Het magazine voor Natuurfotografen
Wij plaatsen verschillende cookies om deze website naar behoren te laten functioneren en om het gebruik van de website te kunnen meten. De analytische gegevens zijn volledig geanonimiseerd en niet te herleiden naar IP adressen of personen.
Lees hier meer over cookies en ons privacybeleid
steven v d b on Wed 06 Aug 2014, 11:01
Ik dacht al bij de thumbnail: Wat voor exotische meeuw is dat nu weer? Leuke foto! Gr, Steven
thijsglastra  on Wed 06 Aug 2014, 11:20
Heel vreemd gezicht zo, en ook wel grappig! Wat is de oorzaak? Mooi kopportret, oogje lekker scherp en mooi belicht. Groet, Thijs
peter wijn on Wed 06 Aug 2014, 12:04
Mijn vierige zoon heeft sinds bezoek van een grote Nederlands-elftal-fan-neef, en aansluitend een experiment in bad met de vaseline waarmee zijn zus haar anti-oorontstekings-oordoppen waterdicht maakt - geruime tijd dus al - knal oranje haar... is dit misschien Nutella? nee Rode Poon? flauwekul te dicht naast een plas in een gravelveld gestaan waar een vrachtwagen doorheen reed? nee (maar zo kijkt ie wel) het zal wel iets van de haven zijn ik heb nog even geen idee...
josephine on Wed 06 Aug 2014, 12:35
Als een gier zo'n rode kop heeft kun je denken dat hij zijn eten nogal diep uit een dood beest heeft moeten opgraven - maar als er niet een dooie zeehond op het strand heeft gelegen denk ik toch aan een ander kleurstofje - en dan hoop ik dat het geen menie of zo is. Mooi is ie wel zo, en hij steekt goed af tegen het blauwe water. grtz, josephine
P.Teune on Wed 06 Aug 2014, 13:19
roestmeeuw
peterh50 on Wed 06 Aug 2014, 14:05
Heel leuk beeld!
erikruiterman on Wed 06 Aug 2014, 14:17
Ik kwam gisteren op het strand bij IJmuiden ook een meeuw tegen die vol zat met deze roestbruine kleur. Wellicht ergens op zee een of ander drijvend prutje.... Gr, Erik
Arina van Veen on Wed 06 Aug 2014, 14:32
Ah, de nieuwste trend, veren verven. Geen alledaags gezicht. Mooi vastgelgd zo'n portret. mvg Arina
Gerard Visser on Wed 06 Aug 2014, 16:56
Heb dit wel eens vaker gezien....had dacht ik te maken met foerageren op de Maasvlakte, ergens bij zo'n erts-depot dacht ik. Precies weet ik het niet meer. gr G
Kees Kroon on Wed 06 Aug 2014, 16:57
Volgens mij is dit een meeuw afkomstig uit de Efteling! @Gerard daar heb ik ook aan gedacht! De ertsoverslag EMO als ik het goed heb! Gr, Kees
loek van de Leur on Wed 06 Aug 2014, 18:19
Heel apart zo. Vg Loek
Jan van der Linden on Wed 06 Aug 2014, 18:25
Leuk beeld dat laat zien dat meeuwen niet kieskeurig zijn. Met spanning wacht ik af wat de oorzaak is.... Groet Jan
leo snellink  on Wed 06 Aug 2014, 19:16
Ik denk dat Gerard het goed heeft, hoewel de ertsoverslag misschien officieel niet op de Maasvlakte, maar in de Europoort zit. Dit verschijnsel noemen we een ertsmeeuw en er is inderdaad wel eens eerder een foto van geplaatst. Dit is een eerdere foto op Birdpix van een ertsmeeuw. De meeste kans heb je als meeuwen aan het foerageren zijn geweest bij de bulkoverslag. Rood betekent ijzererts (en dus roest); Zwart betekent meestal dat ze een berg verder bij de kolenoverslag hebben staan kijken. Geen flauw idee wat ze er te eten vinden. Misschien rusten ze er alleen maar uit en stuift het spul soms bij het verladen.
Hans Tamminga on Thu 07 Aug 2014, 21:18
Ha Leo, Heb je ook een groene. Leuke foto. Nooit gezien. Hans