Posted: Thu 14 Jun 2012, 20:47 Post subject: Zouweboezem.
Goedenavond mensen.
Ik had een vraagje: Van welke weg bij de Zouweboezem worden er foto's gemaakt van de purperreigers en kiekendief?
Ik had een kaartje van Waarneming.nl bekeken maar kon er nog niet echt uit komen.
Gender: Male Age: 31 Joined: 21 May 2010 Posts: 45 Location: Leerbroek
Posted: Thu 14 Jun 2012, 21:05 Post subject:
Vanaf de Zouwendijk zijn de purpers mooi te bekijken. Kun je het beste 's avonds gaan. Dan heb je het mooiste licht, in je rug namelijk.
De kieken zitten door het hele gebied heen. Ook die kun je vanaf de Zouwendijk vaak goed zien.
Suc6.
Gender: Male Age: 64 Joined: 08 Aug 2010 Posts: 78 Location: Alblasserdam
Posted: Fri 15 Jun 2012, 10:10 Post subject: Zouweboezem
Voor de Zwarte Sterns moet je aan de Boezemweg zijn. Dit is een afslag van de Lekdijk Ameide-Lexmond. Aan het eind van de Boezemweg is een parkeerplaatsje. Na ± 1 km lopen heb je een platform, dat speciaal voor fotografen is aangelegd om de sterns te kunnen fotograferen.
Groet,
Leo _________________ Na gefotografeerd te hebben met een bridgecamera de overstap gemaakt naar DLSR. Nu fotografeer ik met de Canon R7 met Canon RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM.
Ik dacht dat de mogelijkheden om de Purperreigers in vlucht te fotograferen vanaf de Zouwendijk nogal afhankelijk zijn van het feit of de rij knotwilgen geknot is of niet. Geen idee hoe het er dit jaar gesteld is, maar ik zie verdacht weinig van dat soort foto's passeren. Of valt die soort ook onder de lijst van tijdens het broedseizoen niet getoonde beelden?
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum