Je vraag begrijp ik wel, goede tweede hans of nieuwe camera 6D.
Ooit heb ik voor de keuze gestaan 5DII of 7D. Het is toen de 7D geworden op basis van snelheid 8bps en 1.6 factor. Mijn vrouw had de 5DII en ik was jaloers op de scherpte van de FF.
De 1.6factor is tov FF 5DII niets, je kwam al snel in de problemen met de ruis van de 7D wat de 5D niet had. Velen zien die factor als een voordeel, ik zie dat nu heel anders. Ik bedoel 23Mp tov 18Mp is ook een factor 1.3 en de foto's zijn gewoon scherper.
Ik ben nooit echt tevreden geweest over de 7D, prima camera maar vond de ruis/scherpte soms minder.
Sinds vorige week heb ik de 5DIII gekocht, ben nog nooit zo gelukkig geweest met de scherpte van de foto's. WK wielrennen kon ik de camera mooi proberen, snelheid, bewegende onderwerpen enz, ik ben heel tevreden.
Voor mij is de FF top. Let wel als je kiest voor de 5DII is het aantal bps die is beduidend lager, wat soms een nadeel is.
Hoe de 6D uit de test zal komen, moeten we afwachten, maar ik denk dat dit een hele mooie camera wordt en betaalbaar is relatief, wat wil je en kan je uitgeven.
succes Jeroen
40-150mm f2.8
300mm f4.0