Ron van Elst wrote: |
Wellicht zegt het al genoeg dat er zo weinig mensen reageren......
Nee, het lijkt mij niet verstandig in een bos te gaan voeren. Ja, het word wel op grote schaal gedaan. Maar denk eens even in wat je doet. Je strooit verschillende soorten zaden uit waardoor je wellicht onbedoeld veel planten introduceert in een omgeving waar deze totaal niet thuishoren en zelfs invasief kunnen zijn. Niet doen dus. Beter is het om de op de plek zelf aanwezige eetbare zaken te gebruiken om vogels te lokken. Dus beukenootjes fijnmalen in een beukenbos etc.. Succes. |
kirsten_dl wrote: |
En als je nou het vogelvoer op een ondergrond legt zodat het niet in aanmerking komt met de grond? Bijvoorbeeld op een plastieken schaaltje wat je vaak onder een bloempot ziet staan. ![]() |
Inge van der Wulp wrote: |
Dan moet je ook de vogel zo opvoeden dat ze boven hun bord eten ![]() |
kirsten_dl wrote: |
En wat is nou het verschil tussen vetbollen, spekreepjes, zaden en zonnebloempitten in me tuin hangen om vogels te voederen tijdens de koude winterdagen OF een enkele keer vogelvoer in het bos strooien om vogels te lokken? ![]() |
Quote: |
Een beheerder zei eens tegen mij: als je nooit buiten de paden loopt dan kun je geen beheerder worden.
Oftewel: als je weet wat je doet dan kun je veel meer van de omgeving beleven dan wanneer je braaf op de paden blijft. |
Quote: |
Harry, de definitie van wildstand heb ik niet geleerd(staat er ook niet zo)
Bij ons op school wordt die term dus anders gebruikt. |
M. Janssen wrote: | ||
Jeetje, wat zou het verschil kunnen zijn? Is dit een prijsvraag? Zo ja, wat kunnen we winnen? ![]() Groeten, Michiel |