Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand


Fvdm november 2015: Kees van der Klauw
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Nov 2015, 0:09    Post subject: Fvdm november 2015: Kees van der Klauw
Korte bio

Naam: Kees van der Klauw
Leeftijd: 66 jaar
Woonplaats: Diever
Beroep: Bouwkundige in ruste
Andere hobby's: schaken, biologische moestuin, natuur en uilenwerkgroepen
Gebruikte apparatuur: Canon 5 D mark III, 7 D mark II, Canon 500 mm L IS USM II, 1,4 converter, Canon 100-400 mm L IS USM II, Canon 100 mm L IS USM macro
Website: Geen.

Foto’s op Birdpix en Nederpix


Wat onscherpte en uitgebeten wit maar toch goedgekeurd deze foto van 55 jaar geleden waarop ik aan het koeien melken ben in het jaar 1960


In het voorjaar 2015 bij de gierenrots in Salto de Gitano in de Extremadura nam Gertjan de Zoete mij stiekum op de foto met mijn reservecamera.
Ik kon de foto nu mooi gebruiken om hier te plaatsen.


Interview

Waarom vogelfotografie?
Vanaf dat ik 11 jaar was ging ik elke morgen en avond voor en na schooltijd en het weekend koeien melken. De koeien werden gemolken te midden van de uitgestrekte weilanden en het was elke ochtend weer een belevenis om te zien en horen hoe de natuur tot leven kwam en hoe elke avond de natuur weer langzaam tot rust kwam tijdens het koeien melken.
Het begon vroeg in de ochtend aarzelend met een enkele grutto, kievit of tureluur maar groeide weldra uit tot een heerlijke mengeling van allerlei vogelgeluiden en in de avond doofde het weer langzaam uit. De liefde voor vogels is me dus met de paplepel ingegoten. Om 7 uur in de ochtend diende de melkbussen klaar te staan voor de melkrijder en nam ik de melkbussen met een boot mee naar "voren" en ging dan naar school. Tijdens het varen met de boot heb ik in de broedtijd en toen er jonge vogels waren menige aanval van de diverse weidevogels te verduren gehad.


Deze spreeuwenkast hangt in mijn tuin en is beschikbaar gesteld door het SOVON in het kader van het onderzoek naar de achteruitgang van de aantallen spreeuwen. De kast is uitgerust met een camera die is aangesloten op mijn tv scherm en vanaf dat het spreeuwenpaar de kast betrekt in het voorjaar tot het uitvliegen van het laatste jong dient alles gedocumenteerd te worden.


De kuifleeuwerik in het laatste zonlicht in Portugal. Deze soort is in Nederland helaas niet meer aanwezig maar daar nog volop.

Wat is het leuke aan vogelfotografie?
Het vroeg in de natuur zijn als de natuur ontwaakt. Dan is de natuur op zijn mooist, is het nog stil en dan is er ook het meeste te zien aan vogels en andere dieren. Vervolgens in alle rust proberen datgene vast te leggen waar je voor gekomen bent; een vogel, een ree, een vos, een paddenstoel, dat maakt niet uit.


De purperreiger is een fraai getekende vogel en kwam mooi op ooghoogte langs vliegen.


Deze blauwe ekster is een brutale maar ook schuwe vogel. Deze kon ik vastleggen in Extremadura vanachter een provisorische schuilplaats.

Wat zijn de minder leuke kanten?
Toch wel dat het na 10 of 11 uur in de ochtend redelijk druk wordt met mensen in de natuurgebieden. Alhoewel ik ook een keer tegen de avond verdwaald ben. Toen was ik wel blij nog net een flits van een voorbij fietsende toerist in de verte te zien zodat ik in ieder geval in de richting van het fietspad kon lopen.


Het winterkoning paartje was aan het 2de legsel begonnen in mijn tuin en kon ik van uit de luie stoel in de kamer vastleggen.

Wat is je specialiteit?
Ik vind goed licht heel belangrijk en probeer met het vroegste en laatste licht in de natuur te zijn om zo het mooie licht mee te pakken voor mijn foto's. Al lukt dat niet altijd want in dat korte tijdsbestek dient de vogel of ander onderwerp wel aanwezig te zijn.


Als ik van mijn schuilhut gebruik maak in het Drents Friese woud komt er regelmatig een eekhoorn langs.

Wat kenmerkt jouw foto’s?
Mijn foto's wil ik er verzorgd uit laten zien met goede scherpte, goed licht en geen ruis en met minimaal poetswerk. Hooguit een sensorvlek, een blaadje of een klein takje weghalen. De basisopname moet goed zijn. Indien er te veel aan moet gebeuren, gaat de opname de prullenbak in; ook al is het een paradijsvogel in een knotwilg in Groningen.


De appelvink is een van mijn favoriete vogels. Vooral in het voorjaar is het een spektakel om deze vogels te volgen als de strijd om de vrouwtjes is begonnen.

Hoe werk je meestal? Vanuit een schuilhut? Loop je rond? …
Ik heb een vaste schuilhut in het Drents Friese woud met veel vogelsoorten. Het stukje grond grenst aan een natuurgebied van Staatsbosbeheer. Ook maak ik wel gebruik van schuilhutten in natuurgebieden. Grotere natuurgebieden, zoals bv. het Fochteloërveen en Dwingelderveld waar geen weg meer door loopt, doorkruis ik met de fiets of lopend omdat het dan de enige mogelijkheid is. Dan heb ik wel een camonet of schuilhut bij me. En natuurlijk fotografeer ik veel van uit de auto.


Deze kluut kon ik in de vroege ochtend met mooi licht vastleggen. Aan de pootjes onder de vogel te zien, zijn er 4 jonge kluutjes.

Hoe probeer je verstoring te voorkomen terwijl je die mooie foto maakt?
Zo gauw ik maar denkt dat de vogel mogelijk verstoord wordt door mijn aanwezigheid omdat je te dichtbij komt of dat de vogel door je aanwezigheid niet naar zijn nest durft te gaan, dan herken ik dat snel omdat ik mijn leven lang al in de natuur rond loop. In het geval van de minste verstoring ga ik gelijk weg.


Deze zwarte ooievaar was in een weiland in Groningen aan het fourageren. Het koste wel wat moeite hem vliegend vast te leggen.


Het gentiaanklokje is een zeldzaam plantje dat ik in een nat heideveld niet ver van mijn huis kon vastleggen.

Hoe en wanneer ben je begonnen met fotograferen?
Zo een 4 jaar geleden ben ik begonnen met fotograferen van uit mijn schuilhut. Daarvoor was het vooral in mijn omgeving in de natuur struinen, spotten en soorten registreren. Heel leuk was het om elk jaar weer de voorjaarssoorten te kunnen begroeten en spotten zoals de grutto en andere weidevogels, de klauwieren enzovoort. Tegenwoordig trek ik er ook wat meer op uit om wat bijzondere soorten of dwaalgasten vast te leggen. Dat doe ik hoofdzakelijk in het noorden en op de waddeneilanden.


De hop zat in het fraaie ochtendlicht op de steppen van Alentejo in Portugal en zette heel even de kuif op.


De slangenarend verbleef een paar maanden in het Fochteloërveen met af en toe een uitstapje naar het Dwingelderveld en het Holtingerzand. Alles kort bij mij in de buurt dus was hij goed te volgen.

Wat zijn je favoriete plekken?
In mijn omgeving zijn het Drents Friese woud, Fochteloërveen en het Dwingelderveld natuurlijk prachtige gebieden. In het buitenland Extremadura en Portugal vanwege het kleinschalige landschap waar alles nog groeit en bloeit en waardoor er veel vogelsoorten, vlinders en insecten zijn.


De watersnip neemt de alarmhouding aan. Dit duurt maar heel kort dus het is zaak snel te reageren.


Dit icarusblauwtje kon ik ook in het vroege licht vastleggen. Bijkomend voordeel is dat vlinders vroeg in de ochtend nog niet opgewarmd zijn en dus niet zo snel wegvliegen.

Wat is je favoriete soort/-gebied?
Mijn favoriete gebied is Extremadura en Portugal met de vele vogelsoorten; waar de tijd lijkt te hebben stilgestaan. Het gebied heeft uitgestrekt beschermde gebieden met kurkeiken en fraaie pittoreske witte dorpjes. En vooral ook door de vele vogelsoorten, mag ik daar graag komen.


De tapuit gebruikte deze paal om regelmatig naar de grond te gaan om een insect te vangen om daarna steeds weer op deze paal terug te keren.


De blauwborst landde net op een pol koolzaad aan de buitenkant van het perceel zodat ik een groene achtergrond had.

Wat zou je nog graag doen op fotografiegebied?
Misschien wat meer macro; dat is ook een heel interessant doelgebied. Het bevalt me op dit moment nog goed mijn tijd verdelen tussen vogels en macro. Dat geeft ook afwisseling. Macro is wat relaxter en je hebt wat meer tijd voor je onderwerp. Wat meer experimenteren met de opkomende en ondergaande zon staat nog wel hoog op de lijst.


De zwarte specht volgen was een mooie ervaring. Ze zijn lekker luidruchtig in het voorjaar.

Heb je een fotograaf die je erg inspireert? Zo ja, welke?
Naast vele andere kan ik van de foto's van Peter Teune, Sieb en Arno ten Hoeve genieten. Zij kijken toch net iets verder en in een breder perspectief dan de gemiddelde fotograaf.


Vlinders op de plaat zetten is ook een leuke bezigheid. Hier is het mooie oranjetipje te zien.

Doe je nog aan andere vormen van fotografie?
Zoals gezegd macro maar ook regelmatig landschappen. Dat is weer een heel andere discipline.


De zwarte ooievaar foerageerde hoofdzakelijk op wormen en andere kleine insecten maar pakte ook deze woelrat toen zich de kans voor deed.

Heb je nog een leuke anekdote m.b.t. je fotografie?
Ik heb me een poos bezig gehouden met de slangenarend deze zomer in het Fochteloërveen. Na enige tijd ontdekte ik dat hij heel soms het fietspad volgde wat dwars door het Fochteloërveen gaat. Het was me bekend dat de adders en gladde slangen zich graag opwarmden op het schuine talud van het fietspad, dus ik besloot een keer langs het fietspad post te vatten. Het bleek een goede keus (helaas maar één keer) want hij ving een slang niet ver bij me vandaan wat een mooie serie opleverde. Een week later probeerde ik het weer langs het fietspad maar de slangenarend liet zich niet meer zien. Wel stond er een groepje 60+ fietstoeristen bij me die benieuwd waren wat ik aan het doen was. Terwijl ik mijn statief even verstelde, zag ik plotseling twee adders op 30 cm van het groepje toeristen liggen. De adders waren in de tussentijd uit het heideveld gekomen om zich op te warmen. Adders zien niet veel maar een plotselinge beweging of trilling kan toch gevaar opleveren zeker zoals bij dit groepje iedereen in korte broek was. Ik verzocht de groep langzaam en voorzichtig enkele stappen naar achteren te doen en dan langzaam naar de fiets te lopen maar dat was tegen dovemans oren want bij het zien van de adders rende de groep gillend en krijsend naar hun fietsen. Volgens mij zijn hier op dat moment diverse wereldrecords voor bejaarden verbroken.
Ik herinner me ook nog dat ik verderop in mijn straat een paar winters geleden - het was bar koud - met toestemming van de eigenaar bij een vakantieboerderij in de berm stond om kramsvogels en koperwieken te fotograferen die van de valappels pikten onder de hoogstammen.
Toen vroeg in de ochtend aan de andere kant de autodeur werd opengedaan en een oud baasje vroeg wat ik aan het doen was. Er werd de laatste tijd nog al eens ingebroken in de buurt.
Toen ik uitgelegd had dat ik vogels fotografeerde, was het in orde. Achteraf vond hij het ook wel een beetje onlogisch dat een inbreker 6 uur lang midden op de dag in een auto met een grote teletoeter bij -8 graden bij het inbreekobject zou staan. Hij wij was dan ook gewoon een beetje nieuwsgierig maar ik vond het prima deze sociale controle in de buurt.


Deze kikker stak zijn kop boven het water uit net lang genoeg om hem met 300 mm van uit een laag standpunt vast te leggen.

Wat vind je van Birdpix?
Op Birdpix heb ik veel geleerd van andere fotografen, maar ook door veel naar foto's van anderen te kijken en de bijbehorende camera-instellingen. Daardoor ben ik gekomen op het niveau waar ik nu sta. Ik heb in het begin ook wel in het tijdelijke gestaan maar altijd de oorzaak bij mijzelf gezocht en nooit bij de moderator die het verkeerd had gezien zoals ik tegenwoordig wel eens zie. Ik had de instelling: prima de foto is niet goed genoeg voor het VA, ik zal laten zien dat ik het wel kan en geen energie verspillen met gemopper op de moderator in het TA.
Birdpix is een prachtig platform om onze foto's te tonen en vanaf deze plaats wil ik Daan en alle medewerkers, moderators en alle anderen die de site mogelijk maken complimenteren en bedanken voor de bergen (soms ondankbaar) werk die zij verzetten om dit platform voor ons fotografen mogelijk te maken.
Verder selecteer uit een serie van een bepaalde soort de beste foto om te plaatsen. In het uiterste geval nog een foto maar het uitmelken van een serie wat ik nog wel eens zie, is niet mijn ding.


Met de klapekster heb ik me ook een poos bezig gehouden. Het wit was toch lastig goed vast te leggen en nogal eens uitgebeten. Uiteindelijk lukte het samen met Arno ten Hoeve de juiste camera instellingen te vinden.

Heb je nog een tip voor andere fotografen?
Ik kan wel adviezen geven maar ik vind nog verstandiger om enkele delen uit de door Birdpix uitgegeven uitstekende serie praktijkboeken fotografie aan te schaffen omdat ik daar ook veel van opgestoken hebt. Bijvoorbeeld Praktijkboek Vogelfotografie is heel leerzaam. Verder bezit ik uit deze serie ook nog de praktijkboeken macrofotografie en landschapfotografie. Uit deze boeken is voor elke fotograaf genoeg te leren.
Verder: kom lekker vroeg uit je warme bedje, het licht is dan een stuk mooier, het is nog lekker rustig en je hebt een lange dag voor je met meer kans op een verrassing.

Beste foto.


Waarom is dit je beste foto?
Omdat het resultaat volkomen onvoorspelbaar was om een eerste keer een dergelijke soort foto nemen. Het is een heel andere manier van fotograferen dan een vogel op een takje bij daglicht. Het moment dat de vogel en de ondergaande zon in één lijn waren is heel kort en bij het maken van dit soort opnamen merk je pas hoe snel de zon eigenlijk ondergaat.

Hoe heb je hem genomen?
Ik heb eerst gekeken bij soortgelijke opnamen op Birdpix wat zo een beetje de instellingen van de camera waren. Dan is het natuurlijk van belang een gebied te vinden waar je niet op het laatste moment gestoord wordt door auto's of wandelaars. Ook de weerberichten goed in de gaten houden. Soms lukte het net niet omdat er op het laatste moment bewolking op kwam zetten of het kwam ook voor dat de omstandigheden goed waren en er geen grutto op de paal was. Als dan alles klopte en de grutto en de zon in één lijn waren, diende de grutto goed binnen de kadering van de zon te vallen. Dus al met al een redelijk lastige klus. Er waren behoorlijk wat misperen kan ik vertellen. En natuurlijk voor de veiligheid een goede zonnebril dragen bij dit soort opnamen.

Wat kan er beter aan?
Beter zou ik niet zo gauw weten wel op een andere manier met meer ruimte om de vogel, de vogel wat kleiner in beeld en meer avondrood dus wat meer experimenteren met dit thema.

Welke foto zou je nog heel graag maken?
Zoals gezegd wat meer experimenteren met vogels in de ondergaande of opkomende zon, met tegenlicht enzovoort. Dit voorjaar wilde ik een poging wagen om de grutto niet binnen de kadering van de zon vast te leggen maar meer zoals hierboven omschreven. Maar er waren bijna geen jonge grutto's dus ook weinig grutto's op de paal waarschijnlijk waren vele legsels mislukt door het koude en droge voorjaar.

Wie zou je volgende maand tot fotograaf van de maand willen benoemen en waarom?
Ane van Rees ben ik een keer in het veld tegengekomen en kwam op me over als een kundig fotograaf en hij maakt ook nog eens uitstekende foto's.
Back to top
Reply with quote
 
Henk de Graaf


Gender: Male
Age: 66
Joined: 21 Mar 2015
Posts: 32
Location: Amersfoort
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 01 Nov 2015, 9:01    Post subject:
Dag Kees

Ik heb met plezier jou verhaal gelezen , en ik vind dat jij in de korte tijd dat jij serieus aan het fotograferen bent , een hele goede fotograaf bent geworden.
Ik kijk altijd met veel plezier naar jou foto's , waar je , jou kennende veel voorbereidend werk in hebt zitten.
Ik ben blij dat ik jou zo, n jaar of 8 terug hebt leren kennen in het mooie Drenthe , als ik daar ben om van mijn vakantie te genieten gaan we samen regelmatig op pad , en ik leer daar toch altijd wel weer wat van.
De macrofoto, s die je ons hier laat zien , zijn ook weer van hoge kwaliteit , vooral de foto van de kikker vind ik een topper.
Kees ik hoop dat we , wanneer ik weer jou kant op kom , nog vaak samen op pad gaan , jij weet ook vaak de mooiste vogelsoorten te vinden in jou omgeving.

Groeten Henk
_________________
Sony A9 , 200 600mm lens
Back to top
Reply with quote
 
henkdikkers
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 81
Joined: 23 May 2005
Posts: 79
Location: Nuis
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Nov 2015, 9:06    Post subject:
Hallo Kees ,

Jouw verhaal is ons uit het hart gegrepen. Veel herkenning in woord en beeld. Prachtig die nostalgische foto onder de koe. Jouw foto's laten een fijne, verzorgde techniek zien. Helemaal eens: Een foto moet vanaf het begin goed zijn zonder eindeloos geknutsel. Je toont een breed georiënteerde natuurbeleving, die al in de melkboot is ontstaan. Wie weet treffen we elkaar nog eens in het Fochtelooerveen. Dat is wel ongeveer de zuidgrens van ons jachtgebied, en ongeveer jouw noordelijkste.

Groeten Willy en Henk
_________________
Nikon camera's en Nikkor lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Wies Vink


Gender: Female

Joined: 05 Feb 2006
Posts: 130
Location: Assen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Nov 2015, 9:16    Post subject:
Dag Kees.

Met veel plezier je verhaal gelezen. Prachtige foto's laat je hier zien. Stuk voor stuk juweeltjes.

Tot ziens in het veld.

Vriendelijke groet,
Wies Vink.
_________________
Nikon camera's en objectieven.
Back to top
Reply with quote
 
thijsglastra
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 25
Joined: 07 Jan 2012
Posts: 435
Location: Groningen / Wageningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Nov 2015, 10:53    Post subject:
Heel fijn verhaal zet je hier neer Kees ! Erg leuk om te lezen, ook over hoe je tot deze hobby bent gekomen Wink
Schitterende foto's er bij die je verhaal mooi illustreren.
De foto van de grutto is absoluut een topper, ook omdat je er zo lang mee bent bezig geweest.

Je appelvinkentuin is natuurlijk geweldig, iets waar elke fotograaf wel van kan dromen. Het was dan ook heel erg gaaf om die tuin een keer bezocht te mogen hebben.
Man wat was het gaaf om voor het eerst een appelvink van zo dichtbij te zien en voor het eerst vast te kunnen leggen. Ik heb er hele goede herinneringen aan, zowel aan de appelvinken als aan de gastvrijheid ! Very Happy

We zien je juweeltjes wel verschijnen op de site en tot in het veld Kees!

Groeten, Thijs
_________________
Canonspul
Back to top
Reply with quote
 
Wil Doorn-Meijne
PixPas (Basic)


Gender: Female

Joined: 05 Oct 2008
Posts: 100
Location: Obdam
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Nov 2015, 11:23    Post subject:
Dag Kees, met veel plezier heb ik je stukje gelezen. Wat laat je een mooie foto's zien, het is echt genieten! De eerste foto is ook super zo de koe melkend en dan het verhaal hoe je opgegroeid bent in de natuur.

Veel plezier nog met je hobby!

groet Wil
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Jakob Keun


Gender: Male
Age: 76
Joined: 20 Aug 2013
Posts: 15
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Nov 2015, 11:36    Post subject:
Hallo Kees,

Erg mooi verhaal en dito foto's. Zoals jij je hier voorstelt ken ik je ook.
Zo te zien ben je een meer dan waardige opvolger en heb je de titel "fotograaf van de maand" volledig verdient.
_________________
Nikon D 810 en D7100 en 80-400 nikkor lens VR Nano en Nikkor 500 mm f 4 G ED VR.
Back to top
Reply with quote
 
Ties Niehof
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 72
Joined: 17 Mar 2010
Posts: 3
Location: Nijeberkoop
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 01 Nov 2015, 11:51    Post subject:
Hoi Kees,
Met veel plezier jouw verhaal gelezen. Ik vind de foto's die je hier laat zien erg mooi, vooral de goudvink.

Groet Ties
_________________
Nikon D200 en nikon lenzen
Back to top
Reply with quote
 
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sun 01 Nov 2015, 12:03    Post subject:
een goed verhaal Kees omlijnd met prachtige foto's
Tot ziens in het veld
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
anevanrees
PixPas (Basic)


Gender: Male

Joined: 11 Jun 2011
Posts: 55
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 01 Nov 2015, 19:00    Post subject:
Hoi Kees,

Indrukwekkende foto's laat je zien en daarbij vertel je een aanstekelijk, beeldend, humoristisch verhaal.Heb het met veel plezier gelezen.Vind je een inspirerende fotograaf met een leuke, ook wel nuchtere eigen visie.
Dank je voor de volgende benoeming.

Groet, Ane
Back to top
Reply with quote
 
keesvanderklauw
Moderator
Moderator


Gender: Male

Joined: 09 Aug 2011
Posts: 257
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 05 Nov 2015, 5:50    Post subject: Fotograaf van de maand.b
Hallo Ane,

Ik verwacht van jou ook een aantal prachtige platen.

Groet kees
Back to top
Reply with quote
 
cees uri


Gender: Male
Age: 66
Joined: 18 Dec 2009
Posts: 10
Location: Dedemsvaart
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Nov 2015, 10:51    Post subject: FvdM november 2015: Kees van der Klauw
Ik ken je als een sympathieke man en een kundig fotograaf. Je verhaal is mooi herkenbaar en vlot geschreven. Dit alles omgeven met prachtige foto's.
Ik hoop je binnenkort weer eens in het veld te ontmoeten.
Groet,
Cees
_________________
Canon EOS 1D Mark lll
Canon EF 600 mm 4.0 L USM IS
Canon EF 300 mm 4.0 L USM IS
Canon EF 70-200 mm 2.8 L USM IS
Back to top
Reply with quote
 
Frits Stoekenbroek


Gender: Male
Age: 71
Joined: 13 Sep 2007
Posts: 111
Location: Muiderberg
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Nov 2015, 11:38    Post subject:
Mooi stuk en zoals eerder gezegd, heel herkenbaar. Ik herken mijzelf hier ook in Smile
Of ik dezelfde foto's had kunnen plaatsen is weer een ander verhaal, het zijn prachtige platen die toch wel een mooi gezicht geven hoe jij naar de natuur kijkt.
Gr. Frits
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
Kees Kroon


Gender: Male
Age: 75
Joined: 16 Nov 2010
Posts: 122
Location: Hardinxveld-Giessendam
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 05 Nov 2015, 14:19    Post subject:
Heb je verhaal met plezier gelezen en dat je mooie foto's maakt dat wist ik natuurlijk allang Wink
Dat je nog maar veel van zulke foto's mag maken Kees. Wie weet komen we elkaar nog eens tegen.

Gr, Kees
_________________
7DII en Canon-lens de 100-400MM II x extender 1.4 III
Back to top
Reply with quote
 
Arno ten Hoeve
PixPas Pro


Gender: Male
Age: 50
Joined: 29 Oct 2008
Posts: 352
Location: Deventer
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 05 Nov 2015, 14:24    Post subject:
Dag Kees,

Dank voor je stukje. Het is leuk om jou te 'volgen'. Vaak denk ik bij een foto van jou: ah, weer een stapje verder en beter! Groot compliment voor je doorzettingsvermogen! Veel plezier gewenst verder, met deze prachtige hobby!

Ik ben geen ochtendmens, dus deze tip probeer ik ter harte te nemen:
Quote:
kom lekker vroeg uit je warme bedje


groeten
Arno
_________________
canon
http://www.arnotenhoeve.nl
Back to top
Reply with quote
 
gavisser


Gender: Male
Age: 77
Joined: 02 Jan 2011
Posts: 15
Location: bolsward
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Fri 06 Nov 2015, 23:32    Post subject:
Hallo Kees, Leuk en duidelijk verhaal met mooie platen. Misschien ken je me nog van de Steppekiekendief bij Oosterend (Fr).

gr. Gerke.
_________________
canon eos 5d mark 11 ef 24-105mm L usm
conon eos7d ef 500mm 4 L is usm
Back to top
Reply with quote
 
Gerrit Stam


Gender: Male
Age: 66
Joined: 08 Jun 2008
Posts: 55
Location: Loenen aan de Vecht
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 07 Nov 2015, 9:07    Post subject: FvdM
Tjonge Kees, wat een prachtige foto's maak je. Ik heb ademloos zitten kijken.

Groet,
Gerrit
_________________
EOS 7d Mk. II, Tamron 150-600
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 07 Nov 2015, 15:04    Post subject:
Mooi verhaal Kees, boeiend om te lezen.
Van de bijzondere kwaliteit van je foto's kijk ik niet echt meer op, dat wist ik al wel Wink
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
Richard Ubels


Gender: Male

Joined: 27 Jan 2011
Posts: 13

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 07 Nov 2015, 19:43    Post subject:
Mooi verhaal en prachtige foto's.

Groet,
Richard
_________________
Zeiss Diascope 85T*FL met vast 40x WA oculair (soms ook zoom 20-60x oculair). Camera panasonic tmc tz10. Adapter homemade (PVC), digiscopen dus. Vanaf oktober 2011 met Canon 7d en 400mm f-5.6L
Back to top
Reply with quote
 
Bennie masman


Gender: Male
Age: 69
Joined: 15 Jun 2014
Posts: 28
Location: Lemelerveld
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 08 Nov 2015, 9:10    Post subject:
Hallo Kees
Ik vond het een prachtig verhaal met goede tips.

Gr Bennie
_________________
Canon 7D mark ii/ canon 5d mark iii
canon 500mm/canon 100-400 type ii 1.4 extender111
Back to top
Reply with quote
 
Hillebrand Keun
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 70
Joined: 09 Nov 2006
Posts: 20
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 09 Nov 2015, 11:45    Post subject: Fotograaf v.d. maand
Hallo Kees,

Prima verhaal voor de fotograaf van de maand.
Hierin komt jouw brede interesse in de natuur duidelijk naar voren en wordt het geheel nog eens ondersteund door geweldige opnames.

Ga zo door zou ik zeggen, zowel op Birdpix alsook op Nederpix.

Groet,

Hillebrand
Back to top
Reply with quote
 
keesvanderklauw
Moderator
Moderator


Gender: Male

Joined: 09 Aug 2011
Posts: 257
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 11 Nov 2015, 18:26    Post subject: fotograaf van de maand
We blijven proberen om zo door te gaan Hillebrand.

Groet kees
Back to top
Reply with quote
 
Hans Overduin


Gender: Male
Age: 54
Joined: 09 Nov 2010
Posts: 180
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 11 Nov 2015, 19:06    Post subject:
Complimenten Kees voor zowel je foto's als voor je aanpak ! Groet, Hans
Back to top
Reply with quote
 
Bert Ooms
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 68
Joined: 29 Sep 2007
Posts: 564
Location: Emmen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 12 Nov 2015, 16:55    Post subject:
Hoi Kees,
Bouwkundige in ruste hè.. als ik je verhaal lees komt er van rusten niet veel terecht.

Een mooi verhaal trouwens, waarin je als echte natuurgenieter naar voren komt. Als je pas 4 jaar bezig bent met fotografie, moet je wel een natuurtalent zijn. En je bouwkundige achtergrond zal je gevoel voor detail en verhoudingen vast versterkt hebben. Een fraaie collectie heb je al opgebouwd. Mijn favoriet: de kluut met 8 poten!

Hilarisch, dat verhaal over die adders! Ik zie het helemaal voor me. Je moet adders leren zien heb ik gemerkt. Ik lag eens op de grond een adder te fotograferen, die een meter voor me naast het pad aan het zonnen was. “Wat bent u eigenlijk aan het fotograferen?” vroeg een wandelaar…

Dank voor je verhaal, Ik moet toch eens wat vaker naar het Fochteloërveen gaan lees ik, vergroot gelijk de kans je nog eens te treffen.

Groet,
Bert

PS: Een Paradijsvogel in een knotwilg in Groningen.. ik zou de foto toch maar bewaren voor waarneming.nl Very Happy
_________________
Nikon
Back to top
Reply with quote
 
keesvanderklauw
Moderator
Moderator


Gender: Male

Joined: 09 Aug 2011
Posts: 257
Location: Drenthe
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 14 Nov 2015, 7:40    Post subject: fotograaf van de maand
Misschien zien we elkaar in het Fochteloerveen Bert en anders in jouw mooie Bargerveen daar kom ik ook zo af en toe.

Groet Kees
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Fotograaf van de maand
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum