenigbaar;
b. Foto Konijnenberg heeft mijn pluim dubbel en dwars verdiend.

Wellicht dat sommige BP’ers iets aan deze informatie hebben.

Kees (Kruimelwerk) Keizer.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

 
Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum