Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Lengte van vijver aan boshut.
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 08 Sep 2013, 19:07    Post subject:
@ Marco Simonis, je Berichtje klinkt toch ook een beetje als posi-spam voor HBN, daarin moet ik Leo wel gelijk geven. Je meldt zelfs dat je kop van HBN is, het mag en het kan en dat is natuurlijk het leuke van dit medium. Maar wees eerlijk, het boshuttenwerk geeft mij soms de indruk van een klassen maatschappij. Heb je 1 en 2 positief doorlopen dan mag je door naar 3! Bij de Scientology Church schijnt dat ook zo te werken in levels. Tom Cruise is er blij mee en John Travolta ook dus wie ben ik?

Digihop
Guest

PostPosted: Sun 08 Sep 2013, 20:17    Post subject:
@Martijn de Jonge, dit is erg kort door de bocht en om nu Han te gaan vergelijken met een sekte vind ik wel een brug te ver.
Als je nooit bij Han bent geweest en daar voor het eerst heen gaat komt ie met je mee en laat hij je alles zien. Bij hut 1 en 2 vlakbij zijn huis. Moet hij dat dan ook bij hut 3 doen dan zou hij zich moeten klonen wat technisch nog niet mogelijk is. Je hoeft geen examen te doen en brevet van vermogen te halen om bij hut 3 te mogen komen alleen wel ervaring bij die eerdere hutten. Kan ik me ook wel iets bij voorstellen als je meerdere hutten beheert.

Klassenmaatschappij hebben we al, ons staatshoofd ie dat omdat zijn wiegje op een bepaalde plek stond. Alleen je mag niet naar hut 3 omdat je wiegje op een bepaalde plek stond.
Back to top
Reply with quote

Michiel Janssen

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 08 Sep 2013, 21:56    Post subject:
Ja, dit is wel erg goedkoop om Han Bouwmeester zo weer belachelijk te maken. Hij heeft op BP al een keer duidelijk uitgelegd hoe het werkt.

Johannes Veenstra

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 10:28    Post subject:
leo snellink wrote:
en doen de meeste bezoekers dat zo intensief dat ik de indruk krijg dat dit ook niet bij toeval is.

Wat bedoelt u eigenlijk hier precies mee te zeggen? Komt op mij namelijk over als een soort van beschuldiging.

peter wijn

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 11:52    Post subject:
houd eens op met speculeren over intenties.
daar kom je niet ver mee.

zijn er nu eindelijk locaties waar je je geen zorgen over hoeft te maken als iedereen er heen gaat, en waar je je dus omwille van de vogels en de natuur niet je tanden op elkaar hoeft te knarsen om te voorkomen dat je tenen worden platgestampt, is het weer niet goed...

Wat is er allemaal beschikbaar?
Han met drie hutten in het oosten, Edo en Bart met een hut in Baarn en een in Drenthe, de boten van Bas in de Biesbos, Cor (en Martijn?) met een boot in de monding van de IJssel, sinds kort Henri in de Veluwe, de hut van het Zeeuws Landschap oid. In Utrecht kun je nog ergens betaald terecht meen ik. Ik neem aan dat er ook nog wel een en ander wordt ontwikkeld. De Bredase vijversluiperij is nog ietswat omstreden. (Mocht je hierboven vermelding willen, stuur dan effe een pb-tje.)

Het lijkt me dat al deze partijen baat hebben bij een zo gunstig mogelijke bezetting van hun agenda. Het lijkt me ook - al met al -dat er nog wel markt over is op de duizenden beginnende vogelfotografen, en fotografen die nog wel eens een uitje met hoge kansen bij de koffie willen. Alles beter dan roofvogelshows, toch? Alles beter dan platgelopen natuurgebieden.

Maar nee, wat doen we? Onderling fijn ruziën over promotie en publiciteit, patenten op de inrichting. gezellig.

Als Menno van Duijn - aangewezen als fotograaf van de maand laatst, hij geeft ook workshops trouwens - roept dat er iets anders moet gebeuren aan de massabeleving dan wat birdpix doet, dan blijft het verder allerwegen - Menno incluis - OORVERDOVEND stil.

dit is allemaal behoorlijk off topic, niet?
succes Frokkel
Reply with quote

Marco Simonis

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 12:03    Post subject:
Beste Leo en Martijn,

Bij de hut van Vledder heb ik ook eerst CNF genoemd, maar al snel wordt vledder een begrip. Net zoals nu Lemele al genoeg zegt, en een begrip is nu. Ook op mijn zeetochten vermeld ik of ik met peterodroma of met Delta safarie mee ben geweest, of de prive hut van David Verdonck. Volgende maand ga ik naar Glenn zijn hut, mag ik dat niet zeggen bij plaats of beschrijving ? De HBN schommelkop stond al bij mijn apperatuur, toen hut 1 nog alleen een gat in de grond was. Door een fotomaat van mij (Frank Adrieans) kwam ik met Han in contact en mochten Gerard en ik hut 1 huren. Helaas lag Han in het ziekenhuis in Gambia met voedselvergiftiging en bracht zijn partner/vrouw ons naar de hut. Wij waren ook eerst sceptisch over gratis reklame, gezien we al moesten betalen.
Maar na nu 17 keer in zijn hutten te hebben gezeten, heb ik er een hobby vriend bij en heb ik veel contact met Han. Ook mocht ik proefdraaien met een handje vol sekte leden in tempel 4.
Maar omdat nu hut 3 een succes is moet die het maar aan iedereen verhuren? Omdat hut 1,2 en 4(vanaf 20 sept tehuur) te min waren? Jullie laten toch ook niet zomaar onbekende in je huis/tuin? Wat denk je wat die hut kost ?
Ook gaat er een groot gedeelte naar projecten en landschappen, dit jaar is er zelfs aan een oeverzwaluwwand en ijsvogel broed plaatsen gewerkt.
Ook kan je de boshutten cancelen met slecht weer en een nieuwe afspraak maken, en dan nog de BTW eraf, hier gaat het niet om geld. Ik ken Han nu lang genoeg om te weten dat die helemaal uit zijn dak gaat als een fotograaf een topdag heeft gehad. Dat is zijn doel en dan gaat de mond op mond reclame van zelf, de beste die je kan hebben.

@, Martijn, Ik wil evt wel met je mee gaan, maar ik vraag dan wel een onkosten vergoeding (benzine en huur hut). Laat maar weten via PB, ook voor andere BPixers.

Mvg,
Marco

Marco Simonis

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 12:14    Post subject:
@ Peter,

Dank je Very Happy
Daar was ik nog ineens opgekomen, die rust heerlijk. Geen honden, meneer, ziet u iets bijzonders #evil

Gr,
Marco

Rick Robaard

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 16:38    Post subject:
@peterwijn: Zoals wel vaker het geval sla je de spijker op zijn kop.

Maak lekker gebruik van welke hut dan ook en net als bij alle andere foto's vermeld ik ook bij de hutten vanuit welke hut ze zijn gemaakt.
Niks mis mee.

Waar wel wat mis mee is als je het mij vraagt is dat elk topic hier zo langzamerhand moet ontaarden in een eindeloos welles nietes spelletje, waarbij menigeen het nodig vindt zijn gelijk te halen.
Dat maakt de site er voor mij niet veel interessanter op.....maar ja...zucht....het is helaas een beetje een afspiegeling van de samenleving.....

Groet, Rick

ps: vergeet niet te genieten .... Confused

Han Bouwmeester

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 17:11    Post subject:
Tja, nu wordt ik toch weer gedwongen te reageren op een topic met een heel ander onderwerp.

Martijn: Dat je de pik op mij hebt is iedereen inmiddels wel bekend. Je bent al jaren druk doende om alles aan te grijpen mij in een kwaad daglicht te zetten. Daar moet je maar lekker mee doorgaan al vraag ik je wel bij de feiten te blijven. Het klopt dat mensen die van hut 3 gebruik willen maken eerst een keer in hut 1 of 2 moeten zijn geweest; ook al is dat al jaren geleden en is het slechts alleen de boekende fotograaf. Het is een voorwaarde van mij én van Landschap Overijssel en ik heb de reden daarvan inderdaad al eens een keer geschreven. Op inmiddels drie mensen na is iedereen meer dan welkom dus om nu gelijk over ‘klassen maatschappij’ te beginnen is complete onzin en zegt meer over jou dan over mij. Je roept maar wat zonder de feiten erbij te zoeken; niet echt iets voor iemand die zich journalist noemt en zich zelf serieus neemt lijkt mij.

Ik heb je al eens vaker gevraagd mij gewoon even te mailen als je iets te vragen hebt. En bovendien je al meerdere keren uitgenodigd voor een bezoek aan de zeearenden in Duitsland omdat je daar ook maar kritiek op bleef uitten. Daar ga je dan helaas nooit op in terwijl je stemmingmakerij maar door gaat. Die uitnodigingen ben ik dus inmiddels ook wel klaar mee.

Het is enorm jammer te ervaren dat mensen die hun boterham verdienen met natuurfotografie en in dit geval zijn fotomogelijkheden met anderen deelt, door een aantal mensen die zichzelf als concurrent zien, met de rug wordt aangekeken. Hoe dat kan? Het zal wel met afgunst te maken hebben. Dan kan ik nog zoveel natuurdoelen ondersteunen met royale schenkingen afkomstig vanuit de fotohutten; goed is het nooit.

Dan in het algemeen over de geopperde reclame. Daan wist me onlangs te vertellen gehoord te hebben dat ik fotografen zou ‘verplichten’ te vermelden dat ze hun foto’s in mijn hutten gemaakt zouden hebben. Pfff…ook al zoiets. Ik geef de mensen slechts aan het te waarderen; niets meer en niets minder. Maar mocht het een probleem zijn dan stel ik voor dat we ook niet meer gaan vermelden met welke apparatuur we onze foto’s maken. Stel je voor dat Nikon of Canon er garen bij zou spinnen. Volgens mij houd ik me aardig in, ondanks dat ik betaal om af en toe wat reclame op Birdpix te mogen maken wordt het ook niet echt op prijs gesteld. Dit neemt overigens niet weg dat ik wel snap dat het mensen tegen de borst stuit dat er vaak HBN fotohut bij de foto’s vermeldt staat. Het zijn nu eenmaal veel mensen die van deze mogelijkheden dankbaar gebruik maken en dat graag delen. Van mij mogen ze er ook wat anders bij zetten hoor. Zolang er geen romantisch verhaal bij komt te staan van ‘toevallig kwam ik vandaag een vos tegen die helemaal niet weg liep’ terwijl iedereen weet dat de foto in de AWD gemaakt is.

Laten we elkaar nu niet voor de gek houden en al helemaal niet af zitten zeiken! Ik kan me dan ook helemaal aansluiten bij de woorden van Michiel en Peter.

Dan waar dit topic voor bedoeld was; de vraag van Frokkel.
Mijn waterbakken maak ik minimaal 3 a 4 meter lang om de spiegeling te krijgen. Maar dit is vooral en geheel afhankelijk van de hoogte van je lens ten opzichte van het water. Kom anders gewoon een keer langs om wat ervaring op te doen. Oh nee, sorry, nu ben ik reclame aan het maken)

Last edited by Han Bouwmeester on Mon 09 Sep 2013, 20:11; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

gertjanvv

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 17:14    Post subject:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie de vijver vol houden met water?
Heb zelf ook al een paar jaar een hutje en het blijft een gesjouw met emmers water. Zijn daar ook nog andere, slimmere manieren of trucjes voor?

Marco Simonis

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 18:26    Post subject:
Hier moeten wij ons druk over maken, http://www.youtube.com/watch?v=atgof-9nqPk
Ook aangelegde hutten. Helaas zal ik als ik dat echt zou meemaken, zullen de jagers het ook niet overleven. in de jaren 80/90 was ik ook erg omstreden, om duiven met het geelvirus, gelijk af te maken. Net zoals mixemathose konijnen. Maar een 12jarige met die gedachte ???

Mvg,
Marco

Michiel Janssen

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 18:29    Post subject:
Je zou kunnen overwegen een "put" te laten slaan naar het grondwater. Ik weet niet wat dat kost (jij hebt aan een simpel kraantje voldoende) en ik heb gelezen dat je er wel een vergunning voor moet aanvragen.

Marco Simonis

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 18:33    Post subject:
Hier moeten wij ons druk over maken, http://www.youtube.com/watch?v=atgof-9nqPk
Ook aangelegde hutten. Helaas zal ik als ik dat echt zou meemaken, zullen de jagers het ook niet overleven. in de jaren 80/90 was ik ook erg omstreden, om duiven met het geelvirus, gelijk af te maken. Net zoals mixemathose konijnen. Maar een 12jarige met die gedachte ???

Mvg,
Marco

Marco Simonis

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 18:36    Post subject:
@ Michel,
Allang gedaan Wink
Ga nou maar een keer mee Very Happy

Gr,
Marco

Michiel Janssen

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 18:46    Post subject:
Volgend jaar misschien Marco, ik moet eerst m'n veterstrikdiploma nog halen. Daarna kan ik beginnen aan mijn boshutfotografiediploma. Laughing

Jan Uilhoorn
Guest

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 18:47    Post subject:
Quote:
Hoe lang zou een vijvertje moeten zijn aan een boshut om mooie spiegelbeelden te maken?
En hoe ver van de hut beginnen met de vijver.

Inmiddels gaat het al over de hobby van Prins Bernhard.
Back to top
Reply with quote

Marco Simonis

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 19:03    Post subject:
@ Jan,

Jij, sorry u begrijpt het Very Happy

Gr,
Marco

Rinus van der Reest
Guest

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 19:04    Post subject:
Jan Uilhoorn wrote:
Quote:
Hoe lang zou een vijvertje moeten zijn aan een boshut om mooie spiegelbeelden te maken?
En hoe ver van de hut beginnen met de vijver.

Inmiddels gaat het al over de hobby van Prins Bernhard.

Bernhard was ook een verwoed amateurfotograaf....dus het cirkeltje is weer rond Razz

De lengte van het plasje voor mijn (auto-)hut strekt zich uit van de Grevelingen- naar de Brouwersdam. Spiegelingen alleen mogelijk bij windstil weer Razz

Mensen: laten we weer foto's gaan maken i.p.v. hier ruzie te gaan maken over iets wat totaal geen zin heeft.

Ik ga trouwens eerst verder met (een heleboel...) foto's uitzoeken Smile

Rinus
Back to top
Reply with quote

Henri van Vliet

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 19:35    Post subject:
tussen het gezanik door gaat het topic gelukkig gewoon verder Wink

Quote:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie de vijver vol houden met water?
Heb zelf ook al een paar jaar een hutje en het blijft een gesjouw met emmers water. Zijn daar ook nog andere, slimmere manieren of trucjes voor?

Af en toe een regenbuitje doet wonderen.

Belangrijk is dat je beplanting niet teveel over de vijverrand in het water groeit. Dat trekt je vijvertje snel leeg.
Zolang niemand je vijvertje lek steekt blijft hij redelijk gevuld alhoewel ik tijdens droge zonrijke dagen dagelijks moet bijvullen.
Je kunt hiervoor natuurlijk regenwater opvangen in een regenton of anders zal je het ergens moeten tappen.

Marco Simonis

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 19:35    Post subject:
Vergis jij je niet met van Vollenhoven???

Gr,
Marco

Han Bouwmeester

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 20:07    Post subject:
Ik heb bij de meeste hutten een bron laten slaan met een klein handpompje er op Gertjan. Is voor eigen gebruik echter nauwelijks haalbaar dus dan wordt het idd een kwestie van regenwater opvangen of slepen met emmers. Juist bij warme dagen, als het water dus als sneeuw voor de zon verdwijnt, is water essentieel bij de hut en het moet er elke dag aanwezig zijn. Maar belangrijker; het moet altijd vers zijn om ziektes te voorkomen; mn bij warm weer.
Reply with quote

Michiel Janssen

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 20:32    Post subject:
nauwelijks haalbaar = nauwelijks betaalbaar?

Je kunt het ook "zelf" doen (met het juiste materiaal): http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1320253

arnold merckx

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 20:42    Post subject: Water aanvoer
In campingwinkels zijn, voor weinig geld, hele goede kunststof containers te koop. Veel lichter dan een emmer en het klotst ook minder.
Wel fijn dat we weer tot de kern kunnen komen en je zou toch denken dat de vele uren wachten in hut of tent ruimte biedt tot reflectie.

Michiel Janssen

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 20:51    Post subject:
Da's dan wel weer een beetje een rare gedachte Arnold want het meeste gewicht komt van het water zelf natuurlijk. Want of een volle emmer van 10 liter nu 10,1 kilo weegt of 10,3 kilo maakt geen fluit meer uit natuurlijk. Wink

Han Bouwmeester

PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 20:54    Post subject:
Ik heb het ooit eens zelf geprobeerd Michel en was er snel van genezen:-))
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 3

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum