Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Resultaten moderatorweekend 2015
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Rob Kuiper
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 10 May 2007
Posts: 1385
Location: Hoorn
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 22 Oct 2015, 13:23    Post subject: Resultaten moderatorweekend 2015
Beste mensen,
Het overleg van de moderatoren in het weekend van 9 t/m 11 oktober heeft een aantal resultaten opgeleverd.

Wij willen een platform bieden voor vogelfotografie in het bijzonder. Daarbij is het van belang dat zowel beginners als gevorderde fotografen kunnen deelnemen en wel zodanig dat men van elkaar kan leren, meer kennis inzicht krijgt in het onderwerp, de natuur, en de technische kanten van digitale fotografie. Belangrijk kenmerk van Birdpix is dat wij uitdragen dat alle fotografen die er publiceren, respectvol omgaan met de natuur, binnen de kaders van de wet, waar nodig met aanvullende richtlijnen van Birdpix zelf. Gebleken is dat sommige van de geldende criteria aan herziening toe zijn.


Onderwerp: Regelgeving

Gebruikers geven aan dat er teveel regels zijn. We hebben daarom besloten om dereguleren. Dat houdt in:
- Roofvogels op aangeboden prooi worden toegelaten. Tenzij het beeld heel onnatuurlijk is. Deze foto’s worden wel kritischer bekeken, ook ten aanzien van techniek.

Primair modereren we op de natuurlijkheid van het beeld, dus ook wanneer foto's op voerplekken worden gemaakt.
We gaan dus uit van het voordeel van de twijfel. Echter de regels van de faq en de gedragscode blijven wel van toepassing.

Dat betekent dat wanneer het aanbieden van een beschermde diersoort als aas, waarvoor normaal gesproken een ontheffing flora faunawet nodig is (dus ook voor zogenaamde roadkills, maar ook jachtbuit, of dieren die in het kader van schadebestrijding zijn geschoten), structureel plaatsvindt, dit een reden kan zijn om alle foto's van die locatie te weren.

Omdat dieren niet vanzelf op een paaltje vastgespijkerd raken, kan je dus al weten dat hier een ontheffing voor nodig is. Immers het onder je hebben en transporteren van dode beschermde diersoorten om een fotohut te kunnen exploiteren is in Nederland verboden.
In het geval dat exploitant van de fotohut hiervoor toestemming van de autoriteiten heeft, dan wordt dit wel geaccepteerd. In Nederland is het nagenoeg uitgesloten dat een exploitant hiervoor een ontheffing krijgt. Dat dit niet of nauwelijks gehandhaafd wordt is geen reden om aan te nemen dat het dus wel toegestaan wordt.

In het geval dat blijkt dat er gefokte dieren gebruikt worden als (levend) aas dan zal dat echter ook als onnatuurlijk opgevat worden.

Wij gaan ervan uit dat de informatie die wij hierover van betrokkenen krijgen naar waarheid is. Je kan immers het geluk hebben dat je een Havik op een vaste plukplaats ontdekt.
Maar bij de zoveelste roofvogel foto met ongeveer dezelfde setting met verschillende fotografen zullen wij zeker vragen gaan stellen.

- Vogels bij aangelegde water/voer plaatsen worden toegelaten. Uitgangspunt is daarbij wel dat het aangeboden voer niet in beeld is en ook bijvoorbeeld het folie van de vijver netjes is weggewerkt. Ook bij deze foto’s zal kritischer gekeken worden.
- Vogels met voer in de snavel worden niet meer afgewezen op aangeboden voer. Uitgangspunt is wel dat het beeld natuurlijk moet zijn. Een Waterral op een stapeltje meelwormen zal nog altijd in het tijdelijke album opgenomen worden.
- Bij de redenen van afkeur zal de mogelijkheid “onnatuurlijk beeld” opgenomen worden.
- Vliegende weidevogels worden geplaatst in het voorjaar. Waarbij wel de aantekening gemaakt kan worden door de moderators dat het dier dat doet om zijn jongen te verdedigen tegen de fotograaf.
- De lijst met vogels die we niet plaatsen in het broedseizoen wordt vooralsnog gehandhaafd. We zullen er wel met extra zorg naar kijken of de soort er nog op hoort.
- Bij excessen zal het moderatorteam te allen tijden beslissen om een vogel en of locatie per direct niet meer te plaatsen.
- Foto’s zullen vaker met een verbetertip worden verplaatst naar het tijdelijke album.
- Het uitmelken van een serie beelden van één soort van één fotosessie wordt niet gestimuleerd. In zo'n geval kunnen kwalitatief goede foto's toch in het tijdelijke album belanden.

Onderwerp: Sfeer/omgangsvormen

Regelmatig zien wij dat bepaalde gebruikers sfeerbepalend zijn door overwegend negatief getinte of zuur bevattende commentaren te plaatsen. Al dan niet richting het team of naar andere gebruikers. Daar stellen we vanaf heden paal en perk aan door die commentaren te gaan modereren. Dit houdt in dat zo'n commentaar wordt verwijderd en er in het bericht wordt vermeld dat het door de moderator verwijderd is.

Onderwerp: Team mededelingen

Eén van onze moderators gaat ons verlaten. Afgesproken is dat we voorlopig even kijken hoe het gaat met het team dat over blijft. Dat kan inhouden dat er overdag soms wat minder foto’s geplaatst gaan worden (maar dan wordt er ook minder aangeboden). Uitgangspunt blijft dat alle foto’s binnen 48uur beoordeeld moeten zijn.

Het blijft zo dat iedere foto door minstens 2 moderators beoordeeld moet worden voordat deze geplaatst gaat worden. Als er dus maar 1 moderator is overdag zal de foto pas tegen de avond door de 2e moderator beoordeeld worden. Bij twijfelgevallen zou dat dus langer kunnen duren omdat er dan meerdere moderators naar moeten kijken.
_________________
Nikon D850 /
Nikon 500mm F4 AF-S VR /
Nikon TC 1.4X III

http://www.pbase.com/robkuiper
Back to top
Reply with quote
 
RTL
PixPas Pro


Gender: Male

Joined: 12 Nov 2008
Posts: 185
Location: Bollenstreek
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 23 Oct 2015, 9:27    Post subject:
Zo te lezen goede resultaten geboekt tijdens het MR weekend.
duidelijke richtlijnen waar we verder mee kunnen.

Suc6
Vr.Groet RTL
Back to top
Reply with quote
 
Rick Robaard


Gender: Male
Age: 51
Joined: 07 Aug 2007
Posts: 195
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 29 Oct 2015, 10:42    Post subject:
Zonder nu zuur over te willen komen Smile vraag ik me wel af, waarom niet meteen besloten is om een nieuwe moderator toe te voegen. Er wordt op voorhand wel al geconstateerd dat het wegvallen van Ad en het niet meteen invullen van deze plek hoogstwaarschijnlijk negatieve consequenties gaat hebben met betrekking tot het plaatsen van de foto's.
Wat is de overweging geweest om deze plek niet meteen in te vullen?

Groet, Rick
_________________
'Always look on the bright side of life'
Back to top
Reply with quote
 
Rob Kuiper
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 59
Joined: 10 May 2007
Posts: 1385
Location: Hoorn
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 30 Oct 2015, 11:02    Post subject:
Rick, ik denk dat je vraag al is beantwoord hierboven:

Quote:
Afgesproken is dat we voorlopig even kijken hoe het gaat met het team dat over blijft.

Quote:
Uitgangspunt blijft dat alle foto’s binnen 48uur beoordeeld moeten zijn.

_________________
Nikon D850 /
Nikon 500mm F4 AF-S VR /
Nikon TC 1.4X III

http://www.pbase.com/robkuiper
Back to top
Reply with quote
 
Rick Robaard


Gender: Male
Age: 51
Joined: 07 Aug 2007
Posts: 195
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Fri 30 Oct 2015, 12:55    Post subject:
Maar dat houdt ook in dat het moderatorenteam het niet heel problematisch vindt dat er overdag minder beoordeeld wordt.
Leidraad moet natuurlijk ook zijn hoeveel er overdag gekeken wordt. Het doel van de fotografen is dat hun foto zoveel mogelijk bekeken wordt.
Ik vind het jammer dat je een beetje moet puzzelen wanneer je het best je foto kunt aanbieden. Dat zou eigenlijk niet uit moeten maken ...
Maar als het niet anders kan, dan moet ik er maar mee leven.

Ik wil wel even kwijt dat ik veel waardering heb voor jullie werk.

Goed weekend.

Groet, Rick
_________________
'Always look on the bright side of life'
Back to top
Reply with quote
 
thijsglastra
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 25
Joined: 07 Jan 2012
Posts: 435
Location: Groningen / Wageningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 30 Oct 2015, 18:01    Post subject:
Edit: is gefixt Very Happy

Groeten, Thijs
_________________
Canonspul


Last edited by thijsglastra on Sat 31 Oct 2015, 0:13; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote
 
Arjen Drost


Gender: Male
Age: 47
Joined: 06 Dec 2004
Posts: 2329
Location: Groningen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Fri 30 Oct 2015, 18:19    Post subject:
@Thijs: is volgens mij alweer gefixt. De laatste foto op de portal is nu van 17:41, die erna van 10:55.

Volgens mij proberen de moderatoren daar redelijk op te letten, al schiet er vast wel eens wat tussendoor.

Groeten, Arjen
_________________
Arjen Drost
http://www.natureview.photography
http://www.natureview.blog
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote
 
thijsglastra
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 25
Joined: 07 Jan 2012
Posts: 435
Location: Groningen / Wageningen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 30 Oct 2015, 20:27    Post subject:
Arjen, is idd weer gefixt !

Groeten, Thijs
_________________
Canonspul
Back to top
Reply with quote
 
Inge van der Wulp


Gender: Female
Age: 50
Joined: 14 Jan 2008
Posts: 7037

Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 31 Oct 2015, 10:06    Post subject:
Quote:
Ik vind het jammer dat je een beetje moet puzzelen wanneer je het best je foto kunt aanbieden. Dat zou eigenlijk niet uit moeten maken ...
Maar als het niet anders kan, dan moet ik er maar mee leven.


Dat maakt ook niet uit want ik kijk niet iedere dag op dezelfde tijdstippen en de anderen ook niet. Er wordt de hele dag door gemodereerd door iedereen. Overdag soms wat minder maar overdag wordt er ook veel minder aangeboden. Er moeten zo wie zo minimaal 2 moderators naar de foto kijken dus puzzelen wanneer je je foto aan moet bieden is zo wie zo niet handig. Tenzij je onze schema's tot op de minuut kent Smile

Ad is als moderator al een keer vertrokken (en via een achterdeur weer terug gekomen). Toen is Rob in zijn plaats gekomen eigenlijk. Wij denken het prima te kunnen redden met het team dat er nu is en voor zover ik kan zien gaat dat ook aardig goed.
_________________
Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.

http://www.ingevanderwulp.nl
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 31 Oct 2015, 15:50    Post subject:
Rick Robaard wrote:

Ik vind het jammer dat je een beetje moet puzzelen wanneer je het best je foto kunt aanbieden. Dat zou eigenlijk niet uit moeten maken ...
Maar als het niet anders kan, dan moet ik er maar mee leven.


Hm....ik voel wel met Rick mee....
Een best aardig plaatje van een Gewone Soort Wink (Graspiepertje) heb ik gisterenavond aangeboden om een uur of 8 (zoiets) en hij werd geplaatst tegen elven....
Maar dat heb ik dus niet meer meegekregen.
Toen ik vandaag na het ontbijt ging kijken, bleek hij al van de voorpagina af en stonden er alweer een paar foto's op van 07:17...

Onwillekeurig ga ik er dan toch over denken om maar niet meer in de vooravond te gaan aanbieden...

Ik snap en waardeer net als Rick het werk van de moderatoren maar echt leuk is zoiets toch ook weer niet.
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
Rinus van der Reest
Guest







PostPosted: Sat 31 Oct 2015, 22:44    Post subject:
Ik maak gewoon gebruik van de functie in de rechterkolom: "x nieuwe foto's sinds laatste bezoek"
Heel simpel om die foto's meer of minder snel te bekijken. Het maakt mij dan ook helemaal niet uit, dat ze niet allemaal op de voorpagina staan. Van een krant bekijk je toch ook niet alleen de voorpagina Question
Groet
Rinus
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Online

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 31 Oct 2015, 23:05    Post subject:
Ben het eens met Rinus. Wie serieus benieuwd is naar de nieuwe foto's kan ze makkelijk allemaal bekijken, en dat zullen de meesten van ons toch wel zijn dacht ik.
Maar het was een paar jaar geleden, met wat minder aanbod, toch wat leuker, meer persoonlijk zeg maar. Doordoor had je inderdaad eerder je foto online en zat je niet zo lang te wachten. Birdpix wordt een beetje te groot ......
Nou, dan moet het zo maar he Very Happy
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Gerard Visser


Gender: Male
Age: 74
Joined: 16 Apr 2006
Posts: 1239
Location: Rotterdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sun 01 Nov 2015, 9:50    Post subject:
Ha Rinus & Josephine,
Allemaal tot jullie dienst. Als je serieus kijkt is het inderdaad waar wat jullie zeggen.
Maar toch staat het buiten kijf dat het door veel fotografen als onprettig ervaren wordt als hun foto al heel snel naar pagina 2 of 3 wegzakt.
Rick signaleerde dat ook al.

De concentratie van de kijkers verslapt na het zien van 15 of 20 foto's, er staan ook nog andere dingen op het programma die avond (gezin, je eigen foto uploaden, TV), en de bereidheid om een reactie te schrijven neemt na een commentaar of 4, 5 ook af.
En op pagina één staan toevallig net die 2 wereldfoto's die alle aandacht opeisen (ja, ja het zit ook niet mee Very Happy Wink )

Juist om de exposure-tijd te verlengen, is destijds bedacht om de recente database-foto's op de voorpagina te laten zien, weet je nog?
Dus toen was die onvrede er ook al.

Maar het database-beleid laat maar 4 tot 6 foto's per etmaal door (schat ik), dus die tweede exposure-periode is ook maar voor weinig foto's weggelegd.
gr
G
_________________
Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Back to top
Reply with quote
 
Rinus van der Reest
Guest







PostPosted: Sun 01 Nov 2015, 18:44    Post subject:
Als echte liefhebber van mooie foto's is de huidige situatie niet echt een probleem. Te groot aanbod? Minder doorlaten? Voorpagina 'langer' maken? Minder aanbieden?
Een echte oplossing is er niet voor, vrees ik.
Groet
Rinus
Back to top
Reply with quote
 
Kruisje2000
Guest







PostPosted: Mon 02 Nov 2015, 11:59    Post subject:
Quote:
- Bij de redenen van afkeur zal de mogelijkheid “onnatuurlijk beeld” opgenomen worden.


Dat is een nogal rekbaar begrip. Er zijn nogal wat leden hier (waaronder ik zelf) die nog wel eens wat met de foto's experimenteren, al of niet in het veld of achteraf met bewerkingen op de computer. Soms zal dat inderdaad te ver gaan voor Birdpix, maar laten we het even simpel houden: (kunstmatig) zwart-wit mag dan ook niet meer?
En wat is onnatuurlijk verder nog? Dat de vogels als zodanig niet meer te herkennen zijn (zoals b.v. de inmiddels bijna clichématig "wegwaaiende zakdoekjes"-achtige veldexperimenten)?

Dit lijkt een poging om de creativiteit en de kunstzinnige variatie te ontmoedigen. Zou ik jammer vinden......

Gr. Harry
Back to top
Reply with quote
 
Mies
Moderator
Moderator


Gender: Male

Joined: 01 Dec 2005
Posts: 5918
Location: Montferland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 02 Nov 2015, 19:11    Post subject:
Harry dit is met name bedoeld om te kunnen afkeuren op de werkelijke reden waarom voorheen de reden "aangeboden voer" was opgenomen. Onnatuurlijke pindazakjes, maar ook vijverfolieranden en aangeboden aas op een onnatuurlijke plek zal worden afgekeurd.
_________________
all Nikon
http://michelgeven.zenfolio.com/
Back to top
Reply with quote
 
Kruisje2000
Guest







PostPosted: Mon 02 Nov 2015, 22:49    Post subject:
@ Mies:
Ik vraag dat omdat een paar weken geleden deze creatieve uitspatting van mij

http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=427311

werd afgekeurd met de reden "onnatuurlijk beeld". Nu snap ik dat op zich wel, maar dat betekent dus kennelijk dat "onnatuurlijk beeld" verder gaat en breder toegepast wordt dan wat jij hier schetst.

Gr. Harry
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Online

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 02 Nov 2015, 23:13    Post subject:
Sterke bewerkingen zijn ook altijd onnatuurlijk beeld Harry. Ook al is het effect mooi, ik kan me voorstellen dat dat niet binnen BP past. Ik zou het jammer vinden als zonder meer omzetten naar zwartwit ook niet meer geaccepteerd zou worden, maar jouw voorbeeldfoto gaat mij echt te ver. Het is wat mij betreft ook niet veel meer dan een photoshopfiltertje gebruiken. Straks komt er nog iemand met zo'n emboss plaatje of zo! Ik zit ook vaak een beetje te rommelen, en ben soms aangenaam verrast wat voor beeld er dan op mijn scherm verschijnt. Zo zijn sommige voederplaatsfoto's wel natuurlijk, andere niet, en daar zijn soms nauwelijks concrete regels voor te hanteren. Het onderbuikgevoel kan daar toch wel goed mee overweg lijkt me.

Ik vind het in elk geval fijn dat er zo serieus gekeken wordt naar wat er beter kan bij BP, dat wil ik toch nog wel gezegd hebben. Compliment hiervoor moderators!
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 19 Dec 2015, 12:04    Post subject:
Inge van der Wulp wrote:
Quote:
Ik vind het jammer dat je een beetje moet puzzelen wanneer je het best je foto kunt aanbieden. Dat zou eigenlijk niet uit moeten maken ...
Maar als het niet anders kan, dan moet ik er maar mee leven.


Dat maakt ook niet uit want ik kijk niet iedere dag op dezelfde tijdstippen en de anderen ook niet. Er wordt de hele dag door gemodereerd door iedereen. Overdag soms wat minder maar overdag wordt er ook veel minder aangeboden. Er moeten zo wie zo minimaal 2 moderators naar de foto kijken dus puzzelen wanneer je je foto aan moet bieden is zo wie zo niet handig. Tenzij je onze schema's tot op de minuut kent Smile

Ad is als moderator al een keer vertrokken (en via een achterdeur weer terug gekomen). Toen is Rob in zijn plaats gekomen eigenlijk. Wij denken het prima te kunnen redden met het team dat er nu is en voor zover ik kan zien gaat dat ook aardig goed.


Het is fijn dat jullie denken het prima te kunnen redden.
Ik deel echter deze mening niet. Als ik zie dat er de hele avond ( prime time volgens mij) niet gemuteerd wordt en daarna tegen elfen en middernacht een boel alsook morgens in alle vroegte dan zijn dat voor het publiek geen prettige tijden. Ik pleit voor een actievere doorstroom al besef ik best dat dat gepaard gaat met bezetting en dus vrije tijd uren van het team. Ik ga er van uit dat er best wel capabele vrijwilligers zijn die die tussen 6 en 11 uur een handje willen helpen.

Ik baseer mijn mening niet op een incident maar op een bijna structurele gang van zaken en vind dit BP onwaardig.

Als ik de enige ben die dit opvalt of zich er aan stoort dan is het verder ook goed.
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
Rick Robaard


Gender: Male
Age: 51
Joined: 07 Aug 2007
Posts: 195
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Sat 19 Dec 2015, 12:43    Post subject:
Ik onderschrijf je verhaal Wilfried.
_________________
'Always look on the bright side of life'
Back to top
Reply with quote
 
Edward van Altena


Gender: Male
Age: 55
Joined: 17 Sep 2008
Posts: 267
Location: Zeist
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 19 Dec 2015, 20:12    Post subject:
Mee eens Wilfried.

Het wegvallen van Ad is wel merkbaar.
Ad was heel vaak online....

Edward
_________________
Met vriendelijke groet,
Edward

www.wildlife-photos.net
Back to top
Reply with quote
 
charlysax


Gender: Male
Age: 68
Joined: 07 Jun 2009
Posts: 207
Location: Heers Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 21 Dec 2015, 13:01    Post subject:
Helemaal eens met Wifriend
Midden in de nacht kijkt er geen kat ,
En dan soms massa's foto's tegelijk zodat deze zeer snel verdwenen zijn
Grt
Charly
_________________
Canon spul
Back to top
Reply with quote
 
Peter van Eijk


Gender: Male
Age: 76
Joined: 10 Apr 2009
Posts: 16
Location: Dordogne-Frankrijk / Asturias-Spanje
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 21 Dec 2015, 22:57    Post subject:
Charly, en ook Wilfried en anderen; dit is echt een beetje kinderachtig gezeur. Volg gewoon het advies op van Rinus en gebruik het daarvoor ontworpen knopje. Het maakt dan echt niet meer uit hoe laat je foto en die van anderen is geplaatst.

Kijk ook eens naar de laatstgeplaatste foto's van de afgelopen periode (tot aan de databaseverplaatsing). Je zult echt moeten vaststellen dat de getallen "bekeken", "commentaar" en "nominaties" echt wel redelijk zijn en in principe alle foto's en fotografen de waardering krijgen die ze verdienen.
Bovendien is er ook nog exposure in de rubrieken "beste en populairste foto's" en "recent geplaatst in database"
Voorwaar een nagenoeg waterdicht systeem op één A4.
Waar volgens mij meer op gelet moet worden is het plaatsen van gelijkaardige foto's en het uitmelken van series. Los van het feit dat daarmee ruimte wordt ingenomen, is het nog een beetje irritant ook.
Hartelijke groeten Peter
_________________
Canon 7D met EF500mm f/4L IS USM en TC 1.4 ll alsmede TC 2.0 lll.
Jobu Design Gimbal Head Pro op Benro.
Sony DSC-RX100M7
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 289
Location: Dieren
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 8:30    Post subject: recht van spreken ?
ik zie dat Peter van Eijk die nogal negatief reageerde op andere reacties , 2 uploads in 2015 heeft in de database en in 2014 geen. Van andere personen die reageren zijn dat er veel meer. De database zit erg goed in elkaar maar het is altijd leuk als je foto wat langer op de voorpagina staat en niet binnen een uur verdwijnt. Een echt probleem vind ik het niet maar er blijven natuurlijk altijd wensen.
groet, Guido
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 9:36    Post subject:
Beste Peter, als je het hebben van een mening wilt afdoen als kinderachtig gezeur zal ik dat moeten respecteren maar leuk vind ik niet. Ik deelde (en nog steeds ) de mening van Inge niet. Zoiets kan je voor je zelf houden of er in het veld over hebben of gewoon benoemen op de plaats waar er de ruimte voor wordt geboden nml het forum. Of het zin heeft zal de tijd leren.
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum