Gender: Male Age: 54 Joined: 17 Aug 2005 Posts: 24 Location: Apeldoorn
Posted: Sun 26 Feb 2012, 11:40 Post subject: Bonaire
Dag allemaal,
Komende zomer ga ik twee weken naar Bonaire. Ik wil er vooral vogels gaan fotograferen. Maar ook leguanen, krabben, landschappen etc...
Ik heb alle bonaire gerelateerde berichten al gelezen, maar stel toch nog eens de vraag of er mensen ( evt. recent) zijn geweest en leuke plekken weten, of mij met iemand in contact kunnen brengen die daar erg veel weet te vinden.
groet,
Walter _________________ Canon 40D
Canon 400/5.6L USM
Canon 70-200/4L USM
Canon 17-40/4L USM
Tamron 90/2.8 SP
Gitzo statief en zwaar balhoofd en
Han Bouwmeester Fotocape
schuiltent
etc.....
Ik ben in februari 2010 naar Bonaire geweest, voornamelijk om te duiken. Een aantal foto's tref je hier.
Ik heb niet heel veel achter vogels aangezeten, want had mijn spiegelreflex met tele-objectief niet meegenomen. Sommige dieren, waaronder leguanen zijn soms erg tam en kun je met een compact op de foto krijgen. Dit zijn vaak dieren bij toeristische plaatsen die blijkbaar gevoerd worden. Een zo'n plek is bijvoorbeeld Boka di Tolo, een duikstek onder Rincon. Daar heb ik o.a. deze foto gemaakt.
Het nationaal park Washinton Slagbaai is zeker ook een aanrader. Er zit daar van alles. Trek er een dag voor uit en neem een stevige auto mee. Er zitten o.a. caracara's en flamingo's. Ook hier zijn een aantal plekken waar toeristen blijkbaar veelvuldig hun broodtrommeltje legen. Bij Boka Bartol stonden wij even geparkeerd, binnen enkele minuten was onze auto volledig omringd door hagedissen en een hele grote leguaan. Ook deze tropical mockingbird kwam op ons af.
Naast deze locaties is Lac Bay ook een aanrader. In de zoutpannen aan dezelfde kant van het eiland tref je veel flamingo's alleen zitten die vaak wat ver weg.
Ik weet niet of je de gids al hebt, maar ik heb begrepen dat er net een nieuwe vogelgids van de ABC eilanden is uitgekomen. _________________ Nikon D7200 sigma 10-20mm, sigma 105mm, sigma 60-600mm, manfrotto 055DB
Gender: Male Age: 61 Joined: 21 Oct 2005 Posts: 21 Location: Egmond
Posted: Mon 27 Feb 2012, 19:30 Post subject: bonaire
Hallo Walter
ik ben diverse keren op bonaire geweest. voornamelijk in de herfst of voorjaar.
Het is een fantastisch vogeleiland er zitten volop overwinterende steltlopers uit noord Amerika. Of dit midden zomer ook zo is weet ik niet.
kijk even op mijn site voor een indruk
http://www.pbase.com/fredvdbosch/bonaire
gr Fred _________________ pentax voorheen nu nikon body's met bijbehorende lenzen. Statief manfrotto swinghead en RNB-2 balhoofd. Verder schuiltentje
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum