Corstiaan,
Camargue mag je echt niet missen, ga in ieder geval naar Mas d'Agon (ralreigers, woudaap, vorkstaartplevier, witwangstern), maar sla voor dunbekmeeuwende lagune ten zuiden van Salin de Giraud ook niet over. Veel dunbekmeeuwen, dwerg- en grote sterns en toen ik er was zelfs een Bengaalse stern. 2 dagen is toch wel een must, zeker als je de Crau erbij doet. Bezoekerscentrum La Cappaileire geeft je de mogelijkheid een hoop soorten van erg dichtbij te zien vanuit schuilhutten. Voor mij waren dat oa lachstern, kwak, roerdomp en gewonere soorten als kleine zilvers en steltkluten.
Als je toch in de buurt bent is de Pont du Gard zowel cultureel als ornithologisch verantwoord: rotszwaluwen en alpengierzwaluwen zijn gegarandeerd (broeden op de Pont) , verder oa rotsmus, bijeneter, buidelmees en alpenheggemus in de directe omgeving van de Pont. En tot slot Les Baux des Provences, ook een perfecte combi tussen cultuur en natuur: kleine zwartkop, blauwe rotslijster, havikarend en alpenheggemus. Er is nog veel meer te zien, Oehoe is oa een vaste gast in de omgeving, bij de radiomast geloof ik. Veel plezier in ieder geval!