Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws


Resultaten moderatorweekend 2015
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Peter van Eijk


Gender: Male
Age: 76
Joined: 10 Apr 2009
Posts: 16
Location: Dordogne-Frankrijk / Asturias-Spanje
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 12:41    Post subject:
Wilfried: excuus voor mijn bewoording. Natuurlijk mag je je mening ventileren. Mag ik het wijzigen in "overvragen"?

Guido: het aantal uploads is natuurlijk geen parameter of ik wel of niet mag reageren in een topic. Voorzichtig hiermee want zo wordt het persoonlijk.

Aan beiden: ga nou eens inhoudelijk in op mijn argumentatie.
Of: geef eens aan hoe je zo'n 30 à 40 foto's per dag langer op 12 thumbnails kunt laten staan.

Met vriendelijke groeten Peter
_________________
Canon 7D met EF500mm f/4L IS USM en TC 1.4 ll alsmede TC 2.0 lll.
Jobu Design Gimbal Head Pro op Benro.
Sony DSC-RX100M7
Back to top
Reply with quote
 
Rick Robaard


Gender: Male
Age: 51
Joined: 07 Aug 2007
Posts: 195
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 12:44    Post subject:
Ik had al een reactie geplaatst, maar die heb ik verwijderd omdat ik niet zo'n zin had in eindeloze discussies. Nu heb ik me bedacht en wil toch even reageren.
Ik vind het enigszins hautain om de mening van iemand weg te zetten als kinderachtig gezeur. Maar goed, dat is niet waar het hier om gaat.
Sinds het vertrek van Ad wordt er naar mijn mening veel onregelmatiger gemodereerd en dus worden er ook minder vaak foto's in het verzamelalbum geplaatst.
Dit is iets wat ik gewoonweg niet leuk vind. Als ik een foto plaats, vind ik het niet leuk als het een uur of 8 duurt voordat de foto zichtbaar wordt. Als ik op Birdpix kijk, wil ik ook graag nieuwe foto's van anderen zien.
Eén en ander wordt naar mijn mening gewoon te weinig ververst.
Daar komt dan nog bij dat op bepaalde momenten op de dag ineens wel heel snel wordt ververst, met als gevolg dat sommige foto's minder lang op de eerste pagina staan en in mijn perceptie ook minder vaak worden bekeken. Daar heb ik de cijfers niet van, maar dat gevoel leeft bij mij.
Als dit een bewuste keuze is van Birdpix, dan vind ik dat geen vooruitgang. Birdpix moet denk ik dan ook uitkijken dat het de slag met Facebook niet gaat verliezen.

Dit is mijn mening en wel zeker met alle respect voor de moderatoren.

Groet, Rick
_________________
'Always look on the bright side of life'
Back to top
Reply with quote
 
guido mwm
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 80
Joined: 19 Feb 2007
Posts: 289
Location: Dieren
Online

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 14:05    Post subject: Aantal uploads
Peter, als je nauwelijks iets aanbiedt hoef je ook vrijwel nooit te wachten.
Je ervaart het probleem dan ook niet.
Hoe zwaar je aan het probleem tilt is persoonlijk.
Rick verwoordt het mijns inziens goed.
Guido
_________________
onderweg wat foto's..
met mijn Olympus. .
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 14:28    Post subject:
Als ik een goede dag niet op BP gekeken heb zijn er zoveel nieuwe foto's geplaatst dat die nooit met zijn allen op de voorpagina kunnen staan, En hoe je dat gaat organiseren, dat alle nieuwe foto's evenveel aandacht krijgen, ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat je zoiets ook niet kunt eisen van iets dat door vrijwilligers gerund wordt. Het moet aan alle kanten leuk blijven. Je eist ook niet van welke gebruiker dan ook dat die alle nieuwe foto's uitgebreid bekijkt. Van mensen voor mensen en door mensen. Dat zal nooit perfect gaan maar als iedereen zich aanpast aan hoe het nu eenmaal zit, dan bereik je het meeste.
Vandaar dat ik niet vind dat er van de moderators, of van het hele team meer gevraagd hoeft te worden.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
leo snellink
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 66
Joined: 31 Jan 2007
Posts: 5542
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 14:36    Post subject:
Natuurlijk is het geen kinderachtig gezeur. Ik wilde (in de tijd dat ik nog regelmatig plaatste en geen moderator was) ook snel zien dat mijn foto's op de voorpagina stonden (en liefst zo lang mogelijk), maar kijk er ook eens naar van achter de schermen.
"Nee Hania, je krijgt nog geen eten, want er zijn net weer drie nieuwe foto's aangeboden en die moeten eerst op de voorpagina staan, want anders zijn de gebruikers ontevreden".
Of "sorry baas, ik kan even geen werk doen, want er moeten eerst nog wat foto's bekeken worden".
Jullie herinneren je misschien nog dat de moderators niet in vaste dienst zijn, sterker ze zijn helemaal niet in dienst, maar doen dit gewoon in hun vrije tijd en moeten dan ook nog vaak een hoop shit accepteren van gebruikers, die "objectief hebben vastgesteld dat hun foto's minstens zo goed zijn als die van anderen en toch te weinig aandacht krijgen".
Ik doe momenteel even niets aan moderaten, omdat ik er gewoon niet meer tegen kan en tja... dat betekent misschien dat het nog langer duurt voordat een foto geplaatst is. Ik heb ook wel eens een middag als enige moderator op de site gekeken (de een had een vergadering, de ander was op vakantie, de derde had misschien een dochter die ging verhuizen en wel hulp kon gebruiken en de anderen zullen ook wel wat gehad hebben (misschien was het mooi weer en wilden ze van echte vogels genieten in plaats van plaatjes) en ik kan dan wel een plusje aan een foto geven, maar de afspraak is dat we pas plaatsen als meerdere moderators naar de foto hebben gekeken. Vertel het me maar: wat doe je eraan.
Een technische oplossing als "een foto gaat pas van de voorpagina als hij 100 keer is bekeken" of weet ik veel welke andere is moeilijk in te bouwen en ook nier realistisch. Wij hanteren de regel van minstens een uur op de voorpagina, maar het ene uur is natuurlijk niet het andere. En als we de foto's zonder moderatie zouden door laten lopen (wat niet gaat gebeuren, want dat komt de kwaliteit niet ten goede) dan gaat het ook helemaal fout, want ik heb wel eens gezien dat er tussen 17.00 en 18.00 uur ca. 30 foto's werden aangeboden.
Dus: onvrede spuien mag, maar meedenken is misschien toch leuker. En met betrekking tot de opmerking over het uitmelken van series (van Peter van Eijk) ben ik het helemaal eens.
Groeten, Leo
Back to top
Reply with quote
 
Rick Robaard


Gender: Male
Age: 51
Joined: 07 Aug 2007
Posts: 195
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 14:40    Post subject:
Eisen is niet de juiste term in dit hele verhaal. Ik heb nog niemand iets horen eisen.
Ik neem aan dat het doel van Birdpix ook is om het voor veel mensen leuk en aantrekkelijk te houden.
Als er dan iets gebeurt wat het voor mij als gebruiker niet leuker maakt, dan geef ik dat aan.
Birdpix kan daar mee doen wat het wil. Als je niks zegt, weet niemand wat er leeft.

Groet, Rick

@Leo: er is wel heel bewust voor gekozen om met één moderator minder verder te gaan .... Wellicht is daar verandering in aan te brengen?
_________________
'Always look on the bright side of life'
Back to top
Reply with quote
 
Michiel Janssen


Gender: Male
Age: 49
Joined: 03 Feb 2009
Posts: 672
Location: Zevenhuizen
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 14:51    Post subject:
Wat natuurlijk ook niet helpt is als je drie of vier foto's op één dag aanbiedt. Smeer je vakantiefoto's uit over een maand i.p.v. over een week. Rolling Eyes
Back to top
Reply with quote
 
henksteen
PixPas Plus


Gender: Male
Age: 76
Joined: 30 Nov 2010
Posts: 12
Location: Vinkeveen
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 14:57    Post subject:
Bedankt voor de duidelijke uiteenzetting voor de komende periode!

Met vriendelijke groet,

Henk Steenbergen
_________________
Camera EOS 5D MIV, 50mm stm 1.8, EF 300 F4 L IS USM, 25-105 mm F4, extender 1.4 type III en flitser 600 EX RT
Back to top
Reply with quote
 
Adri Gr Nuelend


Gender: Male
Age: 50
Joined: 01 Jun 2005
Posts: 221
Location: Vorden
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 15:54    Post subject:
Ik denk dat het technisch wel mogelijk is om goedgekeurde foto's die door mods in een bepaalde map worden geplaatst automatisch om de zoveel tijd op de voorpagina te laten verschijnen. Met bijvoorbeeld een stop in de nachtelijke uren. Klaar. Is de map leeg, dan verschijnt er niets. Loopt de map over, verkort de tijd.
_________________
Canon & Apple
Back to top
Reply with quote
 
jan Luit
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 65
Joined: 29 May 2005
Posts: 1097
Location: Murillo,Ontario,Canada
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 19:40    Post subject:
Adri Gr Nuelend wrote:
Is de map leeg, dan verschijnt er niets. Loopt de map over, verkort de tijd.



En daar zeg je precies wat nu al gebeurt dus zal dat ook niet werken.

De moderatoren zijn zeg maar overdag minder aanwezig en worden er minder foto's geplaatst.
Nu komen ze tegen de avond weer online en worden er meer foto's geplaatst dus word de tijd op de voorpagina verkort.

Ik denk dat het niet te doen is zodat iedereen er tevreden mee zal zijn er zal altijd wel wat fout gaan.
Enige wat kan helpen is al eerder gezegd hier.
Wees erg Kritish over je foto's en melk geen series uit.

Groet Jan
_________________
Nikon spulletjes


Think outside the box.
Back to top
Reply with quote
 
Peter van Eijk


Gender: Male
Age: 76
Joined: 10 Apr 2009
Posts: 16
Location: Dordogne-Frankrijk / Asturias-Spanje
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 22:50    Post subject:
In de bijdrage van Leo staat schijnbaar achteloos een zin waar ik toch wel van schrok. Omdat quoten mij niet lukt tik ik hem even over:

IK DOE MOMENTEEL EVEN NIET AAN MODERATEN, OMDAT IK ER GEWOON NIET MEER TEGEN KAN EN TJA.....

Het is natuurlijk ontoelaatbaar dat het zover komt. Dat moeten wij ons allen aantrekken.

Ik denk dat wij ons niet genoeg beseffen wat een waarde deze vrijwilligers hebben op deze geweldige site, die ook nog praktisch niks kost.

Waarvan akte.

Peter van Eijk
_________________
Canon 7D met EF500mm f/4L IS USM en TC 1.4 ll alsmede TC 2.0 lll.
Jobu Design Gimbal Head Pro op Benro.
Sony DSC-RX100M7
Back to top
Reply with quote
 
Rick Robaard


Gender: Male
Age: 51
Joined: 07 Aug 2007
Posts: 195
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 23:15    Post subject:
Het spijt me echt maar ik zou even niet weten waarom ik me dit moet aantrekken. Ik kan uit het verhaal van Leo niet opmaken wat hij onder shit van gebruikers verstaat en dus kan ik er ook niet over oordelen. Dat een fotograaf zo nu en dan om uitleg vraagt kan ik me best voorstellen, daar sommige beslissingen mij ook niet altijd duidelijk zijn.
De toon waarop dat gebeurt is natuurlijk alles bepalend. De toon van Leo zelf is overigens ook niet altijd van een fluwelen schoonheid.
Verder klinkt het verhaal van Leo mij een beetje in de oren als een klaagzang en ik vraag me af of hij het modereren überhaupt nog wel leuk vindt. Het zou toch niet een enorme mentale belasting moeten zijn.
Bij deze: Leo, vind je het modereren eigenlijk nog wel leuk? Het lijkt alsof het je zwaar valt. Je moet als moderator een soort van jury-achtige beslissingen nemen en daar hangt aan vast dat daar discussie over kan ontstaan. Het is klip en klaar dat de discussie op een normale manier gevoerd moet worden met respect voor elkaar.
Ik kan mezelf echter niet verantwoordelijk voelen voor de manier waarop een ander de discussie voert.

En vanuit mezelf wil ik extra benadrukken dat ik respect heb voor de vrijwilligers die deze site runnen. Dit laat echter onverlet dat er op een normale manier kritiek mogelijk moet zijn.

Groet, Rick
_________________
'Always look on the bright side of life'
Back to top
Reply with quote
 
Rick Robaard


Gender: Male
Age: 51
Joined: 07 Aug 2007
Posts: 195
Location: Meppel
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 23:35    Post subject:
Ik realiseer me ineens dat het eerste deel van mijn reactie niet helemaal overkomt zoals ik bedoel.
Natuurlijk vind ik het wel erg vervelend dat Leo er even geen zin meer in heeft. Dat mag nooit door ons als gebruikers worden veroorzaakt.
Ik bedoel alleen dat ik niet helemaal weet wat er is voorgevallen en dus ook niet weet wat ik me aan zou moeten trekken ....
In dit geval is het denk ik: wie de schoen past .....
_________________
'Always look on the bright side of life'
Back to top
Reply with quote
 
josephine
PixPas Pro


Gender: Female
Age: 71
Joined: 20 Sep 2006
Posts: 1767
Location: Den Haag
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 22 Dec 2015, 23:49    Post subject:
Maar helaas is er niet alleen maar "normale" kritiek. Vaak is de toon nogal verongelijkt (alsof jou onrecht wordt aangedaan als je foto niet geplaatst wordt) of is de toon doorspekt van beschuldigingen. Ik kan me persoonlijk goed voorstellen dat je dat op een bepaald moment niet meer trekt. En ook dat je het dan inderdaad gewoon niet meer leuk vindt.
Als individu ben ik daar inderdaad niet voor verantwoordelijk, en hoef ik me dat niet aan te trekken.
Ik doe het wel. En ben het dan ook helemaal met Peter eens.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote
 
Krijn Dijkema
PixPas (Basic)


Gender: Male
Age: 67
Joined: 17 Dec 2003
Posts: 66
Location: Loppersum
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 23 Dec 2015, 0:03    Post subject:
Ik snap die mods heel goed en heb ook wel begrip voor de hier gestelde vragen. Het blijft een lastige kwestie denk ik , waarbij wij het BP moderatoren-team denk ik toch de credits dienen te geven die ze verdienen.
Als er (weer) eens een foto van mij in het TA staat is mijn eerste reactie ook vaak die van ''nee he..wat nou weer?" En ik moet dan vaak toegeven dat ze 't -nader beschouwd- doorgaans wel bij het juiste eind hadden. Ik wordt daar beter en scherper van denk ik. Ik weet wel dat de discussie hierboven niet begon met dit laatste punt, maar kennelijk speelt de manier van (af)reageren op het niet goedkeuren van foto's toch een rol in de manier waarop de mods hun vrijwilligerswerk beleven en dat vind ik echt jammer! Ik ga er van uit dat ieder zijn beste been voorzet en meer mogen we ook niet van elkaar verwachten. Nou ja...respect, dát wel!

groet
Krijn
_________________
Voornamelijk Sony en Olympus spullen
Back to top
Reply with quote
 
LeerdammerKees


Gender: Male
Age: 58
Joined: 22 Aug 2010
Posts: 190
Location: Leerdam
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 23 Dec 2015, 1:21    Post subject:
Denk...dat ik de beslissing van Leo wel begrijpt. Soms wordt er in het T.A zo hard gereageerd op het afwijzen van een foto terwijl ik daar (en velen met mij) de moderatoren een groot compliment moet geven want ze zien het wel degelijk heel goed. Heeft volgens mij meer te maken met de persoonlijke berichten die de moderatoren krijgen die wij als gebruikers (logisch) niet te zien krijgen. Met name plaatsing van wel of niet in de database lijkt bij sommige gebruikers een zaak van 'leven op dood'. En misschien spelen de nieuwe regels aangaande het beleid op BP ook wel een rol. Leo, Sterkte en Wijsheid toegewenst en gewoon doen wat je hart je ingeeft!

Groet Kees
_________________
Leerdams Kristal, made in Japan.....
Back to top
Reply with quote
 
charlysax


Gender: Male
Age: 68
Joined: 07 Jun 2009
Posts: 207
Location: Heers Belgie
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 23 Dec 2015, 10:38    Post subject:
Ik begrijp dat het allemaal vrijwilligerswerk is wat de moderatoren doen , ook daar heb Ik respect voor .

Maar aan de andere kant zijn er betalende Birdpix leden en dan verwacht Je toch ook wel iets voor Je geld , of niet ?

Andere platforms waar foto's kunnen geplaatst worden kosten ook geld ( bv. Pbase etc . Maar Je bent vrij voor te plaatsen ,onverschillig wat de grote is , en is in het algemeen goedkoper.

Ook is men vrij van steeds foto's te verwijderen , wat met Birdpix niet meer lukt , als ze in de database staan.

En soms is het inderdaad moeilijk te begrijpen waarom een foto nog in de database gezet word , als er reeds 3000 van deze soort erin staan .
Is een andere houding een meerwaarde ?? ( b.v Waterspreeuw van de laatste dagen )
En natuurlijk zijn er dan mensen die niet begrijpen waarom hun foto niet en de andere wel in de database komt , en al stonden ze soms naast elkaar dat moment.
_________________
Canon spul
Back to top
Reply with quote
 
Hendrik van Kampen
Moderator
Moderator


Gender: Male
Age: 64
Joined: 15 Apr 2005
Posts: 9822
Location: Leeuwarden
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 23 Dec 2015, 10:50    Post subject:
Quote:
En soms is het inderdaad moeilijk te begrijpen waarom een foto nog in de database gezet word , als er reeds 3000 van deze soort erin staan .
Is een andere houding een meerwaarde ?? ( b.v. Waterspreeuw van de laatste dagen )


Daar heb je zeker een punt. Maar helemaal niets meer verplaatsen als er al veel is, is ook geen optie. Dan is het op een gegeven moment gewoon afgelopen en wordt het erg sneu voor o.a. nieuwe gebruikers. Dus kijken we naar actualiteit, waardering, kwaliteit, vernieuwing en ook hoeveel de betreffende fotograaf zelf al in de database heeft. Een soort van persoonlijke database aanmoedigingsprijs dus. Mits natuurlijk de foto aan de eisen voldoet.

.
_________________
Nikon, Gitzo
Back to top
Reply with quote
 
Wilfried Solarz


Gender: Male
Age: 70
Joined: 28 Apr 2010
Posts: 193
Location: friesland
Offline

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 30 Mar 2016, 9:31    Post subject:
Dit kan toch niet de bedoeling zijn van een toonaangevend forum. Een hele avond dezelfde foto's op de voorgrond en als het gros van de gebruikers op 1 oor ligt een hele groep tegelijk vernieuwen. Ook voor de niet gebruikers maar kijkers wordt het zo wel wat saai. Heb alle begrip voor persoonlijke omstandigheden van de vrijwilligers. Wat extra hulp eventueel tijdelijk moet toch kunnen. Het gaat niet om een incidentele dag want het neemt structurele vormen aan.
_________________
nikon spul
Back to top
Reply with quote
 
P.Teune


Gender: Male
Age: 68
Joined: 09 Mar 2006
Posts: 983
Location: Ermelo
Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 30 Mar 2016, 9:52    Post subject:
oplossing lijkt me simpel...veel meer moderatoren, zodat de druk minder wordt op het huidige groepje
_________________
Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Back to top
Reply with quote
 
Jan Uilhoorn
Guest







PostPosted: Thu 31 Mar 2016, 20:34    Post subject:
Wilfried Solarz wrote:
Dit kan toch niet de bedoeling zijn van een toonaangevend forum. Een hele avond dezelfde foto's op de voorgrond en als het gros van de gebruikers op 1 oor ligt een hele groep tegelijk vernieuwen. Ook voor de niet gebruikers maar kijkers wordt het zo wel wat saai. Heb alle begrip voor persoonlijke omstandigheden van de vrijwilligers. Wat extra hulp eventueel tijdelijk moet toch kunnen. Het gaat niet om een incidentele dag want het neemt structurele vormen aan.


Het gaat vanavond weer lukken denk ik.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Nieuws
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 2 of 2


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum