Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM april: Rudi Debruyne
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
temmie


Gender: Male
Age: 42
Joined: 28 Nov 2008
Posts: 292

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 18 Apr 2012, 17:19    Post subject: Re: FvdM april: Rudi Debruyne
Quote:


Wat zijn de minder leuke kanten?
2) De grote hoeveelheid "Fastfood" foto's waarmee je dagelijks overspoeld wordt. ... Waar men vroeger een streepje zette bij de naam van de vogel wil men nu een fotootje ervan, en vaak maakt het niet uit hoe die foto eruit ziet, men pleurt hem toch op het net...

Wat kenmerkt jouw foto’s?
De kwaliteit van de foto kan dus voor mij best ondergeschikt zijn aan wat de foto toont. Dat kan een actie zijn, een bepaald gedrag, maar ook een bepaald (vaak saai ruiend) kleed. Dit wordt op BP vaak niet genoeg begrepen.


Kan je dit verduidelijken?
Ik ga akkoord dat iedereen met een camera een beetje zijn best mag doen om er technisch een goede foto uit te halen vooraleer online te zetten, maar het lijkt alsof je jezelf een beetje tegenspreekt. (verder knap verhaal + foto's hoor, dat mag zeker gezegd, ben al lang een fan en dan vooral van die ene strandplevier: http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=305624).
Back to top
Reply with quote
 
Rudi Debruyne


Gender: Male
Age: 66
Joined: 05 Jun 2005
Posts: 380
Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 30 Apr 2012, 22:18    Post subject:
Beste vogelfotografen,

Hartelijk bedankt voor de fijne en lovende commentaren. Het maakt me heel erg blij dat ik blijkbaar nog steeds gewaardeerd wordt omwille van mijn foto's en mijn (vaak met een korrel zout te nemen) commentaren. Het spijt me dat het me aan tijd (en vaak interesse) ontbreekt om meer op de Birdpix-site te doen. Ik ben blijkbaar niet alleen hierin, steeds meer mensen vind ik ook terug op Facebook, het (nog snellere) medium dat bij heel wat fotografen de tijd afsnoept die anders (vroeger) aan BP werd besteed. Naast het feit dat je op FB makkelijk je foto's kwijt kan en daar geen ballotage aan vast hangt lijkt mij een niet te onderschatten voordeel. Vooral omdat je kan selecteren (aan wie en aan wie niet) je de foto's wil laten zien. Het lijkt er ook op dat je je eigen vogelfoto's op deze manier kan delen zonder al te veel aan competitie te moeten doen, en dat staat me heel erg aan. In elk geval beleef ik meer plezier aan het onlangs ontdekte FB- medium dan aan BP, en daar gaat het natuurlijk om.

Op de vraag van Temmie of ik mezelf niet tegenspreek; in elk geval hier niet: Ik heb het in de eerste quote over derden, niet over mezelf. In de tweede quote heb ik het over mijn foto's. Ik plaats wel eens foto's waarvanb ik denk dat de "ornithologische waarde" net iets gewichtiger is dan de fotografische kwaliteiten van die foto. Als ik dit terug vind in de foto's van anderen vind ik dat natuurlijk ook ok! Het gaat hem dus in de eerste quote over foto's die "niet veel" vertellen. Reguliere registratieplaatjes moeten van zeer hoge kwaliteit zijn. Informatieve (vaak actie-) foto's mogen dan iets minder zijn, ze vertellen vaak een mooi verhaal of documenteren "iets". Dat is wat ik bedoel.

Heel knappe foto's combineren beide. Dat is het moeilijkste in onze hobby, maar gelukkig zie ik bijna dagelijks dergelijke foto's op deze site verschijnen. Ik zal dus BP trouw blijven en er nu en dan ook nog een foto op plaatsen. Foto's waarvan ik denk dat ze sommigen kan behagen en misschien de moeite waard zijn.

groeten, Rudi Debruyne.
_________________
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote
 
Robert Wagter


Gender: Male
Age: 59
Joined: 28 Oct 2006
Posts: 128
Location: Nijega, Friesland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 23 May 2012, 13:08    Post subject:
Hoi Rudi,

Prima en interessant verhaal en prachtige foto's (uiteraard).

Net als bij Peter Grobben valt me hier de vreemde eend in de bijt foto op, namelijk de boer. Wat een prachtfoto! Zou me zo maar kunnen voorstellen dat dat een prijswinnaar zou kunnen zijn bij bepaalde fotowedstrijden.

Gr. Robert
_________________
Canon EOS 70D + Sigma 120-300 F2.8
http://robertwagter.blogspot.com/
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum