Posted: Wed 14 Jun 2006, 9:33 Post subject: digiscopen zonder coolpix
Hoi plaatjesmakers,
heeft iemand goede ervaringen met digiscopen met andere, nieuwere camera's dan de bekende coolpixen?
Als iemand met zo een camera digiscoopt, hoe voorkom je dat je door het afdrukken bewegingsonscherpte veroorzaakt?
Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Wed 14 Jun 2006, 10:21 Post subject:
Dag Jeroen,
Om trillingen bij het afdrukken te voorkomen kun je het beste een draadontspanner of afstandsbediening aanschaffen. Hou er rekening mee dat deze niet voor elk model camera beschikbaar zijn (dus een criterium bij de keuze van de camera). Je kunt via het gebruikersoverzicht kijken in de onderschriften welke camera's er worden gebruikt voor digiscoping, ook zoeken in dit forum zal genoeg opleveren. _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Ik gebruik de Canon PowerShot A95 en ben tevreden.
Om bewegingsonscherpte te voorkomen stel ik de camera in op '2 seconden'. Dus vogel in beeld en scherpgesteld, dan afdrukken. In twee seconden is alles wel uitgetrilt en dan bingo. Soms ook een lege tak of verlaten paaltje. Tja, in twee seconden kan de wereld veranderen!
Met groet, gedachten en een glimlach,
Kees (Kruimelwerk) Keizer.
Tegenwoordig zijn de Canon Powershots (zie Kees) en de Sony DSC-W's populair onder de digiscopers. Ik gebruik zelf de Sony DSC-W17. _________________ Jos Welbedacht
Groningen
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum