mylife wrote: |
Ik heb zelf de 400mm f5.6 ik mis de zoom voor vogels niet stapje achteruit kan meestal wel maar in het gros van de gevallen niet nodig. Je komt eerder mm te kort dan dat je teveel hebt. Als ik voor de 100-400 ooit zou gaan dan zou dat zijn om op andere vlakken flexibeler te zijn. De lens is razend scherp en snel. Een stuk verschil met mn eerdere 150-500mm. |
Mattias Hofstede wrote: |
Ik zou gaan voor de 100-400mm, die heeft me toch wel regelmatig voordeel opgeleverd t.o.v. andere fotografen op locatie waarbij de vogel voor hun te dichtbij kwam en ik gewoon kon uitzoomen. En het scherpteverschil met de "vaste" 400mm is te verwaarlozen. Voor de resultaten met de 100-400mm i.c.m. de 7D kun je mijn site bekijken: www.focusonbirds.nl .
Mvg. Matt |
Quote: |
Bij die vogel heb je het over de morinel zeker? Wink |
Quote: |
Maar waarom wil je een andere lens? Wat bevalt je niet aan deze die je nu hebt? |
mylife wrote: |
Maar waarom wil je een andere lens? Wat bevalt je niet aan deze die je nu hebt? Op welke sluitertijden fotografeer je meestal en op welk aantal mm, maak of ben je van plan veel vliegbeelden te maken? Probeer eerst zoveel mogelijk info uit je eigen foto's te halen over wat je vaak gebruikt en wat je mist. Probeer anders gewoon een 2e hands voor een redelijke prijs te kopen. Bevalt ie niet kun je hem vaak tegen dezelfde prijs wel weer kwijt. |
oosterhuis wrote: |
Ik ben nu helemaal happy met mijn 400 zelfs zo ver dat ik geen 500mm of 600mm zou willen (niet dat ik dat kan betalen) maar echt helemaal uit de voeten kan met deze lens. |
Lesley van Loo wrote: |
Weet niet of je inmiddels al een andere lens hebt?
In principe lijkt het me niet zo heel moeilijk, je hebt nu immers een zoomlens, gebruik je die zoom veel dan zou ik dus sowieso voor de 100-400mm gaan. gebruik je de zoom nooit of bijna niet dan voor 1 van de 2 primes. |