Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken.
Ik heb inmiddels ook een reallyrightstuff balhoofd geprobeerd, maar ik vind een balhoofd toch niet zo fijn werken.
Hij is dan weliswaar veel stabieler dan mijn nek-4, persoonlijk vind ik een schommelkop toch stukken makkelijker.
Wellicht kan dit veranderen als ik langer een balhoofd gebruik, maar vond het nu zo even niet zo praktisch als een schommel.
@ John van der Valk , het budget is niet zo een groot probleem.
Natuurlijk geef ik liever 300euro uit als dat voldoende is, maar als het meer moet kosten... nouja dan wacht ik gewoon even.
Ik heb nu de Naturestuff kop met mankementen weliswaar, maar ik kan mijn lens er nog op herbergen als ik de sluitertijden wat hoog hou.
Nu hoef ik met de 600mm niet te proberen om onder de 500ste een foto te maken, daar trilt hij (of ik) nu gewoon te veel voor.
Momenteel ben ik bezig om mijn Canon 300mm f4 te verkopen, met het geld hier van wil ik een nieuwe schommelkop gaan koppen.
Het geld dat ik overhoud wil ik gaan gebruiken voor een betere tripod, al is de gene die ik nu heb(Benro carbon weet het type zo fn niet) volgens mij wel goed.
@ Mies ik heb voorheen onder de 70-200 wel zo een soort videokop gehad en dat vond ik op zich best wel fijn, maar ik vind zo een schommelkop toch een heel stuk makkelijker werken.
Tot op heden heb ik ook nog geen interesse om opnames te gaan maken, from the top of my head... zou niet eens weten of het kan met me 7d heheh, met de 60d kon het wel en heb ik nog geen seconde opname gemaakt.
Ieder zijn ding uiteraard, en wie weet komt het in de toekomst nog wel maar richt me nu op fotografie en wil daar dan ook een kop voor kopen.
@ Han Bouwmeester ik ga de Benro in mijn achterhoofd houden.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik geen moeite heb om de €550 neer te tellen voor de wimberley als ik een andere kop ga kopen.
Zelf gebruik jij ook de wh-200 nu toch?
Ik zag wel dat je hem erbij kon huren als ik zo een hut huur.
Nu ben ik dat nog wel een keer van plan te gaan doen, dus wie weet als ik dan nog geen andere kop heb gekocht dat ik dan die benro op de proef neem.
@ Korandoke bedankt voor de link, ik zag in mijn zoektocht ook al een dergelijke kop voorbij komen maar dan een dubbele van manfrotto.
Ziet er op zich goed en degelijk uit, maar om eerlijk te zijn denk ik dat de strijd voor mij tussen de jobu en de wimberley gaat al neig ik toch iets meer naar de wimberley.
Dit eigenlijk om twee redenen, 1 omdat de knoppen aan de zelfde kant zitten en daarmee de bediening exact het zelfde is als mijn naturestuff kop, een punt dat ik erg fijn vind bij de naturestuff.
2 al is dat niet exact de reden om die wel of niet te kopen maar ik heb al een camo voor me nek-4 als het goed is past deze ook op de wh-200 en niet op de jobu.
Dan geef ik liever die meerprijs aan de kop uit dan nog een camo te kopen.