Lijkt me een geweldige lens met 200 - 560 mm bereik, zeker met een 70-200 mm f2.8 erbij, dan ben je zowat compleet in het telebereik. Minimale scherpstelafstand van 2 meter is ook heel netjes, ruim voldoende voor kleintjes als pimpelmees en goudhaantje beeldvullend te krijgen.
Maar inderdaad, de prijs....dat is voor mij (en vele anderen....) niet te doen.
Heb even vluchtig de review van Andy Rouse doorgekeken (zit veel humor in by the way). Ben aangenaam verrast door de scherpte in de foto's van deze telezoom. Tuurlijk, dat ze met het vlaggenschip 1Dx zijn gemaakt speelt daarbij een rol, evenals de kunde van deze fotograaf.
Andy geeft aan dat de vertraging in autofocussnelheid bij inschakelen van de ingebouwde 1,4x extender erg meevalt, zeker in vergelijking met een een losse 1,4x converter op vergelijkbare lens. Je kunt zelfs ook nog een losse extender ertussen zetten, dus 2 maal 1,4x...(via 1Dx dan alleen nog AF via middelste punt).
Wel zet ik wat vraagtekens bij de "onafhankelijkheid" van de review door Andy, want ik weet dat hij in het verleden gesponsord werd door Canon. Of dat nu nog is weet ik niet. Tot slot; Marijn (Doodles) heeft denk ik een punt; als je puur vogelfotografie beoefent (zeker in Nederland) dan zal de 500 mm of 600 mm de keuze met "vertrouwen" zijn.
Ach ja, ondertussen ga ik verder met eigen 400 mmtje, die doet ook goed zijn werk....
Groet, Joep
EDIT: @Arjen: ik zie het nu ja, is dus een prototype beschikbaar gesteld door Canon (ik had té vluchtig gelezen...).
Last edited by Joep Tomlow on Tue 14 May 2013, 21:50; edited 1 time in total