Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM september 2013: Remco van Daalen

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 31 Aug 2013, 23:00    Post subject: FvdM september 2013: Remco van Daalen
Korte bio
Naam: Remco van Daalen

Leeftijd: 34 jaar
Woonplaats: Den Haag
Beroep: Werkzoekende
Andere hobby's? Natuurfotografie, internet radio deejay, muziek, formule 1
Gebruikte apparatuur: Nikon D90/D7100 in combinatie met Nikon 300mm f/4 ED-IF AF-S + Kenko Tele-converter AF 1.4x Pro 300
Website: http://www.rvdaalenfotografie.nl/
Foto’s op Birdpix

Interview
Waarom vogelfotografie?
Mijn belangstelling begon al in mijn jeugd. Met vriendjes gingen we hutten bouwen in een dichtbij gelegen park (Reijerpark) in Ridderkerk. Naast hutten bouwen gingen we ook vaak vogelnestjes zoeken. We waren gefascineerd hoe mooi het ene nest na de andere gemaakt was. Ook zat er toendertijd tussen een behoorlijk aantal dennenbomen een uil in één van de toppen regelmatig verborgen, waar wij vlakbij een ondergrondse hut aan het bouwen waren. Dat vonden we helemaal geweldig.
Verder spreekt het gedrag, de vrijheid die ze hebben, en de vele diverse mooie soorten mij aan in vogels.


Woudaap mei - 2012

Wat is het leuke aan vogelfotografie?
Het buiten zijn en in alle vroegte en stilte alleen de vogels horen zingen en het natuurlijke gedrag van de vogels observeren en dat gedrag dan uiteindelijk kunnen vastleggen doordat de vogels aan je gewend zijn.


Bosuil september - 2012

Wat zijn de minder leuke kanten?
Toch wel de toenemende drukte overal. Niet alleen met (vogel)fotografen, maar ook joggers/wielrenners/honden-uitlaters etc. Tegenwoordig hoef je op een mooie zondagochtend niet meer na 10:00uur ergens te fotograferen zonder iemand tegen te komen. Niet ten nadelen van deze mensen, maar ik vermijd het liever en ga daarom (mits het nog kan) lekker doordeweeks ’s morgens vroeg de deur uit. Ik ben ook geen soortenjager, omdat ik van mezelf al weet dat de natuurbeleving met zoveel mensen erbij vele malen minder is dan wanneer je alleen oog in oog sta bij een mooie vogelsoort. Voor de Hop maakte ik wel een uitzondering, omdat deze vogel redelijk dichtbij huis zat en het nu éénmaal mijn favoriete vogelsoort is, die niet geheel schuw was.


Hop, Delft mei - 2012

Wat is je specialiteit?
Naast vogels fotografeer ik ook graag zoogdieren, reptielen/amfibieën, vlinders en tijdens mijn vakantie (in Texel) wil ik me ook meer concentreren op landschappen. Daarbij zorg ik wel altijd voor een sterke compositie (zover dat mogelijk is) en wil ik altijd alles uit de gemaakte foto halen wat erin zit d.m.v. nabewerking. Maar het genieten van de natuur komt voor mij altijd op de eerste plaats, fotograferen is daarbij een erg leuke en verslavende hobby die de mogelijkheid biedt unieke momenten vast te leggen en bij het zien van de foto's van na te genieten.


Intiem moment tussen Reegeit en haar kalf in bloeiende heide augustus - 2012


Icarusblauwtje juli - 2012

Wat kenmerkt jouw foto’s?
Dit vind ik een lastige vraag. Daarvoor ben ik nog tekort bezig met (vogel)fotografie. Ik denk dat ik zelf nog een hoop te leren heb in de fotografie. Wel probeer ik zoveel mogelijk het gedrag van een vogel vast te leggen. Daarbij kies ik 9 van de 10 keer het vroege (mooie) ochtendlicht uit. Ik wil daarmee zoveel mogelijk sfeer laten overkomen in de foto. Tegenwoordig kies ik ook altijd voor een laag standpunt om zo de vogel op ooghoogte op de gevoelige plaat vast te leggen. Ook bepaal ik meteen de beste compositie om het beeld nog sterker te maken. Verder hou ik wel van een beetje kleur in de foto en genoeg ruimte rondom de vogel. Als ik dat allemaal in 1 foto kan laten zien ben ik redelijk tevreden. Ik heb van een aantal medefotografen weleens gehoord dat ik altijd foto’s laat zien met daarin (bijzonder) mooi licht, het typische “VanDaalenlicht”. Smile


[i[Tureluur “VanDaalenlicht?” juni 2013[/i]

Hoe werk je meestal?
Toen ik net begon met fotografie (juli 2009) ging ik regelmatig op pad met mijn camera om zo lekker de natuur in te gaan en een heerlijke wandeling maken in de natuur. Alles wat ik daar tegenkwam aan vogels en zoogdieren legde ik vast. Van de gemaakte foto’s van de wandeling maakte ik heel enthousiast een blog waarin ik mijn belevenissen in kwijt kon door middel van de foto’s en het verhaal erachter. Tegenwoordig ga ik doelbewuster op stap. Ik kies de gebieden zorgvuldiger uit waar ik de desbetreffende vogel/diersoort kan aantreffen. Ook maak ik sinds een paar maanden gebruik van een camouflagenet. De natuurbeleving is daardoor nog groter geworden! Vogels die ongestoord op nog geen 3 meter afstand voor je aan het foerageren zijn, terwijl jij plat op je buik ligt is echt kickuh. Door de adrenaline is dan ook regelmatig het glas van mijn zoeker beslagen…Smile. Het enige nadeel is wel als je doelbewust op pad gaat, dat de teleurstelling wel iets groter is als je met 0 foto’s thuiskomt, of niet het gene hebt kunnen vastleggen, wat je graag wilde. Maar het genieten van de natuur blijft voor mij bovenaan staan en het maken van een blog doe ik dan ook nog graag.


Zwarte Ruiter april - 2012

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Verstoring kun je bijna niet voorkomen. Je kunt er wel voor zorgen dat de vogels aan je gewend raken, door een lange tijd ergens te gaan zitten of liggen en je eventueel zo onopvallend mogelijk te gedragen. Je zult dan merken dat ze ongestoord verder gaan met waar ze mee bezig waren en dat ze vanzelf dichterbij komen. Sowieso probeer ik een vogel nooit op te jagen. Zodra een vogel zich onrustig gaat gedragen, haak ik af.


Geoorde Fuut juli – 2013

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Eigenlijk ben ik vrij laat begonnen met fotografie in tegenstelling to andere fotografen hier. Eigenlijk mede door mijn broer ben ik gaan fotograferen. Hij liet me altijd foto’s zien die hij gemaakt had met een spiegelreflexcamera die van zulke mooie kwaliteit waren, dat ik eigenlijk stiekem wel jaloers was op zijn foto’s. Met mijn toen nog Sony Cybershot compact camera kwam ik niet eens in de buurt van zijn kwaliteitsfoto’s. In 2009 de knoop door gehakt en geld bij elkaar gespaard om mijn allereerste spiegelreflexcamera te kopen. Het werd een instap spiegelreflexcamera (nikon D60). Een compleet nieuwe wereld ging voor mij open. Wat een kwaliteitsverschil ten opzicht van mijn compactcamera!! Een jaar later al een stapje hoger gegaan en de D90 aangeschaft. En nu halverwege dit jaar de nieuwe D7100 gekocht, waar ik uitermate tevreden over ben. Terwijl mijn broer nog merendeels de groene AUTO-stand gebruikt op zijn Canon 50D, ben ik blij dat ik vanaf het begin al de A-stand op mijn DSLR heb uitgeprobeerd en sindsdien al mijn foto’s maak op die stand. Ook heb ik geen moment spijt gehad dat ik al vrij vroeg over ben gegaan van jpeg naar Raw om foto’s te maken. Met vogelfotografie ben ik me vanaf 2010 serieuzer mee bezig aan het houden en verbaas me steeds weer over de schoonheid van de vogels die we hier in Nederland hebben.


Bijzondere ontmoeting met Fazant en Konijn juni - 2010

Wat zijn je favoriete plekjes?
Met name Landgoed te Werve in Rijswijk. Dat is lekker dichtbij huis (op loop afstand) en is niet openbaar voor iedereen. Verder kom ik graag in Vockestaert, Rietputten, Lentevreugd, Ackerdijkse Plassen en Groene Jonker.


IJsvogel mei – 2013

Wat is je droomsoort/-gebied?
Ik had een droomsoort en dat was de Hop. Nog steeds mijn favoriete vogel, maar nu ik deze prachtige vogel inmiddels al hebt weten vast te leggen is er nu niet meer een specifieke soort waar ik van droom. Wel heb ik nog behoorlijk veel wenssoorten die ik graag eens voor mijn lens wil hebben, maar die komen vanzelf wel.

Wat zou je nog graag doen op fotografiegebied?
Mij meer willen verdiepen in landschapfotografie. Verder heb ik nog een hoop te leren aangezien ik nog maar kort bezig ben met fotografie. Ik zou wel eens meer willen leren van fotograferen in de M-stand, aangezien ik al de jaren dat ik fotografeer me stevig vasthoud aan de A-stand. Misschien zijn er qua belichting betere resultaten te behalen zijn in de M-stand. Ook in de nabewerking zou ik het liefst mijn camera optimaal willen kalibreren met Lightroom om zo minder tijd kwijt te zijn aan de vele foto’s die nog door de nabewerking moeten. Genoeg werk aan de winkel dus.


Watersnip augustus -2013

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
Mark Bridger, mede door zijn sfeervolle opnames van hertachtigen en zijn geweldige ijsvogelopnames.

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Naast natuurfotografie vind ik het leuk om af en toe wat foto’s te maken van mijn kleine doggie.


Ringo 3 maanden augustus - 2012

Heb je nog een leuke anekdote m.b.t. je fotografie?
Ja toevallig was er in januari 2012 een Koereiger vlakbij mijn toenmalige werk regelmatig gespot in de polders van Oosterhout. Zo heb ik op een middag na me werk de locatie uitgezocht, waar de Koereiger zich ongeveer moest bevinden.
Toen ik éénmaal dichtbij de plek kwam, zag ik al behoorlijk ver in het weiland iets wits. Dat moest wel die Koereiger zijn. De afstand was eigenlijk veel te groot, maar ja, als het een Koereiger is dan had ik hem in ieder geval op de foto. Het zou dan ook mijn allereerste foto en bijzondere vogelsoort van 2012 worden. Ik had mijn auto inmiddels al langs de kant gezet, en wachtte een geruime tijd in de hoop dat die wat dichterbij kwam. Af en toe kwam die wel iets dichterbij, maar de afstand was dusdanig groot dat het geen topfoto ging worden. Toen ik naar mijn gevoel lang genoeg daar had gestaan, besloot ik om naar huis te rijden. Ja daar zat ik dan in mijn auto, die half in de modder stond langs de weg. Hij wilde niet starten!!!!!...ik keek meteen of mijn autolichten nog aanstonden!!! pffffff...ik had alles aangelaten...radio, navigatiesysteem op de oplader, en dus ook mijn lichten. Dat was dus iets teveel voor een auto-accu. Uiteindelijk met hulp langs de weg, toch weer aan de praat gekregen. Dit is dus een goede les voor volgende keer geweest. Als je vanuit je mobiele schuilhut gaat fotograferen....kijk altijd eerst of je lichten uit zijn. Wink
Gelukkig had ik nog de foto's van de Koereiger, dat verzachtte mijn frustratie een beetje. 'S avonds dan eindelijk eens de foto's bekeken op mijn computer. Ik merkte dat ik redelijk moest inzoomen om de reiger goed te bekijken. Omdat ik er zo zeker van was dat het die Koereiger moest zijn, had ik verder niet meer nagedacht over het feit dat het misschien wel een Zilverreiger zou kunnen zijn. Naarmate ik bezig was met nabewerking ging ik toch wat twijfelen. Toch maar even die foto's van waarneming.nl bekeken waarop ook deze Koereiger te zien was. NEEEEEE HÈÈÈÈÈÈ`!!!??? Die Koereiger had een veel kleinere hals als mijn Koereiger foto's!!! Ja hoor ik kwam er niet onderuit. Ik heb gewoon zolang bij een Grote Zilverreiger gestaan. Een reigersoort die hier in Nederland steeds vaker te zien is. Niks bijzondere vogelsoort, niks Koereiger, wel Grote Zilverreiger, wel lege accu. ;-( Ik ben meteen gestopt met de bewerking en heb al mijn foto's (+/- 35) meteen verwijderd. Hij was daarna trouwens ook niet meer op waarneming.nl gesignaleerd.

Wat vind je van Birdpix?
Voor mij (en misschien voor velen) nog steeds de bekendste vogelsite van Nederland, hoewel ik van steeds meer medefotografen hoor die ik ontmoet of spreek, negatiever zijn geworden over birdpix. Of het door de vele embargo’s komt of zoals Menno van Duijn omschreef in zijn interview “te commercieel” zijn geworden dan vroeger, durf ik niet meteen te zeggen, omdat ik nog niet zo héél lang op birdpix actief ben. Ik vind wel dat Birdpix er wat vernieuwender uit moet gaan zien anno 2013. Bijvoorbeeld de lay-out aan te passen, zodat de foto’s al meteen wat groter op de frontpage te zien zijn. En voordat dat ik actief werd op birdpix keek ik altijd vol bewondering naar de prachtige foto’s die er geplaatst werden, maar ik heb nu het idee dat teveel mooie foto’s minder onder de aandacht worden gebracht. Ik ben zelf niet iemand die op elke foto een reactie achterlaat. Zo zijn er uiteraard meer birdpixers en je merkt dat je foto’s dan al snel ondergeschikt raken en niet de volledige aandacht krijgen als je zou willen. Het is natuurlijk niet mijn streven om mijn foto’s in jullie database te krijgen of met tientallen nomi’s op jullie frontpage te komen, maar ik kies voor mezelf wel altijd de foto’s waar ik het meest tevreden over ben en in mijn ogen meest aansprekend is om op birdpix te delen. Neem niet weg dat ik enorm geniet van de vele prachtige foto’s die er elke dag geplaatst worden op birdpix en een soort van inspiratie is, maar voor sommige zal dit leiden om hun foto’s ergens anders te delen dan hier op birdpix. Verder leer ik zelf altijd veel van de Exif-info die bij elke foto af te lezen is. Het forum is daarnaast uitermate geschikt voor welke vraag dan ook voor wat betreft vogelfotografie, die altijd wel beantwoordt wordt wat ik erg waardeer en waar velen weer van kunnen leren, net als ik.


Groene Specht april – 2010

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
Zoek de natuur op dichtbij huis. Je zult merken dat er zoveel moois te zien en te fotograferen is als wat jezelf niet verwacht. Zelf geniet ik elke keer weer van de IJsvogels hier in de buurt (middenin een woonwijk). Leer ook de habitat van verschillende vogels kennen, je zult versteld staan wat voor prachtige vogelsoorten je dichtbij huis kunt zien. Probeer ook gewoon een tijdje de vogel(s) te observeren. Zo leer je al gauw hun gedrag en kan je daar mooi op inspelen en je zult merken dat met enige geduld jouw foto die je in hoofd hebt zitten, sneller gemaakt is als je denkt. Ja en verder….geduld..geduld en geduld.

Beste foto

drinkende Ooievaars op het ijs in de sneeuw januari 2013
Waarom is dit je beste foto?
Omdat het naar mijn mening een vrij bijzonder moment is. Het aantonen van het vogelgedrag van deze Ooievaars, de sfeer door de sneeuw, het lage standpunt waardoor het beeld versterkt wordt. En omdat deze foto beoordeeld is door een vakjury voor een fotowedstrijd van STORK en daarin is deze foto ook beoordeeld als beste foto.

Hoe heb je hem genomen?
Liggend plat op mijn buik in de sneeuw aan de oever van de plas en camera rustend op een rijstzak.

Wat kan er beter aan?
Zeg het maar?

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Een foto van een (jonge)Koekoek die op een paaltje gevoerd wordt door een Heggenmus bv., of een IJsvogel die net uit het water komt met een net gevangen vis(je), terwijl ik dat moment kan vastleggen op ooghoogte en alles natuurlijk spatzuiver op de foto terug te zien is. Verder heb ik nog heel veel vogelsoorten op mijn wensenlijst staan die ik graag op de gevoelige plaat wil vastleggen.

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Erik van Velden (EV) Sowieso een fotograaf die al veel langer actief is hier op BP dan ik zelf. Met name zijn rustige foto’s spreken mij erg aan. Ik bewonder nog steeds die prachtige foto van de Blauwe Reiger in schitterend zacht licht, die trouwens ook de 2de prijs heeft gehaald vorig jaar hier op birdpix. Graag wil ik hem beter leren kennen en ben ik benieuwd naar zijn verhaal.
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 180
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Sep 2013, 8:09    Post subject:
Ha die Remco, een mooi verhaal en dito foto's. Terecht schrijf je dat er dicht bij huis vaak veel meer te zien is dan je zou verwachten. Helemaal waar - en vaak ken je die gebieden en de soorten daardoor ook het beste, wat dan vaak weer betere foto's oplevert. Fraai foto's bij je verhaal, maar dat wisten we al Wink . Succes met het zoeken naar werk, in de tussentijd maar lekker veel blijven fotograferen en experimenteren met de M-stand Very Happy , groet en tot ziens, Hans
Back to top
Reply with quote
 
natuurflits


Gender: Male

Joined: 23 Mar 2007
Posts: 18
Location: groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Sep 2013, 13:24    Post subject:
prachtig verhaal, en mooie foto's. Tevens ook een erg goede keus qua fotograaf voor volgende maand, erik maakt prachtbeelden.
Back to top
Reply with quote
 
Johan Scholtens


Gender: Male
Age: 56
Joined: 04 Jun 2008
Posts: 94
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Sep 2013, 18:28    Post subject:
Mooi en herkenbaar verhaal weer.
Stuk voor stuk prachtige foto's waaruit blijkt dat je er veel tijd en energie in steekt.
Die twee reeën tussen de bloeiende heide is toch ook wel erg aandoenlijk hoor en wat heb je een leuk vrolijk hondje! Very Happy

Vooral veel foto's op Birdpix blijven plaatsen. Zo kunnen we nog veel van je foto's genieten en er van leren.

Groet, Johan
_________________
Canon spullekes.

Welkom op mijn website: www.johanscholtens.nl
Back to top
Reply with quote
 
Toledo
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 63
Joined: 17 Oct 2010
Posts: 28
Location: Wognum
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Sep 2013, 10:35    Post subject:
Mooi interview.
Hoop dat je ons nog lang kan vermaken met je prachtige foto's!!

Groet,
André
_________________
Je blijft kijken op http://verlaat-fotografie.nl
Back to top
Reply with quote
 
Albert Allema


Gender: Male
Age: 27
Joined: 23 Oct 2009
Posts: 186
Location: Drachten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 02 Sep 2013, 13:53    Post subject:
Erg mooi artikel Remco, ik vond het koereiger euh zilvereiger Wink verhaal erg leuk, maar vervelend voor jou.
Mooi jou werkwijze te lezen, en ik beaam je mening over birdpix vooral het commerciële en het grote aanbod van de foto's.
Ik geniet erg van je foto's, suc6 met zoeken naar een baan. Wink

Gr Albert.
_________________
Nikon D3100
Nikon D300
Nikkor 300mm f4 + 1.4 converter II Nikkor
Back to top
Reply with quote
 
MJanssen


Gender: Male
Age: 43
Joined: 17 Aug 2013
Posts: 6
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 02 Sep 2013, 23:42    Post subject:
Erg leuk stuk! Ik hoop op Birdpix veel op te steken, maar met dit soort interviews, en foto's gaat dat helemaal goed komen! Dank!
Back to top
Reply with quote
 
Ben van den Broek



Age: 73
Joined: 10 Aug 2004
Posts: 11
Location: Schiedam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 03 Sep 2013, 9:19    Post subject:
Hallo Remco, je bent enorm gegroeid in de natuurfotografie. Je hebt een goed gevoel voor compositie en sfeer ontwikkeld waar ik altijd met genoegen naar kijk. Ook je website is van grote klasse. Ga zo door.
Gr. Ben
_________________
Nikon D7000 + AF VR Nikkor 80-400mm + Nikkor 300mm f4
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 03 Sep 2013, 17:14    Post subject:
Tof Remco, goed verhaal en mooie sfeervolle foto's!
Knap werk.
Veel succes en ik hoop nog veel van je te zien!
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
Frank Kremer
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 43
Joined: 29 Jun 2010
Posts: 56
Location: Delft
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 03 Sep 2013, 18:35    Post subject:
Mooi verhaal Remco.
Daarnaast kijk ik altijd met veel plezier naar jouw prachtige sfeerbeelden.
Blijf vooral zo doorgaan.
Succes trouwens met het vinden naar een nieuwe baan.

Groeten Frank
_________________
Canon


Last edited by Frank Kremer on Tue 03 Sep 2013, 19:47; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Kees Kroon


Gender: Male
Age: 75
Joined: 16 Nov 2010
Posts: 122
Location: Hardinxveld-Giessendam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 03 Sep 2013, 18:40    Post subject:
Heb je verhaal met plezier gelezen jou aanpak hoe je de foto's maakt spreekt mij aan.
Geniet van je foto's en dat je keus op EV gevallen is voor de volgende fotograaf is een goede!
Tot ziens in het veld.
Gr, Kees
_________________
7DII en Canon-lens de 100-400MM II x extender 1.4 III
Back to top
Reply with quote
 
EV


Gender: Male
Age: 53
Joined: 21 Sep 2005
Posts: 73
Location: Wateringen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 04 Sep 2013, 20:20    Post subject:
Hoi Remco,

Mooi verhaal. We wonen vlakbij elkaar maar ik kan me niet herinneren je al eens tegen zijn gekomen.
Leuk dat ik de volgende mag zijn.

gr. Erik
_________________
http://www.peernatuurfoto.nl/

Nikon D300, 70-200 mm Nikon, 400mm Nikon,
2x converter
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 05 Sep 2013, 9:58    Post subject:
hooi
dank voor het delen van je achtergrond
stiekem vind ik vooral je foto van het hondje erg leuk, maar ik zal ook die ooievaars en je ree even noemen.

veel succes met het vinden van betaald werk.

(de M-stand is met name handig als de feitelijke verlichting gelijk blijft, maar de omgeving van je onderwerp sterk verandert en je belichtingsmeter dus rare dingen kan gaan doen, zoals bij vliegende vogels.)
(voor optimale afstemming van je camera op je werkproces in Lightroom zou ik wat over ETTR lezen. Velen schreven er over, waaronder Bas Breetveld, fotosloep.nl.)
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
thijsglastra
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 25
Joined: 07 Jan 2012
Posts: 435
Location: Groningen / Wageningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 05 Sep 2013, 20:12    Post subject:
Leuk verhaal heb je hier neergezet Remco!
Vooral je bosuilfoto vind ik geweldig. Ook je ooievaars natuurlijK!
Leuke anekdote ook (om te lezen dan, ik denk dat het voor jou wel wat minder plezierig was ... Wink ).
De lage standpunten past idd wel bij jouw manier van fotograferen!
Bedankt voor het delen.

Groet,
Thijs
_________________
Canonspul
Back to top
Reply with quote
 
LeerdammerKees


Gender: Male
Age: 58
Joined: 22 Aug 2010
Posts: 190
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 08 Sep 2013, 0:15    Post subject:
Hoi Remco

Genoten van dit interview en de prachtige foto's! Ken je al een tijdje langer 'online' Wink en heb het begin van je vogelfotografie tot nu heel belangstellend en met bewondering gevolgd want in enkele jaren tijd ben je heel vergevorderd. Weet dat het niet vanzelf ging, je hebt er heel veel tijd, moeite en teleurstelling ingestoken om zover te komen. Het hele vroege opstaan heeft zich al beloond door 'het vandaalenlicht' dat jouw foto's vaak kenmerkt. Ook ben je niet iemand die een serie 'uitmelkt' op bp en soms vind ik dat wel eens jammer als ik van die mooie foto's op je site zie en denk: 'waarom zet je die niet op bp'? Maar vind het knap dat je gewoon je eigen gangetje gaat, jezelf door niemand laat sturen, de andere facetten van de fotografie zoals de macro en nu de landschapsfotografie niet schuwt en daar wordt je, de komende tijd, ook een 'grote' in! Moest wel lachen toen ik dat stukje las over die koereiger, ik heb eensgelijk zoiets meegemaakt maar had toen het geluk dat er een 'lelijk' exemplaar bij ons in de buurt zat die bijna over je schoenen liep Laughing
Hoop je snel eens in het 'echt' te ontmoeten en wens je vanaf deze plaats veel succes toe met het vinden van een baan maar bedenk wel dat in het laatste wel heel veel tijd gaat zitten Laughing
Dank voor het delen!!!!

Groet Kees
_________________
Leerdams Kristal, made in Japan.....
Back to top
Reply with quote
 
Henk Laverman


Gender: Male
Age: 74
Joined: 30 Aug 2010
Posts: 43
Location: Wirdum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 09 Sep 2013, 12:50    Post subject: Hallo Remco,
Via internet heb ik al een tijdlang je foto's kunnen bewonderen. Je hebt sowieso een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. Je foto's zijn prachtig en vooral het mooie licht en de kleuren daarin zijn opvallend en onderscheidend.

We hadden bijna elkaar een keer ontmoet bij de Geoorde Futen!
Je verhaal is prettig om te lezen en je passie voor fotografie komt daarin uitstekend tot z'n recht.

Mooi verhaal ook van het fotograferen van de 'Koereiger'.

hoi henk
_________________
Camera Nikon
Lenzen: Nikkor
Back to top
Reply with quote
 
Art


Gender: Male
Age: 54
Joined: 13 Aug 2004
Posts: 406
Location: Enschede
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 11 Sep 2013, 14:52    Post subject:
Mooi verhaal over je drijfveer en het ontstaan van je passie.
Prachtige sfeervolle platen, met name die van de bosuil in het zonlicht, springt er uit.
opvallens als je dat leest dat de meest fotografen toch wel van jongs af aan geinteresseerd waren in de natuur.

Art
_________________
http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
Back to top
Reply with quote
 
Jos Images


Gender: Male
Age: 61
Joined: 06 Dec 2010
Posts: 22
Location: Westland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 15 Sep 2013, 20:32    Post subject:
Mooi verhaal Remco.
Zie je vast nog wel eens in Vockestaert, Rietputten, Lentevreugd of de Ackerdijkse Plassen.
Groet,
Jos
Back to top
Reply with quote
 
Ruud Schouten


Gender: Male
Age: 44
Joined: 09 Feb 2013
Posts: 32
Location: Grootebroek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 16 Sep 2013, 18:54    Post subject:
Wat een leuke inspireerende verhaal.
De foto's spreken me zeker aan.
Leuk om te lezen.

Groeten van Ruud
Back to top
Reply with quote
 
Marco Simonis


Gender: Male
Age: 50
Joined: 28 Feb 2010
Posts: 258
Location: den haag
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 18 Sep 2013, 15:28    Post subject:
Laughing Laughing Laughing
Ik heb het zelfde Delfts Hopje als jou, maar dan zonder buis in de fvdm. Zo word die nog beroemd Wink
Leuk, ik heb er weer van genoten en welkom tot de ronde tafel van de fvdm. #Rotcol Wink

Gr,
Marco
_________________
Canon dingetjes.
Back to top
Reply with quote
 
Robert Wagter


Gender: Male
Age: 59
Joined: 28 Oct 2006
Posts: 128
Location: Nijega, Friesland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 20 Sep 2013, 11:34    Post subject:
Leuk om te lezen en te zien Remco. Toch nog foto's die ik via je blog nog niet had gezien. Heb het wel eens vaker gezegd maar ben best wat jaloers op het niveau dat je bereikt hebt in zo korte tijd. Ik fotografeer al wat langer maar heb maar hoogst zelden (als al) een dergelijk niveau.

Je anekdote kende ik uiteraard al maar het blijft wel vermakelijk.

Succes met het zoeken van een baan en, elk nadeel heb z'n voordeel, geniet van de tijd die je nu dan wel hebt.

Gr.
Robert
_________________
Canon EOS 70D + Sigma 120-300 F2.8
http://robertwagter.blogspot.com/
Back to top
Reply with quote
 
RVDaalen


Gender: Male
Age: 44
Joined: 26 Nov 2010
Posts: 41
Location: Wassenaar
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 27 Sep 2013, 20:59    Post subject:
iedereen hartelijk dank voor de positieve reacties, altijd leuk om te horen en te lezen.

Groeten,

Remco
_________________
Nikon D7200/D7100
en diverse nikon lenzen.

Bezoek voor méér foto's ook eens mijn website http://www.rvdaalenfotografie.nl/
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum