Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM maart 2014: Wies Vink
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Mar 2014, 7:11    Post subject: FvdM maart 2014: Wies Vink
Korte bio
Naam: Wies Vink
Leeftijd: Jong van geest.
Woonplaats: Assen
Andere hobby's: Tuinieren, muziek, lezen, tekenen en schilderen. Geen hobby maar ook een fascinatie voor het weer.
Gebruikte apparatuur: Nikon
Website: www.wiesvink.nl maar die is nog niet zoals ik deze wil hebben. Dus daar wordt nog aan gewerkt.
Foto's op Birdpix


Karel heeft deze foto van mij gemaakt op de volkstuin. Ben duidelijk niet aan het werk, anders waren mijn handen en gezicht wel zwart.

Waarom vogelfotografie.
Ik ben op de eerste plaats altijd een natuur mens geweest. Een groot deel van mijn werkzame leven, was ik werkzaam als sociotherapeut bij de Dr.van Mesdagkliniek (TBS) in Groningen. Nadat ik gestopt was met werken heb ik een grote volkstuin genomen, ik wilde vooral veel buiten zijn... Op een volkstuin zijn vogels belangrijk. Het is ook daarom dat er veel nestkasten hangen. Een spannetje Koolmezen gebruikt al snel
10.000 rupsen voor de jongen en dat is goed voor de gewassen. Mijn tuin is dan ook een klein vogelparadijsje geworden in der loop der jaren. Buiten de kennis van de tuinvogels, was mijn kennis niet zo groot. Maar daar heb ik stevig aan gewerkt. Ik las laatst ergens dat als je alle namen van de vogels kent maar niets van het gedrag weet, dat je ze nog niet kent. Ik leerde via mijn dochter de site van Birdpix kennen. Zag daar geweldig mooie foto's. Toen ik een keer een foto zag, die gemaakt was door Mark Schuurman, van een Ransuil met zijn vooruit gestoken poot, vond ik dat zo prachtig en wist ik het zeker, dit wilde ik ook leren..!!


Huismussen in eigen tuin.

Wat is het leuke aan Vogelfotografie.
Vogels zijn op de eerste plaats prachtig om te zien. Een vogeldag is altijd spannend, je weet nooit wat je tegenkomt in het veld. En als het lukt om een mooie vogelfoto te maken kan ik daar echt van genieten. Een mooie foto maken van een 'gewoon' soort is een persoonlijke uitdaging. Veel foto's in mijn archief vallen wellicht onder de categorie 'registratiefoto's', langzaam verschuift dit nu meer en meer naar de aandacht voor hun gedrag of andere bijzonderheden.


Draaihals. Ik wilde de bijzondere tong van de Draaihals fotograferen.

Wat zijn de minder leuke kanten.
De 'eeuwige' frustratie als het niet lukt zo als ik het wil. Redenen kunnen divers zijn. Soms zit het licht tegen. Soms vergeet je je camera instelling goed te zetten. Het koppie van het vogeltje wat net niet goed gedraaid is. Veel kleine dingen dat het het net niet is. Dan baal je.
Ook de drukte in ons land is wel eens vervelend. Als je in een bekend natuurgebied zit en je legt de lens uit het raam staat er snel een ander achter je. Ook wel meegemaakt dat ik al ergens een uur in de vrieskou aan de kant van het water lag en de vogel kwam net iets dichterbij,
stopt er een auto, springen 2 mannen uit met een camera en gaan naast je staan. Weg vogel.


Gele Kwikstaart in de bloeiende Koolzaad.

Wat is je specialiteit.
Ik zoek vooral naar de schoonheid in de natuur. Ik geloof niet dat ik een specialiteit heb.


Geoorde Fuut. Hoe tevreden kan een jong erbij zitten.

Wat kenmerkt jouw foto's.
Ik fotografeer vooral wat ik zelf mooi vind.


Dwergmeeuw.

Hoe werk je meestal.
Dat is verschillend. Soms vanuit de auto met of zonder camogordijn voor het raam. Zelden maak ik lopend een foto. Meestal wandel ik wel naar een locatie toe en ga daar dan een paar uur zitten.
Vogelkijkhutten kom ik steeds minder. Het standpunt wat je daar hebt spreekt mij niet zo aan. In mijn eigen tuin begon ik met 600mm maar de vogels kwamen steeds dichterbij en ging toen over naar 300mm wat soms nog veel te veel is. Misschien dat ik daar nog eens iets ga doen met een groothoek. Ook heb ik de beschikking over een boshut in een privé bos. De eigenaar van het bos is zelf ook gek op vogels en heeft hem gebouwd. In mijn volkstuin heb ik een klein fotohutje van steigerhout laten bouwen, deels ingegraven.

Ik besteed veel tijd aan het observeren. De foto van de Grauwe Vliegenvanger is daar een voorbeeld van. Ik ontdekte dat de windrichting bepalend was waar ze het liefst gaan zitten en waar ze vliegen vangen. Steeds zaten ze op plekken die wat minder mooi was om te zien. Thuis op buienradar zag ik dat er een hevige bui aan kwam en de wind uit het noordoosten. Toen zijn we er weer snel heen gereden en zaten ze op de plek waar ik dacht dat ze zouden gaan zitten. Mijn theorie bleek te kloppen en zaten ze op de plek waar ik verwachte dat ze dan zouden zitten. Ze doken nu steeds in het gras om de vliegen er uit te halen. Ook de jongen gingen toen laag op een tak in de Meidoorn zitten.


Grauwe Vliegenvanger.

Hoe probeer je verstoring te voorkomen.
Vooraf veel kijken en observeren. In mijn begin tijd wilde ik wel eens naar een vogel toelopen. Al snel kwam ik erachter dat dat niet werkt.
Ik laat de vogels naar mij toekomen. Soms bekend dat ergens uren stil zitten of liggen. Mijn ervaring is dat je het vertrouwen van een vogel wel kunt winnen.


Kemphaan.

Wanneer ben je begonnen met fotograferen.
Ik fotografeer al meer dan 40 jaar. Onze oude doka is inmiddels ontmanteld en staat in dozen op zolder. In het begin veel foto's van onze kinderen, paarden en honden. Maar ook van vakanties. Voor vrienden en bekenden maakte we wel foto's van hun huwelijk. In de natuur maakte ik vooral foto's van planten.


Velduil.

Wat zijn je favoriete plekjes.
Ik ben geboren pal aan de Duurwoudsterheide in Friesland. Midden in de natuur. Het huis ligt nu aan een asfalt weg maar toen was het nog een zandpad. Het gebied was voor ons één groot avontuur. Mijn vader kende er elk hoekje en Opa was er stroper.

Een andere fijn plek is het Hoogveen van Fochteloo. We gaan er in het voorjaar vaak heen om naar het geluid van de Kraanvogels te luisteren.
We vinden het een prachtig geluid. Fochtelooerveen is de laatste jaren behoorlijk uitgebreid aan de zuid oost kant zodat het nu vlak bij ons woonhuis is. 10 minuten van ons huis zien we al Kraanvogels in de weilanden staan. We vinden het steeds weer een genot om ze te zien.
Afgelopen jaar waren we veel rond het Zuidlaadermeer te vinden. Een gebied wat nog veel in ontwikkeling is maar veelbelovend is qua vogels.
Tot slot het Lauwersmeergebied. Dit jaar was er door de droogte weinig te zien maar normaal is het een waar vogelparadijs. Een gebied wat altijd zeer de moeite waard is.
Ook hebben we in de omgeving van Assen een paar kleine natuurgebieden waar we graag komen en zelden een mens tegenkomen.
En dat willen we ook graag zo houden.


Baltsende Brilduiker.

Wat is je droomsoort/- gebied.
Droomsoort is wel de Lepelbekstrandloper.

Wat is je droomgebied.
IJsland en Mongolië.

Wat zou je nog graag doen op fotografie gebied.
Afgelopen zomer heb ik mij bezig gehouden met Macro fotografie. Echt tevreden over de resultaten ben ik echter nog niet. Dus daar moet ik wat meer tijd in steken. Ook vind ik het belangrijk om mij nog verder te verdiepen in de mogelijkheden van photoshop.


Oosterse Zwarte Roodstaart.

Heb je een fotograaf die je erg inspireert.
Er zijn meerdere fotografen die mij inspireren. Jan Bosch maakt prachtige foto's en perfect afgewerkt. Mark Schuurman en Marcel van Kammen hebben beiden een erg mooie, mij erg aansprekende, eigen stijl. Peter Teune om zijn voelbare sfeerfoto's. Hendrik van Kampen die als geen ander de sfeer van het wad weet te vangen. Ik ben ook altijd benieuwd naar de foto's van Arno ten hoeve. Heb de indruk dat hij altijd op zoek is naar iets nieuws. Vaak leuk en vernieuwend naast alle meer algemene foto's die je op BP ziet. Dit zelfde geldt ook voor Jan van der Greef. Niet alles spreekt mij aan maar vind de foto's zeker de moeite van het bekijken waard.
Op macro gebied vind ik de foto's van Nel Talen heel mooi. Ze hebben iets sprookjesachtigs.

Heb je een leuke anekdote.
Iedere keer als wij er op uit trekken maken we wel iets bijzonders mee.
Kortgeleden landde er een Koereiger op de motorkap van onze auto, hij hield zich vast aan de ruitenwisser. We zaten perplex in de auto te kijken naar de vogel. We hebben nog nooit een Koereiger van zo dichtbij kunnen bekijken.
Maar waar ik zelf erg om heb gelachen gebeurde op de golfbaan waar wij bijna naast wonen. Ik liep er met statief en camera en wilde Goudhaantjes fotograferen. Een oudere heer, die opviel om ietwat sjofele kleding maar er wel kwam om te golfen, vroeg mij wat ik ging fotograferen. Ik antwoordde, Goudhaantjes. De man keek mij aan, gniffelde wat en zei: Goudhaantjes lopen hier genoeg en ze zijn gek op Snippen.


Watersnip.

Wat vind je van Birdpix.
Mijn eerste foto's heb ik op Birdpix geplaatst. Meestal kwamen ze in het tijdelijk album terecht. Maar dat vond ik niet erg. Toen kreeg je nog geen reden van afwijzing en moest ik maar raden wat er niet goed aan was. Nu wordt er gelukkig een reden bij geplaatst. De eerste keer dat er een foto in het verzamelalbum kwam sprong ik een gat in de lucht. Ik heb er veel geleerd. Niet van de oh en ah's maar van stevige kritische opmerkingen. Dat heeft mij altijd gestimuleerd om het beter te doen.
Kritische opmerkingen worden er gelukkig nog steeds gegeven. Ik vind het bijzonder jammer dat er toch ook een trend is dat men in bepaalde kringen veel ah's en ah's te horen zijn. Geen foto is perfect. Eigen foto's bekijk je toch wel vaak door een gekleurde bril en dan is het fijn als een ander je ergens op wijst.

Wat ik jammer vind bij BP is het kleine formaat waarop de foto's worden getoond. Naast de vele oh's en ah's ben ik van mening dat het taalgebruik de laatste tijd is verhard. Iets wat bij deze hobby niet nodig zou moeten zijn. Het komt de sfeer op BP niet ten goede. Ben van mening dat er soms op de man word gespeeld ipv de foto. Dat is iets wat ik beslist niet kan waarderen.

Wat ik vooral heel erg leuk en leerzaam vind zijn de maandopdrachten.
Ik merk dat door de opdracht je vaak anders moet kijken dan dat je normaal doet. Vaak maak ik een foto voor de maandopdracht de dag voor opening of een dag na sluiting van de termijn. Maar het blijft een uitdaging. De foto van de Bergeend was ik ook weer te laat mee. Hier betrof het creatief met water. Normaal zou ik denk ik niet zo snel een dergelijke foto hebben gemaakt.


Bergeend. Creatief met water.

Tips voor andere fotografen.
Geduld en je verdiepen in de soort.

Beste Foto.

Pallas Boszanger.
Heb ik niet. Ik heb overal wel wat op aan te merken wat beter zou kunnen. Maar eentje die voor mij wel speciaal is dan toch van de Pallas Boszanger. Reden is dat we hem zelf ontdekten. Het was de eerste keer dat we deze vogel zagen en als je een vogel zelf ontdekt is de voldoening vele malen groter. Daarnaast had ik nog niet eerder een vogel voor de lens gehad die zo druk was.

Welke foto zou je nog willen maken.
Een Zeearend tussen de Goudknopjes of in een veld met bloeiende Klaver.

Wie wil je voordagen als volgende fotograaf van de maand?
Iemand die mij dierbaar is, maar ook een fantastische fotograaf is.
Zijn perfectie is te zien op de foto's die hij maakt. Ook al plaatst hij maar zelden iets op BP of een ander forum, zijn werk is van uitzonderlijk hoge kwaliteit. Daarom wil ik Jan Bosch graag als fotograaf van de maand aanwijzen.


Last edited by Arjen Drost on Wed 20 Aug 2014, 23:24; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
henkdikkers
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 81
Joined: 23 May 2005
Posts: 79
Location: Nuis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 01 Mar 2014, 7:53    Post subject:
Hallo Wies, nu eens niet achter de lens maar ervoor. Wat heb jij in relatief korte tijd een opzienbarend oeuvre tot stand gebracht. Prachtig om nog eens na te lezen hoe het tot stand gekomen is en wat de motivatie erachter is. We kennen van dichtbij hoe je te werk gaat. Door veel op stap te zijn dwing je kansen af, maar ze verzilveren is een ander verhaal. Jij observeert scherp, hebt een gave lange lenstechniek en veel geduld. En niet in de laatste plaats een dienstauto met trouwe chauffeur. Bij dit alles staat het belang van de natuur en de vogel voorop. Wies, compliment voor wat je ons hier laat zien in woord en beeld en tot ziens in het veld.

Willy en Henk
_________________
Nikon camera's en Nikkor lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 180
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Mar 2014, 8:39    Post subject:
Mooi verhaal Wies, en de oprechte interesse in natuur spat er vanaf. Twee zaken (de drukte op sommige plaatsen met mensen die óók zo'n plaatje willen, én het inmiddels toch wel achterhaalde formaat van 800pixels) zijn mij uit het hart gegrepen! Uiteraard laat je een aantal schitterende foto's zien en die Palles Boszanger is toch wel heel mooi - een heel leuke soort om in Nederland zelf te kunnen ontdekken, maar hem dan ook nog eens zó voor de lens.. chapeau ! Ondanks de grote afstand tussen onze woonplaatsen, wellicht een keer tot ziens in het veld ! Groet, Hans
Back to top
Reply with quote
 
thijsglastra
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 25
Joined: 07 Jan 2012
Posts: 435
Location: Groningen / Wageningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 01 Mar 2014, 12:50    Post subject:
Mooi verhaal Wies, erg leuk om te lezen! Prachtige foto's ook, met de draaihals voor mij als favoriet Wink (maar ook die Pallas boszanger is geweldig, altijd leuk dat soort eigen ontdekkingen).

Erg leuk dat je zo veel bezig bent met je tuin. Daardoor ontstaan er schitterende (en unieke) opnames van gewone soorten (wat nog een hele uitdaging is).
De tijd die je in bepaalde soorten steekt vind ik ook mooi om te zien en je weet ze vaak op de gevoelige plaat te zetten!
Qua gebieden ben ik het helemaal met je eens, het Zuidlaardermeergebied en het Lauwersmeer zijn prachtige plekken om te fotograferen. Wink

Boeiend verhaal vol passie. We zien elkaar wel weer eens in het veld!

Groeten, Thijs
_________________
Canonspul
Back to top
Reply with quote
 
Rianne Geelhoed
PixPas Plus


Gender: Female
Age: 74
Joined: 12 Aug 2007
Posts: 19
Location: Middelburg
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 01 Mar 2014, 16:16    Post subject:
Prachtig Wies

Na lange tijd weer eens op Birdpix. Gelijk kom ik je tegen maar nu als fotograaf van de maand..
Wat ben je gegroeid in het fotograferen.
Een mooi verhaal Ga zo door!

met vr groet
Rianne Geelhoed
_________________
canon eos 7D
sigma 170-500
canon 70-200
canon 100-400
Back to top
Reply with quote
 
pabos


Gender: Male
Age: 78
Joined: 28 Dec 2012
Posts: 86
Location: hilversum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Mar 2014, 16:31    Post subject:
Gefeliciteerd met je uitverkiezing. Natuurlijk heb ik al veel foto's van je gezien, toch heb ik er weer van genoten.
Complimenten, Peter
_________________
OM-1 camera
300mm, f4
40-150mm, 2.8 pro
12-40mm pro
60mm macro
Godox flitser
Back to top
Reply with quote
 
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Mar 2014, 18:53    Post subject:
Het is een mooi verhaal geworden zoals ik je ken vanuit het veld. de foto's zijn gewoon geweldig. Vooral doorgaan zij ene Barry eens.
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
jvbeilen


Gender: Male

Joined: 23 Mar 2011
Posts: 8
Location: Stadskanaal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 01 Mar 2014, 19:01    Post subject:
Heel mooi en prettig verhaal om te lezen Wies. Waarschijnlijk komen we elkaar nog wel eens tegen in het veld, wanneer ik weer wat meer tijd heb.

Leuk te lezen over de koeireiger, die ook bij mij op de motorkap kwam zitten en de foto van de oosterse zwarte roodstaart die ik ik bijna op dezelfde wijze heb genomen.

Groeten en veel succes met het fotograferen.

Johan
Back to top
Reply with quote
 
Jaap Vink


Gender: Male
Age: 76
Joined: 31 Jan 2005
Posts: 24
Location: Noordwijk aan Zee en part-time Terschelling
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 01 Mar 2014, 19:02    Post subject:
Leuk Wies om ook jouw geïllustreerde verhaal hier te zien en te horen.
Prachtige foto's van "gewone" en bijzondere soorten uit jullie eigen werkgebied.
Vond het bijzonder om Karel en jou vorig jaar in het veld te ontmoeten.
Interessant dat je elkaar herkent, terwijl je elkaar nooit eerder ontmoet hebt.
Het helpt misschien wel dat we dezelfde achternaam hebben Very Happy Very Happy !
Groet, ook aan Karel, Jaap
_________________
Nikon D7200 en D300.
Nikon-lenzen: Nikon AF-S F2,8 17-35 mm, Nikon F2.8 AF-S 24-70mm, Nikon VR ED-IF AF-S F2.8 70-200mm zoom, Nikon VR ED-IF AF-S F4 200-400mm zoom en een Nikon ED-IF AF-S F4 600 mm.
Back to top
Reply with quote
 
Folkert Veenstra


Gender: Male
Age: 65
Joined: 06 Nov 2005
Posts: 141
Location: Drachten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 01 Mar 2014, 19:48    Post subject:
Mooi (en bekend) verhaal Wies, geïllustreerd met mooie foto's .
Leuk om jou en Karel regelmatig te ontmoeten. Altijd relaxt, tijd voor een praatje en een bakkie.

Groeten,
Folkert
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
gavisser


Gender: Male
Age: 77
Joined: 02 Jan 2011
Posts: 15
Location: bolsward
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 01 Mar 2014, 23:53    Post subject:
Hallo Wies,

Ik ken jou persoonlijk niet maar van vogelvrienden, mooie foto's en leuk verhaal en met passie natuurlijk. Veel succes verder ook met macro.
Misschien komen we elkaar nog eens tegen in het veld.

groeten Gerke.
_________________
canon eos 5d mark 11 ef 24-105mm L usm
conon eos7d ef 500mm 4 L is usm
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 289
Location: Dieren
Online

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 02 Mar 2014, 9:33    Post subject: fotograaf van de maand
Van harte gefeliciteerd Wies! zo af en toe zie ik iets heel moois van je voorbij komen qua sfeer en compositie, heel verzorgd en doordacht. bovenstaande foto's nog eens bekeken en ik ben echt onder de indruk. zelf houd ik me (nog) niet bezig met foto's van de maand en fotograaf van de maand omdat ik mezelf nog als beginner beschouw. Ik reageer normaliter dan ook niet maar nu toch een keer omdat ik je foto's al enkele jaren voorbij zie komen en je niveau enorm is gestegen. Nou ja, dat was het dan.. hartelijke groeten , Guido
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
Albert Allema


Gender: Male
Age: 27
Joined: 23 Oct 2009
Posts: 186
Location: Drachten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 02 Mar 2014, 11:49    Post subject:
Hallo Wies,

Prachtig verslag zeg, de eerste keer dat ik met jou en Karel meeging heb ik erg genoten en veel geleerd. Het was erg aardig dat ik met jullie apparatuur mocht fotograferen. Al plaats u niet meer veel maar als het gebeurt geniet echt, ze zijn prachtig.
U kennis van soorten en gedrag is de sleutel van de mooie platen.

Mvgr Albert.
_________________
Nikon D3100
Nikon D300
Nikkor 300mm f4 + 1.4 converter II Nikkor
Back to top
Reply with quote
 
Eric van Roon


Gender: Male
Age: 56
Joined: 22 Aug 2009
Posts: 20
Location: Heerenveen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 02 Mar 2014, 20:16    Post subject: Gefeliciteerd
Wies,
Wat heb je een aardig verslag geschreven bij je benoeming als fotograaf van de maand. Er zitten heel veel herkenbare aspecten aan de wijze waarop je de vogelfotografie beleefd. Leuk om te lezen, geïllustreerd met prachtige foto's en, natuurlijk, gefeliciteerd met de status van fotograaf van de maand.
Groet, Eric van Roon
_________________
Canon apparatuur.
Back to top
Reply with quote
 
Monika


Gender: Female
Age: 62
Joined: 22 Aug 2011
Posts: 37
Location: Monnickendam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 03 Mar 2014, 11:20    Post subject:
Je maakt prachtige foto's Wies, foto's om blij van te worden, en wat wil je nou meer...
Dat er aardig wat voorwerk, geduld en gedrevenheid bij komt, zie je niet altijd in de foto. Maar dat er een perfectionist aan het werk is, kon ik al wel vermoeden Wink.
Blijf ons en vooral jezelf verrassen met je foto's.

Monika
_________________
Nikon D7200, 300mm+1.4 en nog het een en ander...

http://monikawolters.wix.com/foto
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 03 Mar 2014, 13:55    Post subject:
Het zal best wel moeilijk zijn geweest de foto's voor je interview te selecteren, want ik weet dat je nog tientallen foto's van gelijkwaardige hoge kwaliteit in je portfolio hebt!
Mooi mooi mooi allemaal! Ik weet hoeveel tijd en moeite het je kost en tegelijk hoeveel plezier het brengt.

We hebben regelmatig contact en ik ken jou en Karel gelukkig ook persoonlijk, maar helaas wonen we wat te ver uiteen om elkaar regelmatig te treffen.
Maar dat gaat vast wel weer gebeuren!

De laatste tijd zien we je wat minder vaak op BP....maar blijf alsjeblieft, zoals Monika al schreef, ons verassen met je mooie foto's.
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
anevanrees
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 11 Jun 2011
Posts: 55
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 03 Mar 2014, 22:49    Post subject:
Je vuurtje voor birdpix leek een beetje uitgedoofd, maar ik hoop, dat dit intervieuw het weer wat aanwakkert .
Ik bewonder namelijk je foto's en vind het leuk je ontwikkeling te volgen.
Ga verder vooral door met je oprecht kritische op- en aanmerkingen, want daar wordt deze site alleen maar beter van.
Hoop jullie samen weer te treffen.

Groet, Ane
Back to top
Reply with quote
 
Hans Tamminga


Gender: Male
Age: 68
Joined: 19 Feb 2009
Posts: 92
Location: Joure
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 03 Mar 2014, 23:39    Post subject:
Wies en Karel van harte gefeliciteerd met de status fotograaf van de maand.
Mooie platen mooie verhalen, gezellige ontmoetingen en met respect met de natuur en met elkaar omgaan.
Daar zijn jullie een heel goed voorbeeld van.
Voor mij de reden om de inlogcode op te zoeken en jullie te feliciteren.
Met de aller beste wensen.

Hans Tamminga Joure
_________________
Sony A 7 Mark 11 en Sony A 7
Macro 18-70mm
Minolta 300mm 2.8 HS Apo en 1.4 converter
Minolta 600mm 4.0
Sony zoom 70-400
Back to top
Reply with quote
 
A.J. de Haan


Gender: Male
Age: 42
Joined: 13 Dec 2009
Posts: 103
Location: Hallum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Mar 2014, 6:06    Post subject:
Dag Wies en natuurlijk ook Karel,

Wat leuk om jouw verhaal te mogen lezen. We komen elkaar de laatste tijd niet meer zo vaak tegen, maar gelukkig zijn daar de digitale mogelijkheden. Ik heb veel respect voor jullie. Prachtig om te zien hoe intens jullie kunnen genieten van de natuur en daar zo veel tijd aan besteden. Dat zie je terug in de foto's, het is elke keer weer genieten.


Groet,

Johannes
_________________
Canon eos 7D, 50D, Canon EF 300mm f/4.0 L IS
Back to top
Reply with quote
 
cees uri


Gender: Male
Age: 66
Joined: 18 Dec 2009
Posts: 10
Location: Dedemsvaart
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Mar 2014, 10:44    Post subject: Fotograaf van de maand
Een mooi persoonlijk en herkenbaar verhaal. Prachtig geïllustreerd met je foto's waar je ontwikkeling goed tot uiting komt.
We komen elkaar af en toe tegen in een van je favoriete gebieden; Het Lauwersmeer. Naast fotograferen is er dan altijd ruimte voor een goed gesprek en gezelligheid. Ik hoop nog vele foto's van je te zien en je samen met Karel geregeld te ontmoeten.
Groet,
Cees
_________________
Canon EOS 1D Mark lll
Canon EF 600 mm 4.0 L USM IS
Canon EF 300 mm 4.0 L USM IS
Canon EF 70-200 mm 2.8 L USM IS
Back to top
Reply with quote
 
LidideBoer


Gender: Female
Age: 77
Joined: 29 Dec 2006
Posts: 72
Location: heerhugowaard
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 04 Mar 2014, 15:27    Post subject: vrouw
Gefeliciteerd Wies met je plaats als fotograaf van de maand,je verdient het.
En eindelijk eens een vrouw gekozen,goed gedaan Thijs!
We zijn dan wel in de mindere op deze site maar je laat zien aan je prachtige vogel-foto's dat jij zeker niet onder doet voor onze mannelijke BPers,
En dat we nog maar vele mooie soorten mogen zien van jou,
succes,groetjes lidi
_________________
canon 7d-lens canon 100-400 en een canon 500mm lens
canon lens 70-200 2.8
canon macro 100
gitzo statief 3poot
swiss balhoofd
zwengelkop
Back to top
Reply with quote
 
HKo


Gender: Male
Age: 82
Joined: 19 Jul 2005
Posts: 64
Location: Friesland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 04 Mar 2014, 19:44    Post subject:
Heel terecht fotograaf van de maand. Prachtige foto's en een mooi verhaal erbij. Je beste foto die heb je niet schrijf je, ....ze zijn het allemaal die je hier laat zien.
Vriendelijke groet van Hendrik Kooistra
_________________
Camera: Canon + glaswerk.
Back to top
Reply with quote
 
Kees Kroon


Gender: Male
Age: 75
Joined: 16 Nov 2010
Posts: 122
Location: Hardinxveld-Giessendam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 05 Mar 2014, 18:27    Post subject:
Een terechte fotograaf van de maand.
Wies we hebben elkaar een keer ontmoet!
Je kwam bij mij over als een rustige vrouw en dat vind ik ook terug in je foto's! Die zijn erg mooi en er gaat rust van uit Wink
Prachtig verhaal! Daar straalt idd de interesse voor de natuur van af!!
Hoop dat je ( wat vaker op Bpix ) nog veel mooie met ons zal delen!
Gr, Kees
_________________
7DII en Canon-lens de 100-400MM II x extender 1.4 III
Back to top
Reply with quote
 
Jan Bosch




Joined: 15 Jan 2005
Posts: 87
Location: Friesland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 18 Mar 2014, 19:56    Post subject:
Hoi Wies, ik ken jou en Karel nu al een aantal jaren. We maken regelmatig eens een praatje over fotografie en alle aspecten die er mee te maken hebben. Ik moet zeggen dat je veel progressie hebt gemaakt met een herkenbare eigen stijl. Daarnaast heb ik jou en Karel ook leren kennen als geduldige, gedreven, maar vooral vriendelijke mensen met niet alleen maar oog voor fotografie. Bedankt daarvoor!!!! En natuurlijk ook bedankt dat je mij hebt voorgedragen als de volgende fotograaf van de maand. De mooie tijd komt weer aan, dus tot snel in het veld.
Groeten Jan.
_________________
Groeten Jan Bosch
http://www.jan-bosch.eu/
Back to top
Reply with quote
 
Henk Laverman


Gender: Male
Age: 74
Joined: 30 Aug 2010
Posts: 43
Location: Wirdum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 19 Mar 2014, 17:38    Post subject: Hallo Wies,
Je passie voor vogelfotografie komt zowel in je verhaal en foto's naar voren. Als we elkaar ontmoeten is het gezellig en worden we weer even bijgepraat. Leuk dat je Jan hebt voorgedragen.
Hoi Henk

Ps. groeten aan Karel
_________________
Camera Nikon
Lenzen: Nikkor
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum