Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM april 2014: Jan Bosch
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 31 Mar 2014, 23:00    Post subject: FvdM april 2014: Jan Bosch
Korte bio
Naam: Jan Bosch
Leeftijd: 62 jaar
Woonplaats: Dokkum
Beroep: Trajectbegeleider in een jeugdinrichting
Andere hobby's: diverse sporten
Gebruikte apparatuur: Nikon
Website: www.jan-bosch.eu (grote achterstand vanwege chronisch tijdgebrek)
Foto’s op Birdpix



Interview
Waarom vogelfotografie?
Opgroeiend op het Friese platteland aan de boorden van de Waddenzee kwam ik al vrij snel in aanraking met de verschillende soorten weidevogels en wadvogels. Als jonge knapen gingen we met de “betûfte” lokale eierzoekers mee het veld in om alle ins en outs van het gedrag van vogels te leren. Uiteraard met de bedoeling om ook goede eierzoekers te worden. Maar daar ging het niet alleen om. Er werd ook veel aandacht aan nazorg/nestbescherming besteed. In die periode ging ik mijn eerste vogelfoto’s maken. Het was allemaal heel primitief als je het met het digitale tijdperk van nu vergelijkt. Door studie, het stichten van een gezin en mijn werk heeft het fotograferen lange tijd op een laag pitje gestaan. Pas toen ik in 2004 een keer door een telescoop van iemand mocht kijken sloeg het virus weer toe. Al snel kocht ik mijn eerste digitale spiegelreflex camera met een 500mm lens en trok ik er met grote regelmaat op uit om al dat moois vast te leggen.


Pestvogel: 500mm + 1.4 TC, f5.6, 1/250 sec., iso 800, -1 1/3 stop

Wat is het leuke aan vogelfotografie?
Kort en krachtig, de dynamiek. Het observeren van de gedragingen van vogels in steeds veranderende omstandigheden is fascinerend. Geen moment is ooit het zelfde en het vastleggen van die momenten is en blijft voor mij altijd een uitdaging. Daarnaast speelt voor mij het buiten in de natuur zijn ook een belangrijke rol. Ik vind het ontspannend, rustgevend en inspirerend voor allerlei andere zaken in het leven.


Buidelmees: 500 + 1.4 TC, f7, 1/1600 sec., iso 400

Wat zijn de minder leuke kanten?
Het soms respectloze gedrag van zich natuurmens noemende individuen. Daarnaast erger ik mij ook nog wel eens aan de onderlinge kift bij fotografen. Soms gunt de ene de andere het maken van een leuke foto niet eens.


Muskusos: 300mm + 1.4TC, f6.3, 1/400 sec., iso 400, -1/3 stop

Wat is je specialiteit?
Volgens mij heb ik niet een echte specialiteit. Wel ben ik de laatste jaren steeds meer op zoek naar actie, zoals in deze foto


Grote Zaagbek: 500mm + 1.4 TC, f7, 1/2000 sec., iso 400, -2/3 stop

bijzondere omstandigheden en sfeer


Kraanvogel: 500mm+1.4 TC, f5.6, 1/400 sec., iso 400, - 1 stop

Wat kenmerkt jouw foto’s?
Een foto moet voor mij pakkend zijn en iets vertellen. Dat is natuurlijk veel moeilijker en kost veel meer geduld en tijd dan het “plaatje schieten” wat ik deed in de periode toen ik vooral mijn soorten wilde scoren. Ik besteed veel aandacht aan de compositie en het afwerken van de foto’s.


Papagaaiduiker: 500mm, f4.5, 1/4000 sec., iso 400, -1/3 stop

Hoe werk je meestal?
Het meeste heb ik gefotografeerd vanuit de auto maar de laatste tijd fotografeer ik ook regelmatig vanuit een schuilhut. Samen met een paar fotografievrienden hebben we het voorrecht om op verschillende locaties gebruik te kunnen maken van een speciaal aangepaste hut van waaruit je ook met een laag standpunt kunt fotograferen. Dat levert regelmatig bijzondere beelden op. Soms fotografeer ik ook vanuit een tentje of een klein gecamoufleerd bootje wat weer hele andere mogelijkheden biedt.


Roerdomp: 300mm, f6.3, 1/500 sec., iso 640

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Dat is best een lastige vraag. Verstoring betekent niet voor iedereen het zelfde. Goed observeren, het gedrag van vogels leren kennen en gezond verstand is belangrijk om te kunnen bepalen of er in bepaalde situaties sprake is van verstoring. Geduld is bij vogelfotografie een belangrijk eigenschap. Als een vogel aan je aanwezigheid gewend is en uit zichzelf naar je toekomt zal er niet direct sprake zijn van verstoring.


Velduil: 500 + 1.4 TC, f5.6, 1/2000 sec., iso 640, +2/3 stop

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Foto’s heb ik al gemaakt zo lang ik mij kan heugen. Met vogelfotografie ben ik echter serieus begonnen in 2004 toen ik mijn eerste digitale spiegelreflexcamera met een 500mm prime lens kocht.

Wat zijn je favoriete plekjes?
In het noorden van het land zijn allerlei leuke plekken om te fotograferen maar het Lauwersmeer en het waddengebied, waar ik vlak bij woon, trekt toch wel het meeste. Daarnaast trek ik graag rond in Scandinavië, vooral in het grensgebied tussen Zweden en Noorwegen, en het oosten van Duitsland.


Brilduiker: 500mm + 1.4 TC, f5.6, 1/400 sec., iso 400, -2/3 stop

Wat is je droomsoort/-gebied?
Ik zou ook graag eens naar IJsland, Alska, Kamsjatka, etc., etc. willen gaan. Vooral de noordelijke gebieden dus waarbij het best een beetje extreem mag zijn. Een droomsoort heb ik niet echt want wat mij betreft heeft elke soort zijn eigen bekoring. Ik heb niet zo veel met exotische vogels.


Roodsterblauwborst: 500 +1.4 TC, f5.6, 1/1000 sec., iso 400, -2/3 stop

Wat zou je nog graag doen op fotografiegebied?
De laatste tijd ben ik steeds vaker bezig met het fotograferen van Libellen. Dat is nog best heel lastig. Ik probeer het kunstje af te kijken van een goede vriend. Daarnaast, vooral in de zomermaanden als het rustig is wat vogels betreft, ben ik ook steeds vaker bezig met macrofotografie.


Adder: 300mm + 1.4 TC, f14, 1/800 sec.,iso 400, -2/3 stop

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
Mijn grootste inspirator, die in de afgelopen jaren een goede vriend is geworden, is Rein Hofman. Naar mijn mening is hij één van de beste vogelfotografen van in ieder geval Nederland. Ik heb heel veel van hem geleerd v.w.b. compositie en fotobewerking.

Heb je nog een leuke anekdote m.b.t. je fotografie?
Een paar jaar terug was ik een weekje in de Müritz. Op een bepaald moment stond ik bij visvijvers geconcentreerd Visarenden te fotograferen toen ik plotseling “Koekoek” achter mij hoorde. In eerste instantie reageerde ik daar niet op maar toen ik nog een keer “Koekoek” achter mij hoorde draaide ik mij om. En wie stond er achter mij? Ene meneer Jan Uilhoorn die ik in de jaren daarvoor al een aantal keren had ontmoet. Sindsdien hebben we “Koekoek” er in gehouden als een soort van begroeting/herkenning als we elkaar tegenkomen.


Zeearend: 30mm, f5.6, 1/200sec., iso 400

Wat vind je van Birdpix?
In 2005 heb ik me als beginnend vogelfotograaf ingeschreven op Birdpix. In de begintijd heb ik veel geleerd van de commentaren en aanwijzingen voor verbetering van “oud gedienden”. Van hen heb ik vooral geleerd om kritisch naar mijn eigen foto’s te kijken en dat heeft mijn fotografie duidelijk op een hoger pijl gebracht. Helaas is de tolerantie m.b.t. het krijgen van commentaren en tips steeds lager geworden. Sommigen voelen zich snel te kort gedaan als iemand een kritische opmerking plaatst bij een foto. Jammer want er valt ontzettend veel van te leren. Wat Birdpix zelf betreft snap ik niet helemaal waarom er vastgehouden wordt aan het zo langzamerhand ouderwetse formaat en de bestandsgrootte van de te plaatsen foto’s. Dit is niet echt meer van deze tijd en belemmert de leden in het zo optimaal mogelijk presenteren van het aangeboden materiaal.

Tips voor andere fotografen
Verdiep je in je onderwerp, bestudeer het gedrag en heb geduld. Kansen komen er altijd, als het vandaag niet is dan morgen wel.

Beste foto

Kwak: 500mm +1.7 TC, f 6.7, 1/1000 sec., iso 320, -2/3 stop

Het is lastig om een beste foto aan te wijzen want welke criteria hanteer je dan. Gaat het dan om technische kwaliteit, om zeggenschap of om de bijzonderheid?
In ieder geval schaar ik deze foto onder één van mijn beste foto’s omdat het er vooral eentje van “once in a lifetime” is.

Hoe heb je hem genomen?
Aan het begin van de avond met iets te fel zonlicht en eigenlijk te grote afstand vanuit de auto.
Instellingen

Wat kan er beter aan?
Als je de foto zo op een beeldscherm ziet zou de scherpte en doortekening naar mijn idee beter kunnen. Als je de foto afdrukt op fotopapier ziet het er een stuk beter uit.

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Om eerlijk te zijn heb ik hier geen idee van. Het is maar net wat je tegen komt en welk beeld dat eventueel oplevert.

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Ik wil graag Mark Schuurman voorstellen als volgende fotograaf van de maand. We struinen regelmatig samen rond in het Lauwersmeergebied en twee jaar geleden hebben we samen een tripje naar Portugal gemaakt. Naar mijn mening is Mark iemand met een eigen stijl/filosofie en dat onderscheidt hem van menig ander. Bovendien is hij gewoon een prettig mens in de omgang.
Back to top
Reply with quote
 
Jan Uilhoorn
Guest







PostPosted: Tue 01 Apr 2014, 6:13    Post subject:
Koekoek Laughing
Back to top
Reply with quote
 
Bouke Atema


Gender: Male
Age: 43
Joined: 11 Jul 2009
Posts: 282
Location: Hengelo/Berlijn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Apr 2014, 6:37    Post subject:
Leuk verhaal en mooie fotos.
Dank voor het delen hiervan.
gr Bouke
_________________
CANON
www.boukeatema.com
Back to top
Reply with quote
 
Joep Tomlow


Gender: Male
Age: 41
Joined: 14 Dec 2004
Posts: 630
Location: Limburg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Apr 2014, 8:30    Post subject:
Wat een prachtige foto's Jan, mijn complimenten! En een leuk en informatief verhaal. Mij stond uw naam vooral bekend vanwege die schitterende foto van de Zwarte zee-eend met krab in Birdpix deel IV - http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=86999 . Jammer dat u de laatste jaren niks meer plaatst hier, want er zijn genoeg recente foto's die zeker de moeite waard zijn als ik hierboven kijk (die kraanvogel is echt prachtig!). Zal zeker wat bezoekjes doen aan uw website! Veel succes nog met fotograferen.

Groet, Joep
_________________
Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Back to top
Reply with quote
 
henkdikkers
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 81
Joined: 23 May 2005
Posts: 79
Location: Nuis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Apr 2014, 13:06    Post subject:
Dat zal niet gemakkelijk geweest zijn Jan om een selectie van je mooiste foto's hier te presenteren. Stuk voor stuk van grote kwaliteit. Sterke actiefoto's en prachtige sfeerbeelden. En we zouden er zo 50 kunnen noemen die hier ontbreken. Wij zijn, zoals je wel weet, bewonderaars van je werk. Je bent een perfectionist en dat straalt van elke plaat af. We kennen elkaar al jaren van de ontmoetingen in het veld. We hebben veel van je geleerd en je hebt vaak goede tips gegeven. Wat ons betreft hoor je bij de top van de natuurfotografen. Je noemt Rein Hofman als inspiratiebron en dat is hij zeker voor velen van ons.
Groot compliment ook Jan voor je sobere, eerlijke verhaal waar wij ons helemaal in kunnen vinden. Tot ziens in het veld voor een praatje en een plaatje!

Willy en Henk
_________________
Nikon camera's en Nikkor lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Ron van Elst


Gender: Male
Age: 57
Joined: 13 Mar 2005
Posts: 634

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Apr 2014, 13:57    Post subject: FvdM Jan Bosch
Hoi Jan,

Slechts enkele keren hebben we elkaars pad gekruist. Ik mag erg graag kijken naar foto's van jouw hand. Je stijl van fotograferen spreekt mij zeer aan. Geen statieportretten, maar fijne actie(gedrags)foto's waarvan mooie voorbeelden in je verhaal.

Nog steeds gebruik ik jouw foto van mij bij de Holwerd pier in mijn profiel. Bedankt nog daarvoor! Je opmerking over lichtgeraakte foto posters kan ik helaas delen. Terwijl ik zelf zoveel geleerd heb van commentaren op mijn foto's. Jammer dat een aantal mensen daar niet voor open staan....

Wellicht tot een volgende keer...

Groet,

Ron van Elst
_________________
"Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."

http://www.shutterstock.com/g/ronvanelst
Back to top
Reply with quote
 
Albert Allema


Gender: Male
Age: 27
Joined: 23 Oct 2009
Posts: 186
Location: Drachten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 01 Apr 2014, 14:26    Post subject:
Hoi Jan,

Erg leuk weer wat van je te zien op bp.
Prachtige foto's stuk voor stuk.
Ik heb laats erg gelachen om je roep om de ibis in de lens te laten kijken, erg mooi Wink.

Gr Albert.
_________________
Nikon D3100
Nikon D300
Nikkor 300mm f4 + 1.4 converter II Nikkor
Back to top
Reply with quote
 
Wies Vink


Gender: Female

Joined: 05 Feb 2006
Posts: 130
Location: Assen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Apr 2014, 15:14    Post subject:
Daar sta je dan. Zo verdiend!!

"De man van weinig woorden maar woorden die veel zeggen."

Stuk voor stuk prachtige foto's. Maar ook in je archief, weet ik, heb je nog menig juweeltje zitten. Ik kan altijd erg genieten van je foto's.

Het is altijd fijn om je in het veld tegen te komen.

Liefs,
Wies.
_________________
Nikon camera's en objectieven.
Back to top
Reply with quote
 
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Apr 2014, 15:55    Post subject:
Het is een helder duidelijk verhaal Jan en de foto's zijn gewoon top waarvoor dank.
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
Henk Laverman


Gender: Male
Age: 74
Joined: 30 Aug 2010
Posts: 43
Location: Wirdum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Apr 2014, 18:21    Post subject: Hallo Jan,
Je foto's heb ik al meerdere keren mogen zien. Altijd indrukwekkend en onderscheidend. Echt wel een "JBtje".

Regelmatig gaan we op pad. Dat is altijd genieten. Je kennis van fotografie, vogels en hun gedrag wil je altijd delen. Voor mij persoonlijk een enorme inspiratiebron.

Ik heb je in de loop der jaren leren kennis als een prettige persoonlijkheid die eerlijk en oprecht voor zijn mening uitkomt, echter altijd met respect voor de ander.

hoi henk
_________________
Camera Nikon
Lenzen: Nikkor
Back to top
Reply with quote
 
Robert Wagter


Gender: Male
Age: 59
Joined: 28 Oct 2006
Posts: 128
Location: Nijega, Friesland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 01 Apr 2014, 19:23    Post subject:
Leuk om zo wat meer van je te horen. De zaagbek en de kraanvogel foto's spreken mij het meest aan omdat er wat meer (actie en sfeer) in zit dan bij de andere overigens ook zeer fraaie beelden. Je keuze voor je beste 'once in a lifetime' foto kan ik me helemaal voorstellen. Friesland is maar relatief klein dus wellicht komen we elkaar wel eens tegen.
_________________
Canon EOS 70D + Sigma 120-300 F2.8
http://robertwagter.blogspot.com/
Back to top
Reply with quote
 
thijsglastra
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 25
Joined: 07 Jan 2012
Posts: 435
Location: Groningen / Wageningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 02 Apr 2014, 20:15    Post subject:
Prachtig verhaal Jan, met prachtige foto's! Een terechte fotograaf van de maand.
Ik ben je nu een paar keer tegen gekomen (o.a. bij de ibis en bij de noordelijke fotografendag), en daar heb ik jouw kennis over vogels en inzicht in fotografie / bewerking mogen zien. Petje af voor dat.
Jammer dat je niet zoveel tijd hebt voor je site, ik ben benieuwd wat je nog voor moois in je archief hebt staan van de laatste tijd Wink
De foto die je tot "beste foto' hebt benoemd, vind ik zelf ook de meest unieke en mooie foto die je er tussen hebt staan. Heerlijke foto!
Goede keuze om Mark als volgende FvdM te kiezen.

Groet, Thijs
_________________
Canonspul
Back to top
Reply with quote
 
anevanrees
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 11 Jun 2011
Posts: 55
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 02 Apr 2014, 21:14    Post subject:
Jan, je maakt prachtige, inspirerende foto's. Ik vraag me vaak af, hoe je zulke onderscheidende beelden maakt.
Ik mag graag naar je website of je laptop kijken en krijg dan altijd zin om er zelf weer op uit te trekken.
Hoop nog veel van je te zien.

Groet, Ane
Back to top
Reply with quote
 
gavisser


Gender: Male
Age: 77
Joined: 02 Jan 2011
Posts: 15
Location: bolsward
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 02 Apr 2014, 23:30    Post subject:
Hallo Jan, ik heb je een paar keer ontmoet je weet veel van bewerken van foto's. dat is te zien in de serie en in je duidelijk en mooi verhaal natuurlijk.

gr Gerke.
_________________
canon eos 5d mark 11 ef 24-105mm L usm
conon eos7d ef 500mm 4 L is usm
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 03 Apr 2014, 7:58    Post subject:
Opmerkelijk dat je rein als voorbeeld aangeeft, want voor mij was jij zelf destijds al heel snel een groot voorbeeld.
Fijn dat je hier meer pixels dan 800x600 toont. Dat kijkt op de moderne schermen een stuk prettiger.

Goeds gewenst
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Alfred Berkhof
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 64
Joined: 19 Aug 2004
Posts: 12
Location: vriezenveen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 04 Apr 2014, 18:45    Post subject:
prachtig verhaal Jan met schitterende foto,s ik hoop dat je nog vele jaren kunt genieten van je prachtige hobby als natuur liefhebber en fotograaf en dat wij er ook nog jaren in mee mogen delen.
_________________
canon EOS 40D
canon EF 300 F4 IS USM
canon 1.4 extender
Back to top
Reply with quote
 
Hans Tamminga


Gender: Male
Age: 68
Joined: 19 Feb 2009
Posts: 92
Location: Joure
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 05 Apr 2014, 23:48    Post subject:
Fraai werk Jan.
Van harte gefeliciteerd met serie.

Mvrgr. Hans Tamminga
_________________
Sony A 7 Mark 11 en Sony A 7
Macro 18-70mm
Minolta 300mm 2.8 HS Apo en 1.4 converter
Minolta 600mm 4.0
Sony zoom 70-400
Back to top
Reply with quote
 
Eric van Roon


Gender: Male
Age: 56
Joined: 22 Aug 2009
Posts: 20
Location: Heerenveen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 06 Apr 2014, 12:42    Post subject:
Mooi, Jan. Gefeliciteerd met de benoeming tot FvdM april 2014. Een mooie serie foto's laat je hier zien. Die 'ree-met-kwak-foto' blijft toch een machtige plaat.
Beste groet, Eric
_________________
Canon apparatuur.
Back to top
Reply with quote
 
charlysax


Gender: Male
Age: 68
Joined: 07 Jun 2009
Posts: 207
Location: Heers Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 06 Apr 2014, 20:02    Post subject:
Mooi Werk

Maar wat scheelt er aan exotische vogels ??
grt
charly
_________________
Canon spul
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 08 Apr 2014, 7:19    Post subject:
Quote:
... Ik heb niet zo veel met exotische vogels...


charlysax wrote:
... Maar wat scheelt er aan exotische vogels ?? ...


uh, niks

toch?
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Robert Wagter


Gender: Male
Age: 59
Joined: 28 Oct 2006
Posts: 128
Location: Nijega, Friesland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 08 Apr 2014, 11:06    Post subject:
Exotische vogels zijn zo ................ eh.......... exotisch.
_________________
Canon EOS 70D + Sigma 120-300 F2.8
http://robertwagter.blogspot.com/
Back to top
Reply with quote
 
charlysax


Gender: Male
Age: 68
Joined: 07 Jun 2009
Posts: 207
Location: Heers Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 08 Apr 2014, 11:12    Post subject:
?? Vreemd als er ergens een Exotische vogel te spotten valt in Nederland , gaat alles wat een camera heeft er achteraan :D

Grt
charly
_________________
Canon spul
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 08 Apr 2014, 12:00    Post subject:
uh Charly,
Jan Bosch is niet heel Nederland
gewoon iemand die niet zo veel heeft met exotische vogels.

'elke soort heeft zijn eigen bekoring' lees ik, en 'noordelijke gebieden'. Dus zeekoeten, meeuwen, mezen, uilen, eenden, arenden, het maakt niet uit. Check de foto's.

Wat exotisch is, dat is eigenlijk wel een beetje een lastig begrip. Want gevoelsmatig is voor mij een 's-ochtends vroeg roepende kraanvogel op een Zweeds heideveld erg exotisch, top-of-the-bill.
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
jpjp


Gender: Male

Joined: 05 May 2006
Posts: 146
Location: Belgische kust
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 08 Apr 2014, 12:18    Post subject:
Prachtige voorbeelden van hoe je je passie beleeft Jan Cool

Groeten, Jean-pierre
_________________
Canon equipment.
Back to top
Reply with quote
 
HKo


Gender: Male
Age: 82
Joined: 19 Jul 2005
Posts: 64
Location: Friesland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 08 Apr 2014, 15:35    Post subject:
Mooi verhaal en mooie foto's, welke ik ook vaak op je site bekijk.
Ik heb het even nagekeken en het was in 2006 (waar blijft de tijd) dat we elkaar wel eens tegen kwamen, o.a. met het fotograferen van Baardman vogeltjes.
Groeten van Hendrik Kooistra
_________________
Camera: Canon + glaswerk.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum