Het magazine voor Natuurfotografen
Wij plaatsen verschillende cookies om deze website naar behoren te laten functioneren en om het gebruik van de website te kunnen meten. De analytische gegevens zijn volledig geanonimiseerd en niet te herleiden naar IP adressen of personen.
Lees hier meer over cookies en ons privacybeleid
Marie-José Boon on Fri 08 Aug 2014, 12:01
Prachtig, een hele mooie uitgezocht Groet Marie-José
Paul van Giersbergen on Fri 08 Aug 2014, 12:27
Een hele fraaie. Dat insect stoort mij wat en zou ik weggepoetst hebben. Groet, Paul
steven v d b on Fri 08 Aug 2014, 13:05
Prachtig beest en dito foto! Gr, Steven
deBeer on Fri 08 Aug 2014, 14:20
Prachtige tekening heeft deze hoen zeg. Een geslaagde foto. Groet, Michel
Ad51 on Fri 08 Aug 2014, 16:12
Mooie soort, erg fraai vastgelegd. Groet, Ad.
josephine on Fri 08 Aug 2014, 17:38
Kijk, bij deze vind ik de kleuren dus niet te gesatureerd. Veel reeëler en naar mijn idee ook mooier. De foto is mooi scherp, met een leuke spiegeling. Ik zou wel boven wat meer ruimte willen, maar om nog een fijne(re) uitsnede te maken zal nog lastig zijn. De vogel staat nu wel erg centraal, en de foto wordt daardoor erg symmetrisch, zowel horizontaal als verticaal. Juist daarom is de vlieg wat mij betreft juist wel welkom, de groene struikjes ook. Ik ga hoe langer hoe meer zin krijgen om het hutje ook eens te gaan gebruiken ..... (wij noemen het altijd het hutje van Rafaël, omdat het Rafaël was die ons tijdens ons eerste bezoek aan de campo de Belchite aansprak en vroeg of wij soms vogels wilden fotograferen. Hij liet ons het hutje zien, schreef zijn telefoonnummer met zijn naam op het boekje van Dave Gosney - zodat we dat nooit meer kwijt raken). Je moet het me maar eens vertellen: kwamen de duponts leeuwerikken ook naar het plasje, of lieten die zich toch niet zien? grtz, josephine
Leo Tukker on Fri 08 Aug 2014, 18:14
Prachtige foto, Micha. Veel detail. Mooi standpunt. Ik ben het wel eens met de opmerking dat de vogel erg centraal staat, maar dat komt denk ik omdat je gekozen hebt om ook het spiegelbeeld te laten zien. De plantjes voegen veel aan het beeld toe. Ik zou graag deze soort zo eens op de foto zetten. Groet, Leo
Rinus van der Reest on Fri 08 Aug 2014, 18:39
Mooie kleuren. Uitsnede is prima...die staartsprieten moeten tenslotte ook op de foto En dat insect.......dat vliegt/vloog daar gewoon toch? Rinus
Joachim Pintens on Fri 08 Aug 2014, 19:18
Wat een soort, hij staat er prachtig op zo met weerspiegeling! Groeten, Joachim.
Micha Schipper on Sat 09 Aug 2014, 1:53
Dank voor de belangstelling en comentaren. @Josephine, ik ben niet zo'n hele serieuze vogelaar. Mijn medefotograaf wist heel veel meer over vogels. Hij wist ook dat de Dupont Leeuwerik daar voorkomt. Ik heb even gezocht op het internet, hoe dit vogeltje er nou uitziet. Het beestje heeft ieder geval geen kuif. Het snaveltje loopt iets naar beneden af. Ik denk zelf dat ik het mooie diertje niet zo snel zou herkennen. Degene met wie ik mee was: Chris, zou hem wel zijn opgevallen, als het vogeltje voor de hut was verschenen. Onderweg zijn we ook vele keren gestopt en gekeken of we de Dupont Leeuwerik zouden kunnen zien. We hebben het diertje echter niet waargenomen. De Leeuwerik met de kuif komt zeer algemeen voor, misschien bied ik later nog eens een fotootje aan van de Kuifleeuwerik De reis werdt overigens georganiseerd door Birdingbreaks (voor iemand die het ook leuk lijkt om Zandhoenders te fotografern) Groetjes van Micha
thijsglastra  on Mon 11 Aug 2014, 10:27
Super opname Micha! Alles klopt (alleen had ik die donkere vlek rechts boven de vogel, insect?, weggehaald). Complimenten! Groet, Thijs
Anneke66 on Mon 11 Aug 2014, 10:49
Wat heb je deze prachtige vogel mooi vastgelegd! Genieten zo'n vogel! Gr, Anneke