Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur


Best lenses for...?

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author
Message
Peter Buijsman


Gender: Male
Age: 57
Joined: 26 Dec 2015
Posts: 5
Location: Hoogkarspel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 19 Jan 2016, 20:11    Post subject: Best lenses for...?
Kan iemand me vertellen of onderstaande website klopt met wat daar gezegd wordt.

Voor de 600D en de 7D wil ik graag verschillende lenzen uitzoeken die voor verschillende onderwerpen gebruikt kunnen worden.
Macro, landschappen maar ook vanuit een schuil positie met minder mm toch het beeld kunnen vullen.
Niet van die voliere achtige foto's maar liever met de aanwezige natuur waarin de vogel zich begeeft.

Wie kan er een mening geven over de onderstaande website over de beste lenskeuze voor de 600D en 7D?
Canon, Sigma, Tamron, Zeiss?

http://cameratimes.org/best-lenses-canon-eos-7d/

ps. dit is denk ik mijn 3de bericht en weet niet of ik het zo goed doe. Confused
_________________
Canon 7D, Canon 600D, Canon SX50 HS, Olympus E520
Sigma 120-400mm Zoom f/4.5-5.6 DG OS HSM APO, Sigma 400mm Prime 1:5.6 APO Tele Macro (Canon), Kenko C-AF 1.5X Teleplus MC DG en de Canon EF-S 55-250mm 1:4-5.6 IS voor de kruip- en sluipdoor fotografie.
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 19 Jan 2016, 22:09    Post subject:
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 20 Jan 2016, 9:02    Post subject:
Wat je ook kunt doen: zoek op internet - bijvoorbeeld hier - even welke foto's je mooi vindt, en kijk je dan met welke lenzen die gemaakt zijn.
Of je linkt hier een aantal foto's en vraagt advies hoe je die kunt maken.

Wat voor jou de beste lens is, is vooral bepaald door hoe je foto's maakt. Zitten je vogels op twee meter voor je neus (uiterst zelden), of te ver weg (meestal). Een schuilhut oid is alvast een heel goed idee.

Zo te horen...
Quote:
Macro, landschappen maar ook vanuit een schuil positie met minder mm toch het beeld kunnen vullen.
Niet van die voliere achtige foto's maar liever met de aanwezige natuur waarin de vogel zich begeeft.

... wil je onder andere een macrolens. Nou daar zitten bijna geen slechte tussen. Ik zou een Tamron 90mm kiezen, vanwege de prijs en mogelijkheden. (knappe jongen die in foto's het verschil met de Canon 100mm / Nikkor 105 mm kan zien...)

En wil je voor je schuilhut een zoomlens zoals de Tamron 150-600 of als je rijker en sterker bent Sigma 150-600 sports.

Dat zijn allemaal lenzen die goed genoeg zijn om als beste lens in aanmerking te komen. Of misschien ben je heel rijk en wil je een Canonlens.

Vervolgens kijk je op sites wat de ervaringen zijn met de lenzen. Niet op éen site, maar op zoveel mogelijk sites. Ook op birdpix kun je kijken wie er mee fotografeert en wat de ervaringen zijn.
Mansurov, lenstips, - wat heb je tegenwoordig allemaal - kun je prima kijken of de lens op de punten die voor jou van belang zijn goed presteert. (Er was ook een hele goede duitse test-site, maar die zijn niet meer erg actief. photozone.de. De macro-lenzen staan daar nog wel op.)
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Gert-Jan


Gender: Male

Joined: 01 Sep 2005
Posts: 806

Offline

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 20 Jan 2016, 15:49    Post subject:
De Sigma sports kost tegenwoordig ook geen top prijs meer op E-Bay heb je hem voor tussen de €1450 en de €1550 thuis bezorgt dat is dan inclusief 2 jaar en zelfs 5 jaar garantie .



Groetjes
@Leo
Back to top
Reply with quote
 
Peter Buijsman


Gender: Male
Age: 57
Joined: 26 Dec 2015
Posts: 5
Location: Hoogkarspel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 20 Jan 2016, 22:05    Post subject: Sigma en Tamron
Allen zeer bedankt voor de reacties!

Ik zoek me helemaal suf op het internet en probeer her en der ook de exif goed te lezen.
Overmorgen mag ik het gaan proberen met een Sigma APO 120-400mm F4.5-5.6 DG OS HSM.
Als eerste met de lens het veld in rennen en dan thuis de foto's bekijken en de lens kalibreren
met een zelf gebouwde lens align opstelling.

Verder dacht ik aan een Tamron SP 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD.
Ik lees veel goede reacties over snelle en stille AF motor plus de scherpte die de lens geeft.
Of de lenzen ook passen op de Kenko 1.5 weet ik nog niet en lig daar ook niet echt wakker van.
Waar ik wel jeuk van in mijn buik krijg is over twee nachies die APO 120-400.

In de natuur is het vaak stilstaan en jezelf in positie brengen. Luisteren en kijken wat er naar je
toe komt. Daarom is stilstaan juist erg leuk. Camera ook in positie niet ver van je hoofd en de
omgeving tot je laten komen. Dat is wat me het meest bevalt. Maar toch ook wel de wens om in
een ghillie pak langs de paden te struinen.

Inmiddels ben ik in het bezit van een camouflagenet van het type Hollandse eikenbos met donkergroene
en bruine blaadjes. Hieronder doe ik een legergroene planten beschermingsdoek. Dit doek is loeisterk en
kraakt niet en kan dus tegen een stootje. Nu nog iets vinden in de kleuren voor het strand/duinen en de
grijs getinte stenen langs het IJsselmeer.
Tijd te kort dus.

Groetjes,
Peter
_________________
Canon 7D, Canon 600D, Canon SX50 HS, Olympus E520
Sigma 120-400mm Zoom f/4.5-5.6 DG OS HSM APO, Sigma 400mm Prime 1:5.6 APO Tele Macro (Canon), Kenko C-AF 1.5X Teleplus MC DG en de Canon EF-S 55-250mm 1:4-5.6 IS voor de kruip- en sluipdoor fotografie.
Back to top
Reply with quote
 
peter wijn



Age: 57
Joined: 08 Nov 2003
Posts: 3780
Location: Utrecht
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 21 Jan 2016, 10:05    Post subject:
Begrijp ik dat je in de tweedehandsmarkt zoekt? Goed idee kwa prijs. De lenzen die je noemt zouden niet mijn eerste keuze zijn. Ik zou daar even tijd in stoppen om dat uit te zoeken. Zeker de 70-300 is erg kort en weinig lichtsterk. Met convertor zijn beide eigenlijk niet geschikt.
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/581-sigma120400f4556eosff Dit ziet er niet slecht uit. Zeker aangezien je geen full frame sensor hebt, zoals in de test is gebruikt.

Mocht het inderdaad niet helemaal super zijn, zo'n lens, dan kan het toch een fijne instap zijn. Betaal niet te veel zodat je bij verkoop niet te veel verliest. En dan spaar je ondertussen door. Alle tijd die je buiten bezig bent is plezier en ervaring gewonnen.

En is het wel gewoon super. Dan genieten we graag mee.
_________________
hi lui
mooi licht
Back to top
Reply with quote
 
Peter Buijsman


Gender: Male
Age: 57
Joined: 26 Dec 2015
Posts: 5
Location: Hoogkarspel
Offline

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 23 Jan 2016, 9:23    Post subject: Sigma 120-400mm f/4.5-5.6 DG OS HSM APO
Sigma 120-400mm f/4.5-5.6 DG OS HSM APO
De lens heb ik nu en kan niet wachten tot er wat meer licht is. Op het moment komt de zon op.
Straks dus in de achtertuin kan ik me uitleven op mezen en meeuwen. Maar veel tijd heb ik niet
want straks op bezoek bij mijn broertje. Grrrr!

De lens heeft me 330,00 euro gekost, een ritje naar Nijkerk en een kop koffie 2x onderweg naar huis.
De erste 3 cijfers van het serienummer is 147 en als laatste achter het nummer staat een Japans teken.

De vorige eigenaar heeft de lens 4 jaar geleden nieuw gekocht en zeer weinig gebruikt.
Het glas ziet erg schoon en gebruik sporen zijn nergens te ontdekken.

De lens wil ik ook gaan kalibreren en volgens een online berekening is de afstand op 400mm meer dan 12 meter.
Moet dit dan ook op 120 mm? Het meest gebruik ik de lens op de 7D maar ook op de 600D.
Waarvoor de combi met de 600D voor gebruikt kan worden is een kwestie van doen en actief expirimenteren.

Vgr,
Peter
_________________
Canon 7D, Canon 600D, Canon SX50 HS, Olympus E520
Sigma 120-400mm Zoom f/4.5-5.6 DG OS HSM APO, Sigma 400mm Prime 1:5.6 APO Tele Macro (Canon), Kenko C-AF 1.5X Teleplus MC DG en de Canon EF-S 55-250mm 1:4-5.6 IS voor de kruip- en sluipdoor fotografie.
Back to top
Reply with quote
 
Display posts from previous:   
   Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 1


Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum