Posted: Tue 20 May 2014, 6:04 Post subject: Foutmelding 7D communicatie met accu.
Hallo en goedemorgen,
Sinds een week krijg ik op mijn Canon 7D een melding dat niet gecommuniceerd kan worden met de accu. Ik moet toegeven dat het geen originele Canon batterijen zijn, maar ik heb ze nu ongeveer een half jaar gebruikt en nooit een melding gezien.
Heeft iemand ervaring hiermee en zo ja, wat is aan te raden ???
Zekerheidshalve ga ik vandaag een originele Canon batterij bestellen en kijken wat er dan gebeurt.
Bij voorbaat dank en vriendelijke groeten, Jurgen.
Gender: Male Age: 55 Joined: 13 Aug 2004 Posts: 406 Location: Enschede
Posted: Tue 20 May 2014, 8:30 Post subject:
Heb ik ook eens gehad.
Met een goedkopere B merk accu.
Deze accvu laadde toen ook niet meer.
vervanger gekocht en probleem nooit weer gehad.
Ik heb nu 1 originele accu en 2 anderen....( 2 accu's is eigenlijk genoeg) maar merk geen verschil in gebruik.
Art _________________ http://www.pbase.com/natureart
==========================
Canon bodies & glas | Manfrotto Monopod(s) | Benro tripod
Posted: Wed 21 May 2014, 9:39 Post subject: communicatie probleem
Heb het probleem ook met een originele accu, als ik een volle batterij in de camera laat zitten is hij de volgende dag leeg, dus ondanks dat je de camera uitzet word er toch nog stoom gebruikt, ben benieuwd of het vervangen van de geheugen batterij bij jou ook het probleem oplost?
Gender: Male Age: 47 Joined: 17 Jun 2011 Posts: 48 Location: Winterswijk
Posted: Wed 21 May 2014, 17:09 Post subject:
Bij mij gaf de camera ook aan dat de batterij leeg was, maar dit was helemaal niet het geval.
Na het vervangen van de geheugenbatterij was alles weer ok.
mvg,
Dennis _________________ Olympus E-M1X
Olympus 300mm F4
Olympus MC-14
Hier ook sinds een week deze melding, maar heb eerder meerdere error 01 meldingen gehad en dat heeft ook te maken met de communicatie van je lens en de camera en dan in dit geval de camera en de batterij, bij mij is dit 'gedoe' allemaal begonnen nadat de camera en de lenzen zijn schoongemaakt door Chipclean, jammer genoeg heb ik van Chipclean een hele korte reactie gehad die nergens op slaat, ik denk zelf in de richting van de update van de firmware, daar kwam ik iets tegen over dat Canon iets heeft ingebouwd over nepbatterijen die je gebruikt en daardoor die melding krijgt en of dat ook te maken heeft met de error 01 meldingen ?
Ik ga ook maar de geheugenbatterij vervangen en hopen dat ik van het probleem af ben, de batterij doet het dan wel maar je kan niet meer zien hoe vol hij is.
Ja herkenbaar probleem.
Ik heb van alles geprobeerd: andere accu, geheugenbatterij vervangen. Niks hielp. Bovendien liep een volle batterij in een paar dagen leeg in de camera.
Veel op internet gezocht naar een oplossing. Laten repareren voor 250 euro kwam ik regelmatig tegen.
Totdat ik op een Amerikaanse site het middeltje de-oxit tegen kwam, een contactreiniger voor audio en video.
Dit heb ik aangeschaft en wattenstokjes ingesprayd. Daarmee alle contacten gereinigd. En dan 30x de accu op en neer duwen. Hielp ook niet. Ten einde raad heb ik maar gewoon de-oxit er in gespoten. Hielp ook niet. Maar.....na twee dagen: alles in orde. tot op de dag van vandaag !
Ik heb ze inmiddels achtergelaten bij Cameraservice Limburg, celknoopbatterij heeft niet geholpen, originele batterij helpt niet en op advies van de eigenaar van het bedrijf toch maar daar gelaten voor reparatie.
Het risico is te groot dat ten eerste gedurende een shoot de batterij zo maar uitvalt, ook al heb je reserve bij de hand waar dit dus ook mee kan gebeuren.
Aangezien het volgens die meneer toch een electrisch probleem is zou het op den duur ook nog ergere gevolgen kunnen hebben.
Zijn raad maar opgevolgd omdat ik weet deze man er veel verstand van heeft. Risico is me gewoon te groot.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Sat 24 May 2014, 18:49 Post subject:
Limbo210366 wrote:
...
Aangezien het volgens die meneer toch een electrisch probleem is zou het op den duur ook nog ergere gevolgen kunnen hebben.
lijkt me een goed advies
als er ergens sluiting is, kun je er om allerlei redenen op wachten dat het erger wordt en er op andere plekken vergelijkbare problemen ontstaan. _________________ hi lui
mooi licht
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum