Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Tue 01 Oct 2013, 19:23 Post subject: Maandopdracht Oktober 2013; Grijs
Van Thijs kreeg ik de volgende opdracht:
Hierbij mijn idee voor de komende maandopdracht:
Met een beetje grauwe, regenachtige maand voor de boeg, leek mij het onderwerp ' een foto met (50) tinten grijs ' een passend onderwerp !
Zo kun je de uitdaging aangaan met grauwe omstandigheden en experimenteren met zwart-wit. Daarnaast mag het ook de soort zelf zijn, die tot het onderwerp, tinten grijs, behoort (laatste voorbeeldfoto).
Veel succes iedereen! Hier wat voorbeeldfoto's:
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 2 t/m 25 oktober 2013 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoa ls altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 oktober 2013 komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 02 Oct 2013, 7:06 Post subject:
mooie opdracht
fijne serie voorbeeldfoto's ook
(die van Seraf vind ik eerder wit...)
(om nou zeker te zeggen dat oktober grijs gaat worden, tikkeltje vroeg voor grijs wat mij betreft, aangezien dit jaar het voorjaar helemaal is overgeslagen mag er van mij nog wel wat extra ruimte zijn voor een stemmige herfst. ) _________________ hi lui
mooi licht
Gender: Male Age: 51 Joined: 28 Feb 2010 Posts: 258 Location: den haag
Posted: Wed 02 Oct 2013, 15:05 Post subject:
Gaaf Thijs en nog gefeliciteerd.
Ik ben het wel met Peter Wijn eens dat het knap lastig word, hier staan de bomen nog vol in het groene blad.
Dan kan ik nog naar de kust toe, maar woon je in het zuidoosten van het land word het toch knap lastig ,denk ik.
Maar een opdracht hoeft ook niet makkelijk te zijn, ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren. Ik ga zeker mijn best doen.
Posted: Fri 25 Oct 2013, 12:21 Post subject:
Vandaag is de laatste dag dat foto's voor de maandopdracht van oktober kunnen worden aangeboden. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Sat 26 Oct 2013, 21:01 Post subject:
Inmiddels staan de foto's van de maandopdracht van oktober online. Tijd om commentaren te schrijven en nominaties uit te delen! Dit kan tot en met 30 oktober. Op 31 oktober wordt de uitslag bekend gemaakt.
Leuk veel foto's en veel verschillende insteek.
Ik heb ze denk ik allemaal gehad, en slaap een nachtje er over om morgen wat nominaties uit te delen.
Ik hoop dat ik win!
Met die mooie inzending van mij!
grtz, josephine
Posted: Mon 28 Oct 2013, 8:03 Post subject:
heb ook gekeken en geschreven ende mijn veer uitgedeeld.
compliment aan alle deelnemers.
(als ik eens even kijk met wie ik het het vaakst oneens ben hier, en nu geheel eens, dan lijkt me dat ik wel een weddenschapje wil afsluiten op de winnaar .) _________________ hi lui
mooi licht
Ook ik heb alle foto's nu gehad en 3 pluimen uitgedeeld.
Ik vond de variatie in inzendingen en qua opvatting boeiend!
Quote:
(als ik eens even kijk met wie ik het het vaakst oneens ben hier, en nu geheel eens, dan lijkt me dat ik wel een weddenschapje wil afsluiten op de winnaar Wink.)
Ben heel benieuwd, hoe krijgt dit dan een vervolg?
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Gender: Male Age: 74 Joined: 24 May 2010 Posts: 328 Location: Veenendaal
Posted: Mon 28 Oct 2013, 10:45 Post subject: maandopdracht
Mijn aandacht in de fotografie ligt op dit moment even ergens anders...
Niettemin genoten van de inzendingen en hier en daar een reactie geplaatst. Ook enkele nominaties uitgedeeld.
De opnamen zijn stimulerend om ook weer eens wat vogelfoto's te proberen te maken.
Posted: Tue 29 Oct 2013, 18:53 Post subject:
Alleen vandaag en morgen (29 & 30 oktober) kunnen de foto's van de maandopdracht nog in competitieverband worden genomineerd. Niet vergeten! _________________ Zie voor veel meer foto's:
Gender: Male Age: 26 Joined: 07 Jan 2012 Posts: 435 Location: Groningen / Wageningen
Posted: Wed 30 Oct 2013, 20:43 Post subject:
Wat een mooie foto's zitten er tussen (en in totaal aardig wat foto's).
Zelf helaas niet meegedaan, omdat ik de laatste tijd druk ben met school e.d.
Wel onder alle foto's een commentaartje geschreven met voor mij 1 topper.
In totaal 4 nomi's uitgedeeld.
Peter gefeliciteerd, jij mag dus de nieuwe opdracht bedenken. Ook mijn felicitaties aan de rest van het podium en iedereen weer bedankt voor zijn/haar bijdrage! _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Thu 31 Oct 2013, 11:09 Post subject:
Gefeliciteerd Peter! _________________ Canon EOS 20D (2005) én Canon EOS 40D (2007) én Canon EOS 50D (september 2010). Canon 300 mm. F4 IS lens en Canon 1.4 converter.
Sinds 10 december 2005 Canon EF 500 mm. F4 L IS USM. Snelkoppeling Novoflex Miniconnect Profi-set.
Manfrotto 681B eenpoot.
Posted: Thu 31 Oct 2013, 11:33 Post subject:
nog effe de nominaties vrijgeven Arie
Van harte lui, peter.t, ik zou denken dat je deze ook voor andere wedstrijden kunt insturen...
leuk ook om weer eens mee te kunnen doen, leuk om zeker-weten-onbevangen commentaar te ontvangen.
(tsss, een tortel op ene lantaarn in de mist saai en braaf... daar ging het toch om, grijs ... voor de letterlijke lezers: die knipoog staat er niet voor niks). _________________ hi lui
mooi licht
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Thu 31 Oct 2013, 11:42 Post subject:
Heel erg leuk en zeer vereerd om de meest aantrekkelijke wedstrijd voor vogelfotografie te mogen winnen! (Waar anders krijg je zoveel deskundig en onbevangen commentaar op je hobby? ) Hartelijk dank voor alle mooie commentaren en nominaties ...dat doet een mens echt goed hoor!
Hans en Mattias natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met jullie podiumplaatsen!
Thijs, bedankt voor een opdracht waar ik met veel plezier mee bezig ben geweest...
en ik heb Arie inmiddels al een berichtje gestuurd met de opdracht voor de komende maand, zodat iedereen maximaal de tijd heeft om daar mee aan de slag te gaan!
hartelijke groet,
Peter _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum