Posted: Sat 29 Dec 2012, 0:12 Post subject: Aanschaf 7D
Jippie jee mensen, het gaat gebeuren. Ik ga dan eindelijk mijn oude 20D vervangen. En wel voor een 7D. Nou ja, eindelijk… het is een prima eerste camera, en een 7D lijkt mij een prima tweede camera.
Meer megapixels, dus croppen gaan eenvoudiger, Full HD filmen, 8BPS, etc. En ook de mogelijkheid om de iso eens op 1600 te kunnen zetten als het nodig is.
Dat is vraag één, zou iemand mij rauwe foto’s willen emailen, die met iso 1600 of hoger gemaakt zijn? Dit puur om even zelf te beoordelen wat daarin de mogelijkheden zijn.
Dan meteen vraag twee erachteraan. Zou ik nu een 7D kopen, met 100 euro terug van Canon, of wachten op de 7D mkII ? Die misschien over pas een half jaar of later uitkomt? Dat wachten is dan wachten tot de 7D mk1 is prijs zakt.
Als iemand antwoord heeft op mijn vragen hoor ik het heel graag.
Foto’s mailen mag naar: Gertjan.onvlee@gmail.com
Gender: Male Age: 31 Joined: 20 Oct 2006 Posts: 174 Location: Lieren
Posted: Sat 29 Dec 2012, 9:26 Post subject:
Gertjan, ik zou niet wachten tot de 7D in prijs is gezakt.
Kijkl bv. naar de 5D2, die is na ruim een jaar 2e hands slechts 150 euro gezakt in prijs.
Waar kan ik de foto met ISO 1600 heen sturen?
Deze foto is gemaakt met de 7d, 100-400 lens op iso 2000.
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=329670
incidenteel ga ik wel eens tot 2500 of nog enkele stappen hoger.
zie dit topic voor eerste ervaringen met de 7d en antwoorden op enkele vragen:
http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?p=96015&highlight=#96015
groeten en veel plezier, ik heb zelf ontzettend veel schik van de 7d!
GJ _________________ www.natuurplaat.nl
Fujifilm X-T5, 18-55mm, 56mm F1.2, 80mm macro, 100-400mm tele en 1.4x extender. Manfrotto statief 758B met 804 RC2 kop
Posted: Sat 29 Dec 2012, 20:35 Post subject:
Dat wachten op de 7D MKII kan nog wel eens lang gaan duren. De geruchten dat de camera er aankomt zijn al lang in omloop, maar Canon heeft volgens mij de prioriteiten ergens anders liggen (5D MKIII, 6D, ....).
7D is een prima camera. Gebruik hem zelf al +/- 2 jaar en kan nog wel even wachten op de MKII
Alvast veel plezier met je nieuwe camera gewenst !
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Sat 29 Dec 2012, 23:11 Post subject:
Ik heb de EOS 300D destijds gehouden naast de 30D, en die beide nu nog naast de 7D.
de 30D was en is GOED !
de 7D TOP
Ik ben er in ieder geval erg blij mee.
Op mijn site heb ik van de week foto's van een roerdomp geplaatst, die genomen zijn rond 16:00 's middags net na kerst en met regenachtig weer vol in het riet.
ISO2500 en ISO1250
Hier op BP de ISO 1250 foto's.
Kijk zelf maar.
Ondanks dat ik daar behoorlijk tevreden over ben, zou ik de 7D niet nemen om de hoge ISO maar om zijn AF snelheid, AF punten en het aantal beekden per seconden.
Veel plezier met je 7D !!
Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
Je zult geen spijt krijgen van de 7d. Na mijn 350 en 40d een stukje sneller. En nog redelijk betaalbaar.
En wat ruis betreft dat kan ook enorm verschillen. Met wild in de schemering moet ik hem ook altijd opschrijven. Daar komt bij dat ik dan ruis vaak niet storend vind...
Op zowel NP als BP is het helaas vaak een vies woord
groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Gender: Male Age: 40 Joined: 20 Jun 2011 Posts: 70 Location: Alblasserdam
Posted: Tue 22 Jan 2013, 0:55 Post subject:
En, bevalt ie? _________________ Body: Canon eos 50d - Telelens: Canon EF 100-400 mm F/4.5-5.6 L USM IS - Statief: Manfrotto 055XPROB Pro Tripod Black met Manfrotto 322RC2 Grip Balhoofd - Blog: www.johneos.blogspot.com
Ja, hij bevalt zeker. De snelheid is echt super. Het bekende verhaaltje met de ruis moet ik nog wel wat beter onder de knie krijgen. Maargoed, oefening baart kunst.
Helaas zit ik nu midden in mn toetsweek op school, want met dit weer was ik liever op pad gegaan. Helaas...
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum