Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Moderatorweekend 2013

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Rob Kuiper
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 10 May 2007
Posts: 1385
Location: Hoorn
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 16 Oct 2013, 11:28    Post subject: Moderatorweekend 2013
Aankomend weekend vindt weer het jaarlijkse moderator-overleg plaats.
Dit betekent dat vrijwel alle moderators van zaterdag 19 t/m maandag 21 oktober niet aanwezig zijn.
Hierdoor zal de moderatie en het doorlaten van foto's wat langer op zich kunnen laten wachten dan jullie van ons gewend zijn.

Namens het team
_________________
Nikon D850 /
Nikon 500mm F4 AF-S VR /
Nikon TC 1.4X III

http://www.pbase.com/robkuiper
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 16 Oct 2013, 12:00    Post subject:
veel plezier

gaan jullie ook vergaderen of alleen plezier maken?


( Cool grotere foto's en grotere bestanden, mogelijkheid om fotografen te volgen, beheer van eigen foto's - met name die van voor het huidige verzamelalbumbeleid, ... evalueren van het aantal nominaties per dag, afstemmen van de FAQ, de afwijzingskriteria en uh, die derde plek, ..., mogelijkheid voor mensen om een eigen site binnen de site te maken, herevalueren of er een mogelijkheid is om zelf blogjes te schrijven... - dat laatste is waarschijnlijk te weinig vraag naar, jammer eigenlijk. Cool )
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 16 Oct 2013, 12:39    Post subject:
peter wijn wrote:
beheer van eigen foto's - met name die van voor het huidige verzamelalbumbeleid, ...


Maar Peter, je kunt na 7 dagen toch gewoon je eigen foto's beheren in het verzamelalbum?

Voor de rest. We hebben heel veel van deze onderwerpen al op onze agenda staan en weten dat die wensen er zijn maar we lopen heel erg tegen technische beperkingen aan. Daar moeten we eerst aan werken voordat heel veel technische zaken ook daadwerkelijk opgepakt kunnen worden. Daar gaan nog wel een aantal nachtjes overheen. Dit jaar dus geen input van jullie. Niet omdat we niet willen, maar omdat we er nu echt even niets mee kunnen. Dat komt allemaal nog.
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 16 Oct 2013, 14:40    Post subject:
Inge van der Wulp wrote:
peter wijn wrote:
beheer van eigen foto's - met name die van voor het huidige verzamelalbumbeleid, ...


Maar Peter, je kunt na 7 dagen toch gewoon je eigen foto's beheren in het verzamelalbum?
...

ik doel daarmee op foto's van lang geleden toen alles wat geplaatst werd de databases in ging, en die er naar huidige maatstaven - de mijne - niet in thuis horen, echt lelijke beginnersfoto's bijvoorbeeld

maar was je boodschap niet dat daar nu geen discussie over komt? Wink
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Digihop
Guest







PostPosted: Thu 17 Oct 2013, 23:27    Post subject:
Een beginner met een 600mm?? Dat kan je niet menen Peter
Back to top
Reply with quote
 
Edward van Altena


Gender: Male
Age: 55
Joined: 17 Sep 2008
Posts: 267
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 19 Oct 2013, 14:14    Post subject:
peter wijn wrote:
Inge van der Wulp wrote:
peter wijn wrote:
beheer van eigen foto's - met name die van voor het huidige verzamelalbumbeleid, ...


Maar Peter, je kunt na 7 dagen toch gewoon je eigen foto's beheren in het verzamelalbum?
...

ik doel daarmee op foto's van lang geleden toen alles wat geplaatst werd de databases in ging, en die er naar huidige maatstaven - de mijne - niet in thuis horen, echt lelijke beginnersfoto's bijvoorbeeld

maar was je boodschap niet dat daar nu geen discussie over komt? Wink


Dat was 2004 Peter....er is nog al wat veranderd in die tijd.
Toen was het gewoon een goed plaatje Wink

Edward
_________________
Met vriendelijke groet,
Edward

www.wildlife-photos.net
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 19 Oct 2013, 14:29    Post subject:
veel plezier samen daar!!! (Helgoland geloof ik ?)
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Aad Verkuijl


Gender: Male
Age: 70
Joined: 10 Jan 2005
Posts: 806
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 19 Oct 2013, 15:30    Post subject:
Quote:
Dat was 2004 Peter....er is nog al wat veranderd in die tijd.
Toen was het gewoon een goed plaatje Wink


Gewoon een goed plaatje?

Wijn kreeg wel 3 nominaties. Laughing
_________________
Canon 7D - Sigma 120-300 2.8 +tc 1.4 - 2.0
Back to top
Reply with quote
 
Peter Stam
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 40
Joined: 08 Apr 2013
Posts: 116
Location: Ouderkerk aan den ijssel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 21 Oct 2013, 6:14    Post subject:
Zo, hoe was het weekend?

Gr,

Peter
_________________
Canon D4/ Tamron G2 150-600mm
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 648
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 21 Oct 2013, 7:58    Post subject:
Het weekend is deze keer van zaterdag t/m maandagavond.
Dus nog niet afgelopen.
groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 25 Oct 2013, 20:47    Post subject:
@Aad
toen waren dat geen nominatie-veren, maar harde cijfers, hoewel, misschien waren het wel voldoendes, want onvoldoendes die waren opmerkelijk zeldzaam. dus toch ook een beetje geveerde zesjes...
Smile

@Digihop, niet iedereen met een 600mm kan daar mee overweg... ik ben na een tijdje teruggezet in het klasje van 500mm.
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
kanon
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 67
Joined: 18 Jan 2010
Posts: 274
Location: Ommen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 26 Oct 2013, 19:13    Post subject:
@Peter: inmiddels bekomen van de schrik? En hoe bevalt het in het klasje Wink ?
Groet, Henk-Jan
_________________
Werktuig: Sony

Lijfspreuk: nobody is perfect
I am nobody

Site: www.henk-jan-bezemer.nl
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 27 Oct 2013, 13:58    Post subject:
ben toch altijd wel benieuwd of er nog resultaten van zo'n overleg zijn...en zo ja...of, en wanneer, wij als gebruikers daar wat van mogen horen/lezen?
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 27 Oct 2013, 14:08    Post subject:
P.Teune wrote:
ben toch altijd wel benieuwd of er nog resultaten van zo'n overleg zijn...en zo ja...of, en wanneer, wij als gebruikers daar wat van mogen horen/lezen?

Ik weet dat er binnenkort in ieder geval 1 verslag komt. Nog even geduld dus!
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
williamstegink


Gender: Male
Age: 55
Joined: 19 Jul 2011
Posts: 91
Location: tilburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 30 Oct 2013, 7:26    Post subject:
Arjen Drost wrote:
P.Teune wrote:
ben toch altijd wel benieuwd of er nog resultaten van zo'n overleg zijn...en zo ja...of, en wanneer, wij als gebruikers daar wat van mogen horen/lezen?

Ik weet dat er binnenkort in ieder geval 1 verslag komt. Nog even geduld dus!

ik hoop van dat overleg goede uitkomsten en dat div dingen anders aangepakt worden want wat ik nu soms tegen kom vind ik verre van prettig. een voorbeeld ik zou graag zien dat ik per direct fotos die ik ta terecht komen meteen verwijderd kunnen worden en, het zou handig zijn als dan ook die fotos meteen desgewenst verdwijnen uit je p a dat zou ik graag instelbaar zien zodat iedereen dat voor zichzelf kan bepalen.
mvg william
_________________
groetjes william stegink de rollende vogelaar

Olympus omd em1
12-50 mm lens panasonic-micro-4-32/panasonic-g-vario-100-300mm-f4-5-6-ii-power-ois
Olympus batterijgrip
monopod statief carbon caruba
Back to top
Reply with quote
 
Mies
Moderator
Moderator


Gender: Male

Joined: 01 Dec 2005
Posts: 5918
Location: Montferland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 30 Oct 2013, 8:48    Post subject:
William:
Quote:
Voor de rest. We hebben heel veel van deze onderwerpen al op onze agenda staan en weten dat die wensen er zijn maar we lopen heel erg tegen technische beperkingen aan. Daar moeten we eerst aan werken voordat heel veel technische zaken ook daadwerkelijk opgepakt kunnen worden. Daar gaan nog wel een aantal nachtjes overheen. Dit jaar dus geen input van jullie. Niet omdat we niet willen, maar omdat we er nu echt even niets mee kunnen. Dat komt allemaal nog.

Daarnaast is het bewust dat foto's in het tijdelijke niet meteen gewist kunnen worden in verband met de uploadlimiet die hiermee anders omzeild kan worden. Het PA wordt door geen enkele admin of moderator beheerd en is geheel aan de gebruiker zelf wat daar in te zien is.
_________________
all Nikon
http://michelgeven.zenfolio.com/
Back to top
Reply with quote
 
williamstegink


Gender: Male
Age: 55
Joined: 19 Jul 2011
Posts: 91
Location: tilburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 30 Oct 2013, 11:48    Post subject:
Mies wrote:
William:
Quote:
Voor de rest. We hebben heel veel van deze onderwerpen al op onze agenda staan en weten dat die wensen er zijn maar we lopen heel erg tegen technische beperkingen aan. Daar moeten we eerst aan werken voordat heel veel technische zaken ook daadwerkelijk opgepakt kunnen worden. Daar gaan nog wel een aantal nachtjes overheen. Dit jaar dus geen input van jullie. Niet omdat we niet willen, maar omdat we er nu echt even niets mee kunnen. Dat komt allemaal nog.

Daarnaast is het bewust dat foto's in het tijdelijke niet meteen gewist kunnen worden in verband met de uploadlimiet die hiermee anders omzeild kan worden. Het PA wordt door geen enkele admin of moderator beheerd en is geheel aan de gebruiker zelf wat daar in te zien is.

een gebruiker weet gezien zn pixpas wat ie mag uploaden en als je dus elke foto ook in je pa zet kan je gezien de data die erbij komt te staan bijhouden. die verrantwoordelijkheid en eerlijk er mee omgaan ligt bij de gebruiker. ik heb die wens vooral voor gebruikers die geen of basic pixpas hebben en dus klein aantal kunnen bewaren mogelijk.
als je dus uit de ta meteen kan weghalen wat van jou is scheelt dat ruimte in je pa wat nu anders is.
vandaar mijn idee wat dat betreft.
mvg william
_________________
groetjes william stegink de rollende vogelaar

Olympus omd em1
12-50 mm lens panasonic-micro-4-32/panasonic-g-vario-100-300mm-f4-5-6-ii-power-ois
Olympus batterijgrip
monopod statief carbon caruba
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 30 Oct 2013, 11:52    Post subject:
williamstegink wrote:

een gebruiker weet gezien zn pixpas wat ie mag uploaden en als je dus elke foto ook in je pa zet kan je gezien de data die erbij komt te staan bijhouden. die verrantwoordelijkheid en eerlijk er mee omgaan ligt bij de gebruiker. ik heb die wens vooral voor gebruikers die geen of basic pixpas hebben en dus klein aantal kunnen bewaren mogelijk.
als je dus uit de ta meteen kan weghalen wat van jou is scheelt dat ruimte in je pa wat nu anders is.
vandaar mijn idee wat dat betreft.
mvg william

Foto's in je PA tellen niet mee voor je limiet. Hier ben je zelf ook helemaal eigen baas over. Je kunt hier plaatsen en verwijderen wat je zelf wilt (of de foto nou in het ta geplaatst is of in een ander album). Of dezelfde foto in het TA staat, maakt dus helemaal niet uit.

Foto's in het AT tellen echter wel mee voor je uploadlimiet (zoveel foto's per week). Vandaar dat je deze dus ook pas na een week kunt verwijderen.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
williamstegink


Gender: Male
Age: 55
Joined: 19 Jul 2011
Posts: 91
Location: tilburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 30 Oct 2013, 12:24    Post subject:
Arjen Drost wrote:
williamstegink wrote:

een gebruiker weet gezien zn pixpas wat ie mag uploaden en als je dus elke foto ook in je pa zet kan je gezien de data die erbij komt te staan bijhouden. die verrantwoordelijkheid en eerlijk er mee omgaan ligt bij de gebruiker. ik heb die wens vooral voor gebruikers die geen of basic pixpas hebben en dus klein aantal kunnen bewaren mogelijk.
als je dus uit de ta meteen kan weghalen wat van jou is scheelt dat ruimte in je pa wat nu anders is.
vandaar mijn idee wat dat betreft.
mvg william

Foto's in je PA tellen niet mee voor je limiet. Hier ben je zelf ook helemaal eigen baas over. Je kunt hier plaatsen en verwijderen wat je zelf wilt (of de foto nou in het ta geplaatst is of in een ander album). Of dezelfde foto in het TA staat, maakt dus helemaal niet uit.

Foto's in het AT tellen echter wel mee voor je uploadlimiet (zoveel foto's per week). Vandaar dat je deze dus ook pas na een week kunt verwijderen.

Groeten, Arjen

ik doel hier mee op dat je bv met basic pixpas niet meer dan 100 fotos max kan zetten in je pa als de mo alles afkeurd moet je 7 dagen wachten. als dat niet hoeft kan je mogelijk over de mening van iemand ook niet gefustreerd raken en snel die foto daar verwijderen ook al zit als gevolg van je pixpas vorm het album vol.
william
_________________
groetjes william stegink de rollende vogelaar

Olympus omd em1
12-50 mm lens panasonic-micro-4-32/panasonic-g-vario-100-300mm-f4-5-6-ii-power-ois
Olympus batterijgrip
monopod statief carbon caruba
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 30 Oct 2013, 13:08    Post subject:
williamstegink wrote:

ik doel hier mee op dat je bv met basic pixpas niet meer dan 100 fotos max kan zetten in je pa als de mo alles afkeurd moet je 7 dagen wachten.

Nee hoor, want de foto's in je PA kun je wel binnen een week verwijderen. Daar zit echt geen probleem.
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
williamstegink


Gender: Male
Age: 55
Joined: 19 Jul 2011
Posts: 91
Location: tilburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 30 Oct 2013, 13:38    Post subject:
Arjen Drost wrote:
williamstegink wrote:

ik doel hier mee op dat je bv met basic pixpas niet meer dan 100 fotos max kan zetten in je pa als de mo alles afkeurd moet je 7 dagen wachten.

Nee hoor, want de foto's in je PA kun je wel binnen een week verwijderen. Daar zit echt geen probleem.

die week wachten kan het probleem zijn.
_________________
groetjes william stegink de rollende vogelaar

Olympus omd em1
12-50 mm lens panasonic-micro-4-32/panasonic-g-vario-100-300mm-f4-5-6-ii-power-ois
Olympus batterijgrip
monopod statief carbon caruba
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 30 Oct 2013, 13:45    Post subject:
williamstegink wrote:
Arjen Drost wrote:
williamstegink wrote:

ik doel hier mee op dat je bv met basic pixpas niet meer dan 100 fotos max kan zetten in je pa als de mo alles afkeurd moet je 7 dagen wachten.

Nee hoor, want de foto's in je PA kun je wel binnen een week verwijderen. Daar zit echt geen probleem.

die week wachten kan het probleem zijn.


Voor de foto's in je PA (Persoonlijjk Album) hoef je geen week te wachten. Die mag je na plaatsen meteen weer verwijderen. De foto's in het TA (Tijdelijke Album) kun je zelf na 7 dagen verwijderen. Die tellen mee in je upload limiet. Dat gaat niet veranderen.
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
williamstegink


Gender: Male
Age: 55
Joined: 19 Jul 2011
Posts: 91
Location: tilburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 30 Oct 2013, 16:52    Post subject:
Inge van der Wulp wrote:
williamstegink wrote:
Arjen Drost wrote:
williamstegink wrote:

ik doel hier mee op dat je bv met basic pixpas niet meer dan 100 fotos max kan zetten in je pa als de mo alles afkeurd moet je 7 dagen wachten.

Nee hoor, want de foto's in je PA kun je wel binnen een week verwijderen. Daar zit echt geen probleem.

die week wachten kan het probleem zijn.


Voor de foto's in je PA (Persoonlijjk Album) hoef je geen week te wachten. Die mag je na plaatsen meteen weer verwijderen. De foto's in het TA (Tijdelijke Album) kun je zelf na 7 dagen verwijderen. Die tellen mee in je upload limiet. Dat gaat niet veranderen.

dat pa wist ik en ta vind ik alleen een goed idee om wel te veranderen en daarom heb ik dat gezegd hier in het forum
_________________
groetjes william stegink de rollende vogelaar

Olympus omd em1
12-50 mm lens panasonic-micro-4-32/panasonic-g-vario-100-300mm-f4-5-6-ii-power-ois
Olympus batterijgrip
monopod statief carbon caruba
Back to top
Reply with quote
 
Digihop
Guest







PostPosted: Wed 30 Oct 2013, 17:52    Post subject:
peter wijn wrote:
@Aad
toen waren dat geen nominatie-veren, maar harde cijfers, hoewel, misschien waren het wel voldoendes, want onvoldoendes die waren opmerkelijk zeldzaam. dus toch ook een beetje geveerde zesjes...
Smile

@Digihop, niet iedereen met een 600mm kan daar mee overweg... ik ben na een tijdje teruggezet in het klasje van 500mm.


Haha ook niet echt een beginnersklasje Smile
Misschien voor de meer gefortuneerden onder ons Wink
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum