Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Hallo Birdpix

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 28 Dec 2015, 16:23    Post subject: Hallo Birdpix
Hallo,
Mijn naam is Peter Buijsman (1966) en woon in Hoogkarspel in de provincie Noord Holland in de streek West-Friesland.
Tussen Hoorn en Enkhuizen. Ik werk bij de gemeente Drechterland op de afdeling gegevensbeheer voor de openbare ruimte
(Nu afdeling Leefomgeving). Van beroep ben ik hovenier en heb v˛˛r mijn huidige betrekking 20 jaar in de buitendienst gewerkt.
Van wintersnoei tot nieuwe aanplant.

Natuurfotografie doe ik vanaf het moment dat de Cosina CT7 in de winkels lag. Meestal voor het schieten van dia's.
Uren was ik bezig met het knippen en dicht drukken van diaraampjes. Het was in die tijd dat je wel heel goed moest kijken
en bedenken dat de foto scherp is en vooral mooi want eenmaal genomen was het weer een foto minder op het rolletje.

Vanaf begin jaren 80 ging ik af en toe mee met de NJN uit Hoorn. Verder als vrijwilliger bij de vogelwerkgroep van het
Streekbos te Bovenkarspel. Ook in die periode voor de Sovon een atlasblok ge´nventariseerd en meegeholpen met de torenvalk actie
in die tijd. In de jaren 90 ging ik met mijn vrouw iedere zomer naar het buitenland met de auto. Zoals het Zwarte Woud, Toscane, Antibes,
Ardeche, Camargue, Provence, Dordogne, Luxemburg Dirbach, de Gaum en de Ardennen. In Wallonie en Luxemburg was het een
combi met vliegvissen en natuurfotografie. Met mijn vismaten ook regelmatig in de Eifel geweest en op het eiland Funen in Denemarken.
Verder nog op Kreta en Santorini geweest en 2x Tunesie. Op al deze locaties heb ik veel vogels kunnen spotten door van te voren het
gebied uit te kammen en de daar aanwezige biotopen te leren. Wat zijn mijn vogel kansen en leer de soorten.
Ook heb ik veel gesnorkeld in de Middellandsezee.
Mijn vogellijst voor de Westpalearctic is zeer divers met nog vele schaamsoorten.

Tegenwoordig zijn mijn fotolocaties het gehele IJsselmeergebied, de Noordzeekust en de duinen en de Veluwe (Hoenderloo e.o.).
Vliegvissen doe ik voor 99% met waadpak aan. In het buitenland in de rivieren en thuis in het grote water waaronder het
IJsselmeer en Markermeer. De combi met natuurfotografie en vliegvissen is spannend en een leerproces op het gebied van
benaderen en dus de kruip- en sluipdoor mehode.

Ik heb gezien dat ik nog veel kan leren op Birdpix en nogmaals... Hallo.

Nu maar hopen op goed weer met mooi licht.

Groet,
Peter
Sigma 120-400mm Zoom f/4.5-5.6 DG OS HSM APO, Sigma 400mm Prime 1:5.6 APO Tele Macro (Canon), Kenko C-AF 1.5X Teleplus MC DG en de Canon EF-S 55-250mm 1:4-5.6 IS voor de kruip- en sluipdoor fotografie.
Back to top
Reply with quote

josephine
PixPas Pro

PostPosted: Mon 28 Dec 2015, 16:27    Post subject:
Welkom hier Peter - je hebt een indrukwekkend CV, zo te zien. Ik ben dan ook benieuwd naar je foto's.
grtz, josephine
Back to top
Reply with quote

Peter van Eijk

PostPosted: Mon 28 Dec 2015, 17:19    Post subject:
Welkom hier op Bp! Je verhaal lijkt wel wat op het mijne. Vul in karpervissen voor vliegvissen en je bent er zo'n beetje. Ben net als JosÚphine benieuwd naar je foto's en je kijk op de vogelscene.
Groeten Peter
Reply with quote

Jurgen Maassen
PixPas Plus

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 29 Dec 2015, 11:36    Post subject:
Hallo Peter,

Ook ik ben bijna jaarlijks in Luxemburg en geloof het of niet, ook in Dirbach. Heerlijk een chaletje huren aan de Sauer en genieten van de prachtige natuur daar.

Grt. Jurgen.

- Panasonic Lumix DMC-G80

- Panasonic Lumix DG Vario-Elmar 100-400mm f/4.0-6.3 ASPH Power OIS

- Panasonic 200mm F2.8 Power OIS + 1.4 converter + 2.0 converter
Back to top
Reply with quote

Henri van Vliet

PostPosted: Wed 30 Dec 2015, 20:33    Post subject:
Je vergeet Hoenderloo Jurgen Wink

Peter Buijsman

PostPosted: Thu 31 Dec 2015, 10:21    Post subject:
Henri van Vliet wrote:
Je vergeet Hoenderloo Jurgen Wink

In Hoenderloo kom ik 2x in het jaar en dat voor inmiddels 25 jaar.
Mijn ouders hebben daar namelijk een stacaravan.
Mijn mooiste maar tevens trieste waarneming was die van een tauvlinder (Aglia tau).
En ja zoals te lezen op vlindernet kwam ik deze enorme nachtvlinder bij dag tegen aan
de rand van een beukenbos. Camera op scherp en wachten tot de vlinder ergens ging neerstrijken.
Dit duurde pakweg 20 minuten. Met redelijk zicht op de vlinder tussen de grashalmen kon ik een
aantal foto's maken. Maar vrijwel direct daarna vloog de vlinder weer terug het bos in.
En dan nu het trieste maar zeer natuurlijke scenario tussen predator en prooi. Vanuit het beukenbos
kwam een gaai aanvliegen en hapte in zijn golvende vlucht de tauvlinder uit de lucht en ging vervolgens
op een tak zitten om te genieten van deze schaarse hap. De gaai keek me aan en vloog met
luid gekrijs weer terug het donkere beukenbos in. Toch een mooie vogel die gaai. M'n camera had ik nog voor mijn borst met de vinger aan de knop en mijn kaak hing een heel eind lager.

Op het moment ben ik druk bezig met een website over natuurfotografie met foto's en mijn belevingen in de natuur.
Veel foto's hebben een verhaal. Nu nog aanmelden op Nederpix en die tauvlinder toevoegen. Ik ben overigens niet altijd zo lang van stof.
Sigma 120-400mm Zoom f/4.5-5.6 DG OS HSM APO, Sigma 400mm Prime 1:5.6 APO Tele Macro (Canon), Kenko C-AF 1.5X Teleplus MC DG en de Canon EF-S 55-250mm 1:4-5.6 IS voor de kruip- en sluipdoor fotografie.
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Stel jezelf voor

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum