Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Verrekijker aangeboden in de Belgische Aldi-keten

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 20 Mar 2006, 11:22    Post subject: Verrekijker aangeboden in de Belgische Aldi-keten
Beste,

graag had ik jullie mening gehad omtrent de deze week in de Belgische aldi-ketens aangeboden verrekijker : specificaties zijn er niet zoveel, er wordt gemeld in de aanbieding :

Verrekijker met statief

34,99
vergroting van 10 tot 30 x, met optisch verbeterde lenzen en prisma's, in handige draagtas, incl. aluminium statief (verstelbaar tot 1,80 m hoogte) en draagriem.

Wat denken jullie van dit toestel??

Dank bij voorbaat

Arjen Drost

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 20 Mar 2006, 12:14    Post subject:
Hoi

Een beetje kijker kost toch al snel €200, dus je kunt je sowieso afvragen wat je hebt aan eentje van €35, maar dat terzijde.

Weet je zeker dat hij vergroot van 10 tot 30x? Of is het een 10x30 kijker? Als het dat eerste is, zou ik het zeker niet doen (zoommeganisme is altijd lastig, en kan nooit wat zijn voor deze prijs). Dat laatste lijkt me ook niet echt handig, 10x vergroting neemt vrij veel licht weg, en 30 (de opening aan de voorkant) is al niet echt groot, dus er zal niet veel licht inkomen.

Kortom, ik zou het niet doen denk ik. Maar dit alles zonder dat ik de kijker gezien heb.

Groeten, Arjen
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote

geertmaljaars

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 20 Mar 2006, 13:02    Post subject:
Hallo,

Ik heb zelf ervaring met apparatuur van de aldi. In mijn geval een digitale camera. Maar ik wil u het echt afraden. €35 is misschien niet veel, maar als ik u was zou ik iets langer doorsparen voor een betere kijker. Daar heb je voor de rest van je leven plezier van en voorkomt (grote) ergernissen.

Met vriendelijke groet,
Geert Maljaars
Back to top
Reply with quote

Jacob

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 20 Mar 2006, 14:31    Post subject:
Ik sluit me geheel (los van Aldi ervaring) aan bij het voorgenoemde. Kan gewoon niet veel zijn en dus zonde, zelfs van 35 euro.

FRANCOIS roland

PostPosted: Mon 20 Mar 2006, 15:45    Post subject:
Weggegooid geld... ga liever eens naar "Sights of nature" bij Georges De Putter in Brugge tel 050/315001
Bij deze vakman vind je kijkers naar ieders beurs!
Doe hem de groeten van mij
Roland
Back to top
Reply with quote

Christian

PostPosted: Mon 20 Mar 2006, 19:00    Post subject:
Toen mij oude verrekijker kapot ging en ik geen geld voor een (dure) nieuwe ben ik naar de ALDI gegaan en heb daar een verrekijker gekocht voor €20, hier heb ik zo'n jaar mee gedaan en ik was er zeer tevreden mee.
Oké het is geen hoogstandje van de optiek wereld maar voor iemand in mijn (toenmalige) ''positie'' zou ik hem zeker aanraden, ook is de coating bijzonder stevig (3 keer laten vallen en geen schade aan de kijker).
Mijn kijker was overigens wel een 8-24x50 en dus niet 10-30x...

Christian

Hendrik

PostPosted: Mon 20 Mar 2006, 20:29    Post subject:
Eerst even een beetje achtergrondinfo;
De 8-24x50 is een zeer bekend en "uitgekauwd" model, echter wel echt "waar voor je geld" Men heeft waarschijnlijk nu voor iets "nieuws" gekozen. De kijkers die in de aldi folder staan zijn zeer waarschijnlijk van chinese makelij (zoals bijna al deze aktie artikelen) Aangezien een chinees werkt voor € 40,- in de maand en een hand vol rijst en de overheid zware subsidie geeft aan de fabrikanten zijn ze in staat om deze zeer goedkoop weg te zetten. (vaak door de subsidie onder werkelijke kostprijs)
Dit met het doel westerse fabrikanten het leven zuur te maken en zoveel mogelijk markt in handen proberen te krijgen.
Tevens is het bekend dat o.a. de aldi dit soort produkten gebruikt om mensen de winkel binnen te krijgen. De artikelen gaan praktisch netto netto weg. Er kunnen echt hele mooie koopjes bijzitten. Vaak zie je zelfs produkten die identiek zijn aan bepaalde "merk" artikelen maar dan veel voordeliger. Logisch, veelal zijn ze ingekocht met minimaal winst oogmerk, en zijn doorgaans de overheadkosten een stuk lager (catalogi, vertegenwoordigers, imago etc etc.)
Als westerling kunnen we dus hele mooie koopjes verwachten. Artikelen met een zeer hoge prijs kwaliteit verhouding. Ook kan er echter zulke troep tussen zitten dat je het niet eens wil hebben met geld toe.
Conclusie.
Het kan best een zeer acceptabele kijker zijn. Heb je echt minimaal te besteden, of wil je de kids verassen met een kijker dan kan het best een interessant produkt zijn. Voor iemand die begint met vogelen en niet weet of hij/zij verder wil kan het ook een uitkomst zijn. Voor dit geld ben je er bijna nooit aan bekocht natuurlijk. Maar als je enigzins serieus bent en er vaker gebruik van wilt maken dan is het misschien verstandig om toch een andere kijker te kopen.
Back to top
Reply with quote

icrietdijk

PostPosted: Mon 20 Mar 2006, 21:35    Post subject:
De genoemde kijker heeft ook al eens in het assortiment van de Lidl gezeten. Het is waarschijnlijk een kijker van het merk Meade. Toch niet de eerste de beste als het om telescopen gaat.
Nu zit er ook nog een statief bij met een verrekijker mount en een draagtas. Volgens mij ben je een dief van eigen portmemonnee als je die kijker niet ophaalt. Alleen het statief is al meer waard.
Al zal je er maar een beperkte tijd mee doen maar daar twijfel ik aan want de kijker voelde zeer robuust aan.

ddenolf

PostPosted: Tue 21 Mar 2006, 20:37    Post subject:
Ik zal me denk ik toch maar eens riskeren. Navraag in de lokale winkel omtrent evenuteel testen leerde me dat ik zonder problemen de kijker kon terug brengen indien niet VOLLEDIG tevreden dus..... ik zal niet nalaten het resultaat te melden.

Dank voor de reacties.

Yves De Bosscher

PostPosted: Wed 22 Mar 2006, 22:16    Post subject:
Niet voor niets zeggen ze in Vlaanderen 'boecht van den aldi'. De kijkers zijn absoluut waardeloos.

ddenolf

PostPosted: Wed 22 Mar 2006, 23:21    Post subject:
Na voorgaand bericht moet ik waarschijnlijk niet veel meer zeggen maar ik heb me dus geriskeerd en voel me voor mijn 35 eurokes niet bedrogen. Bijgevoegd statief uitschuifbaar tot 180cm is via universele schroefdraad bruikbaar voor mijn UZI en de kijker doet het in vergelijking met wat ik op heden had stukken beter. Dus al bij zal ik tevreden terugkeren naar den Aldi of is dat in Vlaanderen naar de GB?

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum