Gender: Male Age: 78 Joined: 16 Nov 2005 Posts: 42 Location: Vroomshoop
Posted: Wed 03 May 2006, 19:12 Post subject: Canon of Soligor 1.4 extender
Wanneer is er meer scherpte verlies.
Bij het gebruik van een prime 400 L 5.6 met een soligor pro C/AF1 of Kenko 1.4 extender.
Of is het verschil heel groot met de veel duurdere Canon 1.4 extender.
Of kan men beter geen extender gebruiken en de foto wat meer croppen om het zelfde resultaat te krijgen.
Wie weet het antwoord????
groetjes Joop
Last edited by Joop2 on Wed 03 May 2006, 20:30; edited 1 time in total
Gender: Male Age: 77 Joined: 02 Nov 2004 Posts: 44 Location: dronten
Posted: Wed 03 May 2006, 19:49 Post subject:
Ik heb de dezelfde combinatie met een soligor 1.4 DG PRO. Ik heb ook de canon 1.4 converter gehad, maar merkte geen verschiil. Met afgeplakte contacten van de soligor werkt de AF uitstekend en bijna net zo snel als de canon300 4.0 L IS met dezelfde canon 1.4 converter.
Posted: Thu 04 May 2006, 9:10 Post subject: Extender
Hoi Beste Joop
de vraag die jij je steld.orgineel kan ik uit ervaring beantwoorden met ga voor orgineel. je betaald dan wel wat meer ,maar het verschil van beeld kwaliteit met een B merk.kan heel erg groot zijn.met als gevolg dat je als nog de orginele versie gaat kopen en je dus uiteindelijk meer kwijt bent als gelijk een goede koopt.let wel op de licht sterkte van je lens deze
mag als het even kan een licht sterkte hebben van 2,8.want met de extender lever je 1 a 2 stops diafragma waarden in. en dan wordt het wel erg donker in je camera zoeker. als bij een diafragma waarde van 3 of meer begint.
Gender: Male Age: 64 Joined: 22 Dec 2004 Posts: 35 Location: België
Posted: Sat 06 May 2006, 21:34 Post subject:
Las op DPreview dat met de Tamron 1.4 x de autofocus van de Canon 400mm f5.6 ook nog zou werken. Is de kwaliteit van de Tamron converter beter dan die van Kenko of Soligor? _________________ Canon 20D,50D,7D, EF 400mm f5.6, EF 300mm f4 IS e.a.
Ik zou in geen geval een Soligor Pro kopen. Heb deze zelf gehad en in vergelijk met de originele Canon verlies je, waarschijnlijk door het slechtere glaswerk, zeker de helft aan lichtsterkte. Waar de sluitertijd met de Canon 1/125 sec. was was die met de Soligor 1/50 sec.
De Canon 1.4 werkt echter niet met een f 5.6 lens (je kunt contacten afplakken maar ik heb hier zelf niet zulke geweldige arvaringen mee). Misschien dat Kenko of Tamron een oplossing voor jou is. _________________ Groeten Jan Bosch
http://www.jan-bosch.eu/
Gender: Male Age: 54 Joined: 05 Feb 2006 Posts: 2 Location: Bocholt
Posted: Sun 07 May 2006, 10:03 Post subject: Ik zou hier geen extender meer bij gebruiken
Deze lens is speciaal gemaakt om geweldige scherpe foto´s te maken
Voor een zacht prijsje en natuurlijk niet vergeten hij is ook nog draagbaar.
Als je extenders gaat gebruiken zowel Canon of andere merken sla je het doel van deze lens mis.
Mijn advies niet vergroten lens gebruiken waarvoor hij dient.
Deze lens is ook niet snel dus bewegende delen (vogels in de vlucht of bij actie) zal niet mee vallen.
Gedeeld tegen het licht fotograveren met de 1.4 leverd dan wel weer hele mooie resultaten op.
Maar dat is voor 10% van het dagelijks gebruik van deze lens.
Gewoon foto´s maken met deze lens zonder extra tools gaat je 350 zeker geweldig foto´s laten zien.
Gender: Male Age: 78 Joined: 16 Nov 2005 Posts: 42 Location: Vroomshoop
Posted: Mon 08 May 2006, 16:47 Post subject:
Hoi Ron,
Ik denk dat ik met je mee ga, zonder 1.4 converter.
Als de foto super scherp is heb ik altijd nog de mogelijkheid om wat te croppen, mijn idee.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum