Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

vogelkijkhutten
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 29 Nov 2004, 16:42    Post subject: vogelkijkhutten
Overal in nederland zijn kijkhutten of schermen geplaatst maar als je niet goed bekend bent in dat specifieke gebied vind je ze moeilijk.
Is er ergens een site of ietsdergelijks waar alle hutten op staan?
of is het mogelijk zoeiets aan te leggen zodat je kunt kijken waar je terecht kunt.
spooky
Back to top
Reply with quote

Peter Jacobs

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 29 Nov 2004, 17:56    Post subject:
Voor Zeeland is er een mooi overzicht op http://people.zeelandnet.nl/bkorteknie/observatiehutten.htm

Voor Nederland is een vogelkijkhutten site in de maak geweest http://home-1.tiscali.nl/~wolk/hutten/. Geweest want zojuist gaf de site geen info Crying or Very sad

Veel plezier in Zeeland! Peter

Carel v/d Sanden

PostPosted: Mon 29 Nov 2004, 19:01    Post subject:
hartelijk dank dit is wat ik zocht Laughing
Back to top
Reply with quote

Frits

PostPosted: Mon 29 Nov 2004, 19:30    Post subject:
Die van Zeeland kende ik ook niet van mij ook bedankt voor de tip.
Back to top
Reply with quote

Peter Jacobs

PostPosted: Mon 29 Nov 2004, 20:31    Post subject:
En zo helpen we elkaar!!!
De site met de Nederlandse vogelhutten geeft overigens niet steeds de goede informatie. Als je bijvoorbeeld de infomatie bij de Ackerdijkse Plassen bekijkt dan denk je dat er één hut is die alleen op afspraak te bezoeken is. In werkelijkheid zijn er meerdere vogelhutten. Één vogelhut is echter steeds voor iedereen toegankelijk. Een bordje ontbreekt echter.
Met zijn allen zouden we dit soort foutjes kunnen rechtzetten en leemten kunnen aanvullen Smile
Peter

jankees
Guest

PostPosted: Mon 29 Nov 2004, 21:04    Post subject:
...en zo kan ik de vogelhut van de Heesseltse uiterwaarden niet vinden. Ik ben wel 5 keer over de dijk op en neer gereden maar niets te zien en geen bordjes. Misschien aan iemand vragen in de buurt?!!
Back to top
Reply with quote

hans gebuis

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 29 Nov 2004, 21:08    Post subject:
is er een internetgoeroe die mij kan uitleggen waarom ik die vogelhutten per provincie niet in beeld krijg,maar alleen een "dode" kaart?
mac os10.3 browser mozilla 1.6 ???? java??? b.v.dank.hans.

Frits

PostPosted: Mon 29 Nov 2004, 21:28    Post subject:
Deze werkt bij mij ook niet http://home-1.tiscali.nl/~wolk/hutten/ maar deze wel http://www.birdshome.nl
Back to top
Reply with quote

hans gebuis

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 29 Nov 2004, 21:40    Post subject:
jammer voor mij: ook niet! hans.

Huub Machiels

PostPosted: Tue 30 Nov 2004, 10:39    Post subject:
Keek eens op http://www.birdshome.nl site lijkt me nog in opbouw er ontbreekt nog veel informatie.
Je kunt bij observatiehutten op de landkaart van Nederland een provincie aanklikken, waarna je een keuze kunt maken uit de observatiehutten in deze provincie.
Er staat plaats, toegang, eigenaar vermeld,maar extra gegevens onbreken nog in veel gevallen.
Kwestie van effe wachten denk ik, Huub

Huub Machiels

PostPosted: Tue 30 Nov 2004, 12:06    Post subject:
Had geen idee hiervan,wist niet van het bestaan van deze site.
Bezocht deze voor de eerste keer. Huub.

Peter Jacobs

PostPosted: Tue 30 Nov 2004, 17:36    Post subject:
Quote:
Hans schreef:
is er een internetgoeroe die mij kan uitleggen waarom ik die vogelhutten per provincie niet in beeld krijg,maar alleen een "dode" kaart?
mac os10.3 browser mozilla 1.6 ???? java???

Onder XP kan je de site wel bekijken met FireFox 1.0. Ik heb de sitebeheerder een mailtje gestuurd met deze vraag en andere opmerkingen ten aanzien van incompleet en stil liggen van ontwikkeling.

Quote:
Daniël schreef:
De hutten in het gebied zelf zijn alleen met een excusies te bereiken

Daniel er is echt een (drijvende) vogelhut bij de Ackerdijkse plassen die al een tijdje vrij te bezoeken is.
Peter

cor

PostPosted: Tue 30 Nov 2004, 20:01    Post subject:
is er niemand die zo'n site wil maken wij als vogelend fotomakers moeten toch een mooie verzameling neer kunnen zetten
Back to top
Reply with quote

Daan Schoonhoven

PostPosted: Tue 30 Nov 2004, 21:03    Post subject:
Daniel1975 wrote:
Bij de Ackerdijkse plassen komt er aan de noord-oostkant een hut bij. Voor fotografie komt die trouwens wel te hoog te liggen als ik het zo inschat en moet je naar beneden gaan fotograferen---> geeft geen mooie platen.
De hutten in het gebied zelf zijn alleen met een excusies te bereiken en die zitten maaaaaaanden vooruit al vol Sad
Kunnen we vanuit Birdpix geen excursie aanvragen? Rolling Eyes

Wat mij betreft kan dit een prima idee zijn. Check maar of er animo voor is onder birdpix-gebruikers.
Back to top
Reply with quote

Karel Mauer

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 30 Nov 2004, 21:27    Post subject:
Voor de mensen die informatie over schuilhutten kwijt willen; misschien kunnen we eenzelfde format hanteren. bv. locatie, bereikbaarheid, vrij toegankelijk of niet, sites of literatuur waar iets meer in terug te vinden is, en uiteraard voor deze site relevante informatie over fotokansen (niet op andere sites of literatuur terug te vinden) als; te verwachten soorten in welke tijd van het jaar, welke lichtomstandigheden op tijdstippen van de dag, gemiddelde afstand tot objecten, enz.
Misschien kunnen de beheerders van Birdpix een map vergelijkbaar aan die van de Werkmap aanmaken, zodat er ook een foto bijgeplaatst kan worden, of een detailkaartje voor de bereikbaarheid.
Als er voldoende informatie loskomt, kan er misschien weer een ander boek het daglicht zien verschijnen.
Karel
Reply with quote

Daan Schoonhoven

PostPosted: Tue 30 Nov 2004, 21:42    Post subject:
Karel wrote:
Voor de mensen die informatie over schuilhutten kwijt willen; misschien kunnen we eenzelfde format hanteren. bv. locatie, bereikbaarheid, vrij toegankelijk of niet, sites of literatuur waar iets meer in terug te vinden is, en uiteraard voor deze site relevante informatie over fotokansen (niet op andere sites of literatuur terug te vinden) als; te verwachten soorten in welke tijd van het jaar, welke lichtomstandigheden op tijdstippen van de dag, gemiddelde afstand tot objecten, enz.
Misschien kunnen de beheerders van Birdpix een map vergelijkbaar aan die van de Werkmap aanmaken, zodat er ook een foto bijgeplaatst kan worden, of een detailkaartje voor de bereikbaarheid.

Karel

Prima idee, de manier van aanpak vergt nog wel wat denkwerk, maar daar komen we wel uit.
Back to top
Reply with quote

cor

PostPosted: Wed 01 Dec 2004, 16:23    Post subject:
goed plan
Back to top
Reply with quote

Peter Jacobs

PostPosted: Thu 02 Dec 2004, 17:06    Post subject:
Quote:

Eerder gaf ik aan:
Ik heb de sitebeheerder van birdshome.nl een mailtje gestuurd met opmerkingen ten aanzien van incompleet en stil (lijken) liggen van ontwikkeling van site.

Antwoord kwam snel:
Veel werk (inclusief bezoek ter plaatse, plattegrondje vervaardigen, foto maken) en gezondheidsproblemen in de familie.

Jammer dus, het vervaardigen van zo'n vogelkijkhuttensite lijkt me ook niet een behapbare klus voor één of twee mensen ...!

Peter

Karel Mauer

PostPosted: Thu 02 Dec 2004, 17:24    Post subject:
"Jammer dus, het vervaardigen van zo'n vogelkijkhuttensite lijkt me ook niet een behapbare klus voor één of twee mensen ...! "

Peter

Wellicht reden te meer om de hutten op Birdpix te gooien. Meerdere mensen, verspreid over het hele land met lokale expertise, wat wil je nog meer.

Karel
Reply with quote

Pim

PostPosted: Fri 03 Dec 2004, 17:53    Post subject:
Lijkt me een heel leuk plan om een overzicht van al die vogelkijkplekken (hutten, schermen en heuvels) te maken.

Zeker met meerdere gebruikers moet dit wel lukken.
Ik wil er zeker aan mee werken.

Wie neemt de eerste stap?

Groetjes,

Pim Julsing

Volgens mij is hier veel vraag naar, kan dit niet geintergreerd worden in birdpix-boek, zal wel teveel werk zijn, maar de verkoopcijfers zullen er niet slechter van worden.

Peter Jacobs

PostPosted: Fri 03 Dec 2004, 20:07    Post subject: Wie doet mee?
Als ik de postings van Karel en Pim goed begrijp dan willen zij wel wat uitzoek- / schrijfwerk verrichten om vogelkijkhutten informatie te verzamelen en actueel te houden. Ik doe graag mee. Wie volgt?

Het lijkt me dat het beschikbaar stellen van de gegevens het best via birdpix kan gebeuren. Voor de wijze waarop de presentatie ingevuld dient te worden is contact met de beheerder nodig.

Peter

Daan Schoonhoven

PostPosted: Sat 04 Dec 2004, 1:51    Post subject: Re: Wie doet mee?
Peter Jacobs wrote:
Het lijkt me dat het beschikbaar stellen van de gegevens het best via birdpix kan gebeuren. Voor de wijze waarop de presentatie ingevuld dient te worden is contact met de beheerder nodig.

Peter

Dit weekend ben ik erg druk maar binnenkort gaan we er mee aan de slag. Ik weet nog niet of we het moeten koppelen aan de foto van een hut/plek en daar een aantal velden bij moeten plaatsen waarin info gezet kan worden of dat we het gewoon via het forum moeten doen....misschien zijn er nog andere mogelijkheden.......
Back to top
Reply with quote

Karel Mauer

PostPosted: Sat 04 Dec 2004, 9:26    Post subject:
Peter je idee dat "....Karel en Pim ...... willen .... wel wat uitzoek- / schrijfwerk verrichten om vogelkijkhutten informatie te verzamelen en actueel te houden " is niet helemaal wat ik bedoel. Het is niet de bedoeling dat ik (of Pim of iemand anders) me (zich) met verzamelen gaat bezig houden. Dat zou een te zware taak zijn. Mijn idee is dat iedereen zijn/haar steentje gaat bijdragen door informatie te leveren over de hutten die zij zelf kennen en/of bezoeken. (informatie over hutten waar -fotografisch- niets te beleven valt is ook welkom, want dan weet je welke je kunt overslaan). Het zou wel aardig zijn als iedereen eenzelfde format zou gebruiken, en daar wil ik best eens naar kijken. Zodra ik wat meer tijd heb wil ik best een opzet maken. Als we het doen (Digidaan) dan lijkt het me wellicht ook zinvol om de map niet voor iedereen toegankelijk te maken (zoals de werkmap). Misschien zou het te ver voeren om een "voor-wat-hoort-wat" beleid te gaan voeren (bv je krijgt pas toegang tot deze map als je ook een bijdrage hebt geleverd), maar het is wel het overdenken waard.
Karel
Reply with quote

Peter Jacobs

PostPosted: Sat 04 Dec 2004, 10:12    Post subject:
Karel wrote:
Peter je idee dat "....Karel en Pim ...... willen .... wel wat uitzoek- / schrijfwerk verrichten om vogelkijkhutten informatie te verzamelen en actueel te houden " is niet helemaal wat ik bedoel ...
Karel

Sorrie Karel (en Pim) als je dacht dat ik je (jullie) fors aan het werk wilde zetten. Embarassed

Mijn idee zou zijn dat zoveel mogelijk mensen de gegevens van bijvoorbeeld één kijkhut actueel beschreven houden.

Peter

Carel v/d Sanden

PostPosted: Sat 04 Dec 2004, 11:10    Post subject:
Quote:
Misschien zou het te ver voeren om een "voor-wat-hoort-wat" beleid te gaan voeren (bv je krijgt pas toegang tot deze map als je ook een bijdrage hebt geleverd

voor vele zal het dan moeilijk worden zeker voor beginnelingen deze komen nooit in de map
de meeste hutten zullen er dan al instaan hun bijdrage zal dan minimaal kunnen zijn
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 3

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum