Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM september 2014: Peter Verwoerd

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 31 Aug 2014, 23:01    Post subject: FvdM september 2014: Peter Verwoerd
Korte bio
Naam: Peter Verwoerd

Leeftijd: 56
Woonplaats: Ter Aar (gemeente Nieuwkoop)
Beroep: Toezichterhouder bij de Provincie Zuid-Holland in de buitendienst.
Andere hobby’s? Ja, lekker rondstruinen in de natuur, lezen en muziek.
Gebruikte apparatuur: Canon, plus diverse lenzen en een goed statief.
Website: Nee, dat kost me toch te veel tijd om bij te houden.
Foto’s op birdpix, nederpix en www.nature-inspirations.com

Interview
Waarom vogelfotografie?
Vogelfotografie is een onderdeel van mijn natuurfotografie. Ik had al heel jong interesse in vogels, maar ook andere onderwerpen in de natuur boeien mij ook enorm.


Groene Jonker

Wat is het leuke aan vogelfotografie?
Sowieso vind ik het leuk om mooie natuurfoto’s te maken, maar vogelfotografie heeft iets spannends. Het is iedere keer weer een verrassing hoe het die dag zal verlopen. Als het eindresultaat niet is wat je had verwacht, dan probeer je het de volgende keer weer opnieuw. Het maken van mooie foto’s zou je kunnen zien als een soort verslaving. Daarbij kun je bijna overal foto’s van vogels maken, en deze vogels hoeven van mij echt niet zeldzaam of bijzonder te zijn. Ik maak liever een mooie foto van een mus, dan een mindere foto van een zeldzame..!


Groene Jonker


Waverhoek

Wat zijn de minder leuke kanten?
Een minder leuke kant is dat er in mijn omgeving niet zo veel echte natuur meer is. Vroeger fotografeerde ik op plekken met opgespoten zand en modder, waar veel vogels op af kwamen, nu zijn deze plekken helaas vol gebouwd met woonwijken en industrieparken. Toch komen er de laatste jaren gelukkig wat nieuwe natuurgebieden bij (zie mijn favoriete plekjes).
Ook vind ik het minder leuk, wanneer men massaal op een vogel afkomt die bijzonder of gemakkelijk te fotograferen is. Ik heb meegemaakt dat er opeens allemaal fotografen bij mij kwamen staan, terwijl ik bezig was. Ze presteerde het zelfs om voor mij te gaan staan. Ik snap dat niet, je probeerd tocht een orgineel beeld te maken, maar dat lukt niet als je met een groep mensen op 1 onderwerp afkomt.


Groene Jonker

Waar wordt je blij van?
Blij word ik van een lome zomeravond in de tuin terwijl de Gierzwaluwen boven mijn hoofd gieren, en de krekels in het hoge gras hoor. Met familie of vrienden een wijntje of biertje drinken. Maar wordt super blij van Spreeuwen wolken, de massaliteit en de vloeiende bewegingen, prachtig.

Wat is je specialiteit?
Een specialiteit heb ik niet echt. Als ik iets zou moeten noemen zijn het mijn foto’s met bewegingsonscherpte. Wat ik vroeger als een mislukte opname zag, ben ik in de loop van de jaren meer gaan waarderen. Nu ga ik er bewust mee aan de slag.


Groene Jonker


Nieuwveen

Wat kenmerkt jouw foto’s?
Buiten mijn bewegingsonscherpte streef ik in mijn beelden naar eenvoud en sfeer. Tevens vind ik ook de achtergrond erg belangrijk, een onrustige achtergrond kan namelijk de foto bederven. Een foto moet naar mijn mening goed in het oog liggen.
Met zonnig weer fotografeer ik liever niet, zon geeft namelijk vaak net te veel contrast. Ook menselijke invloeden zie je niet vaak terug in mijn foto’s. Natuurlijke lijnen en structuren, daar ben ik gek op! Toch ben ik mij echter steeds meer gaan toeleggen op abstractie in mijn foto’s.


Groene Jonker.


Verenkleed van een dood gereden Kleine Mantelmeeuw.

Hoe werk je meestal?
Allereerst verken ik het gebied ,mijn motto is: ken je gebied. Tijdens het verkennen kijk ik wat ik eventueel kan verwachten en wat mijn kansen zijn.
Ik ben het liefst zo vroeg mogelijk op de locatie en zoek dan een rustig plekje langs het water, ga daar zonder enige camouflage zitten, mijn camera in een zo laag mogelijke positie. Dan is het wachten wat er gaat gebeuren.
Door ergens rustig te gaan zitten kunnen de dieren in het gebied aan je wennen. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat er lepelaars of hazen zo dichtbij kwamen dat ik niet meer scherp kon stellen.
Ik ben vaak buiten aan het fotograferen als andere nog binnen zijn of naar binnen gaan. Ochtendmist, regen en sneeuw kunnen namelijk prachtige foto’s opleveren. Soms werk ik vanuit de auto en in het verleden heb ik ook weleens met een schuiltentje gewerkt, maar dit is tegenwoordig in de randstad niet meer zo makkelijk. Er zijn te veel mensen en in de natuurgebieden is het niet toegestaan. Ik werk het liefst alleen, zo kan ik mij het best concentreren.


Geerplas


Sneeuwstorm

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Natuurlijk probeer ik verstoring te voorkomen, maar ik denk dat je als fotograaf altijd wel iets of iemand (ver)stoort. Je voelt zelf meestal wel aan hoever je kan gaan.


Ruygenborg

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Dat is al heel lang geleden begonnen. Ik ben geboren in Ter Aar, maar opgegroeid in Alphen a/d Rijn. Ik heb altijd tegen de polders aan gewoond en heb daarin ook heel wat uurtjes rondgestruind. Veel van deze polders werden afgegraven en opgespoten met zand ten behoeven van de woningbouw. In deze afgegraven polders was van alles te zien en te doen. Ik zocht daar samen met vriendjes naar pijpenkopjes, oude scherven en nesten. In de meertjes die door het afgraven waren ontstaan, gingen we vaak vissen en zwemmen. Het gebied van toen zou je een beetje kunnen vergelijken met de Groene Jonker van nu.
Naast een plek om te zwemmen en vissen was het ook een mooie plek voor vogels. Hier zag ik vogels die ik nooit eerder had gezien. Hier werd ik wel nieuwsgierig van.
Al gauw had ik een tweedehands vogelboekje gekocht en de verrekijker van mijn vader meegenomen. Zo is het vogeltjes kijken bij mij ontstaan.
Wat later kwam er fotografie bij. Wanneer ik een nieuw soort vogel had ontdekt of een nest had gevonden, vertelde ik daar thuis enthousiast over. Ik wilde dan natuurlijk ook wel wat laten zien, zo ging het vogelen een beetje voorbij en bleef de fotografie over.

Wat zijn je favoriete plekjes?
Dit zijn gebieden die dichtbij mijn woonplaats liggen, langer dan een half uur wil ik liever niet in de auto zitten.

De Groene Jonker, Ruygenborg en Waverhoek zijn nieuwe natuurgebieden die gelukkig wat dichterbij liggen. Deze hebben mijn vogelfotografie weer een nieuwe impuls gegeven.
De Zilk (Amsterdamse waterleidingduinen) is het gebied wat voor mij het verste weg is. Hier fotografeer ik regelmatig landschappen. Het is een heerlijk gebied waar je lekker doorheen kunt struinen.


Groene Jonker

Ook fotografeer ik wel eens buiten Nederland. Dan ga ik graag naar Frankrijk en Spanje. Hier fotografeer ik dan landschappen.


Binnenland van Spanje.


Cevennen, Zuid-Frankrijk

Wat is je droom gebied?
Noord-Griekenland lijkt mij erg mooi. Ook zou ik graag een keer naar IJsland gaan. Ik zie namelijk zo veel prachtige foto’s van IJsland, daar is nog echte 'oer natuur'. Hier zou eigenlijk elke natuurfotograaf geweest moeten zijn. Dus wie weet in de toekomst…

Wat zou je nog graag doen op fotografiegebied?
Ik ben gefascineerd door grote groepen dieren, graag zou ik een grote zwerm steltlopers op de wadden willen fotograferen. Vooral Kluten die tegen een donkere lucht boven het wad vliegen lijken me erg mooi. Daarnaast wil ik ook nog fotograferen vanuit een drijfhut om zo foto’s vlak boven het water oppervlak te kunnen maken.

Heb je fotografen die je inspireren?
Ja, er zijn diverse fotograven waar ik door geïnspireerd ben. Lang geleden toen ik nog jong was (12 jaar), en al lid van de vogelbescherming, waren Frits van Daalen, Piet Munsterman en Hans Schouten mijn grote voorbeelden. De foto’s waren toen nog hoofdzakelijk in zwart/wit.
Jaren later kreeg ik de fotoboeken van Fred Hazelhoff onder ogen, die niet alleen vogels maar ook landschappen en abstracte beelden in de natuur fotografeerde. Dit werd toen een groot voorbeeld.
Deze mensen kwam ik later tegen bij het NFG (Natuur Fotografen Gilde, www.natuurfotografengilde.nl ), waar ik in 1987 lid van mocht worden. Het NFG is in 1977 opgericht om de natuurfotografie in goede banen te leiden, maar ook om op een verantwoorde manier met de natuur om te gaan.
Hier kwam ik mensen als Wim Weening, met zijn nostalgische onderwerpen in combinatie met vogels, Flip de Nooyer met zijn aanstekende enthousiasme en de bekende Jan Vermeer tegen. Fotografen van nu die mij inspireren zijn; Jan van der Greef, Heike Oddermatt, Vincent Munier en 'de Nellen' op Nederpix.
En nog heel veel anderen uitstekende fotografen.


Nieuwveen

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Jazeker, ik maak bijvoorbeeld heel graag landschapsfoto’s en ook pak ik de macrolens er regelmatig bij. Daarnaast vind ik oude en verweerde onderwerpen, zoals oude huisjes, boerderijtjes en idyllische landschappen erg mooi. Ik ben eigenlijk wel een beetje een nostalgische dromer.


Schuurtje waar ik bijna iedere dag voorbij rijdt, maar met sneeuwval pas interessant is.

Als vader en opa maak ik natuurlijk ook foto’s van mijn kinderen. Sinds kort maak ik ook foto’s van mijn pasgeboren kleindochter Myla.


Mijn kleindochter Myla

Heb je een leuke anekdote m.b.t. je fotografie?
Een paar jaar geleden ging ik bijna ieder ochtend zeer vroeg mijn bed uit om spreeuwen te fotograferen. (zie ook Filmpje op Birdpix) ’s Morgens vroeg verlieten deze massaal hun slaapplaatsen. Ik was elke morgen voordat ze op zouden vliegen, het was dan vaak nog donker. Op een ochtend reed ik naar de slaapplek van de spreeuwen toe. Daar kwam ik er achter dat het nog maar 03.00 uur was, ruim een uur te vroeg. Ik besloot daarom vlakbij de slaapplaats van de spreeuwen op een bankje te gaan liggen en te wachten tot ze op zouden vliegen. Op een gegeven moment schrok ik wakker. Ik was in slaap gevallen en ondertussen waren de spreeuwen natuurlijk al lang gevlogen.

Wat vindt je van Birdpix?
Inspirerend, jaren geleden gaf een collega van mij een tip dat er een internetsite was met alleen vogelfoto’s. Ik besloot eens op de website te gaan kijken en zag dat er bijzondere en mooie foto’s geplaatst werden. Toen wist ik nog niet dat er nog zo veel fotografen met vogelfotografie bezig waren.
Sommige foto’s vielen mij direct op, zoals de foto’s van Ton Döpp, die een zeer laag standpunt hebben en de foto’s met de opspringende Rallen van Adri Hoogendijk. Vanaf deze tijd ging ik Birdpix regelmatig bezoeken.
Op een gegeven moment verschenen er ook foto’s van een Kerkuil die overdag vlakbij mijn woonplaats aan het jagen was. Ik ben er eens gaan kijken, maar schrok van de enorme toeloop. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Een kleine week later vond ik de Kerkuil dood gereden langs de Provinciale weg. Hier heb ik een foto van gemaakt en deze op Birdpix geplaatst. Dit was mijn eerste foto op deze site. De uil is naar het natuurhistorisch museum in Leiden gebracht.

Techniek?
Daar heb ik weinig mee, het bewerken van foto’s doe ik zo min mogelijk, ook omdat ik er niet zo veel vanaf weet. Ik fotografeer in Raw en Jpeg, maar de laatste tijd gebruik ik allen nog Jpegs, die zien er prima uit. Wat ik er verder nog aan doe is, sensor vlekken verwijderen en hier en daar een storend takje of paaltje weg klonen en croppen als dat de compositie ten goede komt.

Heb je nog tips voor andere fotografen?
Probeer zo veel mogelijk hetzelfde gebied te bezoeken, ken je omgeving. Heb geduld, want daar zal je uiteindelijk voor beloond worden. Ook is het goed om projectmatig te werken, door je te concentreren op één onderwerp, krijg je vaak het beste resultaat.
Gedrevenheid is goed maar pas op. Ik kan bijvoorbeeld avond aan avond op pad gaan om spreeuwen te fotograferen, maar daarnaast moet ik wel in de gaten houden dat het thuisfront het daar ook mee eens is.

Beste Foto?
Mijn beste foto moet hopelijk nog gemaakt worden, maar als ik er dan toch eentje uit moet kiezen is het deze foto van opvliegende Grutto’s.

500 mm, f/5.6, 1/20 sec, iso 2500

Waarom is dit je beste foto?
Dit vind ik zelf een mooie foto omdat ik hier geprobeerd heb om de bewegingen in elkaar te laten overvloeien en dat is wel aardig gelukt denk ik zo. Plus, dat je ook nog kunt zien wat voor soort vogel het is.

Hoe heb je hem genomen?
Deze foto heb ik vanaf de laadbak van een pick-up genomen omdat ik zo over het riet heen kon fotograferen. Normaal slapen deze vogels veilig op een stuk ondergelopen weiland, maar nu, omdat het water bevroren was, sliepen ze op een vreemde plek, namelijk tussen de Pitrus om daar veilig voor rovers en beschut tegen de felle kou te zijn.
Toen het licht werd vlogen de vogels naar dit ondergelopen en bevroren weiland. Het waren er veel, heel veel, ongeveer 3000.

Wat kan er beter aan?
De foto heeft naar mijn mening nog te veel ruis. Dit komt doordat het nog schemerig was waardoor ik een hoge ISO moest werken. Ook had de verdeling van de vogels beter gekund. Ik heb de foto wel iets lichter gemaakt en de kleur wat warmer.

Welke foto zou je nog heel graag willen maken?
Graag zou ik nog een foto maken van een Roerdomp in paalhouding die doodstil tussen het wuivende riet staat. Deze zou ik dan fotograferen met een zeer langzame sluitertijd, zodat de vogel scherp in beeld komt en het wuivende riet er omheen onscherp wordt.

Mijn gevoel,

Breek op de rails,
en vierbaanswegen.
Verbrand de hectometerpalen,
en sloop de laatste brug.
Ontdoe dit land,
van menselijke sporen,
en geef het aan
zichzelf terug.
Dan zal de stilte,
nestelen in bomen,
en dansen in het lange gras.
En uit de nevels
zullen wezens komen,
zo transparant,
als heel dun glas.
Ze zullen,
oude dromen dromen.

Het is… zoals het eerder was

Jalf Flach

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Ik wil Michiel Schaap graag benoemen tot fotograaf van volgende maand. Michiel is een zeer sympathieke jongen(man) die jaren geleden ook lid was van het NFG. Helaas heb ik hem jaren niet meer gezien of gesproken. Wel zie ik foto’s van hem op Birdpix. Zijn foto’s van IJsvogels en Klapeksters zijn met liefde en toewijding gemaakt.

Volgens mij is Michiel al vanaf het begin een vaste bezoeker van deze site, daarom ben ik benieuwd naar zijn verhaal.
Back to top
Reply with quote
 
Albert Allema


Gender: Male
Age: 27
Joined: 23 Oct 2009
Posts: 186
Location: Drachten
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Sep 2014, 10:23    Post subject:
Geweldig mooi verhaal Peter,
Prachtige foto's ik bewonder je mooie spreeuwen foto's heel erg, klasse!

Gr Albert.
_________________
Nikon D3100
Nikon D300
Nikkor 300mm f4 + 1.4 converter II Nikkor
Back to top
Reply with quote
 
Johan Scholtens


Gender: Male
Age: 56
Joined: 04 Jun 2008
Posts: 94
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Sep 2014, 19:11    Post subject:
Hallo Peter, wat ben je een echte foto-fotograaf!
In de "Schaapskooi" had je al een indrukwekkende presentatie en dat onderstreep je met deze foto's nog eens dik en dun.
Een gevarieerde collectie laat je zien waarbij je de fijne kneepjes van het vak goed onder controle hebt.
Je hebt wel degelijk een "eigen" stijl; de doorsnee vogelfoto-op-een-stokje zien we zeker niet terug in jouw repertoire.
Licht, beweging en compositie zijn bepalend voor jouw foto's.
Je spreeuwenfoto's zijn bijzonder en beroemd Wink

En wat een leuke anekdote! Very Happy

We komen elkaar vast wel weer een keer tegen.

Hartelijke groet,
Johan Scholtens
_________________
Canon spullekes.

Welkom op mijn website: www.johanscholtens.nl
Back to top
Reply with quote
 
michiel schaap


Gender: Male
Age: 63
Joined: 05 Jan 2004
Posts: 26
Location: lochem
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Sep 2014, 19:45    Post subject:
Hoi Peter,

Je legt de lat wel erg hoog met deze fraaie portfolio!
Leuk om elkaar weer eens even gesproken te hebben en bedankt voor je uitnodiging. Die neem ik graag van je aan!

groet Michiel Schaap
_________________
Canon 1D mkIV, 5DsR, canon 400mm/2.8 L is usm, canon 70-200/2.8 L is usm II etc. etc.
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 02 Sep 2014, 10:20    Post subject:
Jij bent een van de fotografen waar ik altijd op gespitst ben als er een foto van voorbij komt...doorgaans ook met alle reden, want je bent iemand die een bijzonder oog heeft voor zijn omgeving...niet alleen in je vogelfoto's laat je dat zien, maar ook in de andere foto's uit deze boeiende serie...puur genieten!...Ik hoop nog veel van je te zien!
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Erik de Koning


Gender: Male

Joined: 04 Oct 2005
Posts: 118
Location: Zoeterwoude
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 03 Sep 2014, 21:33    Post subject: Peter Verwoerd
Ben dan wel niet erg actief meer op BP, maar ik neem wel de tijd om even het verhaal van mijn streekgenoot te lezen...... Inspirerende foto's waarbij ik het buiten de gebaande paden treden met je wat abstractere foto's zeer toejuich, verfrissend! Ik hoop dat je de kritieken van de 'traditionelen' kunt blijven weerstaan en hier lekker mee doorgaat want dit zijn foto's waarmee je je onderscheidt van de massa!

Groet en wellicht nog tot ooit in de mooie Rijnstreek.

Erik de Koning
Back to top
Reply with quote
 
VanderGreef


Gender: Male
Age: 72
Joined: 11 Apr 2006
Posts: 50
Location: Driebergen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 09 Sep 2014, 7:02    Post subject:
Prachtige fotografie Peter, heerlijke beweging en soms weer diepe verstilling, heel mooi! groeten, Jan
_________________
Canon 1D Mark IV, Canon 1 Ds Mark III,
Canon 16-35, macro 100mm 70-200, 300, 500 mm F4L IS USM, ext 1.4 en 2.0
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 09 Sep 2014, 7:26    Post subject:
zicht op structuren

mooi
krachtig

(hoeveel toezichthouders/handhavers hangen hier rond?)
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
sieb
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 68
Joined: 05 Apr 2011
Posts: 98
Location: zwolle
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 24 Sep 2014, 10:39    Post subject:
Dag Peter,

Leuk om jouw verhaal te lezen.
Heel herkenbaar wat je schrijft onder "het leuke aan vogelfotografie" en "favoriete plekje".
Je foto's vormen een prachtige illustratie van hetgeen je verwoordt.
Een lust voor het oog.

Groet,
Sieb
_________________
canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
Back to top
Reply with quote
 
Hans Tamminga


Gender: Male
Age: 68
Joined: 19 Feb 2009
Posts: 92
Location: Joure
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 25 Sep 2014, 19:43    Post subject:
Fraaie foto´s met een goed verhaal. Ga zo door.
Hans
_________________
Sony A 7 Mark 11 en Sony A 7
Macro 18-70mm
Minolta 300mm 2.8 HS Apo en 1.4 converter
Minolta 600mm 4.0
Sony zoom 70-400
Back to top
Reply with quote
 
Monika


Gender: Female
Age: 62
Joined: 22 Aug 2011
Posts: 37
Location: Monnickendam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 27 Sep 2014, 10:05    Post subject:
Hoi Peter,

Wat een heerlijke foto's, echt genieten. Je gevoel voor compositie is echt feilloos, prachtige vormen. Mij valt op dat bepaalde ronde vormen steeds terug komen, bijna een handelsmerk. En ik maar denken dat je vooral prachtige spreeuwenfoto's maakte...

Monika
_________________
Nikon D7200, 300mm+1.4 en nog het een en ander...

http://monikawolters.wix.com/foto
Back to top
Reply with quote
 
Peter Verwoerd


Gender: Male
Age: 66
Joined: 28 Apr 2008
Posts: 18
Location: Groene Hart ( Ter Aar)
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 01 Oct 2014, 13:23    Post subject:
Beste Birdpixers, hierbij wil ik iedereen bedanken voor de reacties.

Het was leuk om te horen wat julie er van vonden en via deze weg, ook nog wat anders dan vogels te laten zien.

- Peter Wijn, (hoeveel toezichthouders/handhavers hangen hier rond?) Question Razz

Het gaat jullie goed en geniet van het buiten zijn.

Groetjes, Peter
_________________
Canon spullentjes
Back to top
Reply with quote
 
Bert Ooms
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 68
Joined: 29 Sep 2007
Posts: 572
Location: Emmen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 04 Oct 2014, 20:35    Post subject:
Hoi Peter.

Beetje laat, maar ik wil toch nog wel graag even reageren.
Ik vind het stuk voor stuk prachtige platen die voorbij komen als ik je verhaal lees. Het verhaal zelf spreekt me overigens ook zeer aan, liever een mooie foto van een gewone soort dan een saaie foto van een bijzondere soort. Maar dan die platen: die schapen in de sneeuw, en in de Groene Jonker, dat huisje in de sneeuw, de impressies van massale vluchten vogels, allemaal met veel gevoel voor dynamiek, drama en compositie. Hier kijk ik dus heel graag naar.

Meer hiervan!

Groet en dank voor je bijdrage,
Bert
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum