Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM augustus 2014: Monika Wolters
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 08 Jul 2014, 22:24    Post subject: FvdM augustus 2014: Monika Wolters
Korte bio
Naam: Monika Wolters

foto: Atze Dijkstra

Leeftijd: 52 jaar
Woonplaats: Monnickendam
Beroep: docente Duits
Andere hobby's: zingen (klassiek), lezen, mediteren
Gebruikte apparatuur: Nikon D7000. Tot juli 2014: 300mm f4 met 1.4 convertor, net ingeruild voor de 80-400mm. Manfrotto monopod en statief.
Website: www.monikawolters.wix.com/foto
Foto’s op Birdpix

Interview
Jullie kennen mij als Monika met een ‘k’, een kleine verwijzing naar mijn geboorteland Duitsland. Ik woon al 30 jaar in Nederland, toch sluipt er nog wel eens een voutje in mijn tekst, waar ik netjes door sommige gebruikers op word gewezen Wink.


Kluut in kleuren

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Eind 2009 kreeg ik voor het eerst een spiegelreflexcamera in mijn handen gedrukt. Het geluid van de sluiter, het vasthouden van de camera, de beelden, de creatieve mogelijkheden, ik was meteen verkocht en ben niet meer gestopt met fotograferen. In dezelfde tijd groeide mijn behoefte naar rust en buiten zijn. De combinatie was snel gemaakt: de natuur in met de camera, wandelen, struinen, genieten, kijken en nog eens kijken. Ongeveer een jaar later begon ik mij serieus in vogels te interesseren. Er ging een wereld voor mij open: wat een geluiden, soorten en gedragingen! Ik kon mij al snel niet meer voorstellen dat ik al die jaren had geleefd zonder deze rijkdom te kennen en op te merken. In 2011 begon de vogelfotografie serieuze vormen aan te nemen: ik kocht een 300mm f4 met converter en schreef mij in op Birdpix.

Wat is het leuke aan vogelfotografie?
Ik word blij van vogels. Het geluid van een Visdief bijvoorbeeld, daar kan Bach niet tegenop. Het silhouet van een Groenpootruiter of een Kluut, zo elegant. Het gezoef van een voorbijvliegende Knobbelzwaan, spannend! Vogels in zwermen, ook zoiets fascinerends. Ik kan zo nog wel even doorgaan.
In het begin bestond de uitdaging erin de vogel levensgroot in beeld te brengen. Dat begint te verschuiven. Niet alleen omdat ik de lenzen er niet voor heb. Ik merk ook dat ik in de close-up mijn creativiteit minder kwijt kan.
Meer en meer zoek ik naar iets anders: een beeld dat toevallig ontstaat, een patroon in een foto, een verhaal, een verrassing, een meer abstract beeld. Ik zit een beetje in de overgang, fotografisch gezien dan Wink.


Meer koeten dan zee

Wat zijn de minder leuke kanten?
Als je dicht bij een vogel wilt komen, kan het toch gebeuren, dat je de rust en vrede die er op dat moment heerst enigszins verstoort. Ik vind dat lastig. Zelf houd ik er ook niet van als mensen ongevraagd te dichtbij komen. Ook om met tien mensen rond een vogel te staan geeft mij geen goed gevoel.

Wat is je specialiteit?
Tja, ik fotografeer pas vijf jaar, waarvan drie jaar vogels, om dan al van een specialiteit te spreken? Ik ben nog volop in ontwikkeling. Over een tijdje weten we meer….
Ik denk wel dat sfeer en compositie mijn sterke punten zijn. Als kind en tiener had ik schilderles. Mijn gevoel voor kleuren en compositie is toen al ontwikkelt. Ik houd van rust en ruimte, dat zie ik dan ook graag in een foto. Een foto moet een uitnodigende sfeer hebben, alsof je er zo in zou willen lopen.


Grutto’s met spiegeling


Grauwe Gans op roerloos water

Wat kenmerkt jouw foto’s?
Eenvoud, sfeer en compositie.


Slobeend in gele mist

Hoe werk je meestal?
Liefst struin ik heel vroeg in de ochtend door een gebied, met mijn monopod onder de camera, zodat ik flexibel ben en toch extra steun heb. Ik lig graag op de grond bij een meer of op het strand. Dan voel ik mij het dichtst bij de vogels, zonder ze te verstoren.

Wat zijn je favoriete plekjes?
Ik woon in Waterland, een heerlijk gebied voor vogels, vooral natuurlijk weidevogels. Verder vind ik Wieringen leuk en de duinen, ik houd van alles wat weids is. En van ruige kusten, maar die hebben we hier helaas niet.
Op de Zuidpier van IJmuiden is het ook vaak leuk. Nee, geen stilte: maar de branding, de weidsheid en de activiteit die daar heerst, dat heeft zijn eigen charme. Daar vind ik het ook leuk om nog eens een andere fotograaf te spreken. Fotografie is nou niet de meest sociale hobby.


Steenlopers en Paarse Strandloper in diagonaal


Zwanenalfabet

Wat is je droomsoort/-gebied?
Dat ik naast mijn werk en mijn 2 kinderen zo veel tijd aan fotografie kan besteden, is al een klein wonder. De reizen naar de droomgebieden en soorten moeten nog maar even wachten. Ik denk dan aan ruige kusten en weidsheid, toekomstmuziek.


Eidereenden op zee

Wat zou je nog graag doen op fotografiegebied?
Ik zou graag een tijdje ergens alleen bij de kust willen zitten met uitzicht over zee. Elke dag anders en toch hetzelfde uitzicht, kijken wat er gebeurt met de zee, de wolken, het licht, de vogels en met mij en de foto’s die ik dan wil maken.

Verder wil ik mij al heel lang op lange sluitertijden storten, maar dan geen wazige wateren, iets anders, nieuws... En slecht weer, dat trekt mij ook. Nog wel even de nodige lichtsterke lenzen aanschaffen Wink.

Ook zou ik graag meer ‘aparte’ foto’s willen maken, foto’s die je op een andere manier naar iets laten kijken. Die je rechts inhalen terwijl je links kijkt, die je iets doen.
Daarom vind ik Theo Bosboom (link: www.theobosboom.nl) zo’n goede fotograaf. Hij verrast en laat je anders kijken. Zijn boek over IJsland is subliem. Een verfijnd oog voor detail heeft hij, heel mooi. En wie mij ook raakt: Vincent Munier (link: www.vincentmunier.com). Diepgang. Een foto kan meer dan mooi zijn.


Meeuwenstracciatella


Fazant

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Ik begon met landschapsfotografie en merk dat ik dat nog steeds leuk vind, vaak wel met een telelens. Daarom heb ik recentelijk mijn 300mm met converter verruild voor de 80-400mm. Ook fotografeer ik wel voor de school waar ik werk: mensen, kinderen. Mensen zijn het mooist als ze zich niet van mij en de buitenwereld bewust zijn, als ze verdiept zijn in iets, als ze ongerept zijn. Ik zie daar wel parallellen met vogels Wink.


Schommel


Blauwe Reiger

Heb je nog een leuke anekdote m.b.t. je fotografie?
De foto van de Blauwe Reiger maakte ik heel vroeg in de ochtend vanaf een brug. Terwijl ik met de telelens in de verte tuurde kwam een Grutto op de brugleuning zitten. Even twijfelde ik of ik hem ook zou fotograferen, maar als ik de lens op hem zou richten zou hij vast opvliegen. Uiteindelijk bleef hij mij zo lang vergezellen dat ik tegen hem ging praten over de foto’s die ik aan het nemen was, over de mist. Hij bleef wel een kwartier zitten, nog geen vier meter van mij af. Net of hij luisterde. Ik praat wel vaker tegen vogels, mijn zoon mag dit dus niet lezen (hij twijfelt al aan mijn geestelijke gezondheid).

Wat vind je van Birdpix?
Zonder Birdpix was ik nu nog niet half zo ver. Ik heb hier kritisch leren kijken, vooral naar mijn eigen foto’s. Er is hier zo veel kennis van zowel fotografie als van vogels. En wat nog belangrijker is: mensen die het willen delen. Gebruikers die de moeite nemen om een advies te geven of een artikel te schrijven. Moderatoren die elke dag foto’s beoordelen en zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft.
Ik vind het ook logisch, dat er dan een spanningsveld bestaat tussen aan de ene kant technische normen en aan de andere kant de creatieve, vernieuwende fotografie. Het is de kunst om technisch hoogstaand te blijven en toch ook vernieuwing en creativiteit een kans te geven en aan te moedigen. Net als alles moet ook een site zich ontwikkelen en groeien.

Een paar jaar geleden was ik eens aardig gefrustreerd omdat een in mijn ogen mooie en creatieve (bewogen) foto in het tijdelijke album verdween. Een van de moderatoren, ik geloof Hendrik, schreef toen: op een ‘creatieve’ foto moet je nog drie keer kritischer zijn dan op een ‘gewone’. Dat ben ik dus maar gaan doen, zo werkt dat dus op Birdpix. Gelukkig wordt er in dit artikel niet gemodereerd, en mag ik mij voor één keer lekker uitleven. Dank je wel, JanLin, voor dit buitenkansje Wink.


Drieteenstrandloper in branding

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
Maak je eigen beelden. Klinkt voor de hand liggend, niet?
Maar je bent bij vogelfotografie zo lang bezig om het technisch perfecte plaatje te krijgen, dat je soms vergeet om je af te vragen wat je nu echt zelf wilt maken. Voor je het weet ben je bezig achter een foto aan te jagen die je bij iemand anders hebt gezien. Of keur je een foto van jezelf af om redenen die iemand anders heeft bedacht, terwijl je hem zelf heel leuk vind.
Voor mij gold dat voor de onscherpe Drieteen. “Weg ermee, want op Birdpix moet de vogel scherp zijn.” Maar de dynamiek en het verhaal van zo’n foto kunnen sterker zijn dan de regels.
Ontdek het zelf, stel jezelf die vragen.

Beste foto

Gouwzee in de mist
Waarom is dit je beste foto?
Het is misschien niet mijn beste, wel de foto die het meest benadert wat ik in een foto wil zien: zachtheid, stilte en ruimte.

Hoe heb je hem genomen?
Vanaf de dijk bij Monnickendam op een mistige vroege ochtend. Volgens mij had ik toen voor het eerst mijn zware statief meegezeuld. Deze foto is gewoon met een 70-300mm f5.6 lens genomen. Geen dure lens voor nodig.

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Ik wil graag Peter Verwoerd als fotograaf van de maand september voordragen. Zijn spreeuwenfoto’s zijn vermaard, maar ik vind hem ook fantastisch met groepen (Escherfoto’s), beweging en silhouetten. Ben nu al benieuwd naar zijn verhaal!
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography


Last edited by Arjen Drost on Wed 20 Aug 2014, 16:24; edited 4 times in total
Back to top
Reply with quote
 
leo snellink
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 66
Joined: 31 Jan 2007
Posts: 5542
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 31 Jul 2014, 23:05    Post subject:
Kennelijk heb ik de instructies van Arjen, (die niet in de buurt van een computer is) niet helemaal goed opgevolgd, dus staat het goede tijdstip er niet bij, maar als het goed is, is de nieuwe fotograaf van de maand nu wel voor iedereen zichtbaar.
Groeten, Leo
Back to top
Reply with quote
 
Johan Scholtens


Gender: Male
Age: 56
Joined: 04 Jun 2008
Posts: 94
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Aug 2014, 5:58    Post subject:
Dat je creatief bent en een eigen stijl hebt, komt wel tot uiting in dit verhaal en uiteraard in je foto's.
Ze hebben wel iets "schilderachtigs".
Je foto van de over-het-waterlopende-meerkoeten in het prachtige licht vind ik geniaal (staat geloof ik bij je favorieten).
Mooi en ik ben benieuwd naar verdere ontwikkelingen!

Hartelijke groet,
Johan Scholtens
_________________
Canon spullekes.

Welkom op mijn website: www.johanscholtens.nl
Back to top
Reply with quote
 
Jan van der Linden


Gender: Male

Joined: 07 Jun 2010
Posts: 94

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 01 Aug 2014, 7:09    Post subject:
Leuk de Monika achter de Monika te ontdekken.
Een mooi verhaal waarin je jouw zoektocht en ambities goed naar voren brengt.
Fijnzinnigheid en verstilling zijn aspecten waar je van houdt en die elementen komen heel goed terug in je prachtige foto's.
Ik heb bepaald geen slechte keus gemaakt door jou als fotograaf van de maand voor te dragen, Monika.

Groet
Jan
_________________
Canon, Sigma, Gitzo, RRS, Promediagear
Back to top
Reply with quote
 
Bouke Atema


Gender: Male
Age: 43
Joined: 11 Jul 2009
Posts: 282
Location: Hengelo/Berlijn
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Aug 2014, 7:29    Post subject:
Erg leuk om de persoon een beetje te zien.
Jouw fotos spreken me erg aan.
gr Bouke
_________________
CANON
www.boukeatema.com
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 01 Aug 2014, 11:00    Post subject:
Hallo Monika

Wat leuk om zo eens wat meer kennis met je te kunnen maken...je bent voor mij een van de fotografen van afgelopen jaren op Birdpix die ik erg waardeer, o.a door de mooie wijdse (!!! Laughing ), sfeervolle beelden die je laat zien, maar ook door je respectvolle commentaren die getuigen van inzicht en begrip..

Ik hoop nog heel veel moois van je hier voorbij te zien komen!

hartelijke groet

Peter
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Peter Verwoerd


Gender: Male
Age: 66
Joined: 28 Apr 2008
Posts: 18
Location: Groene Hart ( Ter Aar)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 01 Aug 2014, 14:30    Post subject:
Hoi Monika,
Wat heb jij in die korte tijd dat je vogels fotografeerd al prachtige beelden gemaakt (schommel in die boom is ook erg leuk) mooie composities en fijne sfeer.
Ga zeker door met het creative en experiment in je foto´s en hoop daar dan beelden van te zien.
Leuk dat je mij als de volgende fotograaf van de maand hebt voorgedragen.
Gr, Peter
_________________
Canon spullentjes
Back to top
Reply with quote
 
Robert Wagter


Gender: Male
Age: 59
Joined: 28 Oct 2006
Posts: 128
Location: Nijega, Friesland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Aug 2014, 14:36    Post subject:
Hoi Monika,

Leuk en leesbaar verhaal. Het geluid van een visdief mooier dan Bach? Laat mijn vrouw het niet horen! Maar ja, ze praat dan wel weer net als jij met vogels, in ons geval met de kippen en die luisteren dan ook nog naar haar (naar mij dus niet).

Fraaie foto's met een persoonlijke stijl.

Gr.
Robert
_________________
Canon EOS 70D + Sigma 120-300 F2.8
http://robertwagter.blogspot.com/
Back to top
Reply with quote
 
AntonT


Gender: Male
Age: 69
Joined: 29 Sep 2011
Posts: 17
Location: Landsmeer
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Aug 2014, 21:54    Post subject:
Hi Monika,


Ik heb je ooit op de Zuidpier al verteld hoe mooi ik je ,,schommel" vond.Dat vind ik nog steeds. Bij deze foto voel je stilte, verlatenheid en ook best wel eenzaamheid. Mooi. Dezelfde elementen zien we regelmatig terug in je vogelfoto's en landschappen. Leuk en welverdiend dat je de hele maand fotografe van de maand zal zijn !

Groet Anton
_________________
Nikon.
Back to top
Reply with quote
 
steven v d b


Gender: Male
Age: 30
Joined: 04 Jan 2013
Posts: 48
Location: Hove, Antwerpen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 01 Aug 2014, 22:36    Post subject:
Mooi verhaal met enkele prachtige foto's! Die foto van de Eiders vind ik super, wat een kleuren!

Gr, Steven
Back to top
Reply with quote
 
Ton Döpp


Gender: Male
Age: 66
Joined: 09 Sep 2007
Posts: 35
Location: Amsterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 01 Aug 2014, 22:58    Post subject:
Je maakt erg mooi sfeervolle foto's die je ook nog eens erg mooi bewerkt. De eiders ,kokmeeuw en reiger vind ik erg van grote klasse. Leuk ook om wat over je te lezen.

Groet Ton
_________________
Canon 5D Mark ll , Canon 500 mm 1,4 extender. Vanaf jan. 2013 5D Mark lll.
Back to top
Reply with quote
 
Henk Laverman


Gender: Male
Age: 74
Joined: 30 Aug 2010
Posts: 43
Location: Wirdum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 02 Aug 2014, 10:10    Post subject: Hallo Monika,
Volgens mij heb ik destijds jou een keer persoonlijk ontmoet in de vogelhut van Wissenkerke!

Je hebt al een mooie eigen fotostijl ontwikkelt met fraaie opnames. Je verhaal erbij maakt het geheel compleet. Leuk om te lezen.
hoi henk
_________________
Camera Nikon
Lenzen: Nikkor
Back to top
Reply with quote
 
H.van Emden


Gender: Male

Joined: 10 Dec 2006
Posts: 180
Location: Stilfs
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 02 Aug 2014, 15:50    Post subject:
Leuk en intressant verhaal met prachtige foto's.
Groet, Harry
_________________
Nikon
Sony
Leica
Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 02 Aug 2014, 21:32    Post subject:
mooi
't wekt niet allemaal verbazing
als vrouw die zich zelfverzekerd uit val je op in deze mosgroenbebaarde site

(ik wil in overweging geven dat een visdief zelden te vinden is in kerk, concertzaal of zeker thuis... maar misschien is dat zijn kracht wel.)
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 64
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9821
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 02 Aug 2014, 21:54    Post subject:
Erg mooi Monika. Ik vind je groepsfoto's heel sterk, ze hebben een mooi ritme, vooral die zwanen. Links-rechts / kantelen-rechtop ... prachtig.
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Aug 2014, 12:41    Post subject:
Prachtig om te zien hoe je als vogelaar (al is dat dan ook maar pas sinds 2010) de vogels toch vooral op 'landschappelijke' of zelfs dichterlijk/romantische wijze weet vast te leggen.
Een hele mooie eigen stijl!
Prima verhaal ook!
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 180
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 03 Aug 2014, 14:38    Post subject:
Leuk en inspirerend verhaal, en daarbij toch ook wel erg fraaie beelden. Genieten ! Groet, Hans
ps: je opmerkingen over je 'eigen beelden' raken een goed punt: maar al te vaak zijn mensen bezig te kopiëren ......
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 03 Aug 2014, 18:51    Post subject:
mooie.fraaie foto's.Je kunt zien dat je een kunstzinnige achtergrond hebt. persoonlijk zie ik foto's graag zoals ze zijn rechtstreeks uit de camera.



Groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
Toledo
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 63
Joined: 17 Oct 2010
Posts: 28
Location: Wognum
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 04 Aug 2014, 19:44    Post subject:
Dit voorjaar al een interview in het Noord-Hollands Dagblad en nu Fotograaf van de Maand. Lekker bezig zeg ik Wink
Maar als je kijkt naar je foto's dan weet je wel waarom!
De rust en de warmte in je foto's spreken mij zeer aan!
Lekker doorgaan zo, dan blijft het genieten voor ons!

Groet,
André
_________________
Je blijft kijken op http://verlaat-fotografie.nl
Back to top
Reply with quote
 
jee


Gender: Male
Age: 57
Joined: 06 Dec 2011
Posts: 107
Location: Barnaul
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 05 Aug 2014, 9:54    Post subject:
echt mooie foto's!
De opmerking over je zoon snap ik ook wel, het commentaar van mijn stiefdochter is: ach, hij doet er niemand kwaad mee Very Happy

Ben zeer onder de indruk van je prachtige foto's waarin niet alleen de vogels te zien zijn, maar ook hun leefomgeving.
_________________
Groetjes,
Jaap
Back to top
Reply with quote
 
macslot


Gender: Female

Joined: 19 Nov 2007
Posts: 23
Location: Broek in Waterland
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 07 Aug 2014, 12:46    Post subject:
Hallo Monika,
Compliment voor je verhaal en je fraaie foto's. Uit eigen ervaring kan ik beamen dat je een vroege struinder bent. Tot ziens in Waterland, groet, Marianne
Back to top
Reply with quote
 
Frits Stoekenbroek


Gender: Male
Age: 71
Joined: 13 Sep 2007
Posts: 111
Location: Muiderberg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 12 Aug 2014, 16:29    Post subject:
Monika, van harte gefeliciteerd met de verkiezing FvdM.
Tja de K verklaard dan ook de „Deutsche Grundligheid” in je foto’s Smile . Altijd zeer verzorgt en in de tekst altijd een goede uitleg, ook naar anderen een prettig commentaar wat altijd leuk is om te lezen.
Ook de vrouwenhand is te zien in je foto’s waarin je vaak met mooi zacht licht werkt.
Erg goed vind ik dat je niet de harde pixels na streeft maar een verhaal van je foto(s) probeert te maken en een eigen stijl nastreeft.
Ik vind je top.
Gr. Frits
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Albert Allema


Gender: Male
Age: 27
Joined: 23 Oct 2009
Posts: 186
Location: Drachten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 14 Aug 2014, 15:13    Post subject:
Wat een prachtig artikel Monika!
De foto's die we van jou zien zijn echt geweldig, de sfeer en de rust doet het hem.
Ik had je wel graag als duits docente gehad. Razz

Gr Albert.
_________________
Nikon D3100
Nikon D300
Nikkor 300mm f4 + 1.4 converter II Nikkor
Back to top
Reply with quote
 
sieb
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 68
Joined: 05 Apr 2011
Posts: 98
Location: zwolle
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 14 Aug 2014, 19:04    Post subject:
Mooi verhaal, waarin we jou een beetje leren kennen. Sleutelwoorden als rust, ruimte en stilte weet je prachtig te verbeelden in je foto's. Ook patronen die je ziet en vastlegt spreken mij erg aan (waarbij een geniale titel als "zwanenalfabet" , mijn kijken heel erg stuurt; wat is dat ook een mooie foto).
Veel succes met de plannen die je hebt binnen de fotografie en ik hoop nog van veel mooie nieuwe foto's van jou te kunnen genieten,

Groet,
Sieb
_________________
canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
Back to top
Reply with quote
 
Wil Doorn-Meijne
PixPas (Basic)


Gender: Female

Joined: 05 Oct 2008
Posts: 100
Location: Obdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 18 Aug 2014, 13:32    Post subject:
Hallo Monika, met veel belangstelling heb ik je verhaal gelezen en je foto's bewonderd. Het geeft me inspiratie om verder te gaan. Goed te lezen dat ik niet de enige ben die met vogels/dieren praat!
Veel plezier met deze mooie hobby.

groet Wil
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum