Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken


Dwerguilvirus
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
temmie


Gender: Male
Age: 42
Joined: 28 Nov 2008
Posts: 292

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 12 Dec 2013, 17:11    Post subject:
Were much ado about nothing, en het komt nu een keer niet van de moderatoren. Geen idee ook of Marco hierboven grappig uit de hoek probeert te komen?

Het commentaar op de foto op wnm.nl van Willem Wind, van die man die misschien gewoon weer naar huis gaat, of iemand bekend ziet afkomen, dat gaat hier toch wel een eind ver af van de kwestie? Ik zie een uil die even een bosje afjaagt, en gezien hij het reizen gewoon is, reist hij ook na een tijdje weer verder.

Er dan nog de fauna en florawet bijhalen… Dan vraag je je af hoe bvb. planten worden gedetermineerd (vanaf het pad?)

De meest aannemelijke reden dat er hier nog geen goede foto's van de dwerguil zijn, is dat het een klein beestje hoog in de bomen is (in tegenstelling tot de vorige), en dat er door de meesten voldoende afstand wordt gehouden (geen waardige vogelkijker wil dit beestje opstoten). Dat er af en toe iemand te dicht komt (zoals Marcel zei), is gewoon menselijk. Een groep vogelkijkers gedraagt zich als groep nooit perfect, het is gewoon onrealistisch dat te verwachten (maar dat verwachtingspatroon leeft wel bij velen hier). Net zoals bij de Sperweruil.
Back to top
Reply with quote
 
Rinus van der Reest
Guest







PostPosted: Thu 12 Dec 2013, 17:35    Post subject:
Er wordt hier veel te veel gezeverd.
Gá en blíjf foto's maken en neem je in acht, voor wat betreft verstoring.
Niet meer en niet minder.
Rinus
Back to top
Reply with quote
 
Johannes Veenstra


Gender: Male
Age: 43
Joined: 23 Dec 2011
Posts: 153
Location: Friesland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 12 Dec 2013, 18:48    Post subject:
Leon Walraven wrote:
H.van Emden wrote:
De betrokkene die daar staan begaan een duidelijke overtreding van de Flora en Faunawet en dat moet je niet willen.


Met alle respect hoor, maar vind je zelf ook niet dat je een heel klein beetje overdrijft? Ze staan nauwelijks 2 meter van het pad...


Ook op 2 meter naast het pad kunnen kwetsbare soorten voorkomen. Dit hoeven geen vogels te zijn maar planten,paddestoelen,insecten,etc. Dus blijf gewoon op het pad en wacht daar desnoods tot het dier zich verplaatst. De regels zijn er niet voor niks.
_________________
Canon R7, Sigma 150-600C, INNOREL RT90CM, Manfrotto MVH502AH Pro, Cosina 100 mm f/3.5 Macro
Back to top
Reply with quote
 
H.van Emden


Gender: Male

Joined: 10 Dec 2006
Posts: 180
Location: Stilfs
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 12 Dec 2013, 20:39    Post subject:
Quote:
Er dan nog de fauna en florawet bijhalen… Dan vraag je je af hoe bvb. planten worden gedetermineerd (vanaf het pad?)


Als er planten worden gedetermineerd, dan maakt men afspraken met de betreffende beheerder of eigenaar, zo gaat dat namelijk.

Buiten het pad, zoals aangegeven op de borden is strafbaar. Maakt voor de wet niet uit of het 1 meter er naast is, of 10 meter en meer. Het mag niet! Voor rood licht moet je ook stoppen, al staat het 1 sec. op rood.

Ik stoor me er wel aan hoe kortzichtig sommige reageren. Een normaal mens snapt toch wel dat 50 man in een kwetsbaar bosperceel en naast een pad een verstoring geeft. Voor de scoringsdrang van een soort, is de kwetsbaarheid van de natuur ondergeschikt, men wil scoren ten koste van de natuur of een soort, dit is een trend die steeds vaker voorkomt.

Begin dit jaar fotografeerde ik per toeval een Amerikaanse Smient. De locatie werd door mij geheim gehouden. De vogel zat namelijk in een kwetsbaar gebied. Nadat de vogel het gebied uit getrokken was en op het open water zat, heb ik de locatie globaal bekend gemaakt.
De foto van de vogel had ik wel direct op BP geplaatst, zonder duidelijke locatie. Tot m'n stomme verbazing kreeg ik verkapte dreig mails om de locatie bekend te maken.
Over dit fanatisme ben ik best wel geschrokken. Bijzondere waarnemingen meldt ik niet meer en de foto's plaats ik wel na een jaar, dan weet ik zeker dat het rustig blijft.

Kortom hou de bijzondere waarneming voor je zelf, geniet ervan, mooie foto's ervan maken en maak de waarneming pas bekend als ie weg is.
_________________
Nikon
Sony
Leica
Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 12 Dec 2013, 20:44    Post subject:
H.van Emden wrote:

Kortom hou de bijzondere waarneming voor je zelf, geniet ervan, mooie foto's ervan maken en maak de waarneming pas bekend als ie weg is.

Lijkt me in dit geval nou niet echt nodig. Door de waarneming door te geven kunnen anderen er ook van genieten, zonder dat, voor zover ik begrepen heb, de uil er echt last van heeft.

Overigens wel bijzonder dat deze discussie op dit forum plaatsvindt, terwijl er maar liefst 0 foto's zijn aangeboden...
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 12 Dec 2013, 20:56    Post subject:
Het was vandaag bijzonder gezellig bij de sperwer uil en er werd veel over de dwerguil gesproken. en ja we gingen de gevaarlijke weg over toen de vogel daar heen vloog en maar goed ook want hij bleef daar de rest van de middag.

verder ben ik hert helemaal eens met Rinus.
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
Digihop
Guest







PostPosted: Thu 12 Dec 2013, 21:24    Post subject:
c.dekker wrote:
Ik zou er toch mee oppassen Digihop, vogelaars zijn er vaak met meer dan 1 en ook jij red het niet tegen meerdere mensen Wink Twisted Evil


Ik zeg altijd tegen dat soort gasten neem een man of 6 mee want dat heb ik wat te doen. Vogelaars zijn nou niet mensen waar je echt bang voor moet zijn. Laten we eerlijk zijn het zijn geen hooligans.

Beestje is alweer weg dus probleem opgelost maar je ziet altijd foto's van een grote groep vogelaars ( die zijn het eerst) en fotografen bij een bijzondere waarneming en dat zal je ook houden. Geeft ook niks, er gebeurd meestal weinig verkeerds. Ja bij de Blauwe Kiekendieven in Zeewolde werd de boer zijn toegangsweg geblokkeerd en ze reden de boel kapot ( geen embargo toen en dat was raar) maar als men te voet is zoals bij de Sperweruil is er weinig aan de hand.
Bij vlinderaars heb je dit probleem nooit, ik bedoel een Keizersmantel is niet echt een alledaagse waarneming maar ik heb toch weing rare toestanden gezien daar afgelopen zomer. Hoe zou dat komen? Zijn de macroliefhebbers rustiger en normaler?
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 12 Dec 2013, 21:29    Post subject:
Digihop wrote:

Bij vlinderaars heb je dit probleem nooit, ik bedoel een Keizersmantel is niet echt een alledaagse waarneming maar ik heb toch weing rare toestanden gezien daar afgelopen zomer. Hoe zou dat komen? Zijn de macroliefhebbers rustiger en normaler?

Toch heb ik daar bij een libellenexcursie ook mensen gezien die met laarzen en waadpakken kwetsbare vegetatie inliepen en met vlindernetjes rondliepen...
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
Karel Mauer




Joined: 10 Aug 2004
Posts: 421
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 12 Dec 2013, 21:51    Post subject:
Misschien is het het verstandigst (tenminste als ik sommige commentaren lees) om maar meteen een embargo op alle soorten in te stellen. Behalve dan voor meeuwen want daar is toch niemand in geïnteresseerd Cool
_________________
Karel Mauer
Canon spullen
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 12 Dec 2013, 22:23    Post subject:
Oei Karel, daarmee doe je o.a. Leo Snellink, Josephine en Marco Simonis echt tekort. Wink
_________________
http://michieljanssen.smugmug.com/
Back to top
Reply with quote
 
Karel Mauer




Joined: 10 Aug 2004
Posts: 421
Location: Almere
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 12 Dec 2013, 22:55    Post subject:
Hoezo Michiel ? Dit zijn dan toch de enige soorten die zichtbaar voor ze blijven ? Wink
_________________
Karel Mauer
Canon spullen
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 13 Dec 2013, 8:38    Post subject:
Uh ... Karel!
Maar wij zijn niet niemand he.
Dat bedoelt hij hoor!
Het zou dan meeuwenpix worden! Ook leuk natuurlijk, maar dan raakt de spanning er misschien een beetje af.
Embargo's zouden niet nodig moeten zijn, maar als ze er wel zijn, betekent het gelukkig niet dat we op de bon geslingerd worden als we wel dat soort foto's blijven maken.
Ik snap die embargo's wel ....
Tenzij er natuurlijk juist een embargo op meeuwen, reigers, kraaien en g i e r e n zou komen Sad
grtz, josephine (het belooft weer een mooie dag te worden)
Back to top
Reply with quote
 
Jef-w


Gender: Male
Age: 49
Joined: 20 Mar 2012
Posts: 42
Location: Hengelo
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 13 Dec 2013, 9:03    Post subject:
Arjen Drost wrote:
Digihop wrote:

Bij vlinderaars heb je dit probleem nooit, ik bedoel een Keizersmantel is niet echt een alledaagse waarneming maar ik heb toch weing rare toestanden gezien daar afgelopen zomer. Hoe zou dat komen? Zijn de macroliefhebbers rustiger en normaler?

Toch heb ik daar bij een libellenexcursie ook mensen gezien die met laarzen en waadpakken kwetsbare vegetatie inliepen en met vlindernetjes rondliepen...


Dan waren dat vast geen "echte"macroliefhebbers, want die weten hoe je zulke beestje het best moet benaderen. Wink
_________________
Canonspul: 1D MK III | 24-70mm f2.8 L USM | 300mm/f2.8 IS USM I | extender 1.4 II | extender 2.0 III || 430EX II | Tamron 180mm Macro |
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 13 Dec 2013, 10:14    Post subject:
ze liepen waarschijnlijk heel rustig in die waadpakken...
iedereen heeft gelijk.

overigens zie ik een hele mooie keep langskomen, tussen de bladeren onder een boom. interessante foto, dichtbij huis gemaakt denkelijk.
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Marco Simonis


Gender: Male
Age: 50
Joined: 28 Feb 2010
Posts: 258
Location: den haag
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 13 Dec 2013, 18:12    Post subject:
[quote="Digihop"]
c.dekker wrote:
Ik zou er toch mee oppassen Digihop, vogelaars zijn er vaak met meer dan 1 en ook jij red het niet tegen meerdere mensen Wink Twisted Evil


Ik zeg altijd tegen dat soort gasten neem een man of 6 mee want dat heb ik wat te doen. Vogelaars zijn nou niet mensen waar je echt bang voor moet zijn. Laten we eerlijk zijn het zijn geen hooligans.

Very Happy Laughing Razz #Sleep , neem jij er maar 6 mee. Laughing
Ik ben echt een lieverdje geweest, op de drukbank 160 kilo Wink
Ik ben opgegroeid in Duindorp en de schilderswijk, ik denk dat dit niet echt je geliefd maakt hier. Wat maakt je zo argressief ? Ik verlang ook wel eens naar de oude tijd.
???

r,
Marco
_________________
Canon dingetjes.
Back to top
Reply with quote
 
Frits Stoekenbroek


Gender: Male
Age: 71
Joined: 13 Sep 2007
Posts: 111
Location: Muiderberg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 13 Dec 2013, 19:00    Post subject:
Owl you need is love
Gr. Frits
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Digihop
Guest







PostPosted: Fri 13 Dec 2013, 21:14    Post subject:
[quote="Marco Simonis"]
Digihop wrote:
c.dekker wrote:
Ik zou er toch mee oppassen Digihop, vogelaars zijn er vaak met meer dan 1 en ook jij red het niet tegen meerdere mensen Wink Twisted Evil


Ik zeg altijd tegen dat soort gasten neem een man of 6 mee want dat heb ik wat te doen. Vogelaars zijn nou niet mensen waar je echt bang voor moet zijn. Laten we eerlijk zijn het zijn geen hooligans.

Very Happy Laughing Razz #Sleep , neem jij er maar 6 mee. Laughing
Ik ben echt een lieverdje geweest, op de drukbank 160 kilo Wink
Ik ben opgegroeid in Duindorp en de schilderswijk, ik denk dat dit niet echt je geliefd maakt hier. Wat maakt je zo argressief ? Ik verlang ook wel eens naar de oude tijd.
???

r,
Marco


160 kg op de drukbank, ik ken niet zoveel gasten die dat drukken eigenlijk niemand... Steroiden of naturel? Heel veel topbodybuilders die drukken dat niet eens.
Maar anyway je moet niet alles zo serieus nemen net als ik niet serieus neem dat vogelaars of vogelfotografen iemand aanvallen net als dat ik niemand serieus neem dat ie daar en daar is opgeroeid. Dat is allemaal flauwekul. Wat wil je daarmee zeggen?
Back to top
Reply with quote
 
Digihop
Guest







PostPosted: Fri 13 Dec 2013, 21:15    Post subject:
Arjen Drost wrote:
Digihop wrote:

Bij vlinderaars heb je dit probleem nooit, ik bedoel een Keizersmantel is niet echt een alledaagse waarneming maar ik heb toch weing rare toestanden gezien daar afgelopen zomer. Hoe zou dat komen? Zijn de macroliefhebbers rustiger en normaler?

Toch heb ik daar bij een libellenexcursie ook mensen gezien die met laarzen en waadpakken kwetsbare vegetatie inliepen en met vlindernetjes rondliepen...


Ik heb het nog nooit gezien maar ik twijfel niet aan je woorden. Maar het is nooit zo massaal als bij vogels.
Back to top
Reply with quote
 
Leon Walraven


Gender: Male
Age: 36
Joined: 06 Mar 2006
Posts: 422
Location: Raalte
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 13 Dec 2013, 22:01    Post subject:
Digihop wrote:

160 kg op de drukbank, ik ken niet zoveel gasten die dat drukken eigenlijk niemand... Steroiden of naturel? Heel veel topbodybuilders die drukken dat niet eens.
Maar anyway je moet niet alles zo serieus nemen net als ik niet serieus neem dat vogelaars of vogelfotografen iemand aanvallen net als dat ik niemand serieus neem dat ie daar en daar is opgeroeid. Dat is allemaal flauwekul. Wat wil je daarmee zeggen?


Wikipedia zegt wat anders :Bij de vrouwen is het wereldrecord 205 kg in de gewichtklasse 90+ kg. Very Happy
Back to top
Reply with quote
 
Rudi Debruyne


Gender: Male
Age: 66
Joined: 05 Jun 2005
Posts: 380
Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 13 Dec 2013, 22:21    Post subject:
Vast heel wat mooie foto's niet gezien, maar ook 1753 commentaren (of zoiets) gemist sinds ik de laatste keer inlogde op BP. Denk je dat ik iets gemist heb? Twisted Evil

Tot de volgende keer!
_________________
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 14 Dec 2013, 17:27    Post subject:
Rudi Debruyne wrote:
... Zalig om zo nu en dan de draad van het BP-forum weer op te pakken!

groeten, Rudi

Wink

gewoon op een iets andere manier selectief zijn met het bezoek van forumdraadjes.

Glenn's stekkie 'fotograaf van de maand' is ook leuk toch?

je begeeft je onder strenge Hollanders hier Rudi, veel vogels, maar nog meer vogelaars. Birdkicks.nl heeft na- en voordelen.
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Digihop
Guest







PostPosted: Sat 14 Dec 2013, 17:34    Post subject:
Leon Walraven wrote:
Digihop wrote:

160 kg op de drukbank, ik ken niet zoveel gasten die dat drukken eigenlijk niemand... Steroiden of naturel? Heel veel topbodybuilders die drukken dat niet eens.
Maar anyway je moet niet alles zo serieus nemen net als ik niet serieus neem dat vogelaars of vogelfotografen iemand aanvallen net als dat ik niemand serieus neem dat ie daar en daar is opgeroeid. Dat is allemaal flauwekul. Wat wil je daarmee zeggen?


Wikipedia zegt wat anders :Bij de vrouwen is het wereldrecord 205 kg in de gewichtklasse 90+ kg. Very Happy


Shocked Slik... maar sportvrouwen van 90+ kg daar moet je geen ruzie mee krijgen. Maar die scheppen ook niet op over hun prestaties en/of afkomst (from da hood) Very Happy
Back to top
Reply with quote
 
Leon Walraven


Gender: Male
Age: 36
Joined: 06 Mar 2006
Posts: 422
Location: Raalte
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 14 Dec 2013, 18:35    Post subject:
Digihop wrote:
Leon Walraven wrote:
Digihop wrote:

160 kg op de drukbank, ik ken niet zoveel gasten die dat drukken eigenlijk niemand... Steroiden of naturel? Heel veel topbodybuilders die drukken dat niet eens.
Maar anyway je moet niet alles zo serieus nemen net als ik niet serieus neem dat vogelaars of vogelfotografen iemand aanvallen net als dat ik niemand serieus neem dat ie daar en daar is opgeroeid. Dat is allemaal flauwekul. Wat wil je daarmee zeggen?


Wikipedia zegt wat anders :Bij de vrouwen is het wereldrecord 205 kg in de gewichtklasse 90+ kg. Very Happy


Shocked Slik...


Die vrouwen waarschijnlijk wel... Wink
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1809
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 14 Dec 2013, 19:32    Post subject:
Uh ...
Wat weegt een dwerguilvrouwtje?
90 kilo?
Ik geloof er niks van
Back to top
Reply with quote
 
Ad Sprang
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 71
Joined: 03 Apr 2005
Posts: 7402

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 14 Dec 2013, 20:18    Post subject:
Denk dat het tijd is dit draadje te sluiten.

@d
_________________
Canon EOS 20D (2005) én Canon EOS 40D (2007) én Canon EOS 50D (september 2010). Canon 300 mm. F4 IS lens en Canon 1.4 converter.
Sinds 10 december 2005 Canon EF 500 mm. F4 L IS USM. Snelkoppeling Novoflex Miniconnect Profi-set.
Manfrotto 681B eenpoot.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum