Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


FvdM maart 2015: Chris Schenk

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Mar 2015, 1:24    Post subject: FvdM maart 2015: Chris Schenk
Korte bio
Naam: Chris(tiaan) Schenk
Leeftijd: 49
Woonplaats: Breda
Beroep: Software (financieel/logistiek) consultant
Andere hobby's? Vissen en vliegtuigen
Gebruikte apparatuur: Nikon D300s en 16-500mm objectieven
Website: http://www.pbase.com/chrisschenk
Foto’s op Birdpix


Crazy Capercaillie tijdens een moment van onoplettendheid in Kuusamo afgelopen jaar

Interview
Waarom vogelfotografie?
Wat is het leuke aan vogelfotografie?

De eerste twee vragen, waarom vogelfotografie en wat is het leuke aan vogelfotografie, vind ik lastig te beantwoorden omdat ik er al zo lang mee bezig ben dat ik bijna niet beter weet en het er “gewoon” bij hoort. Wat ik wel kan zeggen is dat de beleving, ook al zet je die voor een bijzondere soort of mogelijkheid nog weleens opzij, bij mij voorop staat. Dat is ook de reden dat ik geen dieren in gevangenschap fotografeer. Liever een slechte foto van een goudfazant in het wild dan een mooie foto van een goudfazant in gevangenschap.


Tijdens een week lang een bospad op en af lopen in China zag ik eenmaal 3 mannetjes goudfazanten de weg over rennen en één vogel op grote afstand tussen de bladeren…

Wat zijn de minder leuke kanten?
Eerst was het de drukte, maar daar heb ik mij inmiddels wel bij neergelegd. Ook de vaak beperkte kennis van veel van de “nieuwe” fotograferen was even een bron van ergernis, maar toen kwam het inzicht dat je het een keer moet leren en dat niet iedereen het als kind heeft meegekregen. Rest een minder leuke kant die zich niet tot onze hobby beperkt, het asociale en soms zelfs onbeschofte gedrag van mensen.


Bij pestvogels sta je in ons land meestal niet alleen, toch zijn er ook dan goede foto’s mogelijk.

Wat is je specialiteit?
Onder vogelaars ben ik een fotograaf en onder fotografen ben ik een vogelaar, fotografisch ben ik dan ook zeker niet vernieuwend. Wel denk ik soms enigszins vernieuwend te zijn met de keuze van de gebieden waar ik fotografeer en de soorten die ik daar fotografeer. Het bekendste voorbeeld daarvan zijn wel de reizen naar Siberië waar ik soorten als ross meeuwen en lepelbekstandlopers in hun broedgebied fotografeerde.



De doelsoorten van mijn Rusland reizen.

Wat kenmerkt jouw foto’s?
Tijdens de reizen die ik net noemde zei iemand eens tegen mij dat ik te visueel ben ingesteld. Wat hij bedoelde is dat ik bij bijvoorbeeld eenden alleen oog had voor de mannetjes en de minder fraai gekleurde vrouwtjes links liet liggen. Ook wil ik zo’n vogel dan zo fotograferen dat ie er op zijn best uitkomt. Dus niet in een sfeervol mistig sfeertje maar vol in het (zon)licht en in een mooie maar vaak statische houding. Die zaken tezamen met de soort, wat vaak een hoog Arctische soort zal zijn, zijn kenmerken aan de hand waarvan je een foto van mij eruit zou kunnen halen.


Brileider in Alaska, een bijzondere soort genomen op een bijzonder moment, middernacht.

Hoe werk je meestal? Vanuit een schuilhut? Loop je rond?
Tja, eigenlijk alles wel. Het maakt mij niet uit hoe het moet als het maar gebeurt. Natuurlijk gaat de voorkeur dan uit naar het struinend fotograferen met op de tweede plaats het fotograferen vanuit een schuilhut en op de derde plaats het fotograferen vanuit de auto. Het leuke van een schuilhut is dat vogels zich onbespied voelen en zich het meest natuurlijk gedragen.


In dit hutje was het warm, maar wat een belevenis om deze prachtige zandhoenders op korte afstand te fotograferen!

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Wat ik nu ga zeggen is heel gevaarlijk omdat iedereen dat kan zeggen en iedereen zijn eigen waarheid heeft. Toch meen ik dat ik, omdat ik al zo lang vogels kijk, aardig kan inschatten tot hoe ver ik kan gaan. En ja, ook ik overschrijd die grens weleens zodat ik een vogel verstoor. Het klinkt heel crue, maar als je wilt dat je niets verstoort, vervuilt, etc. dan zit er maar één ding op…..


De middelste jager die ik dit jaar met Peter opnieuw in zijn broedgebied hoop te fotograferen.

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Het kijken naar vogels kijken begon al als kind. Op de lagere school had ik op mijn kamer een grote poster (tekening) van een lannervalk en een opgezette goudplevier. Fotograferen begon, mede vanwege de kosten, op de middelbare school. Ik kom uit Den Haag en de eerste uitjes waren naar het Zuiderpark waar me de roestplaats van de ransuilen het meest is bijgebleven. Tijdens een heel strenge winter, er zaten toen ook meerdere geelsnavelduikers in het land, zaten er 80+! Ook gingen we naar Park Sorghvliet waar we de meesjes uit de hand voerde. Deze plek is zelfs zo waardevol dat we mijn vader’s as na zijn overlijden daar hebben uitgestrooid. Daarnaast waren de duinen een plek waar we vaak heen gingen, hier zag ik mijn eerste “zeldzaamheden” als roodkeelduiker en rode wouw. Als tiener was ik het meest te vinden op de plek die nu bekend staat als Starrevaart. De grote diepe plas die ernaast ligt was ooit een ondiepe zandwinningplas waar ik heel veel heb gezien en geleerd. Toen mijn vader op latere leeftijd een auto kreeg waren uitstapjes naar de Flevopolder en Zeeland een feestje!



Velduil van een tijdje terug en een middelste zaagbek van dit weekend.

Wat zijn je favoriete plekjes?
In eigen land zijn dat eigenlijk voor een groot deel nog steeds bovengenoemde plekjes. In het buitenland zijn het met name de Arctische streken die mij erg trekken.


Met mijn vader was ik half mei op Spitsbergen speciaal voor dit ivoormeeuwtje. Nu zijn ze zelfs in die periode niet meer gegarandeerd.

Wat is je droomsoort/-gebied?
Die vraag is makkelijker te beantwoorden dan de eerste vraag, op dit moment zijn droomsoorten en -gebieden precies hetgeen waar ik mee bezig ben. Was mijn “plan” in eerste instantie duidelijk, zoveel mogelijk Arctische gebieden en soorten, de laatste tijd lijk ik voor de buitenstaander misschien van de hak op de tak te springen. Niets is echter minder waar, ik ben mijn droomsoorten aan het fotograferen. Maar goed, terug naar de vraag. In eigen land zijn dat boomvalk, nachtzwaluw (op nest) en grote stern (baltsend). Mijn grootste wens voor een buitenlandse reis is het fotograferen van roodhalsganzen in hun broedgebied op Taimyr. Ook moet ik nog eens terug naar China waar mijn poging om goudfazanten te fotograferen niet naar wens verliep. En als ik mijn eigen verhaal nog eens terug lees besef ik dat ik nog achter die lannervalk aan moet om het cirkeltje rond te maken.


Ook de balts van visdieven is fantastisch! Dit was in het havengebied van Zeebrugge.

Wat zou je nog graag doen op fotografiegebied?
Hmmm, het bovenstaande dus ha ha!


Roodhalsganzen in hun overwinteringsgebied in Bulgarije.

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
De eerste inspiratiebron was Jac P. Thijsse met het Vogeljaar. Heel kort was daar Jan van de Kam (hij is daarna uit beeld geraakt, maar volgens mij is hij ook meerdere malen naar Siberië geweest) en vervolgens de mentor van mijn generatie Fred Hazelhoff. Weer later waren daar de drie musketiers uit Noord Holland; Piet Munsterman, Hans Schouten en Frits van Daalen. Als ik nu snel namen moet noemen zijn dat Jan Vermeer en Wim Weenink, maar eigenlijk zijn er vandaag de dag zoveel goede fotografen dat de lijst te lang zou worden.


Een mooie ervaring was dat een aantal van bovengenoemde personen mee is geweest op mijn fotoreizen naar Hokkaido. Hier Piet Munsterman, bekend van zijn foto’s die hij op Nederlandse vissersboten maakte, op een Japanse vissersboot.

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Ja, hoewel het me niet in dank zal worden afgenomen vind ik het ook leuk om vliegtuigen (straaljagers) te fotograferen en de vissen die ik vang met mijn kleine vent of mijn broers.


Een nieuwsmoment; onze jongen tijdens hun vertrek naar Jordanië voor de strijd tegen IS.

Heb je nog een leuke anekdote m.b.t. je fotografie?
Reeën zijn ook geweldig om te fotograferen, en toen dat nog niet zo makkelijk was ging ik graag ’s ochtend vroeg op pad bij mijn zus in Duitsland die in een prachtige streek woont waar veel reewild zit. Ik kende het gebied goed, dus toen ik om de hoek kwam bij een bekend veldje wist ik ondanks de dichte mist zeker dat de schimmen die ik op het veldje zag reeën waren. Fanatiek als ik toen was begon ik door het, uiteraard zeiknatte gras, te kruipen. Hoe dichterbij ik kwam hoe forser de reeën werden totdat ik erachter kwam dat ik een paar koeien aan het besluipen was…..
Een ander voorval moet ik misschien niet beschrijven, maar ik doe het toch. Ik was in Canada om sneeuwuilen te fotograferen, en ja, die sneeuwuilen werden met muizen gelokt. Nadat ik een sneeuwuil een paar muizen had gevoerd besloot deze dat het genoeg was en ging lekker zitten uitbuiken op korte afstand. Sneeuwuilen knijpen erg met hun ogen en ik wilde hem graag met zijn mooie grote gele ogen open fotograferen. Ik besloot een klein balletje sneeuw te kneden en naast me in de sneeuw te gooien als hij de andere kant op keek. Ze hebben een goed gehoor, dus ik was niet verbaasd dat hij even op keek. Waar ik echter niet op gerekend had was dat hij zo nieuwsgierig was dat hij dichterbij kwam lopen om polshoogte te nemen. Dat herhaalde zich zo een paar keer en toen besefte ik dat wellicht niemand me zou geloven als ik zou vertellen dat ik een sneeuwuil met sneeuwballen had gelokt!


De bewuste sneeuwuil.

Wat vind je van Birdpix?
Bij het fotograferen vind ik de techniek van ondergeschikt belang, dat valt vrij gemakkelijk uit een boekje te leren en is met de huidige stand van de techniek soms zelfs niet eens nodig. Belangrijker is het om te leren kijken en daar kan ik geen betere manier voor bedenken dan het kijken naar foto’s van anderen en ja, daar is Birdpix natuurlijk een perfect medium voor.


Deze blonde ruiter hadden jullie nog tegoed.

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
In deze steeds snellere wereld is het moeilijk om je niet gek te laten maken, maar probeer je eigen plan te trekken, ik denk dat dat de meeste voldoening geeft.


Paarse strandloper baltsend op Spitsbergen.

Beste foto’s

Wilgenroosjes op Chukotka, noord-oost Siberië


Russische onderzoeker aan het werk

Waarom zijn dit je beste foto’s?
Omdat het geen vogels zijn en ik er toch positieve reacties op heb gekregen.

Hoe heb je hem genomen?
Bij de landschapfoto kon ik niet zonder statief. Niet vanwege de uitsnede of het vermijden van bewegingsonscherpte, maar vanwege de zwerm muggen rond mijn hoofd. Ik plaatste mijn toestel dan ook op het statief, drukte de tijdinspanner in en liep vervolgens weg met de zwerm muggen rond mijn hoofd.
De foto van de onderzoeker maakte ik vlak voor het ontbijt. Pavel had de gewoonte om ’s ochtends vroeg de vogels aan de “ontbijttafel” te prepareren. Als het dan tijd was om te eten gingen de ingewanden aan de kant en konden we aan tafel.
Beide foto’s zijn in Rusland gemaakt.

Wat kan er beter aan?
Ik ben noch een landschapsfotograaf noch een mensenfotograaf, dus dat laat ik graag aan anderen over.

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Roodhalsgans op nest met, maar dat is wel erg veel gevraagd, op de achtergrond een sneeuwuil of slechtvalk op nest.

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Ik zou graag Otto Plantema als fotograaf van de maand willen benoemen. Wat mij met name aantrekt in Otto is dat hij echt nog een beetje een avonturier is en ik denk dat dat een mooi verhaal oplevert.


Otto was mee op één van mijn Hokkaido fotoreizen

Rusland
Speciaal voor Peter nog even iets over Rusland. Met mijn/onze interesse is het niet vreemd dat het hoge noorden van Siberië hoog op mijn verlanglijstje stond. Iedereen zei dat ik dat wel kon vergeten, maar dat was alleen maar een extra aansporing. In 1998 zag ik in een Engels tijdschrift een foto met daarop een groepje meeuwen op het ijs, het waren vorkstaartmeeuwen en ross meeuwen in zomerkleed. De foto was in Siberië genomen, mijn interesse was gewekt! Bij het artikel stond het e-mail adres van een Duitser die ik snel een mailtje stuurde met de vraag hoe hij daar verzeild was. Er bleek een Russische wetenschapper te zijn die jaarlijks een expeditie organiseerde. Omdat er onvoldoende geld was om een compleet team samen te stellen bood hij buitenlanders de mogelijkheid mee te gaan als ze hun eigen kosten betaalde. Deal! Een jaar later vertrok ik op basis van een paar mailtjes voor twee maanden naar Rusland. Dat jaar was het doel de rivier de Indigirka met als hoogtepunten ross meeuwen, siberische talingen, witte haviken, siberische kraanvogels en brileiders. Het verhaal van de laplanduil die het niet op prijs stelde dat ik zijn jongen fotografeerde en mij vol in het gezicht raakte doet het altijd goed tijdens lezingen. Het was goed dat ik een bril droeg want anders had het wel eens vervelender kunnen aflopen. De expeditieleider was een bijzondere vent; een diplomaat als het erop aan kwam dingen te regelen, een musicus als er voor sfeer gezorgd moest worden maar ook iemand die vooraan stond als er actie ondernomen moest worden. Toen we met een klein bootje op een eilandje hadden aangelegd en ons bootje los raakte en afdreef was het niet de visser maar onze expeditieleider die zijn kleren uittrok en in het smeltwater van de rivier dook. En toen de locals op rendierjacht gingen en hem uitnodigde mee te gaan schoot hij er 2 van de 3. Sowieso waren dit expedities die op de old-fashioned manier gingen, eten wat je onderzoekt. Soorten als koningseider werden voor de pot geschoten en als er bijvoorbeeld steltlopers voor het museum werden “verzameld” gingen het kleine beetje vlees dat eraan zat in de soep. In 2000 en 2001 gingen we naar het uiterste noord-oosten waar men sindsdien is blijven hangen en nog steeds onderzoek doet. Hoofddoel daar was en is de met uitsterven bedreigde lepelbekstandloper. In 2001 ontdekte we de locatie waar men nu jaarlijks eieren raapt om de soort in ieder geval in gevangenschap veilig te stellen. Een aantal wordt ook weer in de vrije natuur uitgezet en vinden hun weg inmiddels van en naar het broedgebied. Indertijd vond ik het heus niet altijd leuk, men was zo’n 3-4 van de 9 weken kwijt met het ter plekke regelen van zaken als vervoer en brandstof. Hoe langer het echter geleden is hoe meer je die zaken vergeet en terugdenkt aan de bijzondere momenten die talrijk waren. Als hij nog eens naar Taimyr gaat ben ik van de partij!


Soms val ik van mijn geloof, sfeerplaatje van een mannetjes ijseend.


Voormalig rendierhouders in hun tent op Chukotka.


Terwijl er nog sneeuw ligt claimen de vorkstaartmeeuwen al hun territorium. Zodra de sneeuw smelt worden de eieren gelegd, vanwege de korte Arctische zomer mogen ze geen tijd verliezen.

P.s. Een aantal foto’s zijn scans van dia’s en dus minder van kwaliteit, de nestfoto’s in zijn gemaakt tijdens wetenschappelijk onderzoek.
Back to top
Reply with quote
 
LFR


Gender: Male
Age: 70
Joined: 23 Oct 2010
Posts: 15
Location: Roeselare
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Mar 2015, 7:32    Post subject:
Mooi verhaal met prachtige foto's.
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Peter Soer


Gender: Male
Age: 58
Joined: 15 Aug 2006
Posts: 4
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 01 Mar 2015, 8:47    Post subject:
Het avontuur druipt van je verhaal. Om dit soort reizen te maken moet je denk ik veel lef en doorzettingsvermogen hebben. De foto's zijn top, helemaal zoals ik de vogels wil zien.

Groeten, Peter Soer
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Hans Hoppen


Gender: Male
Age: 68
Joined: 25 Nov 2011
Posts: 8
Location: Nijverdal
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Mar 2015, 11:13    Post subject: super
Chris , het zijn mooie platen en ook een leuk verhaal , petje af
grt Hans
_________________
nikon materiaal
Back to top
Reply with quote
 
Gerrit Stam


Gender: Male
Age: 66
Joined: 08 Jun 2008
Posts: 55
Location: Loenen aan de Vecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Mar 2015, 20:02    Post subject: FvdM
Je verhaal leest als een avonturen- (of schelmen?) roman. Prachtig om zo je dromen achterna te gaan. Zeer inspirerend.

Gerrit
_________________
EOS 7d Mk. II, Tamron 150-600
Back to top
Reply with quote
 
Micha Schipper


Gender: Male
Age: 53
Joined: 07 Sep 2012
Posts: 13
Location: Limburg
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Mar 2015, 17:46    Post subject:
Wat een mooie reportage! Bijzondere expeditie heb je gemaakt naar Siberië. Leuk om te lezen. Fantastische foto's!

Gr van Micha
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 180
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Mar 2015, 18:39    Post subject:
Inspirerend verhaal, met bijbehorende foto's ! Schitterend. Je tip om je niet gek te laten maken, maar je eigen plan moet trekken is een voltreffer... "Dat zouden meer mensen moeten doen" Very Happy . Groet, Hans
Back to top
Reply with quote
 
jee


Gender: Male
Age: 57
Joined: 06 Dec 2011
Posts: 107
Location: Barnaul
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 02 Mar 2015, 20:14    Post subject:
gaaf verhaal, erg mooie foto's.

Siberië staat ook bij mij hoog op de lijst, ben al 2 keer uitgenodigd om mee te gaan op expeditie maar helaas kwam het niet uit.
Binnenkort wel op expeditie naar Kazachstan met dezelfde meneer.
_________________
Groetjes,
Jaap
Back to top
Reply with quote
 
Marco Simonis


Gender: Male
Age: 50
Joined: 28 Feb 2010
Posts: 258
Location: den haag
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 08 Mar 2015, 17:14    Post subject:
Mooi verhaal en foto's.

De ransuilen in het Zuiderpark ging ik als kind ook heen en kwam met zakken vol braakballen thuis, ook het uitvliegen tijdens de schemer was een spektakel. Het hoogst aantal was over de 40 exemplaren, die ik heb geteld er zaten er soms wel bijna het dubbele.

Gr,
Marco
_________________
Canon dingetjes.
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Mon 09 Mar 2015, 10:54    Post subject:
Geweldig verhaal en prachtige foto's, Chris!
Die met die Lepelbekstrandloper en Ross' meeuw zijn zo langzamerhand iconisch!

Respect voor de keuzes die je maakt en de volhardendheid om je doelen te bereiken.
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
temmie


Gender: Male
Age: 42
Joined: 28 Nov 2008
Posts: 292

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 09 Mar 2015, 20:32    Post subject:
Ook ik heb genoten van dit verhaal!
Als ik een klein steentje kan bijdragen, einde april zijn de goudfazanten wat stoutmoediger. Het bos is dan ook nog een stuk opener, waardoor ze zich moeilijker kunnen wegstoppen.
Back to top
Reply with quote
 
HKo


Gender: Male
Age: 82
Joined: 19 Jul 2005
Posts: 64
Location: Friesland
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 20 Mar 2015, 15:36    Post subject:
Mooi verhaal met prachtige foto's. Ik vond het mooi om te lezen.
_________________
Camera: Canon + glaswerk.
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 648
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 20 Mar 2015, 18:23    Post subject:
Boeiend om alles te lezen. Heb het met plezier gedaan. Fraaie opnames.
Jammer dat je hier niet vaak meer iets plaatst.
Speciale reden?
groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
Chris Schenk


Gender: Male
Age: 58
Joined: 07 May 2004
Posts: 154

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 21 Mar 2015, 17:54    Post subject:
Als de maand voorbij is reageer ik op iedereen die de moeite heeft genomen commentaar te plaatsen Very Happy
Back to top
Reply with quote
 
HappyBird




Joined: 20 Mar 2015
Posts: 11

Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 23 Mar 2015, 15:27    Post subject:
Wauw, wat een schitterende foto's en wat een bijzonder verhaal uit Siberie! Het is een genot om naar je foto's te kijken!
Back to top
Reply with quote
 
Wies Vink


Gender: Female

Joined: 05 Feb 2006
Posts: 130
Location: Assen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 25 Mar 2015, 23:07    Post subject:
Een prachtig verhaal. Mooie foto's. Het avontuur spat er vanaf. Tja die Lepelbekstrandloper moet echt super zijn geweest als je hem dan ziet.

vr gr
Wies Vink
_________________
Nikon camera's en objectieven.
Back to top
Reply with quote
 
sieb
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 68
Joined: 05 Apr 2011
Posts: 98
Location: zwolle
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 26 Mar 2015, 0:51    Post subject:
Je eigen plan trekken, dat doe jij zeker. Mooi om daarover te lezen.
Prachtige en passende foto's daarbij. Zo is de foto van de roodhalsganzen voor mij van een betoverende schoonheid. En zo ook die van de wilgenroosjes, zij het op een andere manier.
En de toegewijdheid van de Russische onderzoeker, of de vogelfotograaf, ook mooi.

Groet,
Sieb
_________________
canon powershot sx30, sinds juni 2013 sx50, sinds december 2018 nikonp900
Back to top
Reply with quote
 
Wim Werrelman


Gender: Male
Age: 61
Joined: 19 Sep 2010
Posts: 133
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 30 Mar 2015, 16:17    Post subject:
Hoi Chris,

Leuk om te zien en te lezen hoe jij bijna de hele wereld rondtrekt om te genieten van de prachtige natuur.
Ik weet uit eigen ervaring hoe fijn dat is.
En dan ook nog eens prachtige foto's mee naar huis nemen zodat jij en wij thuis ook kunnen genieten.
Bedankt voor het delen van je mooie verhaal en de bijzondere foto's.

Heel helder gezien!
Wim
_________________
Nikon D 810. Nikkor 80-400 mm; Nikkor 500 mm 4.0; Nikkor 20 mm. www.wimpics.com
Back to top
Reply with quote
 
Rinus van der Reest
Guest







PostPosted: Mon 30 Mar 2015, 16:48    Post subject:
Chris
Interessant verhaal en mooie foto's.
Leuk dat je ons ervan mee laat genieten.
Groet
Rinus
Back to top
Reply with quote
 
FRANCOIS roland


Gender: Male
Age: 86
Joined: 09 Jan 2005
Posts: 174
Location: OOSTENDE BELGIE
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 30 Mar 2015, 17:40    Post subject:
Hi Chris,

Door familieomstandigheden ben ik laat om te reageren...
Adembenemend verhaal en dito foto's... proficiat en bedankt voor het meegenieten!
Groet
Roland
_________________
Canon EOS D60 - 300D - 40D- 1-D Mark IV
Canon Lenzen: EF70-200mm USM f2.8 IS II, EF 500mm USM f4 IS, EF 800mm f5.6 IS USM en extenders : TC1.4 III en TC2 III
Canon EF100mm f2.8 USM Macro
Back to top
Reply with quote
 
Chris Schenk


Gender: Male
Age: 58
Joined: 07 May 2004
Posts: 154

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 03 Apr 2015, 16:00    Post subject:
Allereerst dank aan een ieder die de moeite heeft genomen om te reageren op mijn verhaal. Leuk om het woord "avontuur" een paar keer te horen vallen, de beleving staat bij mij voorop en blijkbaar is dat overgekomen. Fijn ook om te horen dat er mensen zijn die het met plezier gelezen hebben, dat betekent dat het de moeite van het schrijven waard is geweest. Mocht ik iemand geinspireerd hebben, dan is dat natuurlijk helemaal geweldig.
@Temmie: Ik was inderdaad in februari in China en de professor waar ik contact mee had gelegd zei hetzelfde als jij. Helaas liep het anders, maar met die (goud)fazanten ben ik nog niet klaar.....
@Nel: Ik merk dat met name familieleden en kennissen die niet zo fanatiek zijn als wij niet naar dit soort sites gaan om mijn foto's te bekijken. Facebook is wat dat betreft een uitkomst, alleen komt het er dan vaak niet meer van om de betreffende foto ook op Birdpix én op PBase (waar ik ook steeds minder/te weinig opzet) te zetten.
@Francois: Sterkte!
Back to top
Reply with quote
 
nelappelmelk
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 72
Joined: 16 Jan 2009
Posts: 648
Location: Ugchelen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 03 Apr 2015, 21:10    Post subject:
Dank je Chris voor je reactie. Misschien had ik het anders moeten formuleren. Ik zou het op prijs stelen als je hier toch wat zou plaatsen! Geeft inspiratie.
Groeten Nel
_________________
Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Back to top
Reply with quote
 
Edward van Altena


Gender: Male
Age: 55
Joined: 17 Sep 2008
Posts: 267
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 04 Apr 2015, 20:54    Post subject:
Wow wat een verhaal.
Avontuurlijk type ben je dus Wink

Mvg,

Edward
_________________
Met vriendelijke groet,
Edward

www.wildlife-photos.net
Back to top
Reply with quote
 
Frank Kremer
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 43
Joined: 29 Jun 2010
Posts: 56
Location: Delft
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 13 Jan 2016, 19:58    Post subject:
Mooi verhaal en prachtfoto's!
Een avonturier ben je zeker.
Zo herinner ik je ook toen we in Spitsbergen waren.

Groeten Frank
_________________
Canon
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum