Het magazine voor Natuurfotografen
Wij plaatsen verschillende cookies om deze website naar behoren te laten functioneren en om het gebruik van de website te kunnen meten. De analytische gegevens zijn volledig geanonimiseerd en niet te herleiden naar IP adressen of personen.
Lees hier meer over cookies en ons privacybeleid
paulkorver on Sun 13 Jul 2014, 8:11
Ik denk struisvogel tactiek! Leuke foto hoor! Groet, Paul
Arne Bakker on Sun 13 Jul 2014, 8:46
Je hebt mazzel geloof ik hij staat op de lijst van broedembargo maar hij verstopt zich ook . Maar het is een leuke foto proficiat. Vgroet Arne
P.Teune on Sun 13 Jul 2014, 8:52
leo snellink  on Sun 13 Jul 2014, 8:59
josephine on Sun 13 Jul 2014, 9:27
Leuk zeg! Ik denk dat de specht te dik is - en dat zou hij moeten weten ook! Je bent geen specht om maar een beetje makkelijk door het leven te gaan, je zorgt dat je niet gezien wordt, en je zorgt dus ook dat het boompje dat je daarvoor uitkiest de juiste dikte heeft. Bomen groeien alleen maar - die maken geen keuzes. Dus die kunnen nooit de schuldige zijn: In Cyprus, toen ik er woonde, liep een belangrijke doorgaande weg. eén baan, je moest maar een beetje de berm op om een tegenligger te ontwijken. Dat werkte goed, want veel auto's reden er niet. Maar op zaterdag, als iedereen dronken was, wijkten de chauffeurs niet zo subtiel uit, en knalden nog wel eens tegen een boom die een paar meter verder langs de weg stond. De oplossing was, dachten de cyprioten, om de bomen maar om te hakken, want wie met 140 en een dronken kop van de weg raakte en tegen een boom aan kwam was geheid dood. Oneerlijk toch? Die bomen kunnen er toch niks aan doen dat ze er zijn? Nu, meer dan 40 jaar geleden heb ik begrepen dat de wegen toch wel zijn verbreed. Of men op zaterdag nog steeds dronken de weg op gaat weet ik niet, en of ze nog 140 rijden is me ook niet bekend. Ik moet er eens naar toe. Misschien dat daar ook spechten achter een boom zitten. grtz, joesphine
Gerard Visser on Sun 13 Jul 2014, 9:49
Moet er nu niet iemand reageren dat hij er niets meer van begrijpt? Dat het eind zoek is? Dat we als we niet uitkijken te maken krijgen met alleen nog maar een wulpensnavel of een spreeuwenstaart? Gekheid natuurlijk, Anneke...erg leuk plaatje zo! gr G
Kruisje2000 on Sun 13 Jul 2014, 10:45
Ik mis toch wel een oogje... Dit lijkt een flauwe grap, maar ik meen het wel: hoe veel leuker was het nog geweest als de specht nèt even langs het stammetje gegluurd zou hebben, naar de fotografe, zo van: zit dat rare mens met die camera d'r nu nog? Die pootjes, die schijnbaar zo krampachtig in het stammetje knijpen, maken voor mij de foto. Alsof de specht zich enorm moet inspannen om niet naar beneden te glijden. Gr. Harry
Gert-Jan on Sun 13 Jul 2014, 12:02
Hij is gewoon erg leuk. Groetjes @Leo
Hans Overduin on Sun 13 Jul 2014, 12:23
Ongewoon, en daardoor leuk beeld ! Groet, Hans
Sieg on Sun 13 Jul 2014, 13:13
vind ik toch wel knap hoor dat deze hier beland is er is totaal niks echt scherp Wel een leuk idee uiteraard grts Sieg
jan Luit  on Sun 13 Jul 2014, 13:47
Leuk beeld zo. Fijn dat deze nu ook hier mag en niet meer in diversen hoeft Groet Jan
Bert Ooms  on Sun 13 Jul 2014, 14:43
Ha, de specht, zoals je hem meestal ziet. Hij is leuk! Groet, Bert
Anneke66 on Sun 13 Jul 2014, 19:16
Jeetje zeg, ik dacht ik plaats een geinige foto; had niet zoveel reacties en kijkers verwacht! Heel leuk; dank jullie wel! @Josephine: geweldig, wat een verhaal! Zonde van die bomen, die zijn idd nergens schuldig aan; ze zijn gewoon boom. @Harry: Ja dat was ook geweldig geweest; maar hij vond me zo'n raar mens dat hij liever helemaal niet keek Gr, Anneke
Frits Stoekenbroek on Sun 13 Jul 2014, 19:21
Haha, volgens mij heb je meer lol aan de commentaren als aan de foto. Ik vind het ook een leuke foto, goed gezien. Gr. Frits
Anneke66 on Sun 13 Jul 2014, 22:02
Dank je Frits. Was idd vermakelijk al die commentaren! Gr, Anneke
Jan van der Linden on Tue 15 Jul 2014, 8:45
Je Koolmees verdween in het TA, maar deze verstopte GBS haalde het terecht wél vanwege orginaliteit en blik op de klemmende poten. De snavel een logische toevoeging. Goed gedaan! Jan
peter wijn on Tue 15 Jul 2014, 9:08
leuk goede concentratie op die bijzondere klauwen (en blijven werken aan de scherpte)
Kruisje2000 on Tue 15 Jul 2014, 11:04
En nu terecht een plek in deze database. Gelukkig is scherpte (of het niet optimaal zijn daarvan) niet altijd de bepalende factor! Gr. Harry
Frank Kremer on Tue 15 Jul 2014, 12:39
Staat er leuk op. Mooi met die opvallende klauwen. Volgens komt deze specht ook vaak genoeg langs gezien al die krasjes op de boom. Fraai vastgelegd. Groeten Frank
sieb on Sun 20 Jul 2014, 12:52
Heel geslaagde foto. Kans goed benut (wat met deze camera een kunst op zich kan zijn). Groet, Sieb
Anneke66 on Sat 26 Jul 2014, 23:33
Jan, Peter, Harry, Frank en Sieb nog bedankt voor jullie reacties! Gr, Anneke