Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM december: Piet de Poorter
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 0:00    Post subject: FvdM december: Piet de Poorter
Korte bio
Naam: Piet de Poorter
Woonplaats: Vlissingen (Zeeland)
Beroep: Sinds april 2009 met Prepensioen. (maar dat is niet echt een beroep)
Maar wat heb ik wel gedaan.
46 Jaar heb ik bij een grote scheepswerf in het zuidwesten van Nederland gewerkt Ben onder aan de ladder begonnen als meubelmaker en na een aantal jaren als werkvoorbereider/calculator, daarna groepsleider en de laatste 10 jaar als hoofd Projectenbureau dat de werkvoorbereiding/calculatie, planning, productiebegroting en prognoses regelt voor de bouw van zeer geavanceerde marineschepen die in Vlissingen en/of buitenland gebouwd worden en waar ik leiding gaf aan een 25 tal werkvoorbereiders en planners.
Ik begrijp nu niet dat ik toen de tijd had om te werken. Smile
Andere hobby’s: Sportvissen op roofvis zoals forel en zeebaars met kunstaas wat ik een aantal jaar heel fanatiek heb uitgeoefend maar nu wel op de tweede plaats is komen te staan.
Website: www.pietdepoortervogelfotografie.weebly.com
Foto’s op Birdpix
Apparatuur: Camera: Canon EOS 40D + EOS 7D
Lenzen: Sigma 150-500mm f5.6 + converters, Canon EF 400mm f5.6, Canon EF 500mm f4.0 + converters.
Statief: Gitzo GT 3530LS met Jubo Gimbal schommelkop. Manfrotto monopod.


Pestvogel. (Zeeland Westkapelle)

Interview
Waarom vogelfotografie?
Als jongetje van 10-12 jaar ging ik met mijn buurman die jager was mee het veld in en zo kwam ik dicht bij de 'natuur' te staan en leerde zo het wild kennen dat wel en niet geschoten mocht worden.
Telkens als ik dan met name vogels zag ging ik thuis uitzoeken wat voor soort vogels ik gezien had.
Ik gebruikte toen het boekje 'Wat vliegt daar?'. Als je dat boekje kent begrijp je wel dat dat behoorlijk moeizaam ging en ik spaarde de RIZLA-vogelplaatjes want veel meer was er toen niet aan betaalbaar determinatiemateriaal.
Later (± 1965) werd ik lid van de KNNV-Zeeland waar ik in aanraking kwam met een aantal vogelaars waardoor de vogelkennis bijgebracht werd en ging ik ook regelmatig mee met de plaatselijke vogelringer om vogels te ringen.


Het ringen van Bruine kiekendieven. (foto van dia)

Midden jaren ‘70 werd de Vogelwerkgroep-Walcheren opgericht en bij die oprichting werd ik aangesteld als nestkasten dat ik een aantal jaar heb gedaan en uit die tijd stamt het fotograferen (dia’s) van vogels (toen was nestfotografie nog geen doodzonde) en gaf toen regelmatig vogel excursies en dialezingen.
Na een tig aantal jaren vogels spotten en vissen heb ik in 2008 net voor mijn pensioen de vogelfotografie (digitaal) weer opgepakt. Ik heb toen een Canon-40D met een Sigma lens 150-500mm aangeschaft maar al snel kwam daar een Canon-7D camera met een Canon lens 500mm bij met converters en sinds kort een Canon lens EF 400mm.
Ik vind het een uitdaging om een mooie foto van een vogel te maken en die met andere te delen en beleef daar veel plezier aan.


Steenuil. (Zeeland-Arnemuiden)

Wat is het leuke aan vogelfotografie?
In mij schuilt waarschijnlijk nog steeds het jagersinstinct vanuit mijn jeugd en vind het fijn om in de natuur te zijn en zie het als een trofee als ik van een vogel een mooie opname heb gemaakt.


Velduil. ( Zeeland Ritthem)

Wat zijn de minder leuke kanten?
Aan fotograferen kan ik er eigenlijk geen opnoemen.
Wat ik minder leuk vind is het bewerken van foto’s maar dat komt waarschijnlijk ook wel omdat ik er niet zo bedreven in ben en maar wat aanklooi met schuifjes van het programma, maar misschien is dat wel de werkwijze.


Hop. (Zeeland Oranjezon)

Wat is je specialiteit?
Een specialiteit heb ik eigenlijk niet. Wat ik wel altijd probeer is om vliegbeelden te maken waarvoor ik speciaal een Canon EF 400mm lens heb aangeschaft omdat deze voor mij hanteerbaarder is dan de 500mm.


Morinelplevier. (Zeeland Walcheren)

Wat kenmerkt jou foto’s?
Dat weet ik zelf niet maar ik ben toch wel geneigd om een vogelaarsplaatje te maken en dat ik de foto eerst wel een aantal keer bekijk op compositie, scherpte en belichting voordat ik deze op BP plaats maar of er iets kenmerkends aan mijn foto’s is hoor ik graag van jullie?


Bontbekplevier (Zeeland Borsele)

Hoe werk je meestal?
Meestal rij ik met de auto wat rond en steek bij alles wat veren heeft en binnen bereik is de lens uit het raam. Soms echter bouw ik op een geschikte plaats een provisorisch hutje van wat takken en rietof gebruik ik een kinderspeeltentje die je voor een paar euro op een rommelmarkt kan kopen.


Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Verstoring vanuit de auto ervaar ik als zeer beperkt. Als ik vanuit een tentje werk, plaats of maak ik deze al dagen van te voren en daar waar het kan laat ik deze staan zodat de vogels er aan gewend zijn en ga ik soms al voordat het licht is in het tentje zitten, veel geduld opbrengen en wachten op de dingen die komen gaan. Zo ook heb ik deze ijsvogel kunnen fotograferen waarvoor ik in totaal zeker 60 uren in bovenstaand tentje heb gezeten.


IJsvogel.( Zeeland Vlissingen)

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Ik ben begonnen in 1973 met een Practica spiegelreflexcamera, een Meijer telelens 300mm en een Vivitar 500mm telelens en maakte in die tijd dia’s meestal vanuit een staand of liggend tentje. Ik heb ergens in een kast nog enkele honderden dia’s, die daar al jaren onaangeroerd liggen.


Groenpootruiter. (Zeeland Wissenkerke)

Wat zijn je favoriete plekjes?
Ik fotografeer bijna alleen in Zeeland en in het bijzonder op Walcheren en daar is de dijk bij Westkapelle en Ritthem bij Vlissingen wel de plek waar ik regelmatig kom en al diverse leuke opnames heb kunnen maken.


Ransuil. (Zeeland Ritthem)


Ransuil. (Zeeland Ritthem)

Ook in de trektijd zijn de duinen tussen Vlissingen en Westkapelle the place to be omdat een bekende trekroute voor zangvogels en bij gunstige wind ook veel roofvogels op geringe hoogte langs komen.
Buitenlandse plekken doen mij niet zoveel bovendien ook de soorten die niet in Nederland voorkomen heb ik eigenlijk ook niet zoveel mee.


Kleine Burgemeester. (Zeeland Vlissingen)

Wat is je droomsoort/gebied?
Een droomsoort heb ik eigenlijk niet en Zeeland heeft je heel veel op vogel gebied te bieden maar ik heb nog wel een paar wenssoorten. Zo is het mij nog niet gelukt een fraaie foto van een Houtsnip en de Strandleeuwerik te maken en zo blijft er altijd wel wat te wensen over.


Zwarte ruiter. (Zeeland Wissenkerke)

Wat zou je nog graag doen op fotografeergebied?
Al mijn tijd zit wel in het spotten en fotograferen van vogels en denk dat er van iets anders niets gaat komen.


Kneu.(Zeeland Ritthem)

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja welke?
Er zijn er Birdpix diverse waar ik inspiratie uitput en soms komt de gedachte bij mij op: "ik stop ermee want die kwaliteit haal ik nooit", maar als ik dan weer in het veld ben voel ik mij de beste.
Ik ga geen namen noemen want dan doe ik er ongetwijfeld een aantal te kort maar ik kan je vertellen dat ik in de beginperiode en nu nog wel van verschillende foto’s de exif helemaal uitpluis om erachter te komen welke camera-instelling toegepast is en daar heb ik heel veel van geleerd.


Kievit. (Zeeland Middelburg)

Doe je aan andere vormen van fotografie?
Primair hou ik mij bezig met vogelfotografie maar ik fotografeer ook andere dieren in de natuur die op mijn pad komen maar dat is voor mij bijvangst, deze kun je zien op mijn website.


Putter. (Zeeland Oost-Souburg)

Heb je een leuke anekdote m.b.t. fotografie?
Leuk? Een vogelmaat en ik hebben eens een verplaatsbare schuilhut gemaakt in de vorm van een grazend paard, één statiefpoot door de nek en de kop naar de grond en de andere twee statiefpoten omwikkeld wat de voorbenen van het paard moest voorstellen. De lens stak door de nek naar buiten gecamoufleerd door de manen van sisaltouw . Het lijf en de achterbenen hadden we gemaakt van beige tentdoek waar je gebukt in kon lopen met je eigen benen in de tentdoekbenen en zo kon je de camera met het statief verplaatsen en bedienen.
Ik kan je vertellen daar zat heel veel werk in met name in de kop die door ijzerdraad gevormd was en bespannen met het zelfde doek als het lijf met daarop de ogen geschilderd. Het zag er flitsend uit en leek in onze ogen best wel op een paard.
Wij het veld in bij een locatie waar veel steltlopers zaten, het paard aangetrokken naast de auto op een ruime afstand en toen ik van achter de auto kwam ging alles wat vliegen kon de lucht in alsof er een Slechtvalk naar beneden kwam en bij volgende pogingen weer het zelfde, de vogels zagen er duidelijk iets anders in dan een paard en wij maar denken dat we het paard van Troje weer uitgevonden hadden.
Het paard heeft nog jaren op stal gestaan en is met een verhuizing naar het 'slachthuis' gebracht.
Wij hadden wel het voornemen om niet een weiland in te gaan waar een hengst liep want dat risico wilden wij niet lopen. Wink


Het paard van Troje. (foto van dia)

Wat vind je van Birdpix?
Birdpix is mijn site, de mooiste op vogelgebied en ik bezoek deze bijna dagelijks en bekijk de foto’s van voor mij interessante soorten en die opvallen door de thumbnail.
Het werkt inspirerend, heb er veel geleerd en vind het leuk om ervaringen, foto’s en enthousiasme te delen.


Groenpootruiter. (Zeeland Middelburg)

Heb je een tip voor andere fotografen?
Het is natuurlijk wel bekend, controleer regelmatig je camera-instelling en met name de instelknop bovenop want bij mij wil die nogal eens verdraaien tijdens transport.
Wat ik meestal ook doe is de foto die ik wil plaatsen eerst in mijn PA plaats om te zien hoe deze op BP uit de verf komt en of je iets meer of minder moet verscherpen, dit voorkomt, althans bij mij, wel eens teleurstelling.


Beste foto.

Pestvogel. (Middelburg)
Waarom is dit je beste foto?
Omdat het één van mijn favoriete soorten is, deze niet jaarlijks in Nederland te zien zijn en ikzelf de pose en de compositie geslaagd vind.

Hoe heb je hem genomen?
Door enkele dagen te posten op de plek waar het donkere gebouw een rustige achtergrond in de foto gaf, vanaf statief met de 500mm.

Wat kan er beter aan?
Het lichte verticale gedeelte rechts (lantaarnpaal) is eigenlijk wel jammer maar als ik het er af snijdt dan heeft de tak geen eind meer, dus dan maar niet.

Welke foto zou je nog heel graag willen maken?
Een vliegbeeld van een Slechtvalk en dat je deze min of meer van boven ziet en dat hij in de lens kijkt.


Velduil. (Zeeland)

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Dit is wel een hele moeilijke vraag.
Er zijn meerdere fotografen hier op Birdpix die mij inspireren en waar ik een voorbeeld aan probeer te nemen. Als ik dan toch een keuze moet maken dan kies ik voor Edward van Altena. Ik ken Edward niet persoonlijk maar vind zijn foto’s schitterend en ben benieuwd naar zijn verhaal en de man achter deze foto’s en misschien licht hij een tipje van die scherpe sluier op.


Last edited by Arjen Drost on Sat 01 Dec 2012, 9:30; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Gerrit Stam


Gender: Male
Age: 66
Joined: 08 Jun 2008
Posts: 55
Location: Loenen aan de Vecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 0:24    Post subject: P de P
Leuk om zo iets te lezen van je wederwaardigheden en drijfveren in de hobby. Vooral de pestvogels vind ik schitterend. Ik heb me tranen gelachen om je paard...

Groet,
Gerrit
_________________
EOS 7d Mk. II, Tamron 150-600
Back to top
Reply with quote
 
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 0:51    Post subject:
fijn om te lezen en dat paard Laughing Laughing

vergeet ik never nooit meer Piet
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
Twan Hak


Gender: Male
Age: 61
Joined: 01 Aug 2010
Posts: 28
Location: Tilburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 5:52    Post subject:
Prachtige foto's en mooi interview.
heerlijk dat verhaal van je "paard" Very Happy


Groet, Twan


Last edited by Twan Hak on Sun 02 Dec 2012, 18:24; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Albert Allema


Gender: Male
Age: 27
Joined: 23 Oct 2009
Posts: 186
Location: Drachten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 8:49    Post subject:
Hallo Piet,

wat een mooi verhaal, mooie foto's en leuke antwoorden.
Het paard is natuurlijk er leuk, geweldig gevonden.
Het was leuk om u te hebben ontmoeten in het mooie Zeeland, hopelijk zie ik u nog eens.

Mvgr Albert.
_________________
Nikon D3100
Nikon D300
Nikkor 300mm f4 + 1.4 converter II Nikkor
Back to top
Reply with quote
 
Henk Laverman


Gender: Male
Age: 74
Joined: 30 Aug 2010
Posts: 43
Location: Wirdum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 10:14    Post subject: Hallo Piet,
Wat een ontzettend leuk verhaal om te lezen. De foto's zijn stuk voor stuk prachtig en veelal jaloersmakend.

Het is een verhaal dat ik van je ken. Bevlogen, betrokken, humorrijk en je bent een prettige persoonlijkheid om samen mee te vogelen. Ik kom je vast weer tegen in Zeeland.

Dat verhaal met die namaak paard is prachtig.

hoi henk
_________________
Camera Nikon
Lenzen: Nikkor
Back to top
Reply with quote
 
Rinus van der Reest
Guest







PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 10:16    Post subject:
Piet
Leuk en herkenbaar verhaal van een mede-Zeeuw.
Proficiat met je voordracht voor fotograaf van de maand.
Je hebt een prachtige serie foto's neergezet en ik hoop er nog veel van je te zien!
Rinus
Back to top
Reply with quote
 
arnold merckx


Gender: Male
Age: 83
Joined: 10 Oct 2011
Posts: 62
Location: Landgraaf
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 11:07    Post subject:
Prachtige foto's, pracht verhaal !

Gr. arnold
_________________
Fujifilm camera en lenzen.
Back to top
Reply with quote
 
Kees Kroon


Gender: Male
Age: 75
Joined: 16 Nov 2010
Posts: 122
Location: Hardinxveld-Giessendam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 13:30    Post subject:
Hallo Piet,
Je bent geen vreemde voor me Piet, want ik heb zij het kort, je al een keer ontmoet.
Heb je verhaal met genoegen gelezen, ja dat paard is natuurlijk om te smullen.
Prachtige foto's en ik hoop dat je nog lang van je hobby mag genieten.
Wie weet tot ziens in het veld.
Gr, Kees
_________________
7DII en Canon-lens de 100-400MM II x extender 1.4 III
Back to top
Reply with quote
 
dreupiet
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 67
Joined: 01 Oct 2008
Posts: 83
Location: GOES
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 14:08    Post subject: fotgraaf van de maand dec.
Piet een duidelijk verhaal precies zoals ik je ken.
Op gefleurd met je meest aansprekende foto's
grt. piet
_________________
CANON CAMERA'S
CANON LENZEN + EXTERNDERS.
STATIEF GITZO
Back to top
Reply with quote
 
Gerard van zeele


Gender: Male
Age: 71
Joined: 02 Feb 2010
Posts: 119
Location: Berkel en Rodenrijs
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 14:20    Post subject:
Mooi verhaal en foto’s en ik hoop je ooit waar dan ook te onmoeten..

gr gerard
_________________
Canon Spulletjes
feisol 3471 statief met een schommelding
Back to top
Reply with quote
 
Rijn Bécude


Gender: Male
Age: 61
Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6
Location: Apeldoorn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 14:59    Post subject:
Hoi Piet,

Gefeliciteerd met de benoeming tot fotograaf van de maand. Je foto's zijn altijd prachtig en inspireren zeer. Leuk om te lezen hoe je betrokken bent geraakt bij, en aangetrokken bent tot de natuur. Je passie ervoor is goed te merken.
Ik vind het leuk je te hebben ontmoet en ik hoop je in de toekomst nog zeker weer tegen te komen. en eh... dat paard..... wat moet je daar nou van vinden..... Ik heb dubbel gelegen en vind het jammer dat ik er niet bij ben geweest! Ik had dit zeker gefimd en opgestuurd naar funiest homevideos!

Groeten, Rijn
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Edward van Altena


Gender: Male
Age: 55
Joined: 17 Sep 2008
Posts: 267
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 16:55    Post subject:
Hoi Piet,

Na het lezen van je verhaal vind ik het jammer dat ik je niet persoonlijk ken.

Volgen mij ben je een sympathiek persoon.
Wie weet komen we elkaar nog eens tegen.

Wat betreft je foto's:

Ze zijn en worden steeds mooier !!
Chapeau.

Ik vind het een eer dat je mij hebt voorgedragen als fotograaf van de maand Januari 2013.

Mvg,

Edward
_________________
Met vriendelijke groet,
Edward

www.wildlife-photos.net
Back to top
Reply with quote
 
Wilfred Marissen


Gender: Male

Joined: 12 Aug 2007
Posts: 82
Location: Woerden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 21:18    Post subject:
Mooi verhaal, Piet. Je passie voor vogels en fotografie komt mooi naar voren. Het paard symboliseert dat overigens prachtig Laughing

Wilfred
_________________
Canons met diverse lenzen, statief, eenpoot, flitsers
Back to top
Reply with quote
 
Marie-José Boon
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 28 Dec 2008
Posts: 21
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 21:38    Post subject:
Hoi Piet,
Leuk om het e.e.a. over jou te lezen en dat verhaal over je paard en de foto erbij is helemaal lachen.
Je foto's zijn prachtig.
Graag wil ik je alle succes wensen en dan vooral met de vogelvliegbeelden met je nieuwe lens.
Hartelijke groet
Marie-José
_________________
canon 300 mm
canon 100-400 mm
canon 7 d mark 2
Back to top
Reply with quote
 
Robert van Brug


Gender: Male
Age: 54
Joined: 28 Oct 2010
Posts: 70
Location: Eindhoven
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 01 Dec 2012, 22:55    Post subject:
Hoi Piet,

leuk om jouw verhaal ook eens hier te lezen. Ik gun je dit podium van harte en als ik je foto's hier zie is het ook meer dan terecht, wat een toppers!
Als ik weer een keer in Zeeland ben hoop ik je weer tegen het lijf te lopen, het is altijd gezellig.

Groeten, Robert
_________________
http://robertvanbrug.blogspot.com

Nikon D750/D600 en wat lenzen.
Back to top
Reply with quote
 
gavisser


Gender: Male
Age: 77
Joined: 02 Jan 2011
Posts: 15
Location: bolsward
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 02 Dec 2012, 12:48    Post subject:
Hallo Piet,

Mooie foto's en een prachtig realistisch verhaal, ik herken me daar wel een beetje in. vooral het meegaan met een jager vroeger, veel van geleerd. gefeliciteerd Piet.

gr. Gerke.
_________________
canon eos 5d mark 11 ef 24-105mm L usm
conon eos7d ef 500mm 4 L is usm
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 180
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 02 Dec 2012, 13:22    Post subject:
Hoi Piet, mooi verhaal en werkelijk schitterende foto's er bij. Altijd weer leuk om te lezen hoe anderen te werk gaan. Het Paard van Troje is geweldig, en jammer te lezen dat het niet echt werkte, maar het zegt wat over je vindingrijkheid en inzet ! Als ik zie wat je daar allemaal in Zeeland voor de lens krijgt, begint het weer te kriebelen om die kant weer eens uit te gaan!
Groet en wellicht een keer tot ziens,
Hans
Back to top
Reply with quote
 
marcorolleman


Gender: Male
Age: 51
Joined: 14 Jun 2009
Posts: 95
Location: Haaksbergen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 02 Dec 2012, 20:01    Post subject:
Hallo Piet

Heb met veel plezier je verhaal gelezen, complimenten voor de prachtige foto's die je maakt en laat zien. Jammer dat de inzet van het paard van troje niet heeft gewerkt maar wat een creativiteit Top !

Gr, marco
_________________
Nikon/Kenko/Gitzo/Jobu

------------------------------

www.natuurafbeeldingen.nl
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 648
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 10 Dec 2012, 17:50    Post subject:
Wat een boeiend verhaal. Met mooie opnames.
Vind het ook erg leuk dat je je eigen omgeving goed gebruikt voor het maken van je opnames.
En als klap op de vuurpijl je paardverhaal. Kostelijk.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
Hans Tamminga


Gender: Male
Age: 68
Joined: 19 Feb 2009
Posts: 92
Location: Joure
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 11 Dec 2012, 19:34    Post subject:
Fraai geheel Piet.
Hans
_________________
Sony A 7 Mark 11 en Sony A 7
Macro 18-70mm
Minolta 300mm 2.8 HS Apo en 1.4 converter
Minolta 600mm 4.0
Sony zoom 70-400
Back to top
Reply with quote
 
René D.


Gender: Male
Age: 57
Joined: 31 Jan 2010
Posts: 87

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 11 Dec 2012, 21:44    Post subject:
Hoi Piet,
ik "ken" je al een poosje nu en herken er veel van mezelf in.
Ik vind dat je gewoon lekker bezig bent en je geniet elke keer als ik je zie.
Je bent een gewonen man die "liefde" voor het vak hebt.
Je foto's vind ik altijd gewoon mooi en soms wel eens onderscheidend.

Maar ja als je veel vrije tijd hebt kun je jezelf meer toeleggen op iets en dat is je van harte ge-gunt hoor!

Ik hoop je nog vaak te ontmoeten en ik zou zeggen: keep on goinig!

PS: de ros waar je je nu mee verplaatst is toch wel een beetje comfortabeler als het "paard" waar je je toen mee verplaatste!
Prachtig verhaal man!

Gr. René
_________________
Nikon-apparatuur.
Back to top
Reply with quote
 
Bert Ooms
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 68
Joined: 29 Sep 2007
Posts: 571
Location: Emmen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 14 Dec 2012, 19:53    Post subject:
Mooi verhaal Piet.

"Wat vliegt daar?" Dat was ook mijn gids toen ik als jongetje achter de vogels aan ging. Heb ik fijne herinneringen aan.

En dat gevoel, dat je noooit kunt tippen aan sommige kanjers hier. Komt me heel bekend voor. Maar zoals je zegt, gewoon de natuur weer in, en daar genieten van de "jacht". En dan heb je af en toe zomaar opeens toch die fantastische trofee. [die pestvogel, jonglerend met bes: super!]

Dat schuilpaard is hilarisch! Geweldig verhaal.

Bedankt!
Bert
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Piet de Poorter


Gender: Male
Age: 75
Joined: 10 Apr 2005
Posts: 28
Location: Vlissingen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 24 Dec 2012, 16:43    Post subject:
Allen vriendelijk bedankt voor de leuke reacties, het was mij een eer om mijn verhaal en foto's met jullie te delen, bedankt.
Tevens wens ik jullie Prettige Feestdagen, een gezond en gelukkig 2013 met veel mooie vogel momenten.

Vr.gr. Piet.
_________________
Canon spullen.
Back to top
Reply with quote
 
Annie Keizer
PixPas (Basic)


Gender: Female
Age: 74
Joined: 18 Apr 2006
Posts: 63
Location: kampen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 24 Dec 2012, 21:16    Post subject: Piet de Poorter
Hallo Piet,

Leuk om jouw "vogelfotogeschiedenis" te lezen.
Veel bijzondere vogels.....vooral de uilen....klasse!!
We hebben elkaar een keer ontmoet (vorig jaar eind van de zomer....hut wissenkerke met toen de grote geelpootruiter).
Wij hebben fijne herinneringen aan de hut (en vooral aan de mensen die we daar toen hebben ontmoet)
Subliem dat paard.....mss iets voor een fotomuseum Laughing
Succes en nog veel plezier met je vogelfotografiehobby.

groeten,
annie.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum