Gender: Male Age: 56 Joined: 11 Jan 2013 Posts: 8 Location: utrecht
Posted: Wed 16 Jan 2013, 20:06 Post subject: een goede opvolger
dag ervaren digiscopende mensen,ik ben compleet blanco in deze branche maar ben wel zeer enthousiast.heb na 20 jaar het vogels kijken hervat en om mee te gaan met de huidige vooruitgang mijn gereedschap ook aangepast,behalve mijn camera,een sony dsc w170 wat in jullie ogen misschien prullaria is maar ik vind deze simpele techniek fantastisch juist omdat het leven al moeilijk genoeg is.een kowa tsn 883,zoomoculair,statief en adapter bleek niet afdoende om vignettering uit te sluiten.toen de sony dsc w630 van mijn vrouw geleend en met een stukje inzoomen bingo,geen vignetvorming meer!beste lezer,ik ben slechts een spotter die af en toe een foto wenst te maken maar ik besef nu al dat het virus niet te stoppen is. toch effe goedgekeken en ik costateerde dat de cameralens alszodanig zo dichtmogenlijk op het oculair dient te zitten.bij de dsc w170 zit hij net iets dieper dan bij de w630,beste mensen klopt deze redenatie wel?de soort camera is denk ik prima om mee te expirimenteren in deze beginfase.wat raden jullie nu aan als opvolgende camera met hetzelfde gebruiksgemak maar waar ik voorlopig klaar mee ben? groeten rj
Welkom hier op birdpix. Ik denk alleen dat je je beter bij
digiscooppix.nl kunt aanmelden.
Daar weet iedereen iets van fotograferen met een digiscoop.
Hier zitten eigenlijk alleen fotografen.
Succes !
groetjes
Astrid Schute _________________ nikon cameras en diverse lenzen
Gender: Male Age: 56 Joined: 11 Jan 2013 Posts: 8 Location: utrecht
Posted: Wed 16 Jan 2013, 22:18 Post subject: evengoed
bedankt voor de reactie,ik dacht eigenlijk dat het qua cameravraag wel in jullie straatje paste,vandaar!ik was van mening dat ik slechts simplistisch gezien een afwijkende lens bezat.hoogachtend rj
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum