Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by

Home > Album >




:
:
 
:
:
:
:
:
:
:
 
 

Ik dacht al bij de thumbnail: Wat voor exotische meeuw is dat nu weer? Leuke foto!

Gr, Steven

Heel vreemd gezicht zo, en ook wel grappig! Wat is de oorzaak?
Mooi kopportret, oogje lekker scherp en mooi belicht.

Groet, Thijs

Mijn vierige zoon heeft sinds bezoek van een grote Nederlands-elftal-fan-neef, en aansluitend een experiment in bad met de vaseline waarmee zijn zus haar anti-oorontstekings-oordoppen waterdicht maakt - geruime tijd dus al - knal oranje haar...

is dit misschien Nutella?
nee
Rode Poon?
flauwekul
te dicht naast een plas in een gravelveld gestaan waar een vrachtwagen doorheen reed?
nee (maar zo kijkt ie wel)

het zal wel iets van de haven zijn
ik heb nog even geen idee...

Als een gier zo'n rode kop heeft kun je denken dat hij zijn eten nogal diep uit een dood beest heeft moeten opgraven - maar als er niet een dooie zeehond op het strand heeft gelegen denk ik toch aan een ander kleurstofje - en dan hoop ik dat het geen menie of zo is.
Mooi is ie wel zo, en hij steekt goed af tegen het blauwe water.
grtz, josephine

roestmeeuw Cool

Heel leuk beeld!

Ik kwam gisteren op het strand bij IJmuiden ook een meeuw tegen die vol zat met deze roestbruine kleur. Wellicht ergens op zee een of ander drijvend prutje....

Gr, Erik

Ah, de nieuwste trend, veren verven. Geen alledaags gezicht. Mooi vastgelgd zo'n portret.

mvg Arina

Heb dit wel eens vaker gezien....had dacht ik te maken met foerageren op de Maasvlakte, ergens bij zo'n erts-depot dacht ik. Precies weet ik het niet meer.
gr
G

Volgens mij is dit een meeuw afkomstig uit de Efteling!
@Gerard daar heb ik ook aan gedacht! De ertsoverslag EMO als ik het goed heb!
Gr, Kees

» Last edited by Kees Kroon on Wed 06 Aug 2014, 19:04; edited 3 times in total

Heel apart zo.
Vg Loek

Leuk beeld dat laat zien dat meeuwen niet kieskeurig zijn. Met spanning wacht ik af wat de oorzaak is....

Groet
Jan

Ik denk dat Gerard het goed heeft, hoewel de ertsoverslag misschien officieel niet op de Maasvlakte, maar in de Europoort zit.
Dit verschijnsel noemen we een ertsmeeuw en er is inderdaad wel eens eerder een foto van geplaatst.
Dit is een eerdere foto op Birdpix van een ertsmeeuw. De meeste kans heb je als meeuwen aan het foerageren zijn geweest bij de bulkoverslag. Rood betekent ijzererts (en dus roest); Zwart betekent meestal dat ze een berg verder bij de kolenoverslag hebben staan kijken. Geen flauw idee wat ze er te eten vinden. Misschien rusten ze er alleen maar uit en stuift het spul soms bij het verladen.

Ha Leo, Heb je ook een groene.
Leuke foto. Nooit gezien.
Hans

:
 
Page 1 of 1